Практически въпроси
Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Мнение от jamie » 12 Окт 2005 17:58
Именно че емулатора лъже.
Така може да се окаже че караш с прекалено бедна смес - рисковете са изгаряне на гарнитура, изпускателни клапани, детонации, в краен случай "изпържване" на бутала/сегменти.
Не искам да те плаша излишно. Това горното е валидно за коя да е кола, но лийн бърн-а по принцип си кара на по-бедни смеси и там "танца по ръба" е по-опасен.
Така може да се окаже че караш с прекалено бедна смес - рисковете са изгаряне на гарнитура, изпускателни клапани, детонации, в краен случай "изпържване" на бутала/сегменти.
Не искам да те плаша излишно. Това горното е валидно за коя да е кола, но лийн бърн-а по принцип си кара на по-бедни смеси и там "танца по ръба" е по-опасен.
jamie
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 05 Окт 2005 09:31
- Обратна връзка:
Мнение от Реконструктор » 12 Окт 2005 19:03
Е, очевидно е, че симулатора ще симулира бедна смес, за да няма излишно обедняване. За разхода в този случай няма смисъл да се притеснява човек, при положение, че кара на газ.
Реконструктор
jamie
b_d
Мнение от the_rider » 13 Окт 2005 11:33
E в такъв случай лийн бърна трябва да е по-устойчив на бедна смес, пред вид на това че по принцип си работи с по-бедни смеси. По-скоро преобедняването на сместа може да доведе до пукане - бек файър, ама това важи за всяка кола. Има и там някакви предпазни кларани и предвид че сме с метални колектори и нямаме дебитомери /майjamie написа:Именно че емулатора лъже.
Така може да се окаже че караш с прекалено бедна смес - рисковете са изгаряне на гарнитура, изпускателни клапани, детонации, в краен случай "изпържване" на бутала/сегменти.
Не искам да те плаша излишно. Това горното е валидно за коя да е кола, но лийн бърн-а по принцип си кара на по-бедни смеси и там "танца по ръба" е по-опасен.

the_rider
Мнение от the_rider » 13 Окт 2005 11:41
Ама не е така бе пич. Емулатора симулира нормална смес за да не ти трупа грешка рс-то. Щото на газ то не ти регулира сместта. Сместта се рег. ръчно от изпарителя и тройника и си до там. Ако ти симулира постоянно бедна или постоянно богатасмес рс-то се мъчи постоянно да я промени. Естествено неможе щото горивото не идва през дюзите, а рс-то управлява само тях. И в един момент се отказва, светва ти лампата че имаш проблем и евентуално минава в сервизен режим. Това по принцип за работата на инжекциона на газ, не специално за Тойотата. Има и вариант на ламбда контрол на газта. това става със нещо като шибър на входящата в колектора газ, който взема показания от ламбдата, но това е друга бираРеконструктор написа:Е, очевидно е, че симулатора ще симулира бедна смес, за да няма излишно обедняване. За разхода в този случай няма смисъл да се притеснява човек, при положение, че кара на газ.
the_rider
jamie
the_rider
jamie
Мнение от the_rider » 13 Окт 2005 14:25
Чакай чакай, в случай, че в лийн бърн двигетелите има и други промени освен горивната рейка, свещите, някъф регулатор, и програмата на рс-то, то те биха били насочени към това да издържа на по-високи от нормалните температури, които се получават при горенето на по-бедна смес. Когато гориш газ ти обедняваш или оботгатяваш сместта спрямо някакъф стандартен показател на изгорелите газове. Който е съобразен с принципното положение на бензинов двигател, отговарящ на ЕВРО 3, в случая. Двигателя неможе да се самообедни ти му задаваш ква да е сместта и ако той и преди да му задаваш - сиреч докато е горял бензин, е горял без проблем бедна смес, то невиждам кво ще му попречи това че му подаваш малко по-бедна смес и на газ. Поне няма да му пречи повече отколкото на този двигател който е изчислен за по-богата смес.
В интерес на истината мисля, че освен изброените по-торе промени и ламбда сондата с принудително подгряване, няма други промени в този мотор сравнено със стандартния 4а-фе. Съгласен съм само че ламбдата от този тип би могла да е по-податлива на няква повреда, но дори и да се развали, ако я емулираш и си перкаш на газ вероятно би могло да се мине и без подмяната и. Стига да не и се прецака подгряването щото рс-то следи и това
В интерес на истината мисля, че освен изброените по-торе промени и ламбда сондата с принудително подгряване, няма други промени в този мотор сравнено със стандартния 4а-фе. Съгласен съм само че ламбдата от този тип би могла да е по-податлива на няква повреда, но дори и да се развали, ако я емулираш и си перкаш на газ вероятно би могло да се мине и без подмяната и. Стига да не и се прецака подгряването щото рс-то следи и това
the_rider
Мнение от jamie » 13 Окт 2005 14:32
Така да.
Атакувах тезата че лийн бърна би работил на по-бедни смеси на газ отколкото съответния нормален мотор. Така както обясняваш нещата - не би следвало да има проблем.
Атакувах тезата че лийн бърна би работил на по-бедни смеси на газ отколкото съответния нормален мотор. Така както обясняваш нещата - не би следвало да има проблем.
По-скоро към подход за избягване на такива по-високи температури - било с намаляване на ъгъла на запалване, било с ре-дизайн на компресионната камера.то те биха били насочени към това да издържа на по-високи от нормалните температури, които се получават при горенето на по-бедна смес
jamie
Мнение от the_rider » 13 Окт 2005 14:59
Едното, което със сигурност знам е че ижекторите не са монтирани върху смукателните колектори а след тях, направо върху главата. Предполагам, че това би могло да се нарече "ре-дизайн на компресионната камера". Но излежда там се нагряват повече и по-лесно им се прецаква намотката. Ъгъла на запалването незнам дали е променян, но газаджийте бяха удивени защо имам толкова голямо предварение. В момента съм дори с по-малко предварение отколкото беше на бензин. А всички твърдят, че на газ се кара с по-голямо предварени от на бензин. Може и да са в грешка били де щото не ми изглеждаха много в час..аз тогава ви разпитвах за това предварение, ако си спомняш, но така и не се изясниха нещата. После колата се поуправи и "улегна" и вече не мисля да барам делкото отново.
the_rider
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 05 Окт 2005 09:31
- Обратна връзка:
Мнение от Реконструктор » 17 Окт 2005 11:54
Е кво общо има цената на газта, бе батка. Лабдата играе само като се кара на бензин, нали се сещаш. ;)jamie написа:Хайде пак погледни цената на газтаРеконструктор написа:Е, очевидно е, че симулатора ще симулира бедна смес, за да няма излишно обедняване. За разхода в този случай няма смисъл да се притеснява човек, при положение, че кара на газ.
Реконструктор
jamie
Практически въпроси
Мнение от Ivanov » 28 Юли 2018 10:19
Пичове, имам един въпрос: колата е 1.6 лийн бърн. Защо върви на газ повече с откачен детонационен датчик?
Ivanov
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта