AURIS -SHIFT-ВЪПРОС
AURIS -SHIFT-ВЪПРОС
Пътувайки до Варна ,особенно в обратна посока за Бургас ми направи впечатление,че по особенно големи наклони/нагорнищета на Горица/SHIFT-а ми светна с около 140км/ч около 4.5х оборота и ме кара да превключвам на 4-та,а по работата на двигателя по нищо не личи ,че трябва да го правя ?Все още съм на 9х и си мисля,че това се дължи на не добре разработения двигател или на изчисленията на компа относно скорост-съпротивление на пътя-обороти-предавка ! И дали да го слушам или да си карам на слух ?
- juri_galev
- Мнения: 739
- Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Значи този шифт е сложен там, за да подсказва при различните режими на работа кой е най-оптимален за двигателя,а оттам би трябвало и да се влияе икономичността в някаква степен.Лично аз в конкретния случай,който описваш, не бих сменил на 4-та,защото и на 5-та катери баирите бързо и на добри обороти.В случая компютърът е намерил по-добро решение за изкачване на нагорнището,с което ти не си длъжен да се съобразяваш.Шифтът е помощник,с който можеш да подобриш разхода на гориво още повече, но преценката дали да се съобразиш с него и да го послушаш, естествено, е твоя. Аналогично, при старите Короли също има такъв индикатор на таблото,който се състои от 2 лампички-зелена/economy/ и оранжева/not economy biggrin.gif /,които са много полезни за икономично каране,но принципно са за шофьори,които не усещат колата,в повечето случаи разбирай жени.Shift-ът при новите Корола/Аурис също е предназначен за показване в кои обороти е добре да се кара,освен за постигане на икономия,но и за оптимални обороти на двигателя,защото има шофьори,които "ръгат" вместо 3-та 5-та в бързината или карат на 3-та с 20км./ч. и ускоряват и т.н. натоварващи двигателя режими.Shift-ът подсказва и на тоталните лаици-шофьори,че при ускоряване във високите обороти, води до по-висок разход и съответно показва да превключи 1 предавка по-нагоре.В крайна сметка шофьорът не е длъжен да мисли за тия работи,като може компютърът да мисли за това и за много шофьори това е много приятна и полезна екстра.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
biggrin.gif s taq tvoita kola nqma li rukovodstvo za upotreba
kolkoto do lampi4kite zelena i oranjeva i az imam takiva na celikata ama izob6to ne im vqrvam 6tom na 190-200 na 5-ta mi sveti zelenata e**ti ikonomi4niq rejim 


1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
Ма и мене ме дразни че по некои път е много тъп
[/quote]
Нали и аз за това говоря,тов,че като светне,значи че трябва да превключа по горе/долу предавка в ситуации,в които по работата на двигателя не личи тормоз ! А мен ме пуска на пета с 45км на равно ,тр само да имам 1200об/м ! Засега ще се вслушвам в него,а кат мина някой км ще му мисля !

Нали и аз за това говоря,тов,че като светне,значи че трябва да превключа по горе/долу предавка в ситуации,в които по работата на двигателя не личи тормоз ! А мен ме пуска на пета с 45км на равно ,тр само да имам 1200об/м ! Засега ще се вслушвам в него,а кат мина някой км ще му мисля !
Re: AURIS -SHIFT-ВЪПРОС
Alt+Ctrl+Del,избираш Processes,и след това End Process.Да нр те дразни че свети/не светиjingo написа:........./SHIFT-а ми светна с около 140км/ч около 4.5х оборота................ изчисленията на компа относно скорост-съпротивление на пътя-обороти-предавка ! И дали да го слушам или да си карам на слух ?

Баси и клавиатури ли имате вече в новите коли.Jingo що не се похвали като се видяхме! laugh.gif laugh.gif
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
- Местоположение: софия
Не се притеснявай и при мен на Ауриса е така.Сега патувах за Банско и аз се учудих че го иска,но пробвах първия път и забелязах,че не я вкарва в обороти а си я тласка по бързо.общо взето повече не превключвах на по-долна предавка и си лети.
Удобно е в градси условия, но всичко е до усет.Аз лично забелязвам (карайки внимателно)все пак колицата е на 1000 км.,че превключвам точно както компа иска.
В този ред на мисли някой знае ли кога ще е нормално да отида на преглед?Благодаря...
Удобно е в градси условия, но всичко е до усет.Аз лично забелязвам (карайки внимателно)все пак колицата е на 1000 км.,че превключвам точно както компа иска.
В този ред на мисли някой знае ли кога ще е нормално да отида на преглед?Благодаря...

Ако нямаш проблеми (дано) на 15000км. или 1 година - което настъпи първо.tribalistas написа: В този ред на мисли някой знае ли кога ще е нормално да отида на преглед?Благодаря...
Аз съм с ММТ и при мен го има това превключване на по-висока предавка, когато не е необходимо, но се научих да го контролирам. Забелязах, че зависи как я карам, ако подавам газ леко и плавно много бързо ги превключва, предполагам че за да е по икономична, ако обаче я "настъпя" започва да си ги изцежда скоростите.

Toyota Corolla 1.6 VVT-i MMT
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
- Местоположение: софия
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot], Bing [Bot] и 5 госта