малко факти за STi в БГ - много STi има тука, да знаете! и поне при нас няма нито една редовна - почти всички имат някакъв тунинг - най-малкото мнооого лепенки
2.5 моторът го трошат като за световно. в момента имам две разглобени, утре разглобявам още една с изпочупени бутала - при 220км/ч остава без масло и задира валът

. на 2-3 вече им сложихме ковани карантии и ги понадухме. 2.5 двигателят е страшен като му се сложат правилните железа. има едно 2.5 с ковани карантии(всякакви косуърд железа), което вече се кара на 1.5 бара. колата е на коиловъри, навсякъде полиуретан - единствен недостатък според мен е липсата на челен кулер. вместо това момчето си сложи PERRIN кулер, който замества оригиналният. преди смяната на железата колата се наду със сток карантии до 1.6 бара с тенденции да поломи моторът. дигаше 250км/ч като на шега, на правата пред сервизът. все пак успя да духне гарнитури, и задра две от буталата. момчето я хвана навреме че харчи масло и не поломи двигателят. аз още като дойде му казах че ще се счупи, ама той искаше да се увери сам
имаме и една 2.0, 2004г, бившата тренировъчна на Крум Дончев. тя е с манияшки турбо кит APS с турбина гарет за 700кс, съединителят е carbonetics triple plate, челен кулер, коиловъри, акумулаторът преместихме в багажникът - собственик е Мишо от Бургас. само си чака 850сс дюзите и на 1.7 бара ще прави чудеса - мапер е Келеша

съединителя го монтирах два часа - то са едни карбонови плочи, едни чудеса с 16 болтчета

има специална процедура по разработване 2000км, и още една специална подгряваща процедура преди юнашко газене. държи до 1000кс, може да се ползва полусъединител около половин секунда максимум. карбон, а не керамика! обръща се и вилката, а лагерът на съединителя се сменя с такъв от нисан. за лош късмет на Мишо - въпреки старанието, като му сменях гарнитурите на капаците му прищипах едната гарнитура та имаше малък теч на масло, но го оправиха. гаф

май ще му подаря един BLITZ racing радиатор за компенсация. ето ги снимките:
П.П. вече се специализирах в навиване на колектори с термоизолационна лента. специално при субарата, понеже има меки връзки на хедърите - ако не се направи като хората, лентата се къса много бързо. ама му хванах цаката - с тънка лента, плътно навита, с по една скоба в двата края, а не както го правят на много места, с тел. вижте на Мишо хедърите как съм ги намотал

той не искаше да ги намотвам целите, защото в Бургас има много влага и мухлясвали. но в софето няма грижи и им ги намотваме целите. успях да крадна доста бигачкови карти за US STi, написах една програма, която ги конвертира за европейските - има разлика в таблиците. сега вече за около 10 минути и европейско STi полудява

ама ако е 2.5 и не е оправен моторът - хвърля котва за една минута

намерих хубав софтуер, с който мога да следя всички важни параметри директно от OBD II буксата - така избягвам опасността от лоши горивни смеси, а и не се налага да им връзвам широколентова сонда, чета директно стандартната, тя е широколентова и дава AFR-то, стига да вържеш кабелите като хората. ЕКУ-то на тези коли е много яко, можеш да правиш с него каквото ти скимне, и изобщо не е нужна допълнителна електроника. само с лаптоп и един кабел може да се вдига мощността докато държат железата