С интерес прочетох,че Турция е на 6 място по произведени леки и товарни машини за 2006г.-малко над 1 000 000бр. А за първите четири месеца на тази година има увеличение от 52%.Има 17 компании които произвеждат автомобили в нашата съседка:
Фиат-мареа,палио,албеа,линеа,добло,фиорино.
Рено- меган,клио гранд тур
хюндай-асент,матрикс
Хонда- новата сивик,сити
Форд-транзит и транзит конект
Тойота-Корола Версо и Аурис.
и няколко китайски които сега навлизат със смесени дружества.
Завода на Тойота е с площт над 900 000кв.м. и е един от десетте най-големи извън Япония.В момента до него се строй фабрика на германската фирма "Benteler", която е основен доставчик на рез.части за Тойота,Хонда и Рено.
Завода произвежда по около 175 000 коли годишно и 95% са за износ.
(Баси значи моята корола версо е от там- затова дойде за 7 дни biggrin.gif )
Ако се питате защо толкова световни компании инвестират в Турция, отговорите са два:
-качествена и тех.грамотна и евтина работна ръка
-45 часа работна седмица(срещу 38-40 часа в Полша,Чехия,Словакия)
ами това е .Ще си караме коли произведени в Турция,Чехия,Полша и Румъния, докато някой се сети че и тука може да произвеждаме.
Един се сети и очаквам с интерес джиповете му по 12 000долара. от завода край Ловеч. biggrin.gif
Турция-център на автомобилната промишленост??
Турция-център на автомобилната промишленост??
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
Re: Турция-център на автомобилната промишленост??
До колкото знам тук е имало три неуспешни опита за производство на коли - повече никой няма да се навие.
Принципно си прав, но модела на маестрото което се прави в бг. беше отпреди 100 години ,морално беше остарял.Този проект още преди да беше стартирал беше обречен на неуспех.
Как може румънците така да си преобразат дачията, а?
Как чехите започнаха да продават повече шкоди ?
Майката му е коопериране с някоя водеща автомобилна марка, ама коя като те всички съседи ни изпревариха.(остана само Албания, ама ако се сравняваме с нея ,значи много сме я закъсали).
Освен китайските марки които сега искат да навлизат на европейския пазар,просто няма с кой да се обединим.И какво можем ние да му предложим? Данъчни облекчения-не,евтина работна ръка-не,високи технологии и ноу-хау - не, ами тогава за какво му сме?
Как може румънците така да си преобразат дачията, а?
Как чехите започнаха да продават повече шкоди ?
Майката му е коопериране с някоя водеща автомобилна марка, ама коя като те всички съседи ни изпревариха.(остана само Албания, ама ако се сравняваме с нея ,значи много сме я закъсали).
Освен китайските марки които сега искат да навлизат на европейския пазар,просто няма с кой да се обединим.И какво можем ние да му предложим? Данъчни облекчения-не,евтина работна ръка-не,високи технологии и ноу-хау - не, ами тогава за какво му сме?
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
joro_206 написа:Данъчни облекчения-не,евтина работна ръка-не,високи технологии и ноу-хау - не, ами тогава за какво му сме?

колкото и изтъркано да звучи, докато не променят законите и не започнат да насърчават инвеститори ще продължаваме да се чудим как мамалигарите ни задминаха, а бяха толкова назад.... не че няма специалисти, но лека полека замира индустрията. а един завод за автомобили както знаем е свързан с толкова много под изпълнители ...
абе за съжаление нищо добро не ни чака.
в Бурса се прави най-голямия панаир за инструментална екипоровка на балканите - а в Пловдив май само Киров и евромаркет

TOYOTA Corolla Е11 4EFE
"Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказох от четенето."
-Henny Youngman
"Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказох от четенето."
-Henny Youngman
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта