Какви свщи да си взема-Корола Е11 мотор 4Е FE

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 01 Сеп 2008 23:45

PESHO OT MARS в друга тема написа:... незадоволителната тишина относно електрическия товар който представляват двуелектродните свещи ...
Не знам каква е разликата в двете запалителни системи. Възможно е от мотора 4Е-FЕ да е "изцедена" по-голяма мощност за неговите възможности и т.н. Всичко е взаимно свързано и накрая сметките са показали, че свещта трябва да бъде двуелектродна.

Японеца няма напразно да сложи лепенка на моторите 4Е-FЕ за забрана на използване на едноелектродни свещи. Явно има основателна причина за това. В упътването за 4Е-FЕ са посочени само два вида свещи, като двата вида са двуелектродни, т.е. няма вариант за едноелектродна свещ. Също така не си обяснявам защо при Авенсис 2.0 бензин от същата година препоръчват същите свещи, но по-студени с 1 число.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 02 Сеп 2008 10:49

Опитвам се да дам смислен отговор. Причината японеца да задраска едноелектродната свещ е че по-принцип 4E-FE е с DIS-2 дистрибутор който както знаем прави на един работен такт на цилиндър две подавания на искра (защо е така един господ знае) което автоматически води до реално 2 пъти по къс живот на свещите. От там всъшност единственото по съществено предимство на много електродните свещи е това че имат по-голям ресурс.Всеки който е карал с триелектродни например знае как се изяждат. И японеца е решил простичко нещата защото иначе един комплект едно електродни ще карат малко. Това е моето обяснение на нещата.
Между другото и на моята 4A-FE е с DIS-2 и съм с едно електроди дето са си слагани в италия още не съм ги сменял защото са в много добро състояние.
Относно Бриск Силвър карал съм с такива и мисля че са отлични за цената си това са ефтини и не лоши свещи с които съм минал около 30к км. на АУДИто ми на газ сменил съм два комплекта защото са ефтини и ги сменям с филтъра и маслото. не защото са били износени или неработещи.
В момента съм хвърлил око на Бриск Премиум които нямат стандартни електроди www.brisk.biz biggrin.gif
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 08 Сеп 2008 11:03

Преди време реших и аз да сменя свещите и майстора при който отидох ми беше купил едноелектродни свещи (bosch или champion - не си спомням). Колата не работеше добре, прекъсваше понякога, "замисляше се" при подаване на газ - с други думи, държеше се неадекватно. Бях изминал не повече от 200-300км и отидох пак при него и му се оплаках... тогава сложихме Denso двуелектродни и нещата се оправиха - просто колата не беше същата с едноелектродните.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

toki4
Мнения: 29
Регистриран на: 06 Окт 2007 15:21
Местоположение: Свищов
Обратна връзка:

sve6tite

Мнение от toki4 » 29 Апр 2012 17:50

slu4aen-fen da kaje ka sa iridievite sve6ti 4e mi predstoi smqna

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Мнение от nikdel » 29 Апр 2012 18:54

Тази зима королата 4Е-FE взе да хълца на ниски обороти и няколко пъти я чух да пука от към изпускателната уредба.Свещите NGK BKR5EKB11 бяха поизносени и с увеличено разстояние между електродите.Начуках ги до 9-10мм и се оправи.Въпреки това купих нови същите и ги поставих.Интересно но с начуканите стари работеше по добре,затова намалих разстоянието и на новите.За сега е супер.Карам на газ.
Извод-при каране на газ намалете междуелектродното разстояние с една десета.

Аватар
dil
Мнения: 179
Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от dil » 29 Апр 2012 19:03

nikdel кажи поне какви са били старите и новите свещи.
А може да кажеш и колко км си минал с тях на газ преди да усетиш симптомите :)
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11

toki4
Мнения: 29
Регистриран на: 06 Окт 2007 15:21
Местоположение: Свищов
Обратна връзка:

r

Мнение от toki4 » 29 Апр 2012 22:07

az karam s denso ot uk ve4e nad 30000 km i po4naha problemite oniq den grimna na gaz i pred1rpva na niskite .
BKR5EKB-11 - NGK
K16TR11 - DENSO
tova sa modelite sve6ti kazaha mi 4e denso v bg ne struvat i sega se cudq ot k1de i kakvi da si kupuvam

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Мнение от nikdel » 30 Апр 2012 08:15

dil написа:nikdel кажи поне какви са били старите и новите свещи.
А може да кажеш и колко км си минал с тях на газ преди да усетиш симптомите :)
И старите и новите са NGK BKR5EKB11.
Колата я взех септември.Бях минал 5хил,когато взе да хълца на ниски обороти.Свещите не знам на колко са,понеже я взех с тях и не бях ги поглеждал,но бях планувал да ги сменя при при първа възможност.
Бях решил да сменям даже и кабелите,защото в една мъглива нощ,като вдигнах капака беше като дискотека-святкащи кабели,кръгови токове около бобините,но като намалих разстоянието на свещите се оправи.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта