Въпрос за термостат за Корола Е11
Въпрос за термостат за Корола Е11
Колеги, отскоро имам Корола Е11, направи ми впечатление че като е по-студено по-бавно загрява. Преди имах Авенсис, който загряваше доста бързо и стрелката стоеше на средата и не мърдаше.
Днес като се прибрах /около 2 км/, навън беше 3 градуса, колата позагря, но на половината от нормалното. Реших да проверя радиатора и маркуча до него и бяха топли. Това дали означава, че термостата е заминал?
И ако някой е сменял термостат да каже как става?
Предварително благодаря на отзовалите се.
Днес като се прибрах /около 2 км/, навън беше 3 градуса, колата позагря, но на половината от нормалното. Реших да проверя радиатора и маркуча до него и бяха топли. Това дали означава, че термостата е заминал?
И ако някой е сменял термостат да каже как става?
Предварително благодаря на отзовалите се.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Колега, извинявай, че ти ползвам темата, но да не отварям и аз нова за едно и също нещо.
Стрелката на температурата стои на 1/3 от цялото разстояние, ако карам повече от 5 километра в града наведнъж се поповдига до под средата и чак тогава парното почва да топли добре.
Друго, което съм забелязал: при продължително спускане без газ на скорост колата изстива почти до началото на скалата, дори лятно време, при теб така ли е?
Стрелката на температурата стои на 1/3 от цялото разстояние, ако карам повече от 5 километра в града наведнъж се поповдига до под средата и чак тогава парното почва да топли добре.
Друго, което съм забелязал: при продължително спускане без газ на скорост колата изстива почти до началото на скалата, дори лятно време, при теб така ли е?
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
Не е редно да е под средата на скалата и за королата и за карината се отнася.Ако радиатора загрява още от началото е много вероятно да няма термостат или да не затваря хубаво/блокирал в отворено положение/.
Чичо ми сложи на Карината неговата е дизел и изобщо нямаше термостат,това което ми направи впечатление е че беше на по ниска температура от очакваното,тя загрява малко по бавно от королата която е 1.3 16v ,но това го отдавам на не добре регулирана помпа.
Редно е термостата до отвори след като автомобила достигне оптимална работна температура а това е точно на средата на уреда на таблото.Тогава трябва да загрее радиатора и маркуча след термостата и на двата автомобила може лесно да се провери.
Чичо ми сложи на Карината неговата е дизел и изобщо нямаше термостат,това което ми направи впечатление е че беше на по ниска температура от очакваното,тя загрява малко по бавно от королата която е 1.3 16v ,но това го отдавам на не добре регулирана помпа.
Редно е термостата до отвори след като автомобила достигне оптимална работна температура а това е точно на средата на уреда на таблото.Тогава трябва да загрее радиатора и маркуча след термостата и на двата автомобила може лесно да се провери.
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
моята е със същия двигател. като загрее стои точно на средата. но като стана по-хладно ми направи впечатление, че по-трудно загрява. затова реших да попитам във форума, защото ми се струва че термостата не затваря добре - маркуча към радиатора и радиатора са топли преди да е загряла...
та въпросите са -
1.според вас термостата за смяна ли е?
2.как се сменя?
3.къде да търся читав термостат /двигател 4е-фе/
та въпросите са -
1.според вас термостата за смяна ли е?
2.как се сменя?
3.къде да търся читав термостат /двигател 4е-фе/
Моята също е 4EFE само че е бяла biggrin.gif . Сега на студеното по-бавно загрява растояние или време несъм засичал но да речем 2 - 2.5 пъти по бавно. Като загрее стрелката стои малко под средата примерно 0.5мм . Над тази стойност каквито и байри да съм качвал температурата не се вдига. При спускане на принудителен празен ход и в най-големите жеги температурата леко пада ,случвало ми се е при по-хладно време да отиде на 1/4 от скалата. Ако пи загрят двигател отворя парното стрелката пада докато студената вода се загрее. От предишните ми коли съм останал с впечатлението ,че има значение каква е охлаждащата течност колкото повече е антифриза толкова по бързо достига работна температура. А за термостата се гледа целия радиатор дали е топъл, защото той си има дупка около 1.5мм с нещо като клапанче на нея и от там нормално пропуска при което се получава загряване само в най-горния слой на радиатора ,а на долу е студен. При отворен термостат целия радиатор е с почти еднаква температура. Смятам ,че нямаш проблем gueorgi по огледайго все пак как работи ,но не прибързвай с ремонт или покупка на нов. Ако държиш да го тестваш процедурата е проста : сваляш го ; на него са написани температурите на отваряне и затваряне; слагаш го в едно канче с вода и го загряваш като следиш температурата( китайски мултицет с термометър за по 5-10лв ) след което го оставяш да изтине като пак следиш температурата. Между другото на старата ми тойота СЕ80 беше клеясал и след като го "сварих" се оправи. 

при студено време е нормално да загрява малко по-бавно. обаче после трябва да си стои по средата.
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Как се затваря? Нали ако след това сменяш антифриз пак ще има нужда от тази малка дупчица.sashoskiora написа:ing написа:защото той си има дупка около 1.5мм с нещо като клапанче на нея и от там нормално пропуска
Колега това е за обезвъздушаване на нов термостат след това то само се затваря
Carina E 4AFE LB 1992
благодаря за съветите!
да ви кажа днес сутринта на светло я отворих, беше загряла до половината на средата /т.е. недозагряла/ и опипах радиатора - целия беше топъл, не само отгоре. това ми говори, че явно термостата не е наред - или стои отворен или въобще го няма.
та да ви питам - трябва ли да източвам антифриза, за да сваля термостата? или може да се свали и без да се източва? мисля първо да го сваля и да го прегледам и чак после да го сменям, ако е нужно.
ако трябва да се източва антифриза - от къде се източва?
да ви кажа днес сутринта на светло я отворих, беше загряла до половината на средата /т.е. недозагряла/ и опипах радиатора - целия беше топъл, не само отгоре. това ми говори, че явно термостата не е наред - или стои отворен или въобще го няма.
та да ви питам - трябва ли да източвам антифриза, за да сваля термостата? или може да се свали и без да се източва? мисля първо да го сваля и да го прегледам и чак после да го сменям, ако е нужно.
ако трябва да се източва антифриза - от къде се източва?
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
И аз от скоро забелязах че при мен също загравя доста бавно че даже и се зори докато стигне средата.Минавам от порядъка на над 10-12 км и не ми беше стигнал средата беше на половината до средата което и на мен ми се струва че е от термостата.Ще го понаблюдавам още известно време ще пробвам това което сте пробвали вие и ще дам по-компетентно мнение по темата .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта