2006 Toyota RAV4 2.2 d4d 136 hp гори масло
2006 Toyota RAV4 2.2 d4d 136 hp гори масло
Здравейте, Toyota-та която закупихме през 2006-та година вече е на 70 000 км. Но ми се струва че гори масло повече от нормалното. Поне по 2-3 пъти за 15 000 км му светва лампата "ENGINE OIL - LOW LEVEL"
Странното е, че във всички сервизи на Toyota където питах досега ми казват, че това е съвсем нормално.
Доколкото си спомням, проблема го има още от самото начало, появи се за пръв път около 20-25 000 км. Някак си не мога да приема че за 15000 км може да идат 1.5-2 литра масло на уж нова кола...
Странното е, че във всички сервизи на Toyota където питах досега ми казват, че това е съвсем нормално.
Доколкото си спомням, проблема го има още от самото начало, появи се за пръв път около 20-25 000 км. Някак си не мога да приема че за 15000 км може да идат 1.5-2 литра масло на уж нова кола...
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Проблема не е само в карането и двигателя, а и в гадното масло, което слагат Тойота biggrin.gif Още повече, че за нашите горива и пътища, няма как да изкара маслото 15000км
На 7000 точа маслото на Тойота, като е изгорила поне малко, а до 15000км, докато дойде време за сервизна смяна си карам с моето масло. Както и да е ръчкам колата, НЕ пипа маслото
Не се отчайвайте от колите - те не са виновни. Маслото е кофти, още повече, че с тия горива няма да изкара нивгаш толкова дълго
Пробвайте този вариант и ще видите, че няма да имате проблеми (ако сложите хубаво масло) 




- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
@Mortimar
какво очакваш като караш дизел с 5W30 масло,мечокух е прав.и аз забелязах на моя рав че гори към 1,5л за 15.000км.ама ти поглеждай от време на време щеката а не чакай да ти светне лампата,че може да стане лошо.при мен на всеки 5000км доливам 0.5л.ти щом си навъртял толкова километри що не вземеш да я пробваш с по-гъсто масло,тоя мотор няма кой знае какви изисквания- ACEA CF,може даже почти всяко 15W40 да сложиш.но за по-сигурно го сменяй на 7500км.или оптималния вариант има едно 10W40 на FUCHS GT1,за W8 s-класите специално.със сигурност ще свали разхода поне на половина.
а те тойотите по принцип винаги са си горяли масло,макар че и на мен ми се вижда твърде много.но не може да го сравняваш с едно време,кой ти е слагал на дизел толкова рядко масло.
забравих да кажа още нещо:един приятел има новия rexton с 270 cdi мотор(лицензен),гори му тройно повече масло от рава.караме ги с валволин 5W30 full syntetic.та мисля и новите мерцедеси няма да са по-различни,vw и ауди си бяха масларки още от едно време.
аз мисля поне до към 60.000км да карам с 5W и после минавам на 10W.
@me4okyx
едно добро full syntetic масло днешно време изкарва спокойно 80.000км,при оптимални условия.да не говоря,че има специални адитиви,които позволяват да го сменяш на 120.000км.масления филтър трябва обаче да се сменя според сервизния интервал.ще се разтърся да ви покажа тази информация,само че е на немски.един немец от рав-форума си е карал ml-а 270cdi 120.000км с този адитив без проблеми,дори му е паднал чувствително разхода на гориво.технологиите са много напред в тази област,но нали знаеш на кой не му изнася да се даде гласност.
какво очакваш като караш дизел с 5W30 масло,мечокух е прав.и аз забелязах на моя рав че гори към 1,5л за 15.000км.ама ти поглеждай от време на време щеката а не чакай да ти светне лампата,че може да стане лошо.при мен на всеки 5000км доливам 0.5л.ти щом си навъртял толкова километри що не вземеш да я пробваш с по-гъсто масло,тоя мотор няма кой знае какви изисквания- ACEA CF,може даже почти всяко 15W40 да сложиш.но за по-сигурно го сменяй на 7500км.или оптималния вариант има едно 10W40 на FUCHS GT1,за W8 s-класите специално.със сигурност ще свали разхода поне на половина.
а те тойотите по принцип винаги са си горяли масло,макар че и на мен ми се вижда твърде много.но не може да го сравняваш с едно време,кой ти е слагал на дизел толкова рядко масло.
забравих да кажа още нещо:един приятел има новия rexton с 270 cdi мотор(лицензен),гори му тройно повече масло от рава.караме ги с валволин 5W30 full syntetic.та мисля и новите мерцедеси няма да са по-различни,vw и ауди си бяха масларки още от едно време.
аз мисля поне до към 60.000км да карам с 5W и после минавам на 10W.
@me4okyx
едно добро full syntetic масло днешно време изкарва спокойно 80.000км,при оптимални условия.да не говоря,че има специални адитиви,които позволяват да го сменяш на 120.000км.масления филтър трябва обаче да се сменя според сервизния интервал.ще се разтърся да ви покажа тази информация,само че е на немски.един немец от рав-форума си е карал ml-а 270cdi 120.000км с този адитив без проблеми,дори му е паднал чувствително разхода на гориво.технологиите са много напред в тази област,но нали знаеш на кой не му изнася да се даде гласност.

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Какви ги говориш ,бе,човек?Как да няма изисквания и какви 15 в 40 масла за такъв нов мотор с турбина???Той все пак не си е купил нова Лада,а нов Авенсис Турбо-дизел,ти остава само да му препоръчаш да слага и летни и зимни масла.А 15W40 при сериозни топлинни натоварвания става на безир,така че с него може само да си мажеш прозорците,а не да караш с него Тойотата си.Зимата пък 15 W40 става с много висок вискозитет и маслената помпа го засмуква много по-бавно,което води до допълнително износване на двигателя.jim_beam написа:@Mortimar
какво очакваш като караш дизел с 5W30 масло....ти щом си навъртял толкова километри що не вземеш да я пробваш с по-гъсто масло,тоя мотор няма кой знае какви изисквания- ACEA CF,може даже почти всяко 15W40 да сложиш.
Това са напълно излишни глупости да сменяш вискозитета.Кара се с масло с вискозитет препоръчан от производителя,той не е препоръчан случайно и не е ограничен във времето ,особено за 70000км.,което е нищо за всяка кола.Действително двигателите на старите соц-коли се износват на около 100000км-150000км. и може да е оправдано използването на гъсто масло,но в случая със съвременни японски и т.н. коли ,това е необосновано,дори вредно за двигателите.jim_beam написа:аз мисля поне до към 60.000км да карам с 5W и после минавам на 10W.
jim_beam написа:@me4okyx
едно добро full syntetic масло днешно време изкарва спокойно 80.000км,при оптимални условия.да не говоря,че има специални адитиви,които позволяват да го сменяш на 120.000км.масления филтър трябва обаче да се сменя според сервизния интервал.ще се разтърся да ви покажа тази информация,само че е на немски.един немец от рав-форума си е карал ml-а 270cdi 120.000км с този адитив без проблеми,дори му е паднал чувствително разхода на гориво.технологиите са много напред в тази област,но нали знаеш на кой не му изнася да се даде гласност.

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
@LEXUS
първо: производителя в случая тойота не дава препоръка или изискване към вискозитет,а към спецификация на моторното масло.и при тойота рав4 това изискване е (преписвам го от сервизната ми книжка) : ACEA-B1,API CF/CF-4/CE/CD.
ако се поразровиш малко ще видиш,че почти всяко прилично масло има API CF,което е обаче най-високото изискване към маслото.разбира се че може да е и 15W както и 5W или 10W,друг е въпросът за сезона и за това кое е по-добре за турбото.
'... Тука отново ме шокира.Ти за масло ли говориш,че от смяна до смяна може да се кара 80000км. ,само ако си сменяш филтрите,без маслото?...'
да,явно и тези опити са ти убягнали от погледа.по най-нови тестове се оказва,че след 80.000км с едно масло свойствата му да смазва не се загубват.
кой има интерес да поставя подобни резултати под въпрос,както и да тръби противното : помисли сам,кой печели от честата смяна на маслата?сервизите на всеки един автопроизводител,минералната индустрия,както и авто сервизите изобщо.изчакай малко да открия линка и можеш сам да се убедиш лично от производителя на адитива.
знам че ви се вижда много необичайно,но замисляли ли сте се откога на камионите маслото се сменя на 100-150.000км.двигателите им са нискооборотни,но техните масла изобщо нямат изискванията на тези за леките коли.
адитивите предполагам са подобни или същите на longlife маслата.защо на rav4 d4d смяната на масло да става на 15.000км,на d-cat variable (до 30.000км) а на вектра 2.2 td на 60.000км?при това rav4 d-cat има същото масло като на d4d(изискване),а опел изисква съвсем не от най- маслата.просто днешните масла може да се натоварват много повече.
първо: производителя в случая тойота не дава препоръка или изискване към вискозитет,а към спецификация на моторното масло.и при тойота рав4 това изискване е (преписвам го от сервизната ми книжка) : ACEA-B1,API CF/CF-4/CE/CD.
ако се поразровиш малко ще видиш,че почти всяко прилично масло има API CF,което е обаче най-високото изискване към маслото.разбира се че може да е и 15W както и 5W или 10W,друг е въпросът за сезона и за това кое е по-добре за турбото.
'... Тука отново ме шокира.Ти за масло ли говориш,че от смяна до смяна може да се кара 80000км. ,само ако си сменяш филтрите,без маслото?...'
да,явно и тези опити са ти убягнали от погледа.по най-нови тестове се оказва,че след 80.000км с едно масло свойствата му да смазва не се загубват.
кой има интерес да поставя подобни резултати под въпрос,както и да тръби противното : помисли сам,кой печели от честата смяна на маслата?сервизите на всеки един автопроизводител,минералната индустрия,както и авто сервизите изобщо.изчакай малко да открия линка и можеш сам да се убедиш лично от производителя на адитива.
знам че ви се вижда много необичайно,но замисляли ли сте се откога на камионите маслото се сменя на 100-150.000км.двигателите им са нискооборотни,но техните масла изобщо нямат изискванията на тези за леките коли.
адитивите предполагам са подобни или същите на longlife маслата.защо на rav4 d4d смяната на масло да става на 15.000км,на d-cat variable (до 30.000км) а на вектра 2.2 td на 60.000км?при това rav4 d-cat има същото масло като на d4d(изискване),а опел изисква съвсем не от най- маслата.просто днешните масла може да се натоварват много повече.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Така пише в книжката,но пише още нещо.ПИше предпочитан тип 5W30 за всякакви условия/даден като графика/,ерго, маслото дава най-добро смазване при всички условия.Това е добре за двигателя,това е добре за турбината.Също така в книжката черно на бяло пише,че 15W40 се препоръчва за температури не по-ниски от -10 градуса,дадено е като графика.Никой не отрича,че човекът може да си налее 15 w40 в Тойотата и тя да работи,но смазването няма да е добро при всички режими и температури,особено пък при наличие на турбина.Отделно,15W40 е чисто минерално масло,а не синтетично,което също говори против него.jim_beam написа:@LEXUS
първо: производителя в случая тойота не дава препоръка или изискване към вискозитет,а към спецификация на моторното масло.и при тойота рав4 това изискване е (преписвам го от сервизната ми книжка) : ACEA-B1,API CF/CF-4/CE/CD.
ако се поразровиш малко ще видиш,че почти всяко прилично масло има API CF,което е обаче най-високото изискване към маслото.разбира се че може да е и 15W както и 5W или 10W,друг е въпросът за сезона и за това кое е по-добре за турбото.
да,явно и тези опити са ти убягнали от погледа.по най-нови тестове се оказва,че след 80.000км с едно масло свойствата му да смазва не се загубват.
кой има интерес да поставя подобни резултати под въпрос,както и да тръби противното : помисли сам,кой печели от честата смяна на маслата?сервизите на всеки един автопроизводител,минералната индустрия,както и авто сервизите изобщо.изчакай малко да открия линка и можеш сам да се убедиш лично от производителя на адитива.
По втория въпрос,опитите може да са ми убягнали от погледа,както и мнението на производителя слабо ме интересува,интересува ме мнението на пазара,който определя кое е добро и кое лошо.Аз трудно ще повярвам,че има масло на прилична цена/защото свръх-технологиите са много скъпи/,което да е неподвластно на времето ,т.е. на годините.Това е мое становище и не ангажирам никого.Ако искате не си сменяйте маслото и 200000км.,пробвайте,те и в Италия никога не сменят масло,затова колите им като ги внесат тука са такава стока.Но твоята идея е друга,разбирам,става въпрос за специални масла,които би трябвало и да са на по-специална цена. А и ако изминаваш тези 80000км. за 5 или 6 години или за 8 години без смяна на маслото...интересно,не го отричам,не го и твърдя,не съм запознат с тези масла,но масло да издържа без смяна 8 години ,ми звучи нереалистично.
По третия въпрос.-Всеки може да поставя резултатите от тези масла за 80000км. под въпрос и това е нормално,но ако те са доказани в реални условия от много опити,много автомобили,няма защо да не се купуват,след като са на пазара.По твоята логика как Тойота Приус видя бял свят и се продава толкова добре,след като нарушава интересите на петролните компании.Просто Приус се доказа на пазара.Нека и тези масла да се докажат,в това няма нищо лошо,дори ще е чудесно,но ако е истина и ако реално са ефективни не просто в единични опити,които могат да показват пристрастие.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
добре,вече говорим почти на един и същ език.
това за пазара само на пръв поглед изглежда така,хората са твърде зависими от рекламата,от пресата и въобще от медиите.въобще да бъдат манипулирани не е толкова трудно,всички виждаме какво се случи в сащ,нима толкова много идиоти живеят там?та нали от самите немци съм го чувал,по телевизията автопроизводителите блъскат клипове колко по-бърза е колата и как трябва да те изкефи най-много.затова проспаха тенденцията наречена хибрид,че и до ден днешен се мъчат да убедят себе си и света че дизелът е решението.само че в най-развитите страни като япония нещо не искат да го приемат и как ли като там на всеки 2 години изискванията към изгорелите газове стават все по-строги.
sorry за това лирично отклонение. biggrin.gif
сега за адитивите,да те са скъпи в сравнение със самото масло.поради тази причина longlife маслата са доста по-скъпи,защото съдържат скъпи стабилизиращи адитиви.но тук както забелязваш би било грешно да се говори за смяна веднъж на 5 или 8 години,напротив.всички знаем че маслото старее даже да не е работило,същото важи за адитивите,те се разпадат с времето.идеята е те да се използват от хора,които правят много километри в сравнително оптимален режим(дълъг път,аутобан),т.е. който върти 50-60.000 на година може да си смени маслото след 2 години.но ако караш по 30.000 км на година пак след толкова,все пак тогава вместо 4 правиш 1 смяна на маслото,а в горния случай икономията е още по-голяма.разумния максимален интервал е 2 години,като непременно според сервизния интервал на производителя се сменя масл. филтър,т.е. при рава на всеки 15.000км.
адитива може да се сложи от 20-100% съотношение спрямо маслото,т.е. може да се кара само с него,но мах. ефект се получава от 30%.както казах ще изровя линка и ще го постна тук.
на края искам да кажа какво означава неоптимален режим за което и да е масло:
-къси разстояния със студен двигател
-такси
-често каране с над 75% Vмах за по-дълго време
има и още някои като при силно прашен въздух и т.н.
в тези случаи производителя на адитива дава една допълнителна смяна,т.е. вместо на 120.000 на 60.000км.в такъв режим обаче и автопроизводителите предписват същото съотношение.
ps: намерих го,ето производителя на адитиви:
http://www.mathy.de/index.php?page=home
ето и постинга на човека който го е използвал,за съжаление на немски:
http://www.jumy-forum.de/viewtopic.php? ... ht=additiv

това за пазара само на пръв поглед изглежда така,хората са твърде зависими от рекламата,от пресата и въобще от медиите.въобще да бъдат манипулирани не е толкова трудно,всички виждаме какво се случи в сащ,нима толкова много идиоти живеят там?та нали от самите немци съм го чувал,по телевизията автопроизводителите блъскат клипове колко по-бърза е колата и как трябва да те изкефи най-много.затова проспаха тенденцията наречена хибрид,че и до ден днешен се мъчат да убедят себе си и света че дизелът е решението.само че в най-развитите страни като япония нещо не искат да го приемат и как ли като там на всеки 2 години изискванията към изгорелите газове стават все по-строги.
sorry за това лирично отклонение. biggrin.gif
сега за адитивите,да те са скъпи в сравнение със самото масло.поради тази причина longlife маслата са доста по-скъпи,защото съдържат скъпи стабилизиращи адитиви.но тук както забелязваш би било грешно да се говори за смяна веднъж на 5 или 8 години,напротив.всички знаем че маслото старее даже да не е работило,същото важи за адитивите,те се разпадат с времето.идеята е те да се използват от хора,които правят много километри в сравнително оптимален режим(дълъг път,аутобан),т.е. който върти 50-60.000 на година може да си смени маслото след 2 години.но ако караш по 30.000 км на година пак след толкова,все пак тогава вместо 4 правиш 1 смяна на маслото,а в горния случай икономията е още по-голяма.разумния максимален интервал е 2 години,като непременно според сервизния интервал на производителя се сменя масл. филтър,т.е. при рава на всеки 15.000км.
адитива може да се сложи от 20-100% съотношение спрямо маслото,т.е. може да се кара само с него,но мах. ефект се получава от 30%.както казах ще изровя линка и ще го постна тук.
на края искам да кажа какво означава неоптимален режим за което и да е масло:
-къси разстояния със студен двигател
-такси
-често каране с над 75% Vмах за по-дълго време
има и още някои като при силно прашен въздух и т.н.
в тези случаи производителя на адитива дава една допълнителна смяна,т.е. вместо на 120.000 на 60.000км.в такъв режим обаче и автопроизводителите предписват същото съотношение.
ps: намерих го,ето производителя на адитиви:
http://www.mathy.de/index.php?page=home
ето и постинга на човека който го е използвал,за съжаление на немски:
http://www.jumy-forum.de/viewtopic.php? ... ht=additiv
Приятели, маслото винаги се сменя преди или точно на пробега за самата смяна в ТМ Ауто (по принцип в Пазарджик) и се прави пълно обслужване според сервизните изисквания. Като ми дават допълнително масло, то винаги е било 10W40. Поне последните 2-3 смени, първоначално може и да е било 5W40 но вече съм забравил. Сега със сигурност е 10W.
Това е съвременен мотор и няма как да му сложиш масло по-гъсто от 10W40, още повече заради турбото. Рискуваш да сменяш турбината съвсем скоро. За сравнение - другата кола, VW Golf 1.8 turbo се кара с 5W30 и за 10 000 км и почти не го пипа, а се кара като за последно.
Колеги, няма смисъл да сравняваме 2.2 d4d мотора с 2.7 cdi. Цялото ми уважение към Mercedes като една от най-добрите марки, но 2.7 cdi е просто гавра. Мотора е недъгав - гори масло, ТРАКА НЕВЕРОЯТНО много, което аз за чисто нова кола не мога да приема. И разхода му не е от най-добрите.
Май ще се съглася за качеството на нафтата и ръчкането, защото съм забелязал, че като сменя бензиностанциите или пък сложа някоя уж "по-силна" нафта - почва да го гори масло по-бързо.
Извода е, че явно трябва да се наблюдава редовно. Жалко, но факт...
Това е съвременен мотор и няма как да му сложиш масло по-гъсто от 10W40, още повече заради турбото. Рискуваш да сменяш турбината съвсем скоро. За сравнение - другата кола, VW Golf 1.8 turbo се кара с 5W30 и за 10 000 км и почти не го пипа, а се кара като за последно.
Колеги, няма смисъл да сравняваме 2.2 d4d мотора с 2.7 cdi. Цялото ми уважение към Mercedes като една от най-добрите марки, но 2.7 cdi е просто гавра. Мотора е недъгав - гори масло, ТРАКА НЕВЕРОЯТНО много, което аз за чисто нова кола не мога да приема. И разхода му не е от най-добрите.
Май ще се съглася за качеството на нафтата и ръчкането, защото съм забелязал, че като сменя бензиностанциите или пък сложа някоя уж "по-силна" нафта - почва да го гори масло по-бързо.
Извода е, че явно трябва да се наблюдава редовно. Жалко, но факт...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта