Край на мъките ми!!! Капарирах.
Благодаря на всички, които ме съветвахте.
Днес ходих с моя майстор (с който се познаваме от деца) да му покажа и по-старата, за която вече говорих с по-мощния мотор 115к.с. Той огледа оттук-оттам развъртя капачките помириса ауспуха, запшушва го с ръка, форсира и каза "ТОВА Е КОЛАТА! ВЗИМАЙ!".
Таз аз послушно капарирах и в сряда отивам да я взема. Колата е тази:
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_1.pic
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_2.pic
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_3.pic
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_4.pic
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_5.pic
SB153ABK00E024505
цена: 5000лв
Регистрирана е април 1995-та, карана от някой си Франческо от Милано, който е 57-ми набор. Според руския VIN декодер е била произведена ноември 93-та, което трябва да означава, че почти година и половина е висяла на склад и е чакала някой да я купи, ако всяка от горните информации е вярна.
Цвета ми харесва много и е невероятно запазена.
Борбата между двата кандидата бе тежка. Тази надделя заради цената (1500лв по-ниска), същата и дори по-висока степен на запазеност, и няколко екстри в повече: ABS, шибердах, халогенни за мъгла. Дали италианците или нашите, но някой здраво се е изгаврил с мен купувача, превъртайки километража на екстремната цифра 80 000км пробег...

Мисля като броя парите да ги питам на колко е, за да знам какво да й сменям по книжките.
Другата Карина имаше своите предимства: 2 години и половина по-млада (97-ма), по икономична (мотора който е 100к.с.), но моя майстор ми каза, че ако има нещо да се дооправя с 1500-те лева все ще се оправим. Дано да е прав.
Малко се притесних като разбрах, че е произведена през далечната 1993-та, защото колата, която в момента карам е пак същия набор. Всъщност тя е много здрава... Може и за късмет да е. Друго притеснително беше една бележка залепена от вътрешната страна на вратата за смяна на маслото, на която се виждаше датата юни 2008, но точно където е пишело километрите беше "грижовно" изчегъртано (явно с някой ключ).
Друго леко притеснение, което майстора се кълнеше да не се притеснявам е лекия нагар по ауспуха, който не беше мазен и се чистеше със сняг.
Още едно притеснение имам, че на моя майстор не му се гледаше отдолу и каза, че няма смисъл да се мери компресията, защото тия мотори били много яки... Само я изпържиха на високи обороти и гледа цвета на дима от ауспуха... Било достатъчна проверка.
Поздрави
Още веднъж, благодаря за напътствията и съветите. Бяха ми много полезни.