мощност и максимален въртящ момент ???

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 02 Дек 2008 11:13

Me4oKyX написа: Но пък има хора, за които нищо не може да замени звука на прекъсвач на 7-9rpm...... wink.gif Общо взето спора е глупав, а и като цяло дори името на темата е грешно....
Не е глупав спора колега........Нито името на темата е грешно......В споровете се ражда истината, а темата си е за мощност и въртящ момент, но някои колеги я превърнаха в драг-състезание.......Понеже не могат да се примирят с мисълта, че бензиновият мотор е изчерпан, и няма какво повече да се вади от него, а при дизела-от година на година.вадят все повече мощност и въртящ момент-и при това с все по малко гориво-за тази цел.......Какво да се прави-еволюция......А иначе по темата вече казах, и пример дадох-Мазда 626-Д-компрекс-75 к.с.=190Nm-въртящ момент......А дайте пример за една бензинка със сходна мощност и въртящ момент, и се съгласявам веднага с вас.....
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Дек 2008 11:55

темата е за тълкуване и на двете величини - коя каква е, какво изразява, как се мери, в кви единици, едната зависи ли от другата, каква е връзката м/у тях. с една дума ДоКУМЕНТАЛНА или НАУчНООБРАЗОВАТЕЛНА или ЗА ОБЩА ТЕНИЧЕСКА КУЛТУРА ...

ПОЯСНЯВАМ не е спор от рода - кой двигател е по-по-най (бенз или пчечка), или кое повече е по-добре, или научно фантастични разкази как пак са ни прецакали с тея разходи за гориво, или респективно остарели технологии ...

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Дек 2008 12:01

ето статията от линка който е в началото на темата :

ПРИЯТНО ЧЕТЕНЕ :thumbsup:

Конски сили и въртящ момент

Всеки е чувал за конски сили и въртящ момент, но каква е разликата между тях?

Мощността зависи от оборотите и се изчислява на база въртящия момент:
P (kW) = T * n * C1
P = мощност (Power)
T = въртящ момомент (Torque)
n = обороти в минута (RPM)
C1 = константа

Мерната единица за мощност е киловат (kW), но най-често се говори за конски
сили (к.с.) или “horsepower (hp)”.

1 к.с. DIN = 1,36 * kW DIN

Бележка: за DIN виж по-долу

Въртящият момент не зависи от оборотите на двигателя. Изчислява се на база
силата, която двигателя прозивежда в точно определен момент.


T (Nm) = V * p * C2
T = въртящ момент (Torque)
P = налягане в цилиндъра
V = обем на цилиндъра
C2 = константа

Мерната единициа е Нютон метър (Nm).

* * * * * *

Малко по-нагоре споменах за DIN. Това е защото мощността и въртящия момент се
измерват по различни скали и стандарти. Преди обаче да ви представя някои от
по-разпространените скали, искам да въведа още едно широко използвано понятие
– т.нар. “wheel horsepower” (whp) или конски сили при колелата. Тази величина
изрзява реалната сила, която завърта колелата. За пояснение ще кажа, че whp
не е = hp. Ако например мощността на един двигател е 130 к.с., то whp ще бъдe друго по-малко число. Напрактика имаме загуба на мощност. Това е така, защото двигателя задвижва не само колелата, а и други компоненти като динамото,
бензиновата помпа, климатика и др.

Това е причината и много тунинг любители да правят т.нар. дино-тест (идва от
името на апарата за измерване – динометър (dynometer). Това е анализ чрез
специялна апаратура, която замерва мощността и въртящия момент на автомобила при колелата.

Ето някои по-разпространени стандарти:

Bhp - тук нещата са малко спорни. 1) В повечето книги Bhp се препокрива с
понятието whp, за което споменах по-горе (това е може би и по-често
използваното значение). Абривиацията идва от “Break Horse Power” и измерва
мощността Нето. 2) На няколко места обаче открих и второ тълкувание: Bhp =
“British horsepower”, т.е. “Британски конски сили”. Веднага подкрепям
твърдението и с формула за преубразуване:
1 bhp = 1,013872 hp DIN

SAE = “Society of Atumotive Engineers”. Това е американския стандарт – при
него замерванията се правят без прикачени динамо, маслен и въздушен въздушен филтър и т.н. Тук мощността се мери по-скоро Бруто. Относителната разлика
между DIN и SAE варира между 10-15%. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = SAE - 10%

По непотвърдена информация, в един форум прочетох, че американските конски сили не са равни на европейските. Коефициентът за превръщане от DIN в SAE е 0,97.

DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Dourche Industrie
Normen) или с други думи това е Германски стандарт. Той е най-често ползван
от производителя. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е.
до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа +
допълнителни товари, развняващи се на създаваните от бензиновата помпа,
инжекционната система, въздушния и масления филтър.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar и 200 по Целзий.
Формулата е следната:

k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 293)^0,5
k = DIN коефициент
atmp = атмосферно налягане в mbar
airt = температура на въздуха в градуси по Целзий

EWG – Това е европейския стандарт. За съжаление не разполагам с много
информация по въпроса.
Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar, но при 250 по Целзий.
Формулата е следната:

k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 298)^0,5
k = EWG коефициент
atmp = атмосферно налягане в mbar
airt = температура на въздуха в градуси по Целзий

JIS – “Japanese Industrial Standard”. Японския стнадарт е най-нереален. Може
би той до най-висока степен изразявава мощността Нето. Тук всички
допълнителни към мотора агрeгати се задвижват от външни източници. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване:
DIN = JIS - 15%

ISO – “International Standard Organization”. Този стандарт до голяма степен
се препокрива с DIN. Разликата се състои в това, че тук липсват допълнително прикачени товари към динамото.
ГОСТ – “Государствений Стандарт”. Това е руския държавен стандарт. Не съм
много запознат с него. Информация по въпроса намерих в един форум, където се казва, че ГОСТ е най-близък по показатели до DIN. Даден е един пример за
Москвич измерен по ГОСТ и по SAE:
”Москвич 2140 измерен по ГОСТ е 75hp/55kW, 108Nm. Измерен по SAE 80hp/59kW,
113.8Nm. При двете изследвания - двигател/ауспух/трансм./компресия - всичко е същото.”

Ето и още няколко по-важни преобразувания:

1 кг = 9,81 Nm
1 кг = 7,23 Lbft
1 км = 0,6214 мили
1 галон (Американски) = 3,78533 литра
1 галон (Английски) = 4,54596 литра

* * * * * *

Стандартите като DIN и EWG са много важни, тъй като позволяват да се направи сравнение независимо от атмосферната температура и налягане. От формулите
ясно се вижда, че по-високата температура и налягане ще ни дадът и по-голям к-коефициент и обратно. Най-важното обаче е да се разбере какво означава това на практика. Ще пробвам да го обясня така: един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне (знаем, че това става постепенно – виж следната
графика). За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент.
Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “кончета под капака” да ускори по-бързо ако и двата автомобила са на една и съща предавка.
Така например от ниски обороти един VW TDI (турбо дизел) ускорява по-добре отколкото VW GTI.

* * * * * *

Още малко коментар: Когато решите да си купувате някоя тунинг част, първо
обърнете внимание на мерните единици и скалите, по които се изчислява
обещаната мощност. Проверете също и следното: тъй като “спечелената” от
направената модификация мощност варира в зависимост от оборотите, някои фирми отбелязват печалбата в пиковия момент, а други измерват най-голямата разлика (независимо от оборотите) спрямо стандартна мощност. Това понякога си е чисто пазарен трик, защото не винаги в пиковия момент спечелената мощност е най-голяма. Просто имайте в предвид, че ако една фирма обещава +10 к.с. пикова мощност, а друга +15 к.с. без да отбелязва конкретни обороти, всъщност може да се говори за една и съща преработка, но от различни гледни точки.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 02 Дек 2008 12:09

И като и е 190 нМ въртящият момент, теб това какво те грее,като те задминават като спрял навсякъде с жалките 75 коня на такова купе.Камион ли караш или лека кола.Леката кола трябва ли да ускорява бързо и пъргаво или трябва да може да я караш на 5-та с 30км./ч.,...много важно. На никой бензинов мотор не му трябва 190 нм момент толкова колкото са му нужни конски сили,конски сили са нужни и за дизела,а въртящ момент е важен ако е трактор с плуг и трябва да има висок върт.момент за да оре в калта или камион,който влачи 25 тона отзад.

А бензиновият мотор изобщо не е изчерпан,моторът ,който е изчерпан е дизеловият,защото от 5-6 години по дизелите няма съществена еволюция,освен пиезоинжекторите.Дизелите отдавна са с турбини,за да могат да вървят,сега се разчита само на постоянно повишаване на налягането на впръскване,което освен че ги прави по-икономични,ги прави и много шуумни,а разходите ,които се отделят за да се усилят двигателите да издържат на огромните налягания,правят дизелите още по-скъпи. С дизелите,при положение ,че са с наличие на турбини вадят ЖАЛКИТЕ 170 коня от 2.0 обем!!!!!,въпреки турбините,къде видя все повече мощност? Един атмосферен бензинов 1.8 мотор вади 190 коня без проблем,да не говорим за турбиниран!
Бензиновите двигатели имат доста добро развитие- променливо газоразпределение,вече и при тях започват да се увеличават наляганията,но в много по-малки степени и я вземи прочети за новите TSI na VW,че от 1.4 бензин с турбина вадят 170 коня!!!!! Е има ли такъв дизел?? В директно сравнение с 2.0 ТДИ /170 коня/ ,бензиновото 1.4 е по-бързо,по-пъргаво,по-безшумно,в доускоренията изостава незабележимо и разликата в рахода на гориво е от порядъка на 1 литър!!! Ето ти модерен бензинов мотор. На всичкото отгоре ето как модерен бензинов мотор вади 280нМ от твоя любим въртящ момент.Питам аз,има ли дизел 1.4,който да може да извади въртящ момент 280 нМ??Понеже дизелите се развивали ,а бензиновите не,нали?!
Друго,я погледни новите бензинови двигатели на Тойота,които ще се монтират в Авенсис --Valvematic,без дросел и управление на сместа чрез клапаните,БМВ също имат такава подобна система.Ами VVT-i,ами Dual VVT-i подобряват ефективността.
Ami FSI na VW,ami twinport Opel
Ами я прочети системата на новия Lexus LS460 с двойно впръскване- директно и индиректно според натоварването за увеличаване на ефективността ,по-доброто смесообразуване. Индиректният инжектор има и функция да охлажда цилиндъра, и компресията на бензиновия мотор е 11:8.Не случайно Лексус произвежда най-икономичните и най-екологични бензинови лимузини във висшия клас,а и най-безшумните.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 02 Дек 2008 12:53

LEXUS написа:... На никой бензинов мотор не му трябва 190 нм момент толкова колкото са му нужни конски сили...
Ако беше се позачел в статията, вместо да бълваш рекламни лозунги, може би щеше да разбереш, че и на бензиновия двигател му трябва въртящ момент, защото без въртящ момент той не може да извършва работа и следователно не може да достави така парадираната от теб мощност. Само за справка, ако вземем примера, който даваш за 1.8 и 190к.с. бензинов мотор (всъщност горивото няма значение), за да се достигне тази мощност при 7500об/мин му трябват точно 180Нм въртящ момент, при 6500об/мин - 208Нм и т.н....

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 02 Дек 2008 13:04

martod написа:
Me4oKyX написа: Но пък има хора, за които нищо не може да замени звука на прекъсвач на 7-9rpm...... wink.gif Общо взето спора е глупав, а и като цяло дори името на темата е грешно....
Не е глупав спора колега........Нито името на темата е грешно......В споровете се ражда истината, а темата си е за мощност и въртящ момент, но някои колеги я превърнаха в драг-състезание.......Понеже не могат да се примирят с мисълта, че бензиновият мотор е изчерпан, и няма какво повече да се вади от него, а при дизела-от година на година.вадят все повече мощност и въртящ момент-и при това с все по малко гориво-за тази цел.......Какво да се прави-еволюция......А иначе по темата вече казах, и пример дадох-Мазда 626-Д-компрекс-75 к.с.=190Nm-въртящ момент......А дайте пример за една бензинка със сходна мощност и въртящ момент, и се съгласявам веднага с вас.....
то не е точно спор,,а ние ти пишем ти се ограмотяваш laugh.gif

вообще не си писал тая мазда с какви кубици е,,,ма батко алтеза ти е дранснал...та турбото при бензиновите мотори отдавна се ограничава при спортни цели, с бленди, надув,или да е хомологирано според заводско изпълнение...
запознай се в средата на 80сете златната ера на турбо моторите,,,от 1.5 турбо вадят над 750 коня, и то не за драг,,,а за състезания,,,
виж и 80 сете Б серийте в ралитата,,,,след редица смъртни инциденти- се забраняват и огрничават...бензиновите двигатели преди 20 години са минали лимита в който двигателя ограничава автомобила и в състезанието оказва влияние кои е с по мощен,,,

колеги някой да сърчене въртящия момент на формула 1,,,по спомен беше нещо смешно 220-230 нютона, не си спомянма като от 2.0 еквивалент,,или от 2.4-оригинал...типичен пример,,,да не говоря че незнам с дизел как ще се балансира автомобила или ще се постигне 600 кила маса...

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Дек 2008 14:22

LEXUS написа:новите TSI na VW,че от 1.4 бензин с турбина вадят 170 коня!!!!!.
тоя е с турбо и суперчарджър ако не греша...

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 02 Дек 2008 14:38

Me4oKyX написа:rudolf има право.... В крайна сметка, за това има толкова много двигатели tongue.gif Аз съм много фен на японците и спрямо мотоциклети, но ако трябва да избирам между Хонда и Дукати..... май ще склоня на италянчето.... За всеки влак си има пътници, но това не прави чуждия влак по-гаден! Аз харесвам дизелаците, защото имат много torque biggrin.gif Но пък има хора, за които нищо не може да замени звука на прекъсвач на 7-9rpm...... wink.gif Общо взето спора е глупав, а и като цяло дори името на темата е грешно....

Всеки си харесва нещо и си кара такова! Ако имаше само един верен отговор, тогава всички щяха да карат само тойота и има само Нокиа телефони примерно... Да, ама не tongue.gif Кой което го топли, кой кфото му доставя кефа! Ако ще се говори по темата, обяснете точно и ясно що е то въртящ момент, що е то конска сила, що е то мощност като общо от двете, а после уточнете и в различните варианти какво печелиш и губиш :thumbsup: Всичко друго са празни приказки, защото колкото единия е прав, толкова и другия rolleyes.gif Спрете омагьосания кръг и давайте точно обяснение :thumbsup:
мечо относно шампиона дукати- идентичен в ауди на лио-ман,,,,та 5-6 годиниа дукати 1000 беше шамион в клас 750- и вече стана смешно и промениха регламента,,,мисля 2001-2002ра,,,та новия регламент беше--всички са клас 1000 кубика,,но 4 цилиндровите мотори 1000 кубика бяха с бленди на дроселите мисле 38мм или 40 мм,,,за инфо- съвремения 750 кубиков сузук е с дросели 42мм,,, и за дукати имаше бленди ,но с 2мм под заводския му дросел или колкото него,,,,с този регламент вече дукати 1000 биеше яко спънатия японски 1000ки,,,,цялата организация по супербайка е италянско -швейцарска,,,и от там идва спортния ореол на дукати,,,съчетано с голяма реклама,,,

имаше и една италяанска фирма за мотори Бимота,,,,тя сглобяваше 80% японски части от оригинални мотори с двигатели готови агрегати сузуки и ямаха в европа,,,и преди 1992 всички вносни мотори продавани в европа имаха ограничение 100 коня,,а тази фирма продаваше нередуцирани двигатели и се славеше като ултра тунинг бърза...точно когато падна това ограничение- и японците можеха д аси продават 1100 кубиковите мотори с по 150 коня в оригинал-тя фалира след това laugh.gif

интересно е в швейцария огрничението беше 76 коня,,а в ук 125--по спомен

мечо нормално е да избереш нещо с 1/3 по скъпо и италянски дизайн и реклама,,,,навсякъде по света потребители пищят от лоша сервизна база и консумативи,,въпреки солените надценки и същите качества на най новите модели,,

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 02 Дек 2008 19:54

Scott написа:
LEXUS написа:... На никой бензинов мотор не му трябва 190 нм момент толкова колкото са му нужни конски сили...
Ако беше се позачел в статията, вместо да бълваш рекламни лозунги, може би щеше да разбереш, че и на бензиновия двигател му трябва въртящ момент, защото без въртящ момент той не може да извършва работа и следователно не може да достави така парадираната от теб мощност. Само за справка, ако вземем примера, който даваш за 1.8 и 190к.с. бензинов мотор (всъщност горивото няма значение), за да се достигне тази мощност при 7500об/мин му трябват точно 180Нм въртящ момент, при 6500об/мин - 208Нм и т.н....
Ти пък ако беше прочел това,което съм написал и тогава да ме цитираш и коментираш,щеше да е идеално. biggrin.gif
Не съм казал ,че на бензиновия двигател не му трябва въртящ момент,казах,че по-важно за него са конските сили.Щото само с въртящ момент и малко коне получаваш тромава кола,докато с много конски сили и малко въртящ момент получаваш бегачка.Доста конкретна разлика. А аз доколкото знам моторът, за да върши работа ,му трябват киловати,а не нютонметри,защото доколкото си спомням от физиката във ватове се измерва извършена работа,не в Нютонметри.
А в тази статия изобщо не искам да се зачитам,според мен я е писал някой съвсем начинаещ автолюбител,така се е оборил сам,че няма накъде,не може на едно място да е написал ,че ускорението зависи от конските сили,а 2 реда след това,че ускорението зависи от въртящия момент. И изобщо неща написани,които са ясни на целия свят,като това ,че за ускорението са важни конете и това,че за доускорение на висока предавка е важен върт.момент.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 02 Дек 2008 20:50

Scott написа:
LEXUS написа:... На никой бензинов мотор не му трябва 190 нм момент толкова колкото са му нужни конски сили...
Ако беше се позачел в статията, вместо да бълваш рекламни лозунги, може би щеше да разбереш, че и на бензиновия двигател му трябва въртящ момент, защото без въртящ момент той не може да извършва работа и следователно не може да достави така парадираната от теб мощност. Само за справка, ако вземем примера, който даваш за 1.8 и 190к.с. бензинов мотор (всъщност горивото няма значение), за да се достигне тази мощност при 7500об/мин му трябват точно 180Нм въртящ момент, при 6500об/мин - 208Нм и т.н....
еее??да,,, NM x rpm =kw логично че ако нютона е нула и киловатите ще са нула:) ама ако ти можеш да си усилиш

по тая логика,,,ти с 400 нютона и нула оборота--колко киловата мощност имаш??--това е формулата за -кацнал бръмбър на трънка laugh.gif....

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 02 Дек 2008 22:30

...............
Последно промяна от Uncle Dido на 02 Дек 2008 22:34, променено общо 1 път.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 02 Дек 2008 22:32

LEXUS написа:... само с въртящ момент и малко коне получаваш тромава кола,докато с много конски сили и малко въртящ момент получаваш бегачка.Доста конкретна разлика. А аз доколкото знам моторът, за да върши работа ,му трябват киловати,а не нютонметри,защото доколкото си спомням от физиката във ватове се измерва извършена работа,не в Нютонметри.
Напротив точно работата в система SI се измерва в нютонметри Nm. Мощността се мери във ватове W.
Въртящия момент и мощността са взаимосвързани, не можеш да ги разглеждаш като различни величини. Определението ти за 'бегачки' е много наивно - ако ставаше само с обороти, никой нямаше да слага принудително пълнене, нямаше да прави 6, 8, 10 и повече цилиндрови двигатели и т.н.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 02 Дек 2008 22:33

Онзи ден карах зад Рудолф. Кълбетата черен смърдящ и лепнещ дим от ауспуха на дизела ги чистих после с голям зор от предното стъкло, благославяйки наум всичи дизели. Включая камиони, трактори, автобуси и подобни танкери, дето са по улиците. Спорът, който сте заформили ми е крайно интересен - зачекнали сте тема, от която мога само да се образовам - благодаря ви! smile.gif

Спомням си, когато бях малък още и живеех в къща, дето беше строена 1904г. По онези времена имаше т.нар. битова нафта - за нафтови печки. Ние си отоплявахме стария гредоред в Бургас точно с такава печка, която будеше в мен неподправени изблици на ярост, щом се наложеше да слизам в мазето до варела, да сипя нафта в градинската лейка, която използвахме за зареждане.

Та един хубав зимен ден, тая печка каза БУМ! И излезе през покрива. Няма да забравя баща ми - инженер - да стои с лампова ЕлКа в ръка и да смята с колко килонютона печката е стигнала до двора на комшиите... smile.gif

Скоро мога да ви кача снимки на едно БМВ, дето е печка, ма идиота си е поръчал пълен М пауър оптик кит и му правих четири накрайника на ауспуха, та да изглежда сток... wacko.gif

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 02 Дек 2008 22:41

rudolf написа:...по тая логика,,,ти с 400 нютона и нула оборота--колко киловата мощност имаш??--това е формулата за -кацнал бръмбър на трънка ...
При положение, че имаме 400Nm то оборотите със сигурност са повече от нула :whistle:
Просто спорът 'кое е по-важно -въртящ момент или мощност' е безсмислен, защото мощността е производна на въртящия момент. И един двигател е добър когато може да поддържа значителен въртящ момент до по-високи обороти.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 02 Дек 2008 22:49

Дам. Гледах скоро параметрите на един мотор. Максимален въртящ момент при 2700 об. Максимална мощност при 6300 об.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта