Печка
Печка
Здравейте колеги,
интересувам се дали е възможно да се сложи печка на бензинова кола. В случая питам за моят автомобил. Колегата кара BMW 7-ма серия, пред-последния модел и автомобилът е оборудван с печка, която спомага за загряването на въздуха в колата и за загряването на самия двигател. Освен това има възможност да се настрои да се пусне с таймер и така сутрин като тръгне за работа автомобилът му да е загрят и топъл. Самата печка работи с гориво, което в неговия случай е нафта, т.е. акумулатора се използва само за първоначалното запалване на печката. Та, дали е възможно да се направи нещо такова и за бензинова кола?
Благодаря предварително на всички, които ще изкажат компетентно мнение по въпроса.
интересувам се дали е възможно да се сложи печка на бензинова кола. В случая питам за моят автомобил. Колегата кара BMW 7-ма серия, пред-последния модел и автомобилът е оборудван с печка, която спомага за загряването на въздуха в колата и за загряването на самия двигател. Освен това има възможност да се настрои да се пусне с таймер и така сутрин като тръгне за работа автомобилът му да е загрят и топъл. Самата печка работи с гориво, което в неговия случай е нафта, т.е. акумулатора се използва само за първоначалното запалване на печката. Та, дали е възможно да се направи нещо такова и за бензинова кола?
Благодаря предварително на всички, които ще изкажат компетентно мнение по въпроса.
Toyota Celica T23 1.8 VVTi 143 hp, 2001 г., 6-степенна механична скоростна кутия
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
ugabuga е прав - по добре си сложи една аларма с такава функция и въпроса ти е решен...
Иначе е възможно - дори на ЗАЗ парното бе бензиново (бензинова печка), което спомогна на доста автомобили да изгорят в буквалния смисъл (представете си утечка на бензин/масло в моторния отсек и работеща печка със запалител наблизо)...
Иначе е възможно - дори на ЗАЗ парното бе бензиново (бензинова печка), което спомогна на доста автомобили да изгорят в буквалния смисъл (представете си утечка на бензин/масло в моторния отсек и работеща печка със запалител наблизо)...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Тази "Печка" се монтира предимно на дизелови автомобили, защото те загряват по-бавно! Месля, че не е невъзможно да се монтира и на бензинов автомобил, но не е рентабилно, защото той загрява бързо. Иначе тази Печка не е нищо сложно. Това са едни реотани, които загряват антифриза и по този начин со осъществява по-бързото затопляне и на купето и двигателят влиза по-бързо в режим. Това е полезно много за двигателят, защото по-бързото загряване води до по-малкото му износване.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Това с реотанчетата малко не го вярвам да стане от акумулатора (имал съм кола северно изпълнение с реотани, но се включваше в мрежата)..
Та колата ми бе с нагревател около 450-500W което е консумация около 40А...
При акумулатор 45Ah ти ще си го изтощил наполовина за около половин час и може след това и да не успееш да запалиш, а половин киловат за половин час няма да ти е загрял много колата (при мен при включване за цяла нощ държеше температура на блока и антифриза в него около 35-40С при външна температура около 0С)....
Та колата ми бе с нагревател около 450-500W което е консумация около 40А...
При акумулатор 45Ah ти ще си го изтощил наполовина за около половин час и може след това и да не успееш да запалиш, а половин киловат за половин час няма да ти е загрял много колата (при мен при включване за цяла нощ държеше температура на блока и антифриза в него около 35-40С при външна температура около 0С)....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Ако говориш за едни приспособления, които се продаваха по социалистическо време - да.Kiki написа:...тази Печка не е нищо сложно. Това са едни реотани, които загряват антифриза ...
А иначе печките, които се слагат на дизеловите коли са си нафтови печки със собствена помпичка и подгряваща свещ - http://www.webasto.co.uk/general/en/am_ ... _3177.html
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Реотаните се включват, само когато работи двегателят! А аз Ви лъжа, ако ме е излъгал приемчика в ТМ Ауто! А дали е за вярване, или не, това е отделен въпрос!slowtraveler написа:Това с реотанчетата малко не го вярвам да стане от акумулатора (имал съм кола северно изпълнение с реотани, но се включваше в мрежата)..
Та колата ми бе с нагревател около 450-500W което е консумация около 40А...
При акумулатор 45Ah ти ще си го изтощил наполовина за около половин час и може след това и да не успееш да запалиш, а половин киловат за половин час няма да ти е загрял много колата (при мен при включване за цяла нощ държеше температура на блока и антифриза в него около 35-40С при външна температура около 0С)....

- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Въпроса бе, че човека иска когато влезе колата и двигателя да са загрели (наистина има такива печки - виждал съм на мерцедес дизел)..
А не след като е запалил двигателя тогава да се стартира процеса...
Но въпреки това дистанционното/автоматичното палене е по-добрия вариант, защото не само зимата, но и лятото докато стигнеш до колата вече ще ти е климатизирана....
Някои аларми имат и допълнителни функции - например да палят за по половин час (или друг срок) автомобила, ако температурата на двигателя спадне под -10С), или да я палят всяка сутрин в 07:00ч или ако вътре в купето стане под 0С и т.н...
А не след като е запалил двигателя тогава да се стартира процеса...
Но въпреки това дистанционното/автоматичното палене е по-добрия вариант, защото не само зимата, но и лятото докато стигнеш до колата вече ще ти е климатизирана....
Някои аларми имат и допълнителни функции - например да палят за по половин час (или друг срок) автомобила, ако температурата на двигателя спадне под -10С), или да я палят всяка сутрин в 07:00ч или ако вътре в купето стане под 0С и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Абсолютно съм съгласен с това, но моят коментар беше за Авенсис 2 D4D. Всеки вариант си има свойте предимства и недостатъци. В случая економията на гориво и по-малкото износване на двигателя.slowtraveler написа:Въпроса бе, че човека иска когато влезе колата и двигателя да са загрели (наистина има такива печки - виждал съм на мерцедес дизел)..
А не след като е запалил двигателя тогава да се стартира процеса...
Но въпреки това дистанционното/автоматичното палене е по-добрия вариант, защото не само зимата, но и лятото докато стигнеш до колата вече ще ти е климатизирана....
Някои аларми имат и допълнителни функции - например да палят за по половин час (или друг срок) автомобила, ако температурата на двигателя спадне под -10С), или да я палят всяка сутрин в 07:00ч или ако вътре в купето стане под 0С и т.н...
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
на бензинова кола, нафтова, че по-интересно как каква....b0by написа:На мен пък ми е супер интересно , но неможах да разбера ква печка да слагамFido Dido написа:belchilov написа:МАЙКО МИЛА колко мъка има по този свят !!!!
Ще си пусна една тема в форума и да ме БАНИРАТ ,за да негледам вече какво се случва![]()
![]()

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта