движение по инерция

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 23 Ное 2008 11:28

В тези софийски задраствания къде намирате да карате дълго време по инерция?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Ное 2008 15:10

Едно истинско цигане винаги ще намери къде да кара по инерция laugh.gif :thumbsup: .

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Мнение от Nedkow » 24 Ное 2008 02:18

Колеги по инерция или на двигателна спирачка горивната систма винаги впръсква гориво за да подържа температурата и работата на двигателя, така че при високи обороти би трябвало да се впръсква малко повече гориво от колкото при празен ход wink.gif

По инерция ще се икономисва повече гориво :thumbsup:
При спускане на скорост ще се владее автомобила по добре ще се икономисат накладки ще се предотврати ефекта на прегрели накладки и спирачна течност :thumbsup:

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 24 Ное 2008 03:01

Недков, ако не се лъжа, ЕКУто впръсква гориво при движение на скорост над 1800 об. мин.... unsure.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Ное 2008 08:59

На Авенсиса отрязването на гориво бе около 1800об/мин (няма нужда да се поддържа горенето, нито температурата, защото процеса не може да е продължителен)...
На Астрата горивото се отрязваше при обороти над 1800об/мин, а се подаваше отново при 1500об/мин (имаше хистерезис)...
При малко внимание можеш да усетиш точно кога започва подаването на гориво при спадане на оборотите (интензитета на спирането намалява).
Пробвай например на трета скорост да отпуснеш газта при около 3х.об/мин и изчакай докато спаднат до 1200об/мин :thumbsup:

П.С. от израза на Дидо, разбрах че колата му под 1800об/мин не гори бензин. Дидо - карай я само в ниски обороти и ще си 6 tongue.gif biggrin.gif

П.П.С. Явно наистина различните ECU режат по различен начин - днес пробвах на маздата. Отрязва горивото докато оборотите спаднат почти на празен ход - на около 900-1000об/мин
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Ное 2008 00:15

При ТОЙОТА Супра положението е както е показано на снимката . Само , че ми се струва , че горивото се реже само между 1600 и 1200 rpm за 7MGTE ?
Прикачени файлове
fuel cut.JPG
fuel cut.JPG (35.64 KiB) Преглеждано 2058 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Ное 2008 07:46

Браво Bass_man :thumbsup:
Точно това имах впредвид под хистерезис: отрязването на горивото се включва при обороти над 1800 и се възстановява при спадане под 1200.
Например:
1. отпускаш газта при 1700об - горивото не се прекъсва (оборотите са по-ниски от границата на включване - 1800)
2. отпускаш газта при 4000об/мин - горивото се прекъсва (оборотите са над 1800) и се възстановява чак при спадане на оборотите под 1200 :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
djofi_m
Мнения: 207
Регистриран на: 18 Юни 2006 00:53
Местоположение: gabrowo

Мнение от djofi_m » 25 Ное 2008 18:04

нищо не се пести от карането по инерция говоря за дизелите, (щото вие темата я обърнахте на бензинова) и това съм го доказвал на 2 отявлени "икономайзери"
1. не знам дали знаете, ама за час на свободна, дизеловия двигател харчи полвината от средния си разход.
2. при ниски обороти не се използва мощноста на турбото
3. най-голям разход се получава при ускоряването за достигане на оптималните обороти (когато не изключваш ти си в оптимални обороти)
3. особенно сега - зимата, че пък и лятото, карането по инерция е направо самоубииство.

фактите:
от София-жк.Люлин - през центъра(нормален трафик,преди дупката за метрото да задръства целия център)-ботевградско - до бензиностанция на входа на Севлиево - време 2 часа -200км- 12литра нафта като в Люлин напълних резервоара (пълно -пълно) това с неговата Вектра 2TD
Същия маршрут с неговото "инерционно каране" 2.5часа и разход 13литра.
а при авенсиско резултатите на инерционното каране са направо плачевни.
АVENSIS 2.0TD-комби

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта