Мантинелите в България

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мантинелите в България

Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2008 18:52

Тъкмо гледам Explorer филмче за бетонните мантинели, които в САЩ са почнали да монтират на магистралите си (поне експериментално) още в четиридисетте години на миналия век...
Наскоро минах през АМ"Хемус" от Шумен до Варна - ами на всеки километър тенекиените мантинели са така смлени, като явно част от автомобилите са преминали и в другото платно.
Явно този тип мантинели не си вършат работата за магистрали, а хората вече са експериментирали и са намерили вярното решение...
Няма ли комисия/отдел или някаква друга структура, която да прави анализи на катастрофите и да внася предложения за промени и подобрения в безопасността?
Поне може да се подаде сигнал към нея ако ги мързи сами да проверят за какво става въпрос.
И нататъка да се натиска, за да станат нещата както трябва.
И без това нямаме много магистрали, а и тези, които имаме съвсем не са безопасни mad.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 24 Авг 2008 00:08

Аве ти днес ли падаш от Марс или вчера ?
И къде точно си мислиш , че си паднал ?
Защото ако Америка е страната на неограничените възможности то ти си на едно много по-готино място или иначе казано в "Страната на Чудесата" !!!!!

Аватар
javor_vd
Мнения: 74
Регистриран на: 29 Мар 2005 09:11
Местоположение: Sofia

Мнение от javor_vd » 24 Авг 2008 00:33

много точно казано Bass_Man ! България също е страната на неограничените възможности - тук всеки без ограничения може да прави каквото си иска - безнаказано.
А, относно мантинелите - те "оня ден" като асфалтираха цариградско море ги подмениха всичките от орлов до окръжна... разбира се пак със жертви... Ще ти припомня стар лаф за нас и американците - срещу тях да тичаме пак не може да ги настигнеме!!!
Toyota Corolla KE70, 4K, 1,3, '84

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 24 Авг 2008 00:38

Не не си ме разбрал добре в Америка можеш да правиш каквото си искаш , а тук можеш да правиш каквото си искаш + чудеса ( това са неща , които никой не може да обясни как и защо стават !!! )
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2008 11:09

Басс ман - израза за Марс не е точен:
Една учителка казваше - "Абе ти за първи път ли падаш от Марс" tongue.gif
Обаче идеята на темата ми бе не да инициирам полемика къде е по-добре, а значително по-практична:
Да започна полемика със съответната инстанция за да станат нещата тук в БГ по-добре.
Не си правя илюзии, че нещата стават от раз, но ако се намери правилния подход всичко може да се оправи :thumbsup:
Защото според мен на магистралите тези мантинели не са ефективни и само вредят (не могат да спрат бързо движещ се автомобил, като само го преобръщат)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 24 Авг 2008 11:41

А бетонните как спират "бързо движещият" се автомобил?
Иначе оправянето на маркировките (наличието им и използването на боя която свети на светлината на фаровете) би имало по-добар ефект за безопасността по нашите пътища. Все пак магистралите са много слабо застъпени в БГ smile.gif

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 24 Авг 2008 11:44

Момчета, какви мантинели, какви 5 лева...Нека преди мантинелите поне една магистрала да довършат!

Пък и на всички ни е ясно къде отиват голяма част от средствата, предназначени за пътна структура...Пък ина Брюксел му е ясно...

tribalistas
Мнения: 190
Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
Местоположение: софия

Мнение от tribalistas » 24 Авг 2008 11:46

За софия ако нещо нередно видите и не ви харесва телефона е 987 55 55 денонощтно и няма как да откаже ако се подаде сигнал........... :thumbsup: Бъдете мнителни за да си вършат работата за която плашаме.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2008 12:33

Vesko написа:А бетонните как спират "бързо движещият" се автомобил?
Иначе оправянето на маркировките (наличието им и използването на боя която свети на светлината на фаровете) би имало по-добар ефект за безопасността по нашите пътища. Все пак магистралите са много слабо застъпени в БГ smile.gif
Бетонните връщат автомобила в твоето платно без да го обръщат. Все пак не се удряш челно, а автомобила се плъзга по нея....
Всичко би имало ефект за безопасността на пътищата...
А относно парите - ако се краде умерено (в границите на нормална комисионна) пак би имало прогрес - и фирмата би имала интерес да го направи, и администрацията - да осигури пари...
За довършването на магистралата - защо да се чака довършването на магистралата, за да се започне ремонт след това?!
Мантинелата също е част от магистралата и може да се включи в проекта.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 24 Авг 2008 12:38

Прав си за всичко, ама аз гледам скептично...А доколкото знам бетонните мантинели пречат и на заслепяването.

А пък за краденето - ами ще трябва да спрат, щото много кофти ни спряха парите заради корупция в особено големи размери...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2008 12:50

Fido Dido написа:Прав си за всичко, ама аз гледам скептично...А доколкото знам бетонните мантинели пречат и на заслепяването.

А пък за краденето - ами ще трябва да спрат, щото много кофти ни спряха парите заради корупция в особено големи размери...
Дидо - и аз съм реалист - т.е. скептик за реализацията в БГ.
Но все си мисля, че ако се намери правилната схема на финансиране и разпределяне на финансите, може да се реализира някакъв прогрес.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 24 Авг 2008 13:20

Тук има сравнително описание на различните бариери. Веско е прав, че основния недостатък на бетонните заграждения е ефекта на 'внезапно спиране', който води почти винаги до неминуема смърт на водача и пътниците. А 'връщането' на превозното средство в платното (ефект на бобслейд) е също толкова нежелано, защото води до верижни катастрофи с повече жертви. Скоро даваха едно предаване - изследваха алтернативни матриали за бетонните бариери, всъщност пълнители за бетона, които да позволяват пластична деформация, подобна на тази на мантинелите. Но един въпрос е безспорен - каквото и да е, ако не е направено както трябва, повече вреди отколкото да помага.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2008 13:36

Scott - разбира се, че внезапното спиране в бетонна стена е по-опасно от деформируемото, но въпроса бе не за спиране, а за връщане в платното.
Показаните L образни бетонни мантинели работеха по следния начин - автомобила ги настъпва, започва да се повдига по тях като по вираж и се връщаха обратно.
Удара в никакъв случай не е фронтален, а е под ъгъл 20-30 градуса (колкото би бил и в реален случай), а това, което се видя - почти нямаше повреди по купето (имаше изкривявания по окачването)...
Според мен е по-добре да се върне автомобила в платното, където потока се движи в твоята посока, отколкото да преминеш в отсрещното, където автомобилите се движат срещу теб, със скорости, които се сумират и то в незнайно пространствено положение....
Минах около 10 минути след като стана трагедията с децата на волейболистите на магистралата - мога да ти кажа, че мантинелата не само не е спомогнала за намаляване на щетите, а е навредила...
На същото място преди около 2 месеца пак имаше автомобил по таван, прескочил мантинелата в насрещното, но поне не беше ударен от насрещен автомобил...
Идеята ми е за разделителната мантинела, а не за ограничителната встрани.
Когато автомобила излиза извън платното там наистина е добре да има пластична деформация, която да забави автомобила, но не и при опит за преминаване в насрещното...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 24 Авг 2008 18:28

slowtraveler написа:... разбира се, че внезапното спиране в бетонна стена е по-опасно от деформируемото, но въпроса бе не за спиране, а за връщане в платното...
В това предаване, за бетонните прегради казаха, че над 60% от катастрофите в стената завършват с фатален край. А за мантинелата - тя си е много добре оразмерена, но за магистрални скорости. А катастрофите в България стават поради многократно превишаване на тези скорости, съгласи се че няма как мантинелите да 'задържат' автомобила в платното. И бетонно да е заграждението, поради трапецовидното му сечение, ако някой се набуха в него със 180-200км/ч пак ще го прескочи - както се каза по-горе 'страна на чудесата'.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2008 18:48

Scott, не знам дали за същото предаване става въпрос, тъй-като в това, което гледах казаха, че рязко са се намалили смъртните случаи заради тези прегради..
Относно прескачането - съмнява ме да може да се прескочи дори и с 300км/ч просто защото е висока...
Имах впредвид тези:
http://www.tfhrc.gov/pubrds/marapr00/concrete.htm

http://www.youtube.com/watch?v=6fD3UMhTWWw
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта