
обезвъздушаване на Авенсис 1
обезвъздушаване на Авенсис 1
Колеги, наложи ми се да свалямрадиатора на Авенсиса и източих антифриза, но само от двата маркуча, които влизат в него. Изтче около 3 литра течност. Доколкото знам в охладителната система се събират около 7 литра. След като сложа радиатора и наливам течност в него, как да разбера дали системата се е обезвъздушила. Предполагам, че няма да успея така както съм намис авя. Какво да правя 

---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Re: обезвъздушаване на Авенсис 1
... както съм намис авя.
....както съм намислил да го направя biggrin.gif
....както съм намислил да го направя biggrin.gif
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Късметлия си, че не си прегрял ДЗВЕРА. Редно е да се обезвъздуши системата и да включи перката два пъти, преди да караш спокойно.Petar написа:Cilata ohladitelna sitema na Avensis1 sybira okolo 5 litra obezvyzduhavase sama .Prosto pylnih kazan4eto do full karah niakalko dena i sledih nivoto v kazan4eto triabva dae spadnalo malko i dolivah dokata nivoto ve4e ne spada .
Днес пълних системата, като спрях на баирче и наливах в радиатора течност. Като преля първия път запалих мотора и работи до като стрелката стигна 1/4 от скалата за температурата. Изгасих и започнах пак да доливам по-малко, и да стискам маркучите, когато изведнъж започна да излиза бяла гъста пяна. Тази пяна бая време стоя отгоре и се виждаше как излиза въздуха от системата през нея и като доливам течност преливаше отгоре - ши..
..та пяна.
. Да не би да се е появила защото сипвах течността отделно (едно шише дестилирана вода, едно шише концетрат - червен на БЕАРТ или нещо такова).
Не сме мили с нищо системата.!?!
След като форсирах няколко пъти след второто палене пянята излезе и след това почти изчезна.
Дали има за какво да се притеснявам или това се случва и може да е от антифриза?
Парно има и ще карам и наблюдавам течността няколко дни както ме посъветвахте.
P.S.
като се замисля, май източих по-малко течност от колкото налях. здраве да е. 


Не сме мили с нищо системата.!?!
След като форсирах няколко пъти след второто палене пянята излезе и след това почти изчезна.
Дали има за какво да се притеснявам или това се случва и може да е от антифриза?
Парно има и ще карам и наблюдавам течността няколко дни както ме посъветвахте.
P.S.


---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Колега brock, как да загряв дотам в това време, че да се включи перката чак. Аз лятото май не съм я чул тази перка, освен на климатик.brock написа:Късметлия си, че не си прегрял ДЗВЕРА. Редно е да се обезвъздуши системата и да включи перката два пъти, преди да караш спокойно.Petar написа:Cilata ohladitelna sitema na Avensis1 sybira okolo 5 litra obezvyzduhavase sama .Prosto pylnih kazan4eto do full karah niakalko dena i sledih nivoto v kazan4eto triabva dae spadnalo malko i dolivah dokata nivoto ve4e ne spada .
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
antifriza koito sym sipal ne e bil na BEART
, a e BIZOL (siva krygla butilka). Dali ne sym ucelil niakoe mente, 6toto kapa4kata mu se otvi napravo sys 0-prysten4eto pod neia.
Mejdu drugoto dnes karah gradsko i kolata zagria normalno (strelkata zastana vodoravno). Sled kato izstina radiatora be6e pylen, a te4nostta ot prelivnika be pod min. (be6e na full).

Mejdu drugoto dnes karah gradsko i kolata zagria normalno (strelkata zastana vodoravno). Sled kato izstina radiatora be6e pylen, a te4nostta ot prelivnika be pod min. (be6e na full).
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
а не ли по мъдро да се налее течността в казанчето както му е реда и да се отвори капачката на радиатора. бележката за MAX казанчето е на нивото на капачката на радиатора тая капчка умишлено е оставена в най високата точка за да се отваря и да не става въздушна възглавница, на самообезвъздушаващите се системи на радиатора тази капачка липсва.
АVENSIS 2.0TD-комби
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Авенсиса се самообезвъздушава.
Добре е да напълниш радиатора до горе, а не да разчиташ на казанчето.
Затова се казва разширително казанче, защото поема само разширението на антифриза, но не може да напълни системата...
АВЕНСИСА е прав - вдигаш предницата на някой баир (и да е по-стръмен - лошо няма).
Напълваш радиатора до ръба. Стискаш няколко пъти дебелите маркучи (да разлюлееш течността и ако успее, да изхвърли въздуха, който се е събрал в маркучите). Проверяваш отново нивото в радиатора.
Палиш, и изфорсираш до високи обороти двигателя рязко няколко пъти (за да може водната помпа да размести здраво антифриза и да подгони въздуха).
Гасиш и внимателно проверяваш пак нивото в радиатора (внимателно да не се ощавиш).
След което я загряваш до нормална температура (включване на вентилатора) пак с периодично форсиране до високи обороти....
Ако всичко е ОК - на другата сутрин при студен двигател проверяваш отново нивото в радиатора, пълниш до ръба, проверяваш нивото и в разширителното казанче и би трябвало нататък да нямаш проблеми...

Добре е да напълниш радиатора до горе, а не да разчиташ на казанчето.
Затова се казва разширително казанче, защото поема само разширението на антифриза, но не може да напълни системата...
АВЕНСИСА е прав - вдигаш предницата на някой баир (и да е по-стръмен - лошо няма).
Напълваш радиатора до ръба. Стискаш няколко пъти дебелите маркучи (да разлюлееш течността и ако успее, да изхвърли въздуха, който се е събрал в маркучите). Проверяваш отново нивото в радиатора.
Палиш, и изфорсираш до високи обороти двигателя рязко няколко пъти (за да може водната помпа да размести здраво антифриза и да подгони въздуха).
Гасиш и внимателно проверяваш пак нивото в радиатора (внимателно да не се ощавиш).
След което я загряваш до нормална температура (включване на вентилатора) пак с периодично форсиране до високи обороти....
Ако всичко е ОК - на другата сутрин при студен двигател проверяваш отново нивото в радиатора, пълниш до ръба, проверяваш нивото и в разширителното казанче и би трябвало нататък да нямаш проблеми...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
За климатика - дори и в книжката си пише, че компресора трябва да се пуска най-рядко всеки месец...
Идеята е компресора да си пораздвижи чарколяците, уплътненията и да ги смаже.
Във системата освен фреона има и масло. Освен това размества целия фреон и масло в системата и отново го прекарва през осушителя.
Така ако някъде е останала капка влага, същата ще бъде преместена на ново място или уловена от осушителя, като така ще се предпази от корозия системата...
Компресора се включва само при температура над 2-4С (при по-ниска температура има защита и не можеш да го включиш...).
Аз го пускам в някой слънчев по-топъл следобед през около седмица..
За климатикаджия в София сигурно ще помогнат колегите от София...
Идеята е компресора да си пораздвижи чарколяците, уплътненията и да ги смаже.
Във системата освен фреона има и масло. Освен това размества целия фреон и масло в системата и отново го прекарва през осушителя.
Така ако някъде е останала капка влага, същата ще бъде преместена на ново място или уловена от осушителя, като така ще се предпази от корозия системата...
Компресора се включва само при температура над 2-4С (при по-ниска температура има защита и не можеш да го включиш...).
Аз го пускам в някой слънчев по-топъл следобед през около седмица..
За климатикаджия в София сигурно ще помогнат колегите от София...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 13 госта