Къде е тойота?
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тази класация не я разбирам много-много - прилича ми на статистиката...
Доколкото разбрах, пишат, че това е класация, кой бренд може да ти донесе печалба...
Ами ако е някоя непозната марка, но с потенциал - явно може да ти донесе яка печалба от растежа например на акции. Същевременно добра утвърдена компания ще ти донесе сигурния дивидент, но трудно може да 'скочи' рязко в печалбата...
Прилича ми на статистиката - един е вдигнал печалбата си с 1 милион и е станала 101 милиона (1%), докато друг вместо за 5лева е продал нещо за 10 лв и печалбата му се е вдигнала с 50%....
И как кореспондира тази класация с новините, че повечето японски авто производители отчитат спад в продажбите (с изключение на Мазда заради новата 6, но това може и да е до време)..
Доколкото разбрах, пишат, че това е класация, кой бренд може да ти донесе печалба...
Ами ако е някоя непозната марка, но с потенциал - явно може да ти донесе яка печалба от растежа например на акции. Същевременно добра утвърдена компания ще ти донесе сигурния дивидент, но трудно може да 'скочи' рязко в печалбата...
Прилича ми на статистиката - един е вдигнал печалбата си с 1 милион и е станала 101 милиона (1%), докато друг вместо за 5лева е продал нещо за 10 лв и печалбата му се е вдигнала с 50%....
И как кореспондира тази класация с новините, че повечето японски авто производители отчитат спад в продажбите (с изключение на Мазда заради новата 6, но това може и да е до време)..

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Защото е извадена от контекста, т.е. липсва допълнителната информация как се развива съответната марка. По-добре да погледнеш тук. Напр. H&M 'влиза' направо като 'нова марка' на 22-ро място.slowtraveler написа:...Ами ако е някоя непозната марка, но с потенциал - явно може да ти донесе яка печалба от растежа например на акции...
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Много просто! Това са фирмите с най-висока пазарна капитализация,а това означава,че са най-печеливши,сигурни,стабилни,предвидими,изградени с фирмена култура организации.И децата знаят ,че в автомобилния бизнес Тойота е най-силна в тези и в много други важни черти на бизнеса.Тойота винаги се е славела като производител на най-качествените коли при най-ниски разходи и съответно най-високи печалби от всяка произведена кола.Лексус не може да разчита на такива обеми на този етап.Все пак миналата година влязоха в Азия,а преди няколко в по-голямата част на Европа.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Класацията не е по това кои колко е спечелил. Това е по цена на запазената марка. Ако искаш да купиш запазената марка "Тойота" и примерно да произвеждаш ютии с наименованието "Тойота", трябва да броиш еди колко си милиона долара. Тоест това е класация за ПРЕСТИЖ и ИЗВЕСТНОСТ!!!!slowtraveler написа:Тази класация не я разбирам много-много - прилича ми на статистиката...
Доколкото разбрах, пишат, че това е класация, кой бренд може да ти донесе печалба...
Ами ако е някоя непозната марка, но с потенциал - явно може да ти донесе яка печалба от растежа например на акции. Същевременно добра утвърдена компания ще ти донесе сигурния дивидент, но трудно може да 'скочи' рязко в печалбата...
Прилича ми на статистиката - един е вдигнал печалбата си с 1 милион и е станала 101 милиона (1%), докато друг вместо за 5лева е продал нещо за 10 лв и печалбата му се е вдигнала с 50%....
И как кореспондира тази класация с новините, че повечето японски авто производители отчитат спад в продажбите (с изключение на Мазда заради новата 6, но това може и да е до време)..
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
Congratulations, you win the internet!LEXUS написа:Много просто! Това са фирмите с най-висока пазарна капитализация,а това означава,че са най-печеливши,сигурни,стабилни,предвидими,изградени с фирмена култура организации.И децата знаят ,че в автомобилния бизнес Тойота е най-силна в тези и в много други важни черти на бизнеса.Тойота винаги се е славела като производител на най-качествените коли при най-ниски разходи и съответно най-високи печалби от всяка произведена кола.Лексус не може да разчита на такива обеми на този етап.Все пак миналата година влязоха в Азия,а преди няколко в по-голямата част на Европа.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Това е прекалено опростено обяснение на смисъла на 'стойността на марката'. Всъщност, марката няма стойност извън компанията и би носила определената печалба само ако е използвана от компанията.Nixter написа:Ако искаш да купиш запазената марка "Тойота" и примерно да произвеждаш ютии с наименованието "Тойота", трябва да броиш еди колко си милиона долара...

Но си прав, че е 'ПРЕСТИЖ и ИЗВЕСТНОСТ!'
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Лексъс е на 90-то място по класацея на всички фирми произвеждащи продукти за бита, но са осми от автомобилостроителните фирми, което никак не е малко!Scott написа:По-интересно е защо Лексъс е 90-ти, а Тойота 6-ти. Май напъните за луксозни автомобили не се отплащат.Kiki написа:... Мерцедес, пасти може да си хапне за успокоение...
Не исках да прозвучи цинично, а да го кажа най-просто. Всъщност тва е цената на "запазената марка". Това "R", което се мърдри до името на известните марки в малко кръгче горе в дясно - означава запазена марка. Аналогично е при патентите. Когато някоя компания притежава патент - кайто иска да използва този патент трябва да си го купи. Примерно патента "common rail". Скоро четох някаква тема, в която имаше спор дали итлианците са измислили сисетамата "common rail" или японците 

Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
Brand Value e dosta complexen model na dadena compania.
Glavnite factori pri opredelqaneto na Brand Value/equity se opredelqa ot slednite parametri
Pre-tax i After-tax Operating Margin
Return on Assets/Retention Ratio
Expected Growth
Length of High Growth Period
Cost of Equity
Value/Sales Ratio
"Prestij i Izvestnos" sa vsushnos bi-product na po gornite, koito ot tqahna strana sa resultat or dobur management na assets
Glavnite factori pri opredelqaneto na Brand Value/equity se opredelqa ot slednite parametri
Pre-tax i After-tax Operating Margin
Return on Assets/Retention Ratio
Expected Growth
Length of High Growth Period
Cost of Equity
Value/Sales Ratio
"Prestij i Izvestnos" sa vsushnos bi-product na po gornite, koito ot tqahna strana sa resultat or dobur management na assets
BTW, eto na kakvo dereje sa avtocompaniite:whistle:
http://www.autoblog.com/2008/10/01/by-t ... s-edition/
http://www.autoblog.com/2008/10/01/by-t ... s-edition/
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта