Проблем с електрики

Maguet
Мнения: 29
Регистриран на: 28 Окт 2008 20:36
Местоположение: Пловдив

Проблем с електрики

Мнение от Maguet » 13 Ное 2008 21:06

Закарах Селиката да ми сменят ангренажния ремък, уж познат, при който много съм си карала предишната кола и не съм имала проблеми.
Сутринта са я местили, вкарали са я в гаража, сменили са без проблеми всичко и като дошло време да я изкарват, няма ток!Разправя, че е от алармата.Отидох, от аларамата има светлинни сигнали, ама не заключва и грам ток няма ни на таблото, нито към стартера. Обаждах се на оня, дето ми слага алармата. даде идея да подадем ток към акумулатора. Подадохме - нищо! После дадоха накъсо с няква жичка пак по съвет на алармаджията, и колата запали - има фарове, няма габарити, няма стопове, няма табло, няма радио, няма задни светлини.
После намериха изгорял 100 амперов бушон под предния капак - не знам какъв е, и един от по-малките вътре от купето дето се отварят. Утре ще ги сменям, но според майстора не може всичко да е от бушоните - ако е нещо от бушон - няма да работи една верига, а те много неща не работят. Пак съветват да ходя при алармаджията, ама оня вика, аз и да го видя кво ще направя.

Дайте мнения, моля, че се побърквам!

Мерси

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 13 Ное 2008 22:23

За да изгори 100А бушон майсторите са дали нещо сериозно на късо и това е бушон на няколко вериги...
Иначе би изгорял по-малък бушон на някоя конкретна верига.
Според мен при монтаж/демонтаж са окъсили някъде с ключ...
Обикновенно остава следи от искрата...
Ако са окъсили кабел, то сигурно ще има следи от стапяне на изолацията..
Огледай кабелите в моторния отсек, куплунзите, които са близо до мястото, където са пипали майсторите, а също и металните части, близо до кабели/куплунзи за следи...
Аз бих сменил изгорелите бушони и направил пълен тест къде/какво работи.
Ако пак изгори бушона, работата е по-сериозна и трябва електричар да погледне..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
b0by
Мнения: 436
Регистриран на: 25 Мар 2008 15:38
Местоположение: София

Мнение от b0by » 14 Ное 2008 08:18

Имам една торба с такива бушони Син 100А ако ти трябва кажи! И при мен така мозъци бяха дали на късо и ми пръсна бушона и пистата на платката към климатика , абс и нито една от две перки! Провери си ги добре!!! А за бушона нямаш грижи , купих си 10 броя че по един неможело да се поръчат!

Аватар
b0by
Мнения: 436
Регистриран на: 25 Мар 2008 15:38
Местоположение: София

Мнение от b0by » 14 Ное 2008 08:22

незнам на селиката как е , но при мен 100А бушон прекъсва всичко , без аварийните , на таблото ламапта за отворени врати! Клими мими с две думи всичко това е бушона от алтернатора! Колата пали , но няма зареждане и черпи от акомулатора! Поне при мен беше така!

Maguet
Мнения: 29
Регистриран на: 28 Окт 2008 20:36
Местоположение: Пловдив

Мнение от Maguet » 15 Ное 2008 08:37

Slowtraveler, оказа се прав. Само дано не изгори ПАК бушона.
b0by, взех си бушони, вчера нямаше кога да видя форума. По един се купуват спокойно в един магазин тука под тепетата. Аз си взех два броя щото не е за разправяне "майсторите" как ми "свалиха" изгорелия бушон.
Та на електричар пак бях - да ми смени бушона, понеже от дърпане бяха останали само пластините... а то да имало болт да му се не види! пфу! майстори!!! аман вече...
И на Селиката е така - имам само аварийни, фарове (но не и габарити) и индикация за отворени врати.
Айде, момчета... Мерси, че драснахте по темата :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта