MR2 -understeer?
Лорде, МР2ката е по - снодна със Шкодилак отколкото със московец biggrin.gif . Нещо като 43:57 са и "пропорциите" biggrin.gif . Което казваш е така, но за МР2ката особено от първите и аз съм чел, че са със oversteer setupи.
Явно афтърмаркет части ще оправят работата, но аз още не мога да разбера, кое му е толкова лошото на заводския такъв.
Явно афтърмаркет части ще оправят работата, но аз още не мога да разбера, кое му е толкова лошото на заводския такъв.
sto ne mu podhvarlish na choveka edin katalog na TRD, tam moje da si haresa choveka tolkoz hubavi raboti, pak pak sa si s Toyota part numbersLordDigital написа:
Spor nema che problama na moq chovek e che slaga 1000% orginalni chasti! ,ne izka da chue za AfterMarket.Hitrecite obkinovenno slagat da kazem po-tvyrdi pruzini i po-agresivni amortisiori i razni drugi nesta sys koito moze da se ubere otricatelnie efekt na zaminalite Bushings.

http://trdparts.jp/english/list_mr2.html
->
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
- Местоположение: София
LordDigital написа:Mda poveceto koli koito se prodavat ,imat zavodsko zalozen UnderSteer - tocno za da ne moze horata da se prebivat vseki den. Istinta e che UnderSteera e moze da ti dade "Proshka" dokato pri overSteeer "Proshka nema bate"
MR2-kata moze da ima malkooo po-vece UnderSteer ,stoto izglezda che prednicata e po-leka ,ma na praktika ne e syvsem taka zastoto distribuciata i e pocti 50:50 (na neq motora e pred zadnia most ,a na Moskvicha primerno e izcqlo zad prednia most).
Vyv SF ima edna chervena MR2 ,MKII sys 1-va generacia turbo motor. Sobstvenika i kazva che kolata e opredeleno po-zle ot tova koeto e bila kato nova (toi si e q vzel chisto nova ot germania edno vreme). Smenql e pocti vsicko koeto mozes da se setis ,daze mu prastahme i gumi ot tuka (za da sa sys razmera kato orginalnite) ,istinata e che Bushingite na stara kola sa si ebali mamata i ot tam KOLKOTO I NESTA DA VYRNES kym zavodskia im pyrvoObraz - vinagi cha bydes daleche ot Handlinga koito e imala kato nova.
Spor nema che problama na moq chovek e che slaga 1000% orginalni chasti! ,ne izka da chue za AfterMarket.Hitrecite obkinovenno slagat da kazem po-tvyrdi pruzini i po-agresivni amortisiori i razni drugi nesta sys koito moze da se ubere otricatelnie efekt na zaminalite Bushings.
To i Bushings moze da se smenqt razbirase ,ma az ne bih se zahvanal da go pravq:)
Ха, това е много интересно, можеш ли да направиш някаква връзка с този човек да се повидиму, както казват съседите сърби и да обменим опит.Аз не познавам никой още с MR2 MKII в София.
А какво имаш предвид под bushings?
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
- Местоположение: София
Този линк е страхотен!!!Това някаква фирма за тунинг ли е ?.А цените в евро ли са?Има много интересни работи,но примерно като отида на сайта на дилъра в Germany,защото от там ми е най лесно да си поръчвам, има части само за MR2 MkIII?Защо?ALTEZZA написа:sto ne mu podhvarlish na choveka edin katalog na TRD, tam moje da si haresa choveka tolkoz hubavi raboti, pak pak sa si s Toyota part numbersLordDigital написа:
Spor nema che problama na moq chovek e che slaga 1000% orginalni chasti! ,ne izka da chue za AfterMarket.Hitrecite obkinovenno slagat da kazem po-tvyrdi pruzini i po-agresivni amortisiori i razni drugi nesta sys koito moze da se ubere otricatelnie efekt na zaminalite Bushings.
![]()
http://trdparts.jp/english/list_mr2.html
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Oscar de la Hoya, този линк е правилното място
Виждам че си фен на юнашкото каране и ще се опитам да ти помогна
казваш че колата е без LSD - няма да можеш да я пързаляш с газ, обикновения(open) диференциал не би ти позволил. може да я хлъзгаш, но със спирачките и волана, без газ - както се пързаля предно предаване. колата е мощна и може би ще се хлъзне и с газта, но ще е за малко и е мъчение - проектирана е да стои стабилно в завой.
ако искаш фенско каране с вратите напред, слънца и други щуротии, първо инвестирай в LSD, струва си всеки лев. огледай се и за Camber Kit - има доста евтини. ако искаш да промениш поведението на колата ето някои съвети.
MR2 наистина е с фабрични oversteer настройки - всички коли със средно разположен двигател са склонни към understeer при подаване на газ в завоя(лека им е предницата) - затова се настройват фабрично за oversteer - да хлъзга по-малко предницата при ускоряване. а oversteer настройките пък помагат за лесното им въртене със спирачките. ако искаш да я пързаляш трябва преди да стъпиш на газта да си хлъзнал юнашки задницата - има някои номера ама са доста рисковани
единият начин е да си купиш по-яка стабилизираща щанга(sway bar) за задното окачване - при по-дебелата щанга отзад в завой външното задно и вътрешното предно колело ще имат по-добро сцепление, а и колата ще се клатушка по-малко. имай предвид че така се засилва oversteer-a при спиране. това се прави когато искаш предницата ти да е по-добре зацепена в завоите.
предницата можеш да закрепиш и с промяна на сходимостта на предните колела - променяш тяхната успоредност(гледано отгоре) като ги настройваш да са отдалечени на 5-10мм в предния си край(в задния се приближават) - това е toe out и може да се наглася в някакви граници на почти всички коли. Точната стойност може да се налучка само с проби - много зависи какви са ти гумите. Първо пробваш с 5мм, после с 10мм toe out. Във всеки сервиз за реглаж би трябвало да могат да го настроят ако ти поискаш, иначе се стремят да направят колелата максимално успоредни едно на друго. Така колата малко ще се "замисля" като врътнеш волана, но след това ще захапва завоя по-стабилно отколкото при максимално успоредни колела. Предницата ще стане и по-стабилна и при рязка смяна на посоката на завоя(ляв десен ляв). Ще има лека мудност само когато караш направо и почнеш да завиваш - само в първия момент. Това е един от начините за намаляване на силен understeer. Няма нужда да се променя тази сходимост на задните колела, а то май и не може без специален кит. Ако обаче обичаш да караш с по-висока скорост не пипай тази настройка - опасно е при яки засилки - може да се появят и вибрации в кормилната уредба при по-високи скорости. това се прави само ако искаш да пързаляш по-стабилно.
Застани пред/зад колата и се опитай да прецениш дали колелата са напълно вертикални или са леко "разкрачени". По принцип трябва да са вертикални.
Camber е ъгълът който сключват колелата с плоскостта на пътя(гледано отпред или отзад на колата). Не на всички коли може да се променя със стандартното окачване - ъгълът е близък до 90 градуса. С помощта на Camber Kit също можеш да закрепиш предницата(или задницата) по-стабилно в завоите - както ти хрумне. Доколкото успях да открия в нета фабричните настройки за камбъра не могат да се пипат за тази кола, затова трябват леки модификации с помощта на камбър кит за предното и задното окачване - 2 градуса наклон на предницата ще свършат чудеса
продава се такъв кит и не е скъп. брат ми имаше подобен understeer проблем(беше с toe out към 0 и съвсем малък камбър) и с леки модификации всичко си дойде на мястото, но стандартното окачване на колата му позволява промяна на камбъра в известни граници. трябва ти към 2 градуса негативен камбър(колелата да се отдалечават в долния си край едно от друго - гледано отпред/отзад). Добре е да имаш негативен камбър и на предните и на задните колела. Може би в MR2-ката има заложен фабричен негативен камбър, ако можеш намери някакви данни.
имай предвид че при подобни модификации гумите почват да се износват по-бързо(отвътре) - прецени какво точно искаш да правиш с количката. ако я настроиш да е точилка при спортно каране ще яде гумите по-бързо при нормално градско. и съвета за проверка на състоянието на окачването е много ценен - всякакви модификации оказват малък ефект ако ти е разтропана колата.
успех в пазаруването на екстри


казваш че колата е без LSD - няма да можеш да я пързаляш с газ, обикновения(open) диференциал не би ти позволил. може да я хлъзгаш, но със спирачките и волана, без газ - както се пързаля предно предаване. колата е мощна и може би ще се хлъзне и с газта, но ще е за малко и е мъчение - проектирана е да стои стабилно в завой.
ако искаш фенско каране с вратите напред, слънца и други щуротии, първо инвестирай в LSD, струва си всеки лев. огледай се и за Camber Kit - има доста евтини. ако искаш да промениш поведението на колата ето някои съвети.
MR2 наистина е с фабрични oversteer настройки - всички коли със средно разположен двигател са склонни към understeer при подаване на газ в завоя(лека им е предницата) - затова се настройват фабрично за oversteer - да хлъзга по-малко предницата при ускоряване. а oversteer настройките пък помагат за лесното им въртене със спирачките. ако искаш да я пързаляш трябва преди да стъпиш на газта да си хлъзнал юнашки задницата - има някои номера ама са доста рисковани

единият начин е да си купиш по-яка стабилизираща щанга(sway bar) за задното окачване - при по-дебелата щанга отзад в завой външното задно и вътрешното предно колело ще имат по-добро сцепление, а и колата ще се клатушка по-малко. имай предвид че така се засилва oversteer-a при спиране. това се прави когато искаш предницата ти да е по-добре зацепена в завоите.
предницата можеш да закрепиш и с промяна на сходимостта на предните колела - променяш тяхната успоредност(гледано отгоре) като ги настройваш да са отдалечени на 5-10мм в предния си край(в задния се приближават) - това е toe out и може да се наглася в някакви граници на почти всички коли. Точната стойност може да се налучка само с проби - много зависи какви са ти гумите. Първо пробваш с 5мм, после с 10мм toe out. Във всеки сервиз за реглаж би трябвало да могат да го настроят ако ти поискаш, иначе се стремят да направят колелата максимално успоредни едно на друго. Така колата малко ще се "замисля" като врътнеш волана, но след това ще захапва завоя по-стабилно отколкото при максимално успоредни колела. Предницата ще стане и по-стабилна и при рязка смяна на посоката на завоя(ляв десен ляв). Ще има лека мудност само когато караш направо и почнеш да завиваш - само в първия момент. Това е един от начините за намаляване на силен understeer. Няма нужда да се променя тази сходимост на задните колела, а то май и не може без специален кит. Ако обаче обичаш да караш с по-висока скорост не пипай тази настройка - опасно е при яки засилки - може да се появят и вибрации в кормилната уредба при по-високи скорости. това се прави само ако искаш да пързаляш по-стабилно.
Застани пред/зад колата и се опитай да прецениш дали колелата са напълно вертикални или са леко "разкрачени". По принцип трябва да са вертикални.
Camber е ъгълът който сключват колелата с плоскостта на пътя(гледано отпред или отзад на колата). Не на всички коли може да се променя със стандартното окачване - ъгълът е близък до 90 градуса. С помощта на Camber Kit също можеш да закрепиш предницата(или задницата) по-стабилно в завоите - както ти хрумне. Доколкото успях да открия в нета фабричните настройки за камбъра не могат да се пипат за тази кола, затова трябват леки модификации с помощта на камбър кит за предното и задното окачване - 2 градуса наклон на предницата ще свършат чудеса

имай предвид че при подобни модификации гумите почват да се износват по-бързо(отвътре) - прецени какво точно искаш да правиш с количката. ако я настроиш да е точилка при спортно каране ще яде гумите по-бързо при нормално градско. и съвета за проверка на състоянието на окачването е много ценен - всякакви модификации оказват малък ефект ако ти е разтропана колата.
успех в пазаруването на екстри

tozi link e na TRD- Toyota Racing Development, tova e tuning kompania sobstvenost na Toyota, kata kakto AMG e na Mercedes. TRD do kolkoto znam ne proizvejdat chasti, ami po skoro ako reshat che niakoia chast napavena veche ot druga tuning kompania im haresva i slagat etiketa ot gore na TRD, poprincip sa vse hubavi chasti. v USA znam che TRD chasti mojesh da si kupish ot dealer na Toyota, stiga da e otoriziran ot TRD. sasto taka se prodavat i internet. ti ako ste kupuvash chasti, prodpolagam che internet bi bil edinstvenata ti opcia. spomena Germania, siguren sam che i tam mogat da se namirat TRD chasti, no horata det jiveiat v Evropa tirabva da te posavetvat ot kade tochno( Punkara ili El Camino). eto link na spisaka na chasti koito oficialno se prodavat za USA modela na MR2(predishnia link beshe ot Japan kataloga)Oscar de la Hoya написа:
Този линк е страхотен!!!Това някаква фирма за тунинг ли е ?.А цените в евро ли са?Има много интересни работи,но примерно като отида на сайта на дилъра в Germany,защото от там ми е най лесно да си поръчвам, има части само за MR2 MkIII?Защо?
http://trdusa.com/SearchDatabaseResults_home.asp
tam cenite sa v $, ako se porazrovish iz neta sam siguren che mojesh da namerish po dobri ceni.
->
poprincip toe e nai-vajnia agal za isnosvane na gumite. kat ia zakarash niakade da praviat reglash, ne se stremiat da napraviat toe da e 0, ami tova koeto preporachva samia proizvoditel na kolata. pri razlichnite koli aglite sa razlichni i zavisiat ot tova kakav tip okachvane ima saotvetnata kola, a sasto i kavo predavane e kolata, znam che pri predno predavane aglite sa sas savsem razlichna ideia ot tezi na zadno predavane. ideiata e takava che kogato kolata pochne da se dviji agala da stane 0(dvete gumi da sa usporedni edna na druga), no kogato kolata e v pokoi ne e taka. prosto da si igrae s agala toe ne znam kolko dobra ideia e, pri malka nepravialna promiana moje gumite da mu stanat na galosh za otricatelno vreme.maggkrabar написа:
предницата можеш да закрепиш и с промяна на сходимостта на предните колела - променяш тяхната успоредност(гледано отгоре) като ги настройваш да са отдалечени на 5-10мм в предния си край(в задния се приближават) - това е toe out и може да се наглася в някакви граници на почти всички коли. Точната стойност може да се налучка само с проби - много зависи какви са ти гумите. Първо пробваш с 5мм, после с 10мм toe out. Във всеки сервиз за реглаж би трябвало да могат да го настроят ако ти поискаш, иначе се стремят да направят колелата максимално успоредни едно на друго.
->
linka det sam go dal za MR2 chastite za USA modela nesto ne bachka taka kakto si misleh az, no prosto otidi na http://www.trdusa.com i tam nameri kvo predlagat za MR2, ste ti izkara tez chasti:
Part Number Vehicle Model Year Part Description Price
00642-17141-002 Toyota MR2 1985-1989 Headers Header, MR2 4AGE, AW11 $348.63
00642-31200-020 Toyota MR2 1984-1985 Clutch Assy, clutch, pressure plate, street $381.06 00602-30301-003 Toyota MR2 1985-1989 Quickshifter Quickshifter, AW11 $178.01
00602-30301-006 Toyota MR2 1990-1995 Quickshifter Quickshifter, SW20/21 $114.49
00602-48130-003 Toyota MR2 1985-1989 Springs Set, Spring, Supercharged AW11 $286.78
00643-90501-000 Toyota MR2 Engine Parts Set, Valve Spring, 4AG $147.45
00602-48130-010 Toyota MR2 1990-1995 Springs Set, Spring, Turbo, SW 20,21 (4) $296.20
00602-48511-013 Toyota MR2 1990-1995 Struts Set, Ft.Strut, Sport, SW20, SW21 $414.76
00602-48810-005 Toyota MR2 1990-1995 Sway Bars Assembly Ft.Sway Bar, SW20 and SW21 $207.17
00602-48830-006 Toyota MR2 1990-1995 Sway Bars Assembly Rear Sway Bar, SW20/21 $158.75
00602-53605-001 Toyota MR2 1990-1995 Strut Brace Brace, RR Strut Tower, SW20, SW21 $306.06
00602-53607-002 Toyota MR2 1990-1995 Strut Brace Brace, Ft Strut Tower, SW20, SW21 $238.42
00642-17141-003 Toyota MR2 1985-1989 Headers Header, MR2 4AGZ Supercharged AW11 $348.63
00642-48700-001 Toyota MR2 1985-1989 Bushings Set, Bushing, AW11 $276.64
00642-48700-002 Toyota MR2 1990-12/91 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $376.41
00642-48700-003 Toyota MR2 1/1992-10/1993 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $426.23
00642-48700-004 Toyota MR2 11/93-1995 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $386.83
00642-90919-001 Toyota MR2 1/90-1/92 Engine Parts Set, Spark Plug Wire, 3SGTE, SW20 $120.73
00642-90919-002 Toyota MR2 1/92-11/93 Engine Parts Set, Spark Plug Wire, 3SGTE SW20 $120.73
00643-11115-000 Toyota MR2 Engine Parts Gasket, Cylinder Head 4AG, Metal $51.30
00643-11115-001 Toyota MR2 Engine Parts Gasket, Cyl-Head, 3SGTE, Metal $108.79
00643-31200-021 Toyota MR2 1984-1985 Clutch Assy, Clutch, pressure plate, race $517.89
Part Number Vehicle Model Year Part Description Price
00642-17141-002 Toyota MR2 1985-1989 Headers Header, MR2 4AGE, AW11 $348.63
00642-31200-020 Toyota MR2 1984-1985 Clutch Assy, clutch, pressure plate, street $381.06 00602-30301-003 Toyota MR2 1985-1989 Quickshifter Quickshifter, AW11 $178.01
00602-30301-006 Toyota MR2 1990-1995 Quickshifter Quickshifter, SW20/21 $114.49
00602-48130-003 Toyota MR2 1985-1989 Springs Set, Spring, Supercharged AW11 $286.78
00643-90501-000 Toyota MR2 Engine Parts Set, Valve Spring, 4AG $147.45
00602-48130-010 Toyota MR2 1990-1995 Springs Set, Spring, Turbo, SW 20,21 (4) $296.20
00602-48511-013 Toyota MR2 1990-1995 Struts Set, Ft.Strut, Sport, SW20, SW21 $414.76
00602-48810-005 Toyota MR2 1990-1995 Sway Bars Assembly Ft.Sway Bar, SW20 and SW21 $207.17
00602-48830-006 Toyota MR2 1990-1995 Sway Bars Assembly Rear Sway Bar, SW20/21 $158.75
00602-53605-001 Toyota MR2 1990-1995 Strut Brace Brace, RR Strut Tower, SW20, SW21 $306.06
00602-53607-002 Toyota MR2 1990-1995 Strut Brace Brace, Ft Strut Tower, SW20, SW21 $238.42
00642-17141-003 Toyota MR2 1985-1989 Headers Header, MR2 4AGZ Supercharged AW11 $348.63
00642-48700-001 Toyota MR2 1985-1989 Bushings Set, Bushing, AW11 $276.64
00642-48700-002 Toyota MR2 1990-12/91 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $376.41
00642-48700-003 Toyota MR2 1/1992-10/1993 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $426.23
00642-48700-004 Toyota MR2 11/93-1995 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $386.83
00642-90919-001 Toyota MR2 1/90-1/92 Engine Parts Set, Spark Plug Wire, 3SGTE, SW20 $120.73
00642-90919-002 Toyota MR2 1/92-11/93 Engine Parts Set, Spark Plug Wire, 3SGTE SW20 $120.73
00643-11115-000 Toyota MR2 Engine Parts Gasket, Cylinder Head 4AG, Metal $51.30
00643-11115-001 Toyota MR2 Engine Parts Gasket, Cyl-Head, 3SGTE, Metal $108.79
00643-31200-021 Toyota MR2 1984-1985 Clutch Assy, Clutch, pressure plate, race $517.89
->
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
напълно си прав. ама в много сервизи в БГ тия неща се правят на око без да се ползват данните, зададени от производителя а и техниката им е доста посредствена. на мен в един сервиз даже не успяха да ми оправят предната ос на колелата - нямаха нужните инструменти.ALTEZZA написа: poprincip toe e nai-vajnia agal za isnosvane na gumite. kat ia zakarash niakade da praviat reglash, ne se stremiat da napraviat toe da e 0, ami tova koeto preporachva samia proizvoditel na kolata. pri razlichnite koli aglite sa razlichni i zavisiat ot tova kakav tip okachvane ima saotvetnata kola, a sasto i kavo predavane e kolata, znam che pri predno predavane aglite sa sas savsem razlichna ideia ot tezi na zadno predavane. ideiata e takava che kogato kolata pochne da se dviji agala da stane 0(dvete gumi da sa usporedni edna na druga), no kogato kolata e v pokoi ne e taka. prosto da si igrae s agala toe ne znam kolko dobra ideia e, pri malka nepravialna promiana moje gumite da mu stanat na galosh za otricatelno vreme.
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Работата е гадна ,пипкава пак и самите Bushings са скъпи ,горе долу за моита кола излизат колкото комлект много добри пружини ,амортисиори + стабилизиращи шанги.punkara написа:napulno sum suglasen che gumenite tamponi, selenovi vtulki i pr. imat drastichen efekt vurhu avtomobila!vupreki che e malko mrusna rabota da gi smenyah, to e napulno vuzmozno, i mnogo nalozitielno, ako chovek iska da useshta kolata si kato edin organisum, a ne kato drunkashto detsko barabanche!LordDigital написа:Mda poveceto koli koito se prodavat ,imat zavodsko zalozen UnderSteer - tocno za da ne moze horata da se prebivat vseki den. Istinta e che UnderSteera e moze da ti dade "Proshka" dokato pri overSteeer "Proshka nema bate"
MR2-kata moze da ima malkooo po-vece UnderSteer ,stoto izglezda che prednicata e po-leka ,ma na praktika ne e syvsem taka zastoto distribuciata i e pocti 50:50 (na neq motora e pred zadnia most ,a na Moskvicha primerno e izcqlo zad prednia most).
Vyv SF ima edna chervena MR2 ,MKII sys 1-va generacia turbo motor. Sobstvenika i kazva che kolata e opredeleno po-zle ot tova koeto e bila kato nova (toi si e q vzel chisto nova ot germania edno vreme). Smenql e pocti vsicko koeto mozes da se setis ,daze mu prastahme i gumi ot tuka (za da sa sys razmera kato orginalnite) ,istinata e che Bushingite na stara kola sa si ebali mamata i ot tam KOLKOTO I NESTA DA VYRNES kym zavodskia im pyrvoObraz - vinagi cha bydes daleche ot Handlinga koito e imala kato nova.
Spor nema che problama na moq chovek e che slaga 1000% orginalni chasti! ,ne izka da chue za AfterMarket.Hitrecite obkinovenno slagat da kazem po-tvyrdi pruzini i po-agresivni amortisiori i razni drugi nesta sys koito moze da se ubere otricatelnie efekt na zaminalite Bushings.
To i Bushings moze da se smenqt razbirase ,ma az ne bih se zahvanal da go pravq:)![]()
Отделно е почти задължително да имаш достъп до преса ,като немаш одиш некъде къде сакат парЕ и така ,за сега нема да ги сменям.

- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Ммм той човека е по-скоро пенсионер вече ,трудна ша е работата със връзката - не е като нас младежите със Тойоти дето са социализираме като за световно:)Oscar de la Hoya написа:LordDigital написа:Mda poveceto koli koito se prodavat ,imat zavodsko zalozen UnderSteer - tocno za da ne moze horata da se prebivat vseki den. Istinta e che UnderSteera e moze da ti dade "Proshka" dokato pri overSteeer "Proshka nema bate"
MR2-kata moze da ima malkooo po-vece UnderSteer ,stoto izglezda che prednicata e po-leka ,ma na praktika ne e syvsem taka zastoto distribuciata i e pocti 50:50 (na neq motora e pred zadnia most ,a na Moskvicha primerno e izcqlo zad prednia most).
Vyv SF ima edna chervena MR2 ,MKII sys 1-va generacia turbo motor. Sobstvenika i kazva che kolata e opredeleno po-zle ot tova koeto e bila kato nova (toi si e q vzel chisto nova ot germania edno vreme). Smenql e pocti vsicko koeto mozes da se setis ,daze mu prastahme i gumi ot tuka (za da sa sys razmera kato orginalnite) ,istinata e che Bushingite na stara kola sa si ebali mamata i ot tam KOLKOTO I NESTA DA VYRNES kym zavodskia im pyrvoObraz - vinagi cha bydes daleche ot Handlinga koito e imala kato nova.
Spor nema che problama na moq chovek e che slaga 1000% orginalni chasti! ,ne izka da chue za AfterMarket.Hitrecite obkinovenno slagat da kazem po-tvyrdi pruzini i po-agresivni amortisiori i razni drugi nesta sys koito moze da se ubere otricatelnie efekt na zaminalite Bushings.
To i Bushings moze da se smenqt razbirase ,ma az ne bih se zahvanal da go pravq:)
Ха, това е много интересно, можеш ли да направиш някаква връзка с този човек да се повидиму, както казват съседите сърби и да обменим опит.Аз не познавам никой още с MR2 MKII в София.
А какво имаш предвид под bushings?
bushings ,са както Пънкаря каза - Вселентови втулки ,тампони ,и разни такива гумени дреболиики по окачването - има ги доста особено при по-сложно направени автомобили.

Пресата може да се замени с менгеме - аз избих всичките гумени втулчици по задното окачване с най-обикновено менгеме. Благодарение на Си Джей и на малко магазини по "Симеон" засега не успявам да намеря единствено втулките в ушите на стабилизиращата щанга - но и това ще стане
Вярно - сменям си ги пак с гумени - но за следващите няколко години мисля е достатъчно - нямам излишни пари и нерви за полиуретанови.

Вярно - сменям си ги пак с гумени - но за следващите няколко години мисля е достатъчно - нямам излишни пари и нерви за полиуретанови.
Lorde, svali edin komplekt bushings of drugata supra, i gi prati v sofia, siguren sum che za 100-na leva shte se nameryat chisto novi takiva, i to japan made. te ne sa i tezki ili obemni za prenasyane, taka che nyamash izvinenie da ne go napravih...LordDigital написа:Работата е гадна ,пипкава пак и самите Bushings са скъпи ,горе долу за моита кола излизат колкото комлект много добри пружини ,амортисиори + стабилизиращи шанги.
Отделно е почти задължително да имаш достъп до преса ,като немаш одиш некъде къде сакат парЕ и така ,за сега нема да ги сменям.



-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
- Местоположение: София
Мерси човек, ти си като енциклопедия:)maggkrabar написа:Oscar de la Hoya, този линк е правилното мястоВиждам че си фен на юнашкото каране и ще се опитам да ти помогна
![]()
казваш че колата е без LSD - няма да можеш да я пързаляш с газ, обикновения(open) диференциал не би ти позволил. може да я хлъзгаш, но със спирачките и волана, без газ - както се пързаля предно предаване. колата е мощна и може би ще се хлъзне и с газта, но ще е за малко и е мъчение - проектирана е да стои стабилно в завой.
ако искаш фенско каране с вратите напред, слънца и други щуротии, първо инвестирай в LSD, струва си всеки лев. огледай се и за Camber Kit - има доста евтини. ако искаш да промениш поведението на колата ето някои съвети.
MR2 наистина е с фабрични oversteer настройки - всички коли със средно разположен двигател са склонни към understeer при подаване на газ в завоя(лека им е предницата) - затова се настройват фабрично за oversteer - да хлъзга по-малко предницата при ускоряване. а oversteer настройките пък помагат за лесното им въртене със спирачките. ако искаш да я пързаляш трябва преди да стъпиш на газта да си хлъзнал юнашки задницата - има някои номера ама са доста рисковани
единият начин е да си купиш по-яка стабилизираща щанга(sway bar) за задното окачване - при по-дебелата щанга отзад в завой външното задно и вътрешното предно колело ще имат по-добро сцепление, а и колата ще се клатушка по-малко. имай предвид че така се засилва oversteer-a при спиране. това се прави когато искаш предницата ти да е по-добре зацепена в завоите.
предницата можеш да закрепиш и с промяна на сходимостта на предните колела - променяш тяхната успоредност(гледано отгоре) като ги настройваш да са отдалечени на 5-10мм в предния си край(в задния се приближават) - това е toe out и може да се наглася в някакви граници на почти всички коли. Точната стойност може да се налучка само с проби - много зависи какви са ти гумите. Първо пробваш с 5мм, после с 10мм toe out. Във всеки сервиз за реглаж би трябвало да могат да го настроят ако ти поискаш, иначе се стремят да направят колелата максимално успоредни едно на друго. Така колата малко ще се "замисля" като врътнеш волана, но след това ще захапва завоя по-стабилно отколкото при максимално успоредни колела. Предницата ще стане и по-стабилна и при рязка смяна на посоката на завоя(ляв десен ляв). Ще има лека мудност само когато караш направо и почнеш да завиваш - само в първия момент. Това е един от начините за намаляване на силен understeer. Няма нужда да се променя тази сходимост на задните колела, а то май и не може без специален кит. Ако обаче обичаш да караш с по-висока скорост не пипай тази настройка - опасно е при яки засилки - може да се появят и вибрации в кормилната уредба при по-високи скорости. това се прави само ако искаш да пързаляш по-стабилно.
Застани пред/зад колата и се опитай да прецениш дали колелата са напълно вертикални или са леко "разкрачени". По принцип трябва да са вертикални.
Camber е ъгълът който сключват колелата с плоскостта на пътя(гледано отпред или отзад на колата). Не на всички коли може да се променя със стандартното окачване - ъгълът е близък до 90 градуса. С помощта на Camber Kit също можеш да закрепиш предницата(или задницата) по-стабилно в завоите - както ти хрумне. Доколкото успях да открия в нета фабричните настройки за камбъра не могат да се пипат за тази кола, затова трябват леки модификации с помощта на камбър кит за предното и задното окачване - 2 градуса наклон на предницата ще свършат чудесапродава се такъв кит и не е скъп. брат ми имаше подобен understeer проблем(беше с toe out към 0 и съвсем малък камбър) и с леки модификации всичко си дойде на мястото, но стандартното окачване на колата му позволява промяна на камбъра в известни граници. трябва ти към 2 градуса негативен камбър(колелата да се отдалечават в долния си край едно от друго - гледано отпред/отзад). Добре е да имаш негативен камбър и на предните и на задните колела. Може би в MR2-ката има заложен фабричен негативен камбър, ако можеш намери някакви данни.
имай предвид че при подобни модификации гумите почват да се износват по-бързо(отвътре) - прецени какво точно искаш да правиш с количката. ако я настроиш да е точилка при спортно каране ще яде гумите по-бързо при нормално градско. и съвета за проверка на състоянието на окачването е много ценен - всякакви модификации оказват малък ефект ако ти е разтропана колата.
успех в пазаруването на екстри
Абе аз се чуда, шо като я вдигнах на крик, задните колела ми се виждаха приближени едно към друго в долната част, а и задната лява гума е по износена отвътре!Пък уж я водих на реглаж, като я взех.Значи има точно такъв негативен камбър,баси.
А къде да си търса LSD?
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
- Местоположение: София
Мдда, усещам къде ще се насочат финансовите потоци в дългосрочен план laugh.gifALTEZZA написа:linka det sam go dal za MR2 chastite za USA modela nesto ne bachka taka kakto si misleh az, no prosto otidi na http://www.trdusa.com i tam nameri kvo predlagat za MR2, ste ti izkara tez chasti:
Part Number Vehicle Model Year Part Description Price
00642-17141-002 Toyota MR2 1985-1989 Headers Header, MR2 4AGE, AW11 $348.63
00642-31200-020 Toyota MR2 1984-1985 Clutch Assy, clutch, pressure plate, street $381.06 00602-30301-003 Toyota MR2 1985-1989 Quickshifter Quickshifter, AW11 $178.01
00602-30301-006 Toyota MR2 1990-1995 Quickshifter Quickshifter, SW20/21 $114.49
00602-48130-003 Toyota MR2 1985-1989 Springs Set, Spring, Supercharged AW11 $286.78
00643-90501-000 Toyota MR2 Engine Parts Set, Valve Spring, 4AG $147.45
00602-48130-010 Toyota MR2 1990-1995 Springs Set, Spring, Turbo, SW 20,21 (4) $296.20
00602-48511-013 Toyota MR2 1990-1995 Struts Set, Ft.Strut, Sport, SW20, SW21 $414.76
00602-48810-005 Toyota MR2 1990-1995 Sway Bars Assembly Ft.Sway Bar, SW20 and SW21 $207.17
00602-48830-006 Toyota MR2 1990-1995 Sway Bars Assembly Rear Sway Bar, SW20/21 $158.75
00602-53605-001 Toyota MR2 1990-1995 Strut Brace Brace, RR Strut Tower, SW20, SW21 $306.06
00602-53607-002 Toyota MR2 1990-1995 Strut Brace Brace, Ft Strut Tower, SW20, SW21 $238.42
00642-17141-003 Toyota MR2 1985-1989 Headers Header, MR2 4AGZ Supercharged AW11 $348.63
00642-48700-001 Toyota MR2 1985-1989 Bushings Set, Bushing, AW11 $276.64
00642-48700-002 Toyota MR2 1990-12/91 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $376.41
00642-48700-003 Toyota MR2 1/1992-10/1993 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $426.23
00642-48700-004 Toyota MR2 11/93-1995 Bushings Set, Bushing, SW20 and SW21 $386.83
00642-90919-001 Toyota MR2 1/90-1/92 Engine Parts Set, Spark Plug Wire, 3SGTE, SW20 $120.73
00642-90919-002 Toyota MR2 1/92-11/93 Engine Parts Set, Spark Plug Wire, 3SGTE SW20 $120.73
00643-11115-000 Toyota MR2 Engine Parts Gasket, Cylinder Head 4AG, Metal $51.30
00643-11115-001 Toyota MR2 Engine Parts Gasket, Cyl-Head, 3SGTE, Metal $108.79
00643-31200-021 Toyota MR2 1984-1985 Clutch Assy, Clutch, pressure plate, race $517.89
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта