Въпросче за дизелче Д4Д
Въпросче за дизелче Д4Д
Здравейте, колеги! Имам един въпрос към Вас. Карам тойота авенсис 2.0 Д4Д 2004 г. Вчера на кафе с мой приятел стана дума за изгасването на дизеловия мотор след като си спрял. Той кара Шевролет каптива-дизел и ми каза, че задължително дизеловия мотор не се изгасва веднага като си спрял, а се изчаква около една минута да работи на място и тогава се гаси. Има ли някаква логика в това обяснение или не. Някой да е чул подобно нещо?
Re: Въпросче за дизелче Д4Д
логиката е турбото да се охлади....tonitem написа:Здравейте, колеги! Имам един въпрос към Вас. Карам тойота авенсис 2.0 Д4Д 2004 г. Вчера на кафе с мой приятел стана дума за изгасването на дизеловия мотор след като си спрял. Той кара Шевролет каптива-дизел и ми каза, че задължително дизеловия мотор не се изгасва веднага като си спрял, а се изчаква около една минута да работи на място и тогава се гаси. Има ли някаква логика в това обяснение или не. Някой да е чул подобно нещо?

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ама той е казал Диезеловия , а не турбо мотора независимо , че и дава им дизела са турбо biggrin.gif .
+ това ако отивам от нас до работата турбото никъде няма да загрее . Но ако спра от магистралата и съм карал с 200 км примерно тогава ще е хубаво да изчакам дори 10-20 мин или да покарам малко докато поизстине. А за една минута нищо не може да се охлади ако е било загряло . И това не е само за дизеловия , а за всички турбо мотори .
Обаче някой чул недочул нещо и почва да разправя легенди по кафетата biggrin.gif .
+ това ако отивам от нас до работата турбото никъде няма да загрее . Но ако спра от магистралата и съм карал с 200 км примерно тогава ще е хубаво да изчакам дори 10-20 мин или да покарам малко докато поизстине. А за една минута нищо не може да се охлади ако е било загряло . И това не е само за дизеловия , а за всички турбо мотори .
Обаче някой чул недочул нещо и почва да разправя легенди по кафетата biggrin.gif .
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Целта не е толкова да охлади турбината,колкото да се изчака около 1 минута или минута и половина...2 минути,за да може турбината да намали оборотите си,защото тя продължава да се върти с много обороти по инерция.Та,изчаква се,за да намали оборотите си по инерция,като двигателят работи,за да има мазане на турбината при въртенето.Ако колата е карана с висока скорост /примерно по магистралата/,ако се изгаси двигателя веднага след спиране,турбината продължава да се върти с хиляди обороти,мазането е прекратено и останалото масло около турбината изгаря,при което тя се върти при крайно неефективно мазане или липса на такова.Това довежда до по-бързото износване на турбината.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
С това съм съгласен на 100% само дето дебилните дилъри не са му го обяснили така на човека и той сега понеже кара дизел , а не турбо кола ще го чака по една минута на всяко местене на колата , като се връща от фантастико и тн неща дето я е влизал в boost я не . Камо ли пък турбината да се върти със 100 000 оборота . Да не говориме , че и ball bearing турбините не се въртят с толкова много обороти и не е толкова страшен този ефект при тях ( когато е студена ) . Ама тези са си малоумници .
По принцип дори и атмосферна кола да е ( дори и дизел ) ако си и раздавал газ в продължение на няколко часа и масло и всичко е загряло , като спреш изведнъш пак могат да ти се случат доста неща . Като колежката дето чува разни пукания от колата .
Просто трябва да знаят хората , че където има преходни процеси ( тръгване/спиране , палене/гасене и тн ) винаги трябва да са по-плавни преходите . Тогава натоварването на всички материали е най-малко и най-плавно . И е най-малка вероятността да има грижи .
А в автомобила има доста видове материали , които са прихванати един към друг ( при това здраво ) , които имат различни температурни коефициенти на разширяване . И ти си си спрял и си мислиш , че то няма каво толкова да стане , а алуминия и чугуна се борят кой кого да огъне или разтегне biggrin.gif . И маслото ври , и водата и тя се опитва да ври , щото вече нищо не ги върти и малките количества , които са останали на нагретите части им се взима здравенцето .
Друг е въпроса , че автомобилната индустрия се развива с такива олигофренски темпове че неща , като ел. циркулационни помпи и защита от прегряване сигурно в следващите 100 години няма да се видят в стандартните автомобили .
Една тъпа би метална пластина на главата настроена на 100-110 градуса колко ремонти може да икономиса ама ............
Хубаво е да има ремонти явно .
По принцип дори и атмосферна кола да е ( дори и дизел ) ако си и раздавал газ в продължение на няколко часа и масло и всичко е загряло , като спреш изведнъш пак могат да ти се случат доста неща . Като колежката дето чува разни пукания от колата .
Просто трябва да знаят хората , че където има преходни процеси ( тръгване/спиране , палене/гасене и тн ) винаги трябва да са по-плавни преходите . Тогава натоварването на всички материали е най-малко и най-плавно . И е най-малка вероятността да има грижи .
А в автомобила има доста видове материали , които са прихванати един към друг ( при това здраво ) , които имат различни температурни коефициенти на разширяване . И ти си си спрял и си мислиш , че то няма каво толкова да стане , а алуминия и чугуна се борят кой кого да огъне или разтегне biggrin.gif . И маслото ври , и водата и тя се опитва да ври , щото вече нищо не ги върти и малките количества , които са останали на нагретите части им се взима здравенцето .
Друг е въпроса , че автомобилната индустрия се развива с такива олигофренски темпове че неща , като ел. циркулационни помпи и защита от прегряване сигурно в следващите 100 години няма да се видят в стандартните автомобили .
Една тъпа би метална пластина на главата настроена на 100-110 градуса колко ремонти може да икономиса ама ............
Хубаво е да има ремонти явно .
Чака се да се охлади турбото само ако е карана юнашки.При висока скорост почервенява и едно изключване на колата води до спиране на притока на масло.Маслото смазва и охлажда керамичните втулки на оста на перките.Застоялото масло в зачервеното турбо рязко се загрява над 200 гр. и може да образува нагар, а и губи качествата си. Това за 1 минутното падане на оборотите на турбото е направо смешно!
Най-лошия вариант за турбо е каране с висока скорост по-нагорнище , виждате бензиностанция и спирате да заредите без да изчакате.
Най-лошия вариант за турбо е каране с висока скорост по-нагорнище , виждате бензиностанция и спирате да заредите без да изчакате.
Авенсис 3S-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта