точно там е проблема, че не казват...а причината е няма универсална рецепта. За кола с турбо е едно, в града друго, на извънградско трето....горивата тук са под сяка критика, затова аз сменям пълната синтетика на 10000, минерално ако е стара колата на 6000...Не мисля, че мотул 120лв/5л на 10000км а не на 15000 ще ме натовари по какъвто и да е начин допълнително....Proff написа:...А имаче всички производители на масло казват Х км (зависи от маслото) или 1 година!
Цена на обслужване

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ето какво казват принципно от кастрол USA :diver написа:точно там е проблема, че не казват..............Proff написа:...А имаче всички производители на масло казват Х км (зависи от маслото) или 1 година!
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=6004639
после има разни въпросчета тук таме и въпрос 4 е много актуален , както и неговия отговор :
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7032578
Question # 4
Q – How can the new cars go so far on a oil change? Even if they have an oil life monitor? How did 3 months 3,000 miles go to up to 15,000 miles? Is it a waste to change the oil at the old standard 3 months 3,000 miles? Will it cause premature engine wear because of a dry start up for more frequent changes?
A –Increases in oil technology with better additive packages are part of the answer. Better fuel system and computer related controls of how the engine operates is another. In this mechanics opinion however I believe it to be a marketing issue as well.
Consider this. Many manufacturers recommended service intervals today cite maintenance schedules based on "Normal Driving Conditions". I don't see many vehicles meeting these criteria. If you short trip the vehicle, drive in traffic, travel at speeds over 60 mph then you are in all likelihood running a "Severe Driving Condition" interval. We have new customers coming into the shop that are following the manufacturers' schedule of service. The ones that are going longer on oil changes are amazed at the blackness and smell of the oil coming out when we show them the old oil. You don't want oil in the engine when it's like that as it usually indicates it is worn out and not able to provide adequate protection. If you read the fine print on many of the oil life monitors and how they work they point out that in the event of battery disconnect or power loss revert to a 3 month/ 3,000 mile oil change interval. Why? Because it establishes a base point and it is the safest interval for maximum engine protection and longevity.
Maintenance is and has been for some time a marketing issue for car companies. Which car will you and most of the public buy? The one that is touted as needing the least amount of maintenance and repairs, right? And usually while under manufacturers warranty it works. BUT if you plan to drive your vehicle 5–7 years or longer as studies show most people are doing the 3 month/3,000 mile interval will get you there with less failures and problems. A few years ago I took a random survey among some of the dealer technicians I know with manufacturers that are all pushing their longer service and drain intervals. To the person, most of which drove a vehicle of the brand they are working on, they all change their oil in the 3–4,000 mile range for conventional and 5–6,000 for synthetic. When I asked why they all said the same things. "Because I see too many problems on the car as it ages related to the extended oil change interval." Interesting, isn't it?
The bottom line is this. My customer base at the shop is a strong mix of new and old. The average age of the fleet is 7 years and mileage is 120,000. We have not had to replace an engine or perform a major oil leak repair in any of them provided they have done their maintenance, part of which includes the 3 month/3,000 mile oil change. The answer is mathematical as much as it is mechanical. Do you want to change your engine or just change your oil? To put it another way, how do you want to spend your hard earned money?
Обаче това е в USA в EU на сайта им няма експертни съвети , а има :
Other engine oil recomendations :
http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... Id=6031662
Където можете да си изберете марката и модела и има препоръчителни стойности , които са доста далече от 3000 miles но пък са дадени граници .
Явно EU и USA са различни светове !!!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Може-би разликата между US и EU е в обичайните двигатели, които се карат в съответните региони...
На времето и на ладичките маслото се сменяше по-често (имаше и нулево ТО - на 1000км да отидеш да ти сменят маслото)...
Просто си мисля, че по-големите двигатели, които са типични за US в голямата си част са доста остарели морално (това не пречи хамериканците да не мислят така biggrin.gif ).
Докато по-новите 'изцедени' двигатели разчитат на по-точна изработка, по-точен контрол на изделието (запаса е по-малък и вероятността от повреда е по-голяма)...
И заради по-малките допуски навярно маслото издържа повече...
На времето и на ладичките маслото се сменяше по-често (имаше и нулево ТО - на 1000км да отидеш да ти сменят маслото)...
Просто си мисля, че по-големите двигатели, които са типични за US в голямата си част са доста остарели морално (това не пречи хамериканците да не мислят така biggrin.gif ).
Докато по-новите 'изцедени' двигатели разчитат на по-точна изработка, по-точен контрол на изделието (запаса е по-малък и вероятността от повреда е по-голяма)...
И заради по-малките допуски навярно маслото издържа повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Точно това имах впредвид - че в US идеята за смяна на масло е друга..
BW -преди седмица пробвах 400h ( съвсем нов - на 10 мили) - ами добра машинка си е, само дето не ми харесва като дизайн (джип/SUV)....
BW -преди седмица пробвах 400h ( съвсем нов - на 10 мили) - ами добра машинка си е, само дето не ми харесва като дизайн (джип/SUV)....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Аз пък си мисля , че няма никаква логика по-"изцедения" мотор да кара с едно масло повече ! Напротив според мен трябва да е точно обратното .
Може би по-скоо да има вариант по-новите и по-добре конструирани двигатели да пазят по-дълго време маслото чисто или да го замърсяват по-малко но не знам това в каква степен влияе за промяна на качествата му . И ако маслото се товари по-малко то тогава кой друг компонент отнася неговия товар ?
Но е факт , че за едни и същи двигатели се получават интересни разлики !
Може би по-скоо да има вариант по-новите и по-добре конструирани двигатели да пазят по-дълго време маслото чисто или да го замърсяват по-малко но не знам това в каква степен влияе за промяна на качествата му . И ако маслото се товари по-малко то тогава кой друг компонент отнася неговия товар ?
Но е факт , че за едни и същи двигатели се получават интересни разлики !

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Маслото като компонент не се 'товари' или 'износва'. Просто се замърсява от нагар, отлагания и метални частици, разрежда от неизгоряло гориво и окислява от реакцията с изгорелите газове. При съвременните автомобили горепосочените негативни влияния са сведени до минимум и затова маслото по-дълго време запазва свойствата си. Но за да ги запазва, трябва да ги има на първо място и затова минералните масла (най-разпространени в Щатите) се сменят на 5-7к км, полусинтетичните на 10-15к, а синтетичните могат да държат дори до 30к. Естествено, не на последно място е и 'оптимизирането' на полезния живот на един автомобил, което води до 'изцеждане' на всички възможни разходи, като се тръгне от първоначалната инвестиция, през тези по поддръжка и се стигне до рециклирането накрая.Bass_Man написа:... И ако маслото се товари по-малко то тогава кой друг компонент отнася неговия товар?...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
То е ясно , че не се "износва" физически ( или поне не толкова много ) но със сигурност се "товари" физически иначе нямаше да загрява и да има нужда да се охлажда после . Но за сметка на това се "износва" химически точно заради тези моменти , които си споменал .Scott написа:Bass_Man написа: Маслото като компонент не се 'товари' или 'износва'. Просто се замърсява от нагар, отлагания и метални частици, разрежда от неизгоряло гориво и окислява от реакцията с изгорелите газове. При съвременните автомобили горепосочените негативни влияния са сведени до минимум и затова маслото по-дълго време запазва свойствата си. Но за да ги запазва, трябва да ги има на първо място и затова минералните масла (най-разпространени в Щатите) се сменят на 5-7к км, полусинтетичните на 10-15к, а синтетичните могат да държат дори до 30к. Естествено, не на последно място е и 'оптимизирането' на полезния живот на един автомобил, което води до 'изцеждане' на всички възможни разходи, като се тръгне от първоначалната инвестиция, през тези по поддръжка и се стигне до рециклирането накрая.
Също така не трябва да забравяме , че модерните масла са съставени от масло и доста добавки , които поради гореспоменатите процеси лека полека се разграждат , изгарят , разреждат и тн . И остава само мръсното масло с вече много по-лоши качества .
Така , че трябва да има други ( не допълнителни !!!) компоненти , които да компенсират по-тънкия маслен филм/клин , от където би трябвало да следва , че има повечко триене / натоварване ( по-малки луфтове ) , а от там и доста по-къс живот на мотора .
Демек пазиме маслото и чупиме мотора biggrin.gif .
Но реално погледнато ако положението е такова и през 1000 километра да се сменя маслото то мотора пак ще си се износва понеже конструктивно си е решен по този начин .
Друг е въпроса ако на ключовите места са ползвани нови материали и технологий , които допринасят за по-чистата работа на двигателя без да влошават механичната му здравина . Което обаче лично мен много ме съмнява .
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Маслото се загрява, не защото се 'товари', а защото част от охлаждането на най-натоварените части на двигателя се извършва от именно от маслото (например буталото, основни/биелни лагери и т.н.)..
При по-новите двигатели има по-високотехнологична изработка, по-добро 'полиране' на частите, и от там по-малки допуски. Съответно маслото би трябвало да издържа повече, тъй-като в него попадат по-малко примеси и метални частици...
Въпреки, че удължаването на срока може да е и от подобряване качествата на маслата...
При по-новите двигатели има по-високотехнологична изработка, по-добро 'полиране' на частите, и от там по-малки допуски. Съответно маслото би трябвало да издържа повече, тъй-като в него попадат по-малко примеси и метални частици...
Въпреки, че удължаването на срока може да е и от подобряване качествата на маслата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Това са само предположения. Относно маслото знам, че маслото от варел няма консерванти, затова навърши ли 1г. независимо от пробега трябва да се смени, затова е и по евтино, в противен случай се окислява. Маслото от туби е с консерванти и може да се сменя на 2г. Говоря за пълна синтетика. Що се отнася до 15-те х.км и на мен ми се виждат множко. Маслата не са се променили кой знае колко през последните 7-8 години когато си ги сменяхме на 10х.к.(говоря пак за пълна синт-ка), още повече, че отработеното масло се изкупува, филтрира.. и се продава за нова употреба. По интересна е първата смяна на маслото, която е на .... пак на 15х.км. няма проблеми че всичко е сребристо от стружките. Е това не го разбирам вече.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
ЕЕЕ колега, не караме ъглошлайфи, че всичко да е сребристо от стружките....antoanto написа:Това са само предположения. Относно маслото знам, че маслото от варел няма консерванти, затова навърши ли 1г. независимо от пробега трябва да се смени, затова е и по евтино, в противен случай се окислява. Маслото от туби е с консерванти и може да се сменя на 2г. Говоря за пълна синтетика. Що се отнася до 15-те х.км и на мен ми се виждат множко. Маслата не са се променили кой знае колко през последните 7-8 години когато си ги сменяхме на 10х.к.(говоря пак за пълна синт-ка), още повече, че отработеното масло се изкупува, филтрира.. и се продава за нова употреба. По интересна е първата смяна на маслото, която е на .... пак на 15х.км. няма проблеми че всичко е сребристо от стружките. Е това не го разбирам вече.
Виждал ли си какво е маслото след първите 15х.км - нормално отработено и то сравнително по-чисто от последващите, защото още не са натрупани много сажди вътре в двигателя.....
Маслата не са се променили много, но двигателите и технологиите, по които се изработват са се променили доста...
Маслото във варели си е абсолютно същото с това, в туби (при които също се препоръчва смяна на 1г).
По-евтино е във варел, защото е купено 'на едро' със значително по-малко разходи за упаковка/маркировка и т.н...
Но аз лично избягвам смяната да е 'от варел', просто защото не можеш да контролираш кога е отворен варела и дали някой не е 'модифицирал' съдържанието

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
да slowtraveler е прав,дали е от варел,туба или 1л бутилка е все едно.това което антоано нарича консервант при маслата се казва адитив или добавка.с тях се забавя стареенето на маслото,както и повишава устойчивостта му към прегряване.адитивния пакет,който съдържа едно масло определя качеството му,но също така базисното масло(минерално или синтетично).има например полусинтетични масла,които са по-скъпи от някои синтетични точно заради тези адитиви.добавките за масла са точно такива адитиви.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
- Местоположение: Botevgrad
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Цена на обслужване
Здравейте на всички!
Тепърва ми предстои да поръчам нов автомобил от Тойота, като ме интересува обслужването как варви като цени (Стандартното обслужване на всеки 15к км / 1 година).
До колкото мой близък който е с 2024, Corolla Sedan 1,8 Hybrid и още не е ходил на обслужване, но в приложението му пише че първото обслужване е на 15к км и струва ~300лв (мисля че нещо такова пишеш). Въпросът ми е дали това е цената само на частите или е цената за всичко?
Виждам че по темата е писано, но е от преди доста време и ме интересува в днешни времена как стоят нещата?
Тепърва ми предстои да поръчам нов автомобил от Тойота, като ме интересува обслужването как варви като цени (Стандартното обслужване на всеки 15к км / 1 година).
До колкото мой близък който е с 2024, Corolla Sedan 1,8 Hybrid и още не е ходил на обслужване, но в приложението му пише че първото обслужване е на 15к км и струва ~300лв (мисля че нещо такова пишеш). Въпросът ми е дали това е цената само на частите или е цената за всичко?
Виждам че по темата е писано, но е от преди доста време и ме интересува в днешни времена как стоят нещата?
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта