Нещо не ми се подминава тая идея, без да и е отдадено значимото (поне за мен

). Аз поне докато карах без ауспух, усетих разлика и то голяма в мощността на високите и не ми се лишава от това чувство, често казано:).
Та мислех си за няколко варианта да се реализира това нещо - хем да е вариращо от купето, хем да е надеждно.
Последната идея беше за wastegate вентил, нещо като от турбо, който да издържа евентуално на температурите там долу. Естествено ще трябва да реагира на много по - ниски налягания, но си мисля, че може да се постигне (може би) ефект от рода на - над 4000 оборота (когато количеството на газовете е Х и съответно налягането е У) да се задейства винтила.
Нещо като регулиране от купето със жило също може да се измисли...
Сметките за АЕ86цата например (1,6 мотор, 8000 оборота макс) продухва грубо около 100 литра в секунда. Та няма ли се окаже малко малко това вентилче си мисля. Трябва да се видят някъде данни за подобни винтили - дебит, работни налягания.