движение по инерция
Колеги по инерция или на двигателна спирачка горивната систма винаги впръсква гориво за да подържа температурата и работата на двигателя, така че при високи обороти би трябвало да се впръсква малко повече гориво от колкото при празен ход
По инерция ще се икономисва повече гориво
При спускане на скорост ще се владее автомобила по добре ще се икономисат накладки ще се предотврати ефекта на прегрели накладки и спирачна течност

По инерция ще се икономисва повече гориво

При спускане на скорост ще се владее автомобила по добре ще се икономисат накладки ще се предотврати ефекта на прегрели накладки и спирачна течност

-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
На Авенсиса отрязването на гориво бе около 1800об/мин (няма нужда да се поддържа горенето, нито температурата, защото процеса не може да е продължителен)...
На Астрата горивото се отрязваше при обороти над 1800об/мин, а се подаваше отново при 1500об/мин (имаше хистерезис)...
При малко внимание можеш да усетиш точно кога започва подаването на гориво при спадане на оборотите (интензитета на спирането намалява).
Пробвай например на трета скорост да отпуснеш газта при около 3х.об/мин и изчакай докато спаднат до 1200об/мин
П.С. от израза на Дидо, разбрах че колата му под 1800об/мин не гори бензин. Дидо - карай я само в ниски обороти и ще си 6
biggrin.gif
П.П.С. Явно наистина различните ECU режат по различен начин - днес пробвах на маздата. Отрязва горивото докато оборотите спаднат почти на празен ход - на около 900-1000об/мин
На Астрата горивото се отрязваше при обороти над 1800об/мин, а се подаваше отново при 1500об/мин (имаше хистерезис)...
При малко внимание можеш да усетиш точно кога започва подаването на гориво при спадане на оборотите (интензитета на спирането намалява).
Пробвай например на трета скорост да отпуснеш газта при около 3х.об/мин и изчакай докато спаднат до 1200об/мин

П.С. от израза на Дидо, разбрах че колата му под 1800об/мин не гори бензин. Дидо - карай я само в ниски обороти и ще си 6

П.П.С. Явно наистина различните ECU режат по различен начин - днес пробвах на маздата. Отрязва горивото докато оборотите спаднат почти на празен ход - на около 900-1000об/мин
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Браво Bass_man
Точно това имах впредвид под хистерезис: отрязването на горивото се включва при обороти над 1800 и се възстановява при спадане под 1200.
Например:
1. отпускаш газта при 1700об - горивото не се прекъсва (оборотите са по-ниски от границата на включване - 1800)
2. отпускаш газта при 4000об/мин - горивото се прекъсва (оборотите са над 1800) и се възстановява чак при спадане на оборотите под 1200

Точно това имах впредвид под хистерезис: отрязването на горивото се включва при обороти над 1800 и се възстановява при спадане под 1200.
Например:
1. отпускаш газта при 1700об - горивото не се прекъсва (оборотите са по-ниски от границата на включване - 1800)
2. отпускаш газта при 4000об/мин - горивото се прекъсва (оборотите са над 1800) и се възстановява чак при спадане на оборотите под 1200

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
нищо не се пести от карането по инерция говоря за дизелите, (щото вие темата я обърнахте на бензинова) и това съм го доказвал на 2 отявлени "икономайзери"
1. не знам дали знаете, ама за час на свободна, дизеловия двигател харчи полвината от средния си разход.
2. при ниски обороти не се използва мощноста на турбото
3. най-голям разход се получава при ускоряването за достигане на оптималните обороти (когато не изключваш ти си в оптимални обороти)
3. особенно сега - зимата, че пък и лятото, карането по инерция е направо самоубииство.
фактите:
от София-жк.Люлин - през центъра(нормален трафик,преди дупката за метрото да задръства целия център)-ботевградско - до бензиностанция на входа на Севлиево - време 2 часа -200км- 12литра нафта като в Люлин напълних резервоара (пълно -пълно) това с неговата Вектра 2TD
Същия маршрут с неговото "инерционно каране" 2.5часа и разход 13литра.
а при авенсиско резултатите на инерционното каране са направо плачевни.
1. не знам дали знаете, ама за час на свободна, дизеловия двигател харчи полвината от средния си разход.
2. при ниски обороти не се използва мощноста на турбото
3. най-голям разход се получава при ускоряването за достигане на оптималните обороти (когато не изключваш ти си в оптимални обороти)
3. особенно сега - зимата, че пък и лятото, карането по инерция е направо самоубииство.
фактите:
от София-жк.Люлин - през центъра(нормален трафик,преди дупката за метрото да задръства целия център)-ботевградско - до бензиностанция на входа на Севлиево - време 2 часа -200км- 12литра нафта като в Люлин напълних резервоара (пълно -пълно) това с неговата Вектра 2TD
Същия маршрут с неговото "инерционно каране" 2.5часа и разход 13литра.
а при авенсиско резултатите на инерционното каране са направо плачевни.
АVENSIS 2.0TD-комби
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта