За или Против Катализатора?
За или Против Катализатора?
Катализатора. Тази много простичка и хитра джаджа.
Много са ми смешни некои селски тузчета като доидат и ми кажат " Е аз махнах КатализатоРО и са ми падна РАЗХОДО и ми върви по добре и го джитнах КАТАЛИЗАТОРО на един Балък за 100 леа, и са ебаси кефо"
Като се махне катализатоРО разхода на гориво реално пада с около 100 ГРАМА! (ако некои се опита да спори по добре да се застреля) и с тия 100 леа ше се напиеш 1 вечер и готоо.ебааати якото.
Хората на запад праат невъзможното да си опазят държавиците чисти и има севъзможни закони и там Еко1 2 3 и незнам си кви още работи само и само да се намали изхвърнялето на вредните емисии във въздуха.
"АМА ОНО МИ СЕ ЗАПУШИЛ КАТАЛИЗАТОРО И КОЛАТА НЕ ОДИ И Я ГО МААНАХ И СА МИ Е ЕКСТРА" еми ОНО като се запуши се сменя с НОВ а не се маха!
Някъде из форума видях някои беше написал "Че вече в България кои кара с катализатор?"
АЗ карам с катализатор!
Секи се праи на много Умен и голем търговец и секи гледа да изкяри нещо а всъщност не може да разбере колко е Прост отстрани.
И с риск да прозвуча малко като Професор Вучков да кажа че след време децата ни ще се редят на опашки по магазините за кислородни бутилки ( както сега си купуваме минерална вода) щото въздуха ще е по мръсен и смрадлив от Тоалетните на Гарата. Ако всички коли в София имаха катализатори, като се качиш на Витоша няма да се чудиш защо винаги има Мъгла над София.
Ако на некои му се разправя нека пише в тази тема, да ме Опровергае или да ме Подкрепи.
madafaka
Много са ми смешни некои селски тузчета като доидат и ми кажат " Е аз махнах КатализатоРО и са ми падна РАЗХОДО и ми върви по добре и го джитнах КАТАЛИЗАТОРО на един Балък за 100 леа, и са ебаси кефо"
Като се махне катализатоРО разхода на гориво реално пада с около 100 ГРАМА! (ако некои се опита да спори по добре да се застреля) и с тия 100 леа ше се напиеш 1 вечер и готоо.ебааати якото.
Хората на запад праат невъзможното да си опазят държавиците чисти и има севъзможни закони и там Еко1 2 3 и незнам си кви още работи само и само да се намали изхвърнялето на вредните емисии във въздуха.
"АМА ОНО МИ СЕ ЗАПУШИЛ КАТАЛИЗАТОРО И КОЛАТА НЕ ОДИ И Я ГО МААНАХ И СА МИ Е ЕКСТРА" еми ОНО като се запуши се сменя с НОВ а не се маха!
Някъде из форума видях някои беше написал "Че вече в България кои кара с катализатор?"
АЗ карам с катализатор!
Секи се праи на много Умен и голем търговец и секи гледа да изкяри нещо а всъщност не може да разбере колко е Прост отстрани.
И с риск да прозвуча малко като Професор Вучков да кажа че след време децата ни ще се редят на опашки по магазините за кислородни бутилки ( както сега си купуваме минерална вода) щото въздуха ще е по мръсен и смрадлив от Тоалетните на Гарата. Ако всички коли в София имаха катализатори, като се качиш на Витоша няма да се чудиш защо винаги има Мъгла над София.
Ако на некои му се разправя нека пише в тази тема, да ме Опровергае или да ме Подкрепи.
madafaka
ami az po skoro bih te podkrepil. v kraina smetka katalizatora e slojen s niakakva cel tam. sega, ako kolata ne e vsekidnevnata, ami e tazi det ia rovichkash naprekasnato che da izkarash niakoi ekstra kon(kat na Lorda Suprata), togava e ok da go mahnesh. no za vsekidnevna kola, po dobre da si e tam.
edno vreme na Lexusa mu go biah mahnal, verno kolata varveshe poveche, ama i goliama smrad, ta niakolko meseca po kasno katalizatorite biaha obratno na kolata.
btw, dobavih gore anketa, prosto mi e interestno kolko hora sa za i kolko protiv.
edno vreme na Lexusa mu go biah mahnal, verno kolata varveshe poveche, ama i goliama smrad, ta niakolko meseca po kasno katalizatorite biaha obratno na kolata.
btw, dobavih gore anketa, prosto mi e interestno kolko hora sa za i kolko protiv.
Някои "майстори" и "разбирачи" много бързо класифицират даден катализатор, че е за изхвърляне или за смяна. Но, катализатора на колата не може да се запуши ей така. Има си ред други причини. А дори да е запушен, то следва да се докаже чрез диагностика. Само ще ви кажа че един стар катализатор се търгува за от 50 до 200 лв, заради благородните метали в него (освен керамичните). Изкупува се веднага от всяка морга за метали.
Като се махне катализатора, въпросният "майстор" и "разбирач", респективно сервизът печели от него, и от продажбата на резонатор, който се слага на негово място, и от труда за всичко това. Следва обяснението, че колата ви ще има повече мощност, което всъщност е повече шум при ускорение. Двигателят е изчислен да работи с катализатор и махането му нарушава инерционното изпразване на изгорели газове, от там и намалена мощност и увеличен разход и шумна и добре замърсяваща кола!!!
При автомобилите с две ламда сонди колата ще бъде перманентно ощетена и жълтата лампа за компютъра ще започне да си свеееееееети, докато не се сложи нов катализатор. Когато светне жълтата лампа на таблото, компютъра на колата минава на ниво “презададени данни” и не регулира финната настройка на горивото. Следва драстично увеличен разход на гориво.
Катализатора е последното нещо което, трябва да се смени, освен ако не е диагностициран на стенд.
Кога е запушен катализатора:
Колата си ускорява супер до около 3500- 4500 оборота и след това загубва пъргавина и при продължително каране с висока скорост над тези обороти започва да прегрява много бързо. След сваляне на скоростта под тези обороти, се охлажда веднага до нормалната си температура.

Като се махне катализатора, въпросният "майстор" и "разбирач", респективно сервизът печели от него, и от продажбата на резонатор, който се слага на негово място, и от труда за всичко това. Следва обяснението, че колата ви ще има повече мощност, което всъщност е повече шум при ускорение. Двигателят е изчислен да работи с катализатор и махането му нарушава инерционното изпразване на изгорели газове, от там и намалена мощност и увеличен разход и шумна и добре замърсяваща кола!!!
При автомобилите с две ламда сонди колата ще бъде перманентно ощетена и жълтата лампа за компютъра ще започне да си свеееееееети, докато не се сложи нов катализатор. Когато светне жълтата лампа на таблото, компютъра на колата минава на ниво “презададени данни” и не регулира финната настройка на горивото. Следва драстично увеличен разход на гориво.
Катализатора е последното нещо което, трябва да се смени, освен ако не е диагностициран на стенд.
Кога е запушен катализатора:
Колата си ускорява супер до около 3500- 4500 оборота и след това загубва пъргавина и при продължително каране с висока скорост над тези обороти започва да прегрява много бързо. След сваляне на скоростта под тези обороти, се охлажда веднага до нормалната си температура.

Така си е .И аз го изтърбуших моя след съвета на "майстор"Нищо обаче не се промени,освен по-натрапчивата миризма сега,като вкарвам колата в гаража.horeishio написа:Някои "майстори" и "разбирачи" много бързо класифицират даден катализатор, че е за изхвърляне или за смяна............
Аз съм за Катализатора,ама от друга страна хич не ми се дават пари за нов,
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Аз съм против катализатора , като идея защото това е просто замажи очички и тип " колко сме екологични" , а всъщност си караме стария влак докато съвсем не се разбере , че скоро на тази земя живот няма да има поради простотията и консуматорското мислене на насраното човечество , което смее да се нарича цивилизация !!!!
Реално от кола без катализатор и кола с разликата в емисийте не е 1000 пъти . А всяка година се продават все повече и повече автомобили . Сваляме емисийте с 10% в Евро не знам си кое и продаваме нови 1 000 000 000 автомобила за една година . Страшна работа няма що ! И си измисляме малоумни такси да сабираме пари от всички хора , които не искат и/или не могат да си позволят от по новия Евро автомобил , който е с цели 10% по-чист . Все едно , когато са го произвеждали не са знаели какво произвеждат и колко "много" той замърсява . И дефакто ние плащаме за нежеланието на производителите да ползват нови и не чак толкова нови технологий и принципи . Пример първия водороден автомобил е създаден 40-те години от Форд . Има и много други примери и технологий ама няма ка да си пълнят свинските гуши ако ги внедрят и ползват техната мамица .
Така , че единственото решение е драстична смяна на технологията и мисленето на селското човече .
А иначе на обикновен автомобил , който е предназначен да работи с катализатор ако му се махне без да се прави нищо друго може да се наруши работата на двигателя и вместо да изпишеме вежди да извадиме очи .
Ама при положение , че тука се карат таралясници на по 30 години и на N x 160 000 km , които са умрели преди около 10 години и сега им се носят само призрачните духове по нашите улици . Премахването на катализатора най -вероятно няма да промени нищо .
Реално от кола без катализатор и кола с разликата в емисийте не е 1000 пъти . А всяка година се продават все повече и повече автомобили . Сваляме емисийте с 10% в Евро не знам си кое и продаваме нови 1 000 000 000 автомобила за една година . Страшна работа няма що ! И си измисляме малоумни такси да сабираме пари от всички хора , които не искат и/или не могат да си позволят от по новия Евро автомобил , който е с цели 10% по-чист . Все едно , когато са го произвеждали не са знаели какво произвеждат и колко "много" той замърсява . И дефакто ние плащаме за нежеланието на производителите да ползват нови и не чак толкова нови технологий и принципи . Пример първия водороден автомобил е създаден 40-те години от Форд . Има и много други примери и технологий ама няма ка да си пълнят свинските гуши ако ги внедрят и ползват техната мамица .
Така , че единственото решение е драстична смяна на технологията и мисленето на селското човече .
А иначе на обикновен автомобил , който е предназначен да работи с катализатор ако му се махне без да се прави нищо друго може да се наруши работата на двигателя и вместо да изпишеме вежди да извадиме очи .
Ама при положение , че тука се карат таралясници на по 30 години и на N x 160 000 km , които са умрели преди около 10 години и сега им се носят само призрачните духове по нашите улици . Премахването на катализатора най -вероятно няма да промени нищо .
- gringo359
- Мнения: 156
- Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
- Обратна връзка:
По-скоро ми се струва че идеята на анкетата е да се разграничим от дребния тарикатлък и от побългаряването.На мойта баба Корола най-досадните и големи проблеми са били именно от побългаряването.
Но катализатора не е махнат.
Бъркането в джоба определено не е от най-добрите методи (меко казано),но върши работа.Пример-центъра на Лондон е пълен с Приуси,щото данъците и всевъзможните им таксички са в пъти по-малки.
За жалост и БГ върви в тая посока,без да има нищо насреща
Но катализатора не е махнат.
Бъркането в джоба определено не е от най-добрите методи (меко казано),но върши работа.Пример-центъра на Лондон е пълен с Приуси,щото данъците и всевъзможните им таксички са в пъти по-малки.
За жалост и БГ върви в тая посока,без да има нищо насреща

Corolla Liftback 1.3 12V carb. EE90
Corolla Sedan 1.6 MT 2020
Corolla Sedan 1.6 MT 2020
По принцип идеята на катализаторите не е толкова да се пази природата, колкото да те бият с данъци по главата. Разликата например между норма евро 0 евро 1 в Германия е не катализатора, а ламбда сондата. Т.е. със или без него се отчитат същите газове ако има коригиране на сместта. Норма евро 1 и 2 - разликата е подгряване на катализатора, т.е. по бързо почва да "пречиства", а всъщност ефективността идва от сондата, та пак мижи да те лъжа. Данъка обаче е двоен, т.е. евро 2 плащат примерно 150 евро в момента за два литра, а евро 1 - 300 евро, а евро 0 - 600 евро.
Най - големия парадокс е, че замърсяването от колите е пренебрежимо на фона на индустрията. Вярно е концентрирано в градовете и за това се забелязва. Но предвид нежеланието на УСА да се включат в каквато и да е екологична програма, както и тепърва разтежа на Китай, квото и да направят с колите е капка в морето.
Само по случая за отпушването още една приказка - един двигател смятан с Х бакпрежър като го отпушеш отзад и не му вкараш отпред може дори да не усетиш разликата във високите, ама в ниските определено се усеща. Аз съм го правил само 1 и съжалих ужасно. Естествено ако е запушен е друга историята...
П.С. Не мога да не се сетя пишейки това за положението в София. Не знам дали е от колите, ама е нетърпимо ...
Най - големия парадокс е, че замърсяването от колите е пренебрежимо на фона на индустрията. Вярно е концентрирано в градовете и за това се забелязва. Но предвид нежеланието на УСА да се включат в каквато и да е екологична програма, както и тепърва разтежа на Китай, квото и да направят с колите е капка в морето.
Само по случая за отпушването още една приказка - един двигател смятан с Х бакпрежър като го отпушеш отзад и не му вкараш отпред може дори да не усетиш разликата във високите, ама в ниските определено се усеща. Аз съм го правил само 1 и съжалих ужасно. Естествено ако е запушен е друга историята...
П.С. Не мога да не се сетя пишейки това за положението в София. Не знам дали е от колите, ама е нетърпимо ...
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: За или Против Катализатора?
madafaka,ти рулираш! biggrin.gifmadafaka написа: Като се махне катализатоРО разхода на гориво реално пада с около 100 ГРАМА! (ако некои се опита да спори по добре да се застреля) ........
И с риск да прозвуча малко като Професор Вучков да кажа че


TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да само дето ако бяха токова загрижени щяха още ореди 50 години да го направят , а сега нямаше да са приуси , а летящи чиний .gringo359 написа: Бъркането в джоба определено не е от най-добрите методи (меко казано),но върши работа.Пример-центъра на Лондон е пълен с Приуси,щото данъците и всевъзможните им таксички са в пъти по-малки.
El Camino го каза много хубаво . Не е въпроса да е чисто , а да се взимат пари .
Много е важно да се промени мисленето и начина по който се ползват добре известни технологий но запазени само за военни цели или за след време когато му дойде времето .
е затова съм против,,,иначе карам газ от 7 години-и бнзиновата ми помпа отдавна е изгорявал...El Camino написа:По принцип идеята на катализаторите не е толкова да се пази природата, колкото да те бият с данъци по главата. Разликата например между норма евро 0 евро 1 в Германия е не катализатора, а ламбда сондата. Т.е. със или без него се отчитат същите газове ако има коригиране на сместта. Норма евро 1 и 2 - разликата е подгряване на катализатора, т.е. по бързо почва да "пречиства", а всъщност ефективността идва от сондата, та пак мижи да те лъжа. Данъка обаче е двоен, т.е. евро 2 плащат примерно 150 евро в момента за два литра, а евро 1 - 300 евро, а евро 0 - 600 евро.
Най - големия парадокс е, че замърсяването от колите е пренебрежимо на фона на индустрията. Вярно е концентрирано в градовете и за това се забелязва. Но предвид нежеланието на УСА да се включат в каквато и да е екологична програма, както и тепърва разтежа на Китай, квото и да направят с колите е капка в морето.
Само по случая за отпушването още една приказка - един двигател смятан с Х бакпрежър като го отпушеш отзад и не му вкараш отпред може дори да не усетиш разликата във високите, ама в ниските определено се усеща. Аз съм го правил само 1 и съжалих ужасно. Естествено ако е запушен е друга историята...
П.С. Не мога да не се сетя пишейки това за положението в София. Не знам дали е от колите, ама е нетърпимо ...
теоритично за екология може да се пусне анкети:
1.какво мислите за 3 дневна туристическа разходка с самолет до рим??
за парче пица и 100 снимки ,палим самолета..
2.какво мислите за формула 1, автомобилни и всякакви моторни състезания???--- триум на човешкото разхищение,,,
3.какво мислите за супер спортни автомобили- символ на това как да изгорим най много гориво за най-кратко време....в това число незнам и правителствена лимозина под 3000цц...
4.какво мислите за тунинг фирмите??? или как с 1 литър отгоре -да дигна 5 коня,,,
5. какво мислите за джипове ??? или как да с 3 тона желязо-да си караме пликчето от била.
6. обичате ли да се разхождате с автомобила си безцелно? или кат няма работа-що да не горна едни 5 кила за кеф...
7.когато мръдвате за нещо в квартала-с колата ли ходите?? или що са ми крака ,кат сме 21ви век....
така погледнато аз мъж-еколог не познавам, и е малко промито след тия грехове-да се надаме на катализатор-щото малко помагал,,,
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта