Искате ксенон?

Аватар
Troshko
Мнения: 2094
Регистриран на: 24 Яну 2006 11:58
Местоположение: София

Искате ксенон?

Мнение от Troshko » 19 Ное 2008 21:55

От автора: Този пост е създаден единствено и само с цел обучение около HIDs. Какво правите на автомобила си е единствено ваша отговорност и аз не съм отговорен за каквито и да е грешки, които допуснете. Като четете това и този пост, Вие сте се съгласили с това правило. Наслаждавайте се smile.gif

Искате HIDs?

Добре, та сега от къде да започнем? Да започнем от началото. Нека да научим а HIDs системите и как да изберем правилната такава. Има толкова много варианти, голям избор, затова какво значи всяка една опция? 4300K? 6000K? 10000K? Какви са тези К числа? Цветът на отдадената светлина се измерва на Келвинова скала.

Изображение

Снимката отгоре показва някои PIAA крушки, които са асоцирани в цветови аспект. Автомобили, които са произведени с ксенон използват 4300К HIDs крушки. Това е най-близката до "бялото" светлина. Бележка: колкото по-близко е числото до синьото, толкова по-малко лумени /lumens/ отдава крушката. Такаче, как се измерва силата на светлината?

Силата на всяка светлина се измерва в единици, наречени лумени /lumens/. Един лумен е равен на 30 квадратни сантиметра осветено пространство от свещ. Това е относително ниска стойност на отдадена светлина. Обикновените халогенни авто светлини в днешно време отдават средно в рамките на 1500-2000 лумена. Ето къде т.нар. ксенон системи изпъкват! Оригинална ксенон крушка с цвят 4300К отдава около 3200 лумена. Това е почти 50% повече светлина! Имайте предвид, че колко по-високо достига крушката в температурната скала на Келвин, толко по-малка е нейната ефективна отдадена светлина. Това е така, защото се достига края на видимия светлинен спектър.

Най-оптималния цвят е в температурната граница 4300К-5300К. Това е най-добрия компромис между бяла светлина и ефективност. Аз препоръчвам тази температура.

Добре, след като преминахме през ефективността и цветовете, нека обърнем внимание и на самата система.

Ксенон системата има три основни компонента:
-Баласт
-Крушка
-Окабеляване

Баласт - това е основния компонент, който създава огромните 23,000 волта, които да запалят крушката. Това е основния компонент на HIDs системата. Той стартира крушката и поддържа заряда й. На старите системи запалителя беше отделен компонент, но на новите, сегашни, системи, запалителя е в самия баласт. Този запалител е подобен на свещ, която да създаде напрежението в HIDs крушката.

Крушка - На крушката не й трябва особено обяснение, освен, че има различни свосйства от обикновената халогенна крушка. Вместо да загрява жичка в затворен газ, HIDs крушката е пълна само с газ. HIDs крушката има подобна конструкция като флуресцентната крушка. Електричество е прекарано през тръбичката, което създава дъга от светлина, когато газта се наелектрезира /зареди/. Това е най-обикновеното обяснение, което мога да дам. Няма да навлизам в детайли, защото темата не е ориентирана на това как работят ксенон системите. Има два вида HIDs крушки: D2R и D2S. D2R е за рефлекторна обвивка, а D2S за проекторна обвивка на фара.D2R има нанесен керамичен слой върху самата крушка, който да помогне за овладяването на заслепяването. Този вид има също различна база на крушкат,а но може да бъде модифициран на шасне на D2S система чрез дремел.

Изображение

D2R отгоре

D2S отдолу

Изображение

Окабеляване - Това мисля, че няма нужда от обяснение, тъй като целта му е да даде ток на отделните компоненти.


Новите системи имат специална функция, наречена Би-ксенон. Това е, когато чрез соленоид се отваря преграда, когато са включени дългите светлини. Тази преграда позволява допълнителната светлина, която е била блокирана да освети горната част на вашата видимост. Това е нова фукнция, която много хора харесват, защото получаваш HIDs и на дългите си светлини също. МНОГО полезно на тъмни пътища в средата на нищото.



Ами всичките тези комплекти, които можеш да купиш от ибей или илиенци?

- Аз лично не препоръчвам тези комплекти. Защо? Ще обясня когато стигнем до повече за фабричните HIDs системи.


Според правилата за регулация DOT и ECE, светлините идващи от автомобил не трябва да имат заслепителен ефект, защото насрещните шофьори могат да бъдат заслепени. Ако ги нямаше тези правила, има голяма възможност да Ви удари насрещна кола на двупосочен път, защото шофьора ще бъде заслепен от тези HIDs, тъй като имат 50% повече яркост от обикновени халогени.

DOT и ECE и JDM законите са измислили специални "отрязващи лещи", които да помогнат в тази ситуация. Има повече светлина от страната на пасажера, която да помогне с разчитането на регулативни табели. RHD /коли с дясна дирекция/ трябва да имат по-висок лъч от дясната им страна, а LHD /коли с лява дирекция, ние/ трябва да имат лъч от дясната страна. Отдолу има картинка, която да покаже отрязването на лъча.

Изображение

Както можете да видите, това спомага за незаслепяването на насрещното движение, тъй като имате ненормално ярки ксенони. Такаче сега разбирате какво трябва да върши правилно една ксенон система, и мога да обясня защо тези китайски комплекти "не ста'ат".

Обикновените рефлекторни фарове и насочени обикновени фарове не са конструиурани за светлината на ксенон крушката. Начина на работа на ксеноновата крушка е различен от тази на халогенната и фарове, които не са предназначени за ксенон ще предизвикат нежелан заслепителен ефект, често - фатален за насрещното движение.

Изображение

Както можете да видите отгоре, обикновения фар не насочва светлината, а просто я изстрелва на посоки. Това със сигурност ще заслепи насрещно идващите шофьори, както и шофьорите пред вашата кола.

Ето така трябва да изглежда ако сте извършили ретрофит.

Изображение

Това е моята персонална настройка, и както можете да видите, горната част на светлината е точно отрязана, и насрещното движение ( и куките ) няма да бъдат заслепени. Проекторните лещи са специално за ксенонови крушки, и са конструирани да отдават светлината правилно върху пътя, вместо да я рязпръскват из небето и да правят по-силни и по-слаби петна от светлина.


На Сивик 5ген. стандартните фарове са направни от рефлектор за халогени, изцяло проектиран, или по-точно НЕ проектиран за ксенон крушки. Това означава, че ще имаме възможно най-лошия ефект чрез тези "китайски" комплекти ксенон. Затова, как да предотвратим този нежелан ефект? Ако искате да се позабавлявате, и искате да извлечете максималното от вашата ксенон система, извършете ретрофит.

Що е то ретрофит?


Ретрофита е инсталиране на фабрична ксенон система във вашите фарове, чрез персонални модификации. Има много опции на разположение, такаче няма да навлизам в детайли как да направите ретрофит.

Защо трябва да направя ретрофит?

-Най-добрия възможен ефект от ксенона, защото е проектиран специално за такава система.
-Няма да заслепява останалите от движението.
-Изглежда ЯКО!

Та, какви части ви трябват?

-Проекторни лещи от кола, снабдена с ксенон система.

Принципно, има много различни ксенонови проектори.LS430, S2000, Mercedes, BMW, и т.н. имат много проектори, от които да избирате. Размера може да очертава границите на това, кое да използвате.

-Баласти и крушки. Двойка D2S или D2R крушки + баласти.
-Окабеляване

Тук става трудно. Тъй като Вашата кола не е произведена с ксенон, трябва да си направите окабеляване за баластите и то да работи с вашата система. Това може да значи релета и диоди, или винаги можете да си купите от дилъри на ксенон. Бъдете сигурни какво ви трябва преди да купувате кабеляци.

Всичко на всичко, ретрофит ще ви даде по-добра производителност, но не задължително бюджетна такава. Може да е доста скъпичко, но помнете...

Ксенон системите са луксозни аксесоари. Могат да са много скъпи.


Ако искате да си направите ретрофит, обърнете се към hidplanet.com за повече информация за това какво и как трябва да направите.





Това е пост за тези, които планират да си купят китайско компектче за да видят как свети. ДА, Вашата китайска система е по-ярка от стандартните Ви крушки, но... помислете за другите шофьори, които заслепявате. Помислете, че някой заслешен шофьор може да врътне гервека и да се нахака директно във вас.

chaval
Мнения: 203
Регистриран на: 29 Мар 2008 23:42
Местоположение: София

Re: Искате ксенон?

Мнение от chaval » 20 Ное 2008 00:00

Изображение

D2R отгоре

Е точно тея крушки за рефлекторните фарове ги търса вече 2 месеца и единствените дето са ги продавали до скоро са Luxima. При разговор с вносителите ми обясниха, че ефекта бързо изчезвал (каквото и да означава това) и сега имали няколко налични само заради продадените гаранционни комплекти. Интересно, че на много места дето се бият в гърдите с качествени ксенони не са и чували за тях, хора дето внасят Eagle eye и Philips, комплекти за по 1000лв mad.gif
Ако някой знае къде могат да се купят да пише, щото заради перфектните пътища зимата сложих ксенон и то от хубавите, но пак се забелязват расейките, а аз се имам за съвестен шофьор.

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Искате ксенон?

Мнение от DMDimitrov » 20 Ное 2008 09:17

casparcho написа: Е точно тея крушки за рефлекторните фарове ги търса вече 2 месеца...

Ако някой знае къде могат да се купят да пише...
Обади се на gogotzanov и го питай за този вид крушки... на мен мисля, че точно такива ми монтира. Успех :thumbsup:

П.П: http://toyotabg.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=3672

П.П.2:
casparcho написа:При разговор с вносителите ми обясниха, че ефекта бързо изчезвал (каквото и да означава това)
Да, интересно какво ли означава това? Някой по-компетентен би ли обяснил?
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 20 Ное 2008 16:24

Браво Тошко, браво Белчилов!!! bow.gif bow.gif bow.gif bow.gif bow.gif bow.gif bow.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Ное 2008 20:31

Браво Тоше :thumbsup:
Прилагам снимки (не съм ги правил аз) на оригинален ксенон, както е при мен. Характерно е хоризоналното отрязване на лъча и от горе в дясно..
Прикачени файлове
P061.jpg
P061.jpg (63.94 KiB) Преглеждано 2178 пъти
P1020570а.jpg
P1020570а.jpg (193.26 KiB) Преглеждано 2178 пъти
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 20 Ное 2008 21:19

slowtraveler написа:Браво Тоше :thumbsup:
Прилагам снимки (не съм ги правил аз) на оригинален ксенон, както е при мен. Характерно е хоризоналното отрязване на лъча и от горе в дясно..
Да, точно това е ефектът от лупите! И при мен така светят ксеноните, въпреки, че са слагани допълнително, а не са оригинални.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 20 Ное 2008 23:31

casparcho - аз имам D2R крушки, но ако не е тайна за каква кола са ти ?! А и не сложихме ли на твойта Корола на късите ??? Или се бъркам?!! rolleyes.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта