Пример - един настройчик прави грешка. След това 20 шасита излизат с кофти заварки - ако не ги бракуват да познавам ли какво става ?

Въпросния настройчик в Румъния няма да е японец - а румънец. В Турция - турчин. Айде не !
аха...а в анадола ще е ЗадникусРазпраникус сигурно....jamie написа:При висока степен на автоматизация човешкия фактор също може да е катастрофален !
Пример - един настройчик прави грешка. След това 20 шасита излизат с кофти заварки - ако не ги бракуват да познавам ли какво става ?![]()
Въпросния настройчик в Румъния няма да е японец - а румънец. В Турция - турчин. Айде не !
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Баш това не съм особенно склонен да повярвам....Щото след кат ти си го видял трябва да го е видяло и ОТК-то а то вервам не е от турци и сърби....proscrip написа:...немеца пуска матрицата да се пече само в единия край на пеща, защото температурния датчик дава отклонение от .5 С в другия край спрямо нормата, сърбина другата смяна - хич дори не забелязва, а турчина следващата смяна - при разлика вече от 2 градуса - дори не знае какво да гледа и защо му мига жълта лампа.
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
пак ви казвам качествеия контрол е наука и много можем да спорим за глупости без да развираме. всеки производител си е сметнал спрямо обема продажби, материалите, печалбата, живота на частите и много много други неща какво е качестото на продукта и как ще се контролира това качество.diver написа:Баш това не съм особенно склонен да повярвам....Щото след кат ти си го видял трябва да го е видяло и ОТК-то а то вервам не е от турци и сърби....proscrip написа:...немеца пуска матрицата да се пече само в единия край на пеща, защото температурния датчик дава отклонение от .5 С в другия край спрямо нормата, сърбина другата смяна - хич дори не забелязва, а турчина следващата смяна - при разлика вече от 2 градуса - дори не знае какво да гледа и защо му мига жълта лампа.
Jamie,ти явно ама изобщо не си запознат с производствената система на Тойота.Това просто няма как да се случи,независимо дали е японец,французин или турчин.jamie написа:При висока степен на автоматизация човешкия фактор също може да е катастрофален !
Пример - един настройчик прави грешка. След това 20 шасита излизат с кофти заварки - ако не ги бракуват да познавам ли какво става ?![]()
Въпросния настройчик в Румъния няма да е японец - а румънец. В Турция - турчин. Айде не !
С чувство за хумор ще ти кажа,че те затова Мерцедес сега са на тоя хал.proscrip написа:
Ще дам пример за Даймлер крайслер заводите в Щутгард - поради простата причина, че съм влизал вътре и приятелят който работеше ми е покзвал почти всички линии и машини. Та - там разликата е между немците/но само тези над 40 г./ и чужденците, които работят по линиите - немеца, сглобява и следи параметрите с предписанието в ръка, останалите се разхождат като маносани и по спомени връткат и натискат копчета, немеца пуска матрицата да се пече само в единия край на пеща, защото температурния датчик дава отклонение от .5 С в другия край спрямо нормата, сърбина другата смяна - хич дори не забелязва, а турчина следващата смяна - при разлика вече от 2 градуса - дори не знае какво да гледа и защо му мига жълта лампа.
Това са пълни глупости.Повтарям и потретвам,че Тойота няма отделни модели за източния блок и т.н.,имат отделни за третия свят,но те са специфицирани за тяхните условия и изисквания,а не че са по-некачествени или качествени.Пежо примерно ИМАТ явен модел за източния блок-206 седан,206 хеч,което продължава да се произвежда,Рено има-Клио Симбол и т.н.,все коли с увеличен клиренс примерно.proscrip написа:Със сигурност правят различни партиди за различните пазари, със сигурност качеството е различно в различните заводи.
За всеки пазар фирмата знае какво колко се търси,с какви екстри,оборудване и т.н.Абсолютно нормално е за различните пазари оборудването да варира според търсенето.proscrip написа: Преди година и полвина си взех Тойота Хайес - пътнически бус 8 местен, правеха ги само в Япония - та и тоз и той е Японски. Но - в Германия, Австрия и другите страни на запад от Унгария - предлаганите модели като цени, екстри и вътрешно оформление нямаха нищо общо с това, което ми предложиха от ТМ АУТО. Имат няколко варианта за различните пазари според това на каква цена да бъдат пуснати автомобилите - качеството на сглобката в случая не знам какво е - тъй като не съм карл толкова същия продаден на германец. Но моя определено е по-шумен и по-разхлопан, отделно, че на има няма 10 к км му смених тампони - хлопаха от самото начало - нещо, което немския дето карах и беше на 50 к км нямаше и помен, нито са били сменяни.
Това звучи толкова махленско,че няма докъде.Всичко е до въведен контрол на качеството.Явното доказателство е заводът във Франция.Само той произвежда Ярис за цяла Европа и въпреки,че го произвеждат схванати французи,Ярис е много здрава Тойота.Но за разлика от продукта на Тойота/Ярис/,който френските работници произвеждат страхотно,защото са обучени и контролирани от Тойота,в заводите на Пежо ,Рено и Ситроен,където също работят французи,колите излизат пълни трошки. Ясен е фактът,че ключовата дума е призводствена система,съкратено TPS,която дава положителни резултати.Работната ръка при подробно обучение и запознаване с културата на производство ,на системата на Тойота,е фактор ,който въпреки националността си може да дава положителни резултати.И с това не искам да кажа ,че турци,французи и англичани могат да бъдат на нивото на японци в сглобяването на коли,а искам да кажа,че няма пропаст в качеството на продукцията от разл.заводи,както някои се самозаблуждават.Друг стимулиращ фактор,с който не е лошо да се запознаете, е работната заплата в заводИТЕ на Тойота,която е най-висока в целия автомобилен бранш!proscrip написа: Колкото до заводите в различните страни - разликата може да е огромна при едни и същи линии, управление и стандарти - поради една проста причина - мислене!!! Един японец има зададени параметри и макс допустими отклонения - било то температура на заварката, налягане на газ, температура на изпичане на определени гумени уплътнения, изисквания към суровини, допустими хлабини и моменти при сглобки и тнт и тнт и тнт. Къде е разликата - разликата е, че се следят параметрите на робота и при несответствие на даден параметър, при допустим марж от - да речем 2 хилядни за дадена операция на робота - което би могло да е +/- 1, турчина ще се мръдне при отклонение от полвин стотна ако е съвестен, а румънеца - зависи от настроението му - да не говорим какво значение има температурата и налягането за изпичане на гумени детайли и отливки - там е същата работа.
Не ми се ще да влизам в безмислени спорове, нито за праховете за пране, нито за автомобилите по въпосите на съдържание, сглобки и т.н.т. Достатъчно е да споменем само: "Когато фактите говорят и боговете мълчат"! Всеки производител е построил завода си на такова място, от където ще му е най-изгодно и икономически ефективно да захранва съответния пазр (говорим за масовото производство). Така Тоьота никога няма да построи поточна линия за Ярис във САЩ, по простата причина, че там пазара на този клас автомобили е малък да не кажем никакъв. По същата причина няма и да направи и за LEXSUS в Румъния или която и да е европейсака страна. Не съм посещавал завод за производство на автомобили, но съм добре запознат със производствени процеси на поточни линии. Не твърдя, че на 1 поточна линия произвеждат коли с различни части, а казвам, че поточната линия може да се зареди със части от различен произход. Нали никой не се заблуждава, че всички компоненти напр. за Мерцедес се произвеждат от Мерцедес. Просто Мерцедес или който и да е друг производител на сложен продукт, какъвто е автомобила прави поръчка за определени детайли на съответни под-изпълнители. Само,че например едни накладки за спирачки произведени от фирмата А струват 100 еур, а от фирмата Б - 50. И много добре се зане, в момента от поточната линия автомобила със какви накладки излиза и съответно за къде може да се експедира. Да, за Тоьота се знае, че призвеждат много сигурни продукти. Всички мисии на ООН по света са въоръжени с джипове на Тоьота. Но се обзалагам, че ако един RAV4 или Land Criuser закупен от БГ го закарате на някоя мисия, да речем в Етиопия, няма да издържи толкова, колкото същия модел закупен от да речем от Германия и подложени на едно и също натоварване.LEXUS написа:Значи, прочетох ти мнението,но за нищо не си прав според мен,освен може би за праха,но не съм убеден и там,Ариел пере много здраво и чета отзад,че го произвеждат в Румъния,ако не се лъжа. Единствено ако някой го пакетира тук и само опаковките слага на Ариел.biggrin.gif Хенкел няма да си позволи такива простотии да предлага различни прахове за разл.пазари.Това по мое мнение.Отделно,че тези заводи не захранват само България и Румъния,а захранват и останалата част от Европа.
По основния въпрос,трябва да си абсолютен лаик,ако мислиш ,че на 1 поточна линия ще правят коли с различни части.Предполагам не знаеш,но част от Аурис-ите и всички Корола Версо идват от завода в Турция и както идват за България,така и за цяла Западна Европа всички Корола Версо са от Турция,така че твоята хипотеза е напълно необоснована.Тойотите в Германия са абсолютно едно и също качество с тези в България!Идват от едни и същи заводи. Рено не го замесвай,защото там ситуацията няма нищо общо нито с контрола на качеството в заводите на Тойота,нито стратегията им е същата.Рено не са изпреварвали Голф на германския пазар нито по здравина,нито по продажби laugh.gif ,но действително имат просташка стратегия,свързана с продажбите .....
Без да си налагам мнението,просто продължавам разсъжденията си,та ако говорим за консумативи,като накладки,ти така мислиш,което е твое предположение.Аз обаче като си сменях накладките на старата Корола,си купих именно от тм-ауто,т.е. от България и накладките са Тойота,на самите накладки дори пише. Отделно ,че накладките са прекрасни и съм супер-доволен.joney написа: Не съм посещавал завод за производство на автомобили, но съм добре запознат със производствени процеси на поточни линии. Не твърдя, че на 1 поточна линия произвеждат коли с различни части, а казвам, че поточната линия може да се зареди със части от различен произход. Нали никой не се заблуждава, че всички компоненти напр. за Мерцедес се произвеждат от Мерцедес. Просто Мерцедес или който и да е друг производител на сложен продукт, какъвто е автомобила прави поръчка за определени детайли на съответни под-изпълнители. Само,че например едни накладки за спирачки произведени от фирмата А струват 100 еур, а от фирмата Б - 50. И много добре се зане, в момента от поточната линия автомобила със какви накладки излиза и съответно за къде може да се експедира. Да, за Тоьота се знае, че призвеждат много сигурни продукти. Всички мисии на ООН по света са въоръжени с джипове на Тоьота. Но се обзалагам, че ако един RAV4 или Land Criuser закупен от БГ го закарате на някоя мисия, да речем в Етиопия, няма да издържи толкова, колкото същия модел закупен от да речем от Германия и подложени на едно и също натоварване.
щото са свикнали да карат коли по 5 метра...явно все още нямат проблем с паркиранетоpepa_k написа:Защо Ярис не се продава или по-точно няма пазар в САЩ?Така Тоьота никога няма да построи поточна линия за Ярис във САЩ, по простата причина, че там пазара на този клас автомобили е малък да не кажем никакъв.
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Мирослав Петков и 4 госта