Ко да прайм в завоя? (Subtitle: InitialDда си яде шушонитe?)
Ко да прайм в завоя? (Subtitle: InitialDда си яде шушонитe?)
Ей тук кво пишат ората как да се зима завой. И претенции имат да разбират, че до несинхронизирани трансмисии опират, че и с сичкото друг интернет им съвпадат данните.
http://www.turnfast.com/tech_driving/dr ... king.shtml
С две думи - максимално късо спиране, плавно прехвърляне на тежестта и максимално ускорение, цялото това упражнение на ръба на с(из)цеплението.
Е ама защо тогава в InitialD умните глави говорят, че four wheel drift'a съществувал в разновидност като ускорителен и спиращ и това бил оптимума на движение за една кола.
Не казвам, че няма логика, ама коя е истината и вярата и живота в крайна сметка?
П.П. Питам си, щот съм явно ще съм много далеч от Такуми в тоя живот (живот и здраве) biggrin.gif
http://www.turnfast.com/tech_driving/dr ... king.shtml
С две думи - максимално късо спиране, плавно прехвърляне на тежестта и максимално ускорение, цялото това упражнение на ръба на с(из)цеплението.
Е ама защо тогава в InitialD умните глави говорят, че four wheel drift'a съществувал в разновидност като ускорителен и спиращ и това бил оптимума на движение за една кола.
Не казвам, че няма логика, ама коя е истината и вярата и живота в крайна сметка?
П.П. Питам си, щот съм явно ще съм много далеч от Такуми в тоя живот (живот и здраве) biggrin.gif
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
има един тънък момент по отношение на радиалните гуми - те имат най-добро сцепление когато има известен слип ъгъл(2-5 градуса), т.е. когато има леко приплъзване. оттук идва и по-голямата скорост в завой - това се нарича fast drift и е адски трудна техника. най-бързи са тези състезатели, които успяват да хванат безцения слип ъгъл в завоите.
повечето от автомобилите 4х4 пързалят с 4-те си колела, т.е. идеалната линия на завоя минава през масовия им център - не както при задно - това е ако нямат специален Variable Center Differencial(като Скайлайн примерно). при повечето 4х4 ако стъпиш на газта при ускоряване в завой ще плъзне предницата(по-лека е - с по-малко сцепление) - understeer. затова преди да стъпиш на газта трябва да си хлъзнал колата и с газта я изправяш - използва се разликата в слип ъгъла на предните и задните колела. Ако при хлъзгане си хванал по-добър слип ъгъл на предните колела и по-лош на задните като натиснеш спирачката колата отива към oversteer, а с газта към understeer. редувайки газ-спирачка-газ-спирачка можеш да държиш колата в границите на идеалния слип ъгъл, т.е. 4х4 "прибира" завоя със спирачка и го "изправя" с газ - най-добре се вижда на видео от WRC автомобили. Подобна техника се ползва при предно предаване и при каране на дърт или сняг. На асфалт се използва контактното петно, а на сняг и дърт се използват ръбовете на гумите(като каране на ски
) - със спирачката пренасяш тежестта напред, а с газта - назад - и така колата се върти с педалите, все едно караш самолет. Проблемът при нормална кола е че при натискане на спирачката трябва да натискаш и съединителя за да не падат оборотите на двигателя(и да не ти замине бързо феродовия диск).
другата причина за помпане газ-спирачка е да се излъже 4х4 компютъра на колата(ако има такъв) - на джип примерно. ако си хлъзнал колелата и бързо стъпиш на газта компютъра прехвърля въртящ момент и към задните колела(става 50 на 50). като подадеш газ и колелата зацепят компютъра прехвърля въртящият момент само към предните, ама ти бързо скачаш на спирачката, хлъзгаш пак предните колела и пак на газта - така поддържаш 50/50 въртящ момент.
малко е сложно
ако се интересуваш най-добрия начин е да попретърсиш форума на www.drifting.com - там е обяснено подробно всичко. най-важното е да разбереш как точно действа контактното петно на гумите и после всичко си идва на място. потърси инфо за friction circle - това е базисът на спортното каране.
повечето от автомобилите 4х4 пързалят с 4-те си колела, т.е. идеалната линия на завоя минава през масовия им център - не както при задно - това е ако нямат специален Variable Center Differencial(като Скайлайн примерно). при повечето 4х4 ако стъпиш на газта при ускоряване в завой ще плъзне предницата(по-лека е - с по-малко сцепление) - understeer. затова преди да стъпиш на газта трябва да си хлъзнал колата и с газта я изправяш - използва се разликата в слип ъгъла на предните и задните колела. Ако при хлъзгане си хванал по-добър слип ъгъл на предните колела и по-лош на задните като натиснеш спирачката колата отива към oversteer, а с газта към understeer. редувайки газ-спирачка-газ-спирачка можеш да държиш колата в границите на идеалния слип ъгъл, т.е. 4х4 "прибира" завоя със спирачка и го "изправя" с газ - най-добре се вижда на видео от WRC автомобили. Подобна техника се ползва при предно предаване и при каране на дърт или сняг. На асфалт се използва контактното петно, а на сняг и дърт се използват ръбовете на гумите(като каране на ски

другата причина за помпане газ-спирачка е да се излъже 4х4 компютъра на колата(ако има такъв) - на джип примерно. ако си хлъзнал колелата и бързо стъпиш на газта компютъра прехвърля въртящ момент и към задните колела(става 50 на 50). като подадеш газ и колелата зацепят компютъра прехвърля въртящият момент само към предните, ама ти бързо скачаш на спирачката, хлъзгаш пак предните колела и пак на газта - така поддържаш 50/50 въртящ момент.
малко е сложно

Maximum traction actually occurs with a slight amount of tire slippage against the rough asphalt surface. Maximum braking occurs at 10 to 15% slippage, and maximum cornering occurs at 5 to 10% slippage, as proven by numerous engineering studies and daily racing team computer datalogging records. This maximum grip occurs because the rubber in the tire is being torn away by the extreme forces involved, although the tire must be rotating to achieve this grip.
Явно малко слип не е в повече, въпроса явно обаче се състои в това, дали някой е в състояние да кара постоянно на тази граница..
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Сена беше един велик пилот. в момента сред живите царе на слип ъгъла е Gigi Galli, италиански рали пилот. Неговата асфалтова техника е невероятна, има показни филмчета на сайта www.gigigalli.com . виртуозните му виражи са пример за силата на техниката със слипъгъл. много малко рали пилоти умеят да водят колата си по този начин. обаче джиджи се дъни твърде често - постоянно прави твърде сложни неща и поема много рискове. но вече е доказал, че в завоите няма равен.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта