Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
Wolfcho
- Мнения: 363
- Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
- Местоположение: Varna&Sliven
Мнение
от Wolfcho » 05 Апр 2008 22:55
Здравейте на всички, значи имам 2 въпроса:
1. Смених си маслото в джигателя от 15/40 на 10/40 защото това било по-добре за Celica-та ми .... и сега след като смениха маслото когато е студена ми показва на пробката малко над max-a, това много ли е лошо или няма проблем да я оставя така ? ...
2. Причината да сменя маслото беше забавянето в изгасянето на лампата за маслото когато я паля... Когато колата не е палена и е студена и я запаля лампата изгася около 1 2 секунди по късно .. когато вече е палена веднъж и я запаля отново си изгася веднага .. Въпроса ми е дали това е нормално и е нещо което не съм забелязал преди или има някакъв проблем ?
.... Знам, че въпросите са глупави но не съм по двигателите за съжаление
Благодаря предварително

Nihon No Kuruma
Wolfcho
-
kuzerdale
- Мнения: 117
- Регистриран на: 23 Фев 2008 17:53
- Местоположение: Пазарджик
Мнение
от kuzerdale » 05 Апр 2008 23:09
Като се вдигне маслото нагоре тогава индикацията изгасва (1-2сек)Според мен е нормално,и при мен е така.
kuzerdale
-
Petar
- Мнения: 2029
- Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
- Местоположение: Велико Търново
Мнение
от Petar » 06 Апр 2008 00:09
Ako nee mnogo nad MAX nee problem taka ili ina4e sled vreme hte ti izgori maslo ihte po max
Petar
-
Wolfcho
- Мнения: 363
- Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
- Местоположение: Varna&Sliven
Мнение
от Wolfcho » 06 Апр 2008 02:48
Значи и за двете да не се притеснявам така ли

Nihon No Kuruma
Wolfcho
-
Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
-
Обратна връзка:
Мнение
от Me4oKyX » 06 Апр 2008 02:54
Спи спокойно, не се коси

Нищо фатално, че да се тревожиш

Me4oKyX
-
Wolfcho
- Мнения: 363
- Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
- Местоположение: Varna&Sliven
Мнение
от Wolfcho » 06 Апр 2008 03:06
E ще съм по спокоен ако ми бъде обяснено, знанието е сила biggrin.gif ... ако някои още може да даде мнение ще се раджам да го прочета .. а засега значи няма от какво да се тревожа ( а мислех утре да ходя да ми източат малко от маслкото и да питам защо лампата ми се забавя в изгасянето когато е студена а после няма проблем )
Nihon No Kuruma
Wolfcho
-
LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение
от LEXUS » 06 Апр 2008 09:25
Ти си яко вманиячен обаче biggrin.gif .Когато е студено маслото е нормално по-бавно да го завърти помпата и затова лампата свети 1-2 сек..Нали маслото е с вискозитет. biggrin.gif По другия въпрос---Маслото зависи колко е долято повече,ако е малко над Макс. не е проблем,но ако е много не е добре,защото от високото налягане може,казвам може не задължително,да ти избие някой семеринг или гарнитура,но това е ,както се казва Worst case scenario.Т.е. ако я караш на високи обороти с яки ускорения/Ако я караш нормално без 5000-6000 об/мин. или максимални обороти не мисля,че ще има проблем,тя това масло,което е в повече, ще го изгори за1000 км. примерно.Ако е много прелято не е лошо да се източи малко.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
-
diver
- Мнения: 3528
- Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
- Местоположение: София
Мнение
от diver » 06 Апр 2008 09:32
Ся маслото НЕ ТРЯБВА да е над макса, защото кат я изгъзиш, почва да си търси от къде да излезе тва дет е повече...покрай семерингчета примерно..а опита ми показва, че един семеринг протече ли, спиране няма....та мини през некои маслар, да ти смукне тва дет е в повече...бавното гаснене е възможно да е в резултат на калпав филтър, но може да е симтом и за по-сериозни проблеми...
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
-
Mandata
- Мнения: 55
- Регистриран на: 28 Мар 2008 17:41
- Местоположение: Пловдив
-
Обратна връзка:
Мнение
от Mandata » 06 Апр 2008 11:52
не е добре да е в повече маслото, както и по-малко от минимума. Нарушава се мазането - така ни учиха в "автото"
За мен най-лесния начин за източване е през филтъра - там има 0,5 л., но на Опела беше с дъното надолу, а на Тойотата май е с дъното нагоре
Лампата гасне при вдигане на налягане на маслото. На старо масло - налягането винаги пада.
Mandata
-
slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 06 Апр 2008 13:46
Според мен малко над максимума няма проблем.
1. При високи обороти маслото се разплисква и не успява да слезе бързо в картера - там нивото намалява. На времето имах Астра с нивомер на маслото - като я 'изрязвах' по-дълго на 5-6х.об/мин и компютъра даваше 'ниско ниво на маслото' въпреки, че си нивото си беше ОК.
2. На Авенсиса без никакъв проблем Тойота му вдигнаха нивото на маслото с 0.5л без други изменения (от 3.7л на 4.2л)....
Бавното гаснене при първоначално палене може да е от лош възвратен клапан (обикновенно е във филтъра), който не позволява връщането в картера на маслото от системата под налягане..
При палене системата първоначално се напълва отново с масло и чак тогава вдига налягане, което става по-бавно отколкото ако системата е пълна...
Разбира се нивото не трябва да е много повече (както едни познати направиха в техния сервиз - източиха маслото от скоростната кутия на едно АУДИ дизел и доляха още 4л в двигателя)...
Но 0.2л според мен няма никакъв проблем
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Wolfcho
- Мнения: 363
- Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
- Местоположение: Varna&Sliven
Мнение
от Wolfcho » 06 Апр 2008 14:06
Ами аз смених маслото а и филтъра зна4и не гасне бавно заради филтъра или старо масло .. а закъснява с гасненето само първото палене след като е станала студена

Nihon No Kuruma
Wolfcho
-
Mandata
- Мнения: 55
- Регистриран на: 28 Мар 2008 17:41
- Местоположение: Пловдив
-
Обратна връзка:
Мнение
от Mandata » 07 Апр 2008 22:05
Е, ти откри топлата вода laugh.gif
Ако си сложиш манометър за масло, какъвто имат лада 1500 например, ще видиш, че старото масло държи около 2 атм., а като го смениш веднага скача на 4.5 атм. А пък на топъл двигател ако свалиш м. филтър и го завъртиш празен - пак ще ти загасне по-бавно.
Карай и не бой се!
Mandata
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта