мощност и максимален въртящ момент ???

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 30 Ное 2008 23:32

тъй е то - вече ни роторни, ни двутактови - баси, къде отиде романтиката по мириса на изгоряло масло

El Camino

Мнение от El Camino » 30 Ное 2008 23:41

По едно време си бях пуснал сигнатура по форумите, която гласеше:

"... мощността е само страничен продукт ..."

Цитат от един чуждестранен форум на дългогодишен рали шампион по повод мощност на колата му.

На момчето дето каза, че дизел не става за спортна кола - не е хубаво да се оплиташ в собствените си ограничения. Ключови думи Audi и Le Mans:

http://www.kuro5hin.org/story/2006/6/20/212325/307

Walter Röhrl също подготви като пример за книгата си не какво да е а Сеат Ибиса дизел, с който постави умопомрачаващо време на Нюрбургринг сменяйки само окачването на колата.

Boss Hoss са мотоциклети със директна предавка без скоростна кутия са много интересен пример в тоя контекст за връзката между въртящия момент, мощността и предавателното число.

Но в крайна сметка -

"... мощността е само един страничен продукт ...".

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 01 Дек 2008 10:47

diver написа:
proscrip написа:и как тъй никой не зачекна двутактовите ?
Щото няма останали такива живи....
има има :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 01 Дек 2008 13:18

mitoko написа:
diver написа:
proscrip написа:и как тъй никой не зачекна двутактовите ?
Щото няма останали такива живи....
има има :thumbsup:
Разбира се че има...
Баща ми имаше Вартбург и преди 2 години като се разместиха лимките в главата му (на баща ми) и сложи спортен филтър, шлайфа колекторите и прозорците на цилиндрите (откъдето май се престара с изпускателите и двигателя трудно палеше и не държеше обороти под 1500) така се промени звука, че всички се обръщаха да видят какво е туй Ферари дет се набира тъй яко...
Обаче не можеха да го видят заради димната завеса и прекалено големия въртящ момент (на вартбурга 1000куб.см доколкото си спомням стандартно въртящия момент бе около 150Нм - колкото на съвременен автомобил 1.4-1.5л) biggrin.gif
Язък че го продаде (със стоков блок, щото 'модифицирания' бе станал много спортен и трябваше екип да го пали) :whistle: biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ael
Мнения: 772
Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ael » 01 Дек 2008 15:26

El Camino написа: На момчето дето каза, че дизел не става за спортна кола - не е хубаво да се оплиташ в собствените си ограничения. Ключови думи Audi и Le Mans:

http://www.kuro5hin.org/story/2006/6/20/212325/307
.
Може би си прав че съм заслепен от увлечението си по качествата на бензиновия двигател и не виждам развитието на дизелите в спортните състезания...
Изображение1G-FE

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 01 Дек 2008 16:42

некъв спор се роди от типа:

дали кола която е правена да е екологична и икономична е по бърза от кола,която също е мислена да е икономична и екологична,,,,

всичко става за спортно ,ако не с пари-то с много пари,но на някое от двете потенциала му е по ограничен, затова в определени спортове има приравняване,,с ограничение на кубатура или обратно,,,няквкаи бегли примери:
2цилиндров V образен с по висока кубатура се пуска с по малко кубикови 4 цилиндъра редови..
турбо коли -с по висок клас-атмосветни,,
ванкели с коли с по големи кубици
....и така,,,,


като цяло- атмосверен дизел кола- няма потенциала на бензинова атмосверна кола...
турбо дизелова кола-няма потенциала на турбо бензинова кола,,,
а сравнение дали турбо дизел биел атмосверка,,,или най наточения турбо дизел -бие най-дефорсирания турбо бензинов автомобил--е леко глупаво,,

Аватар
Ael
Мнения: 772
Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ael » 01 Дек 2008 16:58

Е тва е поста с който трябва да приключим спора biggrin.gif
Изображение1G-FE

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 01 Дек 2008 18:30

Ael написа:Е тва е поста с който трябва да приключим спора biggrin.gif
тва е тема за разговори ... кви спорове морове laugh.gif

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 01 Дек 2008 21:24

rudolf написа: турбо дизелова кола-няма потенциала на турбо бензинова кола,,,
а сравнение дали турбо дизел биел атмосверка,,,или най наточения турбо дизел -бие най-дефорсирания турбо бензинов автомобил--е леко глупаво,,
Тея от АУДИ, дето са го направили тоя дизел, дето побеждава на Ле Ман, трябва да са супер-мега глупави тогава.......... laugh.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 01 Дек 2008 21:30

martod написа:
rudolf написа: турбо дизелова кола-няма потенциала на турбо бензинова кола,,,
а сравнение дали турбо дизел биел атмосверка,,,или най наточения турбо дизел -бие най-дефорсирания турбо бензинов автомобил--е леко глупаво,,
Тея от АУДИ, дето са го направили тоя дизел, дето побеждава на Ле Ман, трябва да са супер-мега глупави тогава.......... laugh.gif
Аха...сега ги чакат и във Ф1... Инак както се пееша в една песен - понякога слънцето огрява и кучия гъз...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 01 Дек 2008 22:29

diver написа:
Аха...сега ги чакат и във Ф1... Инак както се пееша в една песен - понякога слънцето огрява и кучия гъз...
Там няма да ги допуснат, защото Ферари и Макс Мозли са като кучето и гъзът му-неразделни...... laugh.gif .....А Ферари както знаем-не може да прави печки......
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 02 Дек 2008 01:42

martod написа:
rudolf написа: турбо дизелова кола-няма потенциала на турбо бензинова кола,,,
а сравнение дали турбо дизел биел атмосверка,,,или най наточения турбо дизел -бие най-дефорсирания турбо бензинов автомобил--е леко глупаво,,
Тея от АУДИ, дето са го направили тоя дизел, дето побеждава на Ле Ман, трябва да са супер-мега глупави тогава.......... laugh.gif
бе стига с тоя лио ман бре,,,,кой го гледа това, и друго ти наясно ли си с регламента???това дет го писах горе важи и за там:

погледни как се развива едно лио ман състезание---като ходене до морето с група приятели---борбата е кой ще седи по малко в бокса,и кой по малко пъти ще зарежда,,, ауди зареждат с 20% по рядко
http://ams.bg/?act=content&rec=1005

погледни и колко отбора очастват в този клас,,,дебютанта пежо,Pescarolo Judd и Lola B07/17 Judd,,,което ме кара да мисля че има общо 3 двигателя в тоя клас,,,и виж регламента за класа- ЛМП1 :
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1% ... 0%BF%D0%B8

цитирам:Позволени са атмосферни бензинови двигатели с обем до 6.0л, а двигателите с турбо или механични компресори имат максимален обем от 4.0 л. Много критики от частните отбори предизвикват правилата за дизеловите двигатели, при тях е позволен обем до 5.5 л. и то с турбо или механичен компресор. Няма ограничения за цилиндрите. Обема на резервоара за настоящия сезон е 90 литра за бензиновите двигатели, и 81 литра за дизеловите.

и пак стигаме до там е турбо дизела е по бърз от атмосверния бензин???

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 02 Дек 2008 01:48

5.5 турбо дизел сравнен с 6.0 атмосверен бензин е с 1:12та по малък обем ,но с принудително пълнене,,,демек пропорционално все едно се състезават 2000 атмосверен-бензин с 1834 кубиков турбо дизел.....

audi winns,,,урааа шарени бонбони

някой да ми направи тълкувание защо дизелите като подлежат на тунинг и са равностойни на бензините- е нужно да бъдат превилигировани???


едно време знаеш ли колко фена на дукати съм разубедил ,щото не знаеха че 1000 кубиковите дукати ж2 ги пускаха в клас 750 кубика 4 цилиндрови япончета, само с рекламан цел и все победител беше дукати,,,ако мислиш че тия състезания на са рекламни ООД-та,,,много се лъжеш..

а иначе официалната версия беше--дукати е много бързо защото двуцилиндровия двигател има по голям въртящ момент ,въпреки че няма обороти,,,и си беше истина -ма сравнено с 750 кубиков 4 цилиндров.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 02 Дек 2008 02:17

rudolf има право.... В крайна сметка, за това има толкова много двигатели tongue.gif Аз съм много фен на японците и спрямо мотоциклети, но ако трябва да избирам между Хонда и Дукати..... май ще склоня на италянчето.... За всеки влак си има пътници, но това не прави чуждия влак по-гаден! Аз харесвам дизелаците, защото имат много torque biggrin.gif Но пък има хора, за които нищо не може да замени звука на прекъсвач на 7-9rpm...... wink.gif Общо взето спора е глупав, а и като цяло дори името на темата е грешно....

Всеки си харесва нещо и си кара такова! Ако имаше само един верен отговор, тогава всички щяха да карат само тойота и има само Нокиа телефони примерно... Да, ама не tongue.gif Кой което го топли, кой кфото му доставя кефа! Ако ще се говори по темата, обяснете точно и ясно що е то въртящ момент, що е то конска сила, що е то мощност като общо от двете, а после уточнете и в различните варианти какво печелиш и губиш :thumbsup: Всичко друго са празни приказки, защото колкото единия е прав, толкова и другия rolleyes.gif Спрете омагьосания кръг и давайте точно обяснение :thumbsup:

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Дек 2008 02:24

Евалата Rudolf-че , батенце !!! Най-накрая някой да покаже фактите около "грандиозния" успех на мъртвеца VAG !

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 10 госта