Резонатора представлява корпус от скопчана алуминизирана ламарина с дебелина 1.5мм, на ф110, или овал, в който има перфорирана алуминизирана тръба с различен диаметър. Натъпкан е със стъклена влакнеста (на конци) вата и е закопчан двустранно. Тъй като перфорираната тръба е проходна, без камери, газовете преминават през нея сравнително свободно. Много от гърнетата на РЕМУС са направени така, но от неръждаема ламарина и без скопчаване (като улуци) а със заварки на ВИГ. Този резонатор (м/у другото това определение на шумозаглушаващото гърне му е дадено от един от технолозите в АСПО) се монтира предимно на мястото на катализатора, като целта му е да предотврати неприятния резонанс, ако се сложи на негово място тръба. Защото катализатора по принцип, при бензиновите мотори е и страхотен обезшумител. Това освобождаване на газовете, естествено си има и слабите страни - мотора изпразва прекалено бързо, особено се усеща при по-малките кубатури, по-бързото нахлуване на газовете води до по-големи натоварвания на следващите елементи от генерацията и до по-краткия им живот. За да се избегне голяма част от тези проблеми, има и други резонатори - т.нар. ускорители. Те не ускоряват абсолютно нищо, напротив, вътре в самото гърне вече има камери, бленди и т.н., направени за да имитират по-добре съпротивлението на катализатора и да дават необходимия (горе-долу) бекпрешър на мотора така, както е предвиден да работи.
Извинявайте за многословието ми. Успех!
