
toyota celica vs. ford escort rs
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 02 Мар 2008 23:21

agent dust
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 03 Мар 2008 01:37

Ама не говорихме за писти . Излизаш ли по пистите задължително всичко трябва да ти е топ . И там парите винаги са големи . Жалко само , че в БГ няма много писти дето да можеш да счупиш двигател на тях от каране

А за двигателите просто физиката показва , че силите при високи обороти са страшни . Демек ако вземеш едно 4АГЕ с агресивни настройки да ходи до 10 000 и вземеш едно същото , което е с валове за въртящ момент в ниските и го скопиш до 6000 . Ако първия искара 200 000км трябва да се радваш , а втория може и да не си жив да видиш кога ще се строши . Но да не забравяме , че 200 000 км са си доста много !
Те и формулите си вървят много леко и пъргаво до 20 000 и там консумативите са скъпи и добре поддържани , и всичко е максимално олекотено и е от най-хубави материал . И пак някой път с 10 смени на масло не искарват 10 000 км. А там е образно 1 литър= 300 коня . Демек виж колко е голяма разликата в ресурса - имаш три пъти повече мощност от 4АГЕ на литър и ресурса е над 40 пъти по-малък (ако кажеме , че ще доживее 400 000км ) . Разликата в оборотите е 2,5 пъти да кажем , разликата в ресурса е над 40 пъти . А разликата в подръжката не мога да я изчисля сигурно е 1 към 1 000 000 .
Не ми трябва друга информация простата сметка върши безупречна работа . А тя е вярна и за Японски и за Германски и за всякакви други коли .
ПС: Интересена факт . Жив пример за един и същ мотор само , че един с бавен друг с бърз вал са M20B25 и M20B27 . На втория максималната му мощност е на 4200 оборота и е 120-30 коня в зависимост от модификацията . И разполага с 93% от въртящия момент от към 1500 до към 4000 . И го правят с дифове 2,76 и 2,93 ако не се лъжа ( може да греша само в стотните ! ) . И не е акцизен , а само с една главунка и още няколко неща става ламя biggrin.gif . Но го спират от производството заедно с 2,4 чист дизел защото не отговарял на реномето на БМВ . Демек по-пъргави и мощни коли докато този ставал само да си ходиш на работа с него и да си дърпаш някакви неща наляво , надясно biggrin.gif .
Bass_Man
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 03 Мар 2008 02:21

аз ще ти кажа, че съм отварял двигател на тойота 1.3, 1984г, на 350 хил км. нямаше почти никакво износване, никъде! просто беше прегрята. беше си с оригиналните лагери от завода, и помислих, че скоро са сменяни, бяха като чисто нови - всичко в двигателят светеше, каран е само с качествени масла. сменихме сегменти - човекът настояваше, иначе можеше да се сгложи с всички оригинални части без никакъв проблем
1.3, 75кс, значи сметката като литрова мощност излиза 2.6, 150кс - изкарай такова беемве, 1984г, бензиново(а не дизел)на 350хил км - после обяснявай за пословичната здравина - щото тя е само по рекламите


и точно в тойота форум си тръгнал да обясняваш за качествата и здравината на беемве laugh.gif ако продължаваш в тоя дух направо ще те линчуваме

agent dust
ugabuga
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 03 Мар 2008 03:44
Иначе maggkrabar когато говориме за атмосферни двигатели няма как от 1 литър атмосферен мотор на 6000 оборота да искараш 300 коня !!!!
Да ако го надуеш може би ще получиш същото натоварване . Но не за това говоря . Атмосферния мотор си се товари само по обороти . И при него само оборотите имат значение за износването . Нищо друго ( разбира се имат значение фактори , като масла и консумативи ама сега не говориме за това ) .
При драгстерите ресурса е още по-малък и е още по-голяма литровата мощност . Няколко пъти повече от F1 при някой случай .
За това примера ми с 4АГЕ е атмосферен . Ако той на 5000 с бавни валове прави 124 коня ( примерно ) , а на 10 000 прави 170 коня за 46 коня , горница ще имаш най-малко квадрат повече износване . Което е доста дори и за Японски мотор .
А като си говориме за чисто механична здравина не знам дали си виждал какво правят с блокове от М10 от преди 80-та година ?
До скоро имах един блок от М20Б20 на поне 200 000 км и той нямаше ръбове. В мазето имам 3 блока фиатови на по над 200 000 км както и валове. И нито един от тях няма и заченка за ръб или неправилна геометрия ( елипса ) . Разбира се всичките колянови валове са си един ремонт надолу . Мога да ги покажа на някой ако не вярва .
Принципно Японците са известни със своята педантичност и желание за правене на нещата и може би си прав , че 4AGE ще има два пъти повече ресурс от М20БХХ но и както казах , те са си различен клас мотори . За мене 4АГЕ е по-високотехнологичен и по-форсиран мотор . което означава , че ако не му се вади душата трябва да кара много време . Ако искаш да сравняваш здравина може би мотора , който ще отговори по-здравина е S14 . M20BXX си е работно говедо евтино и бавнооборотно това е истината . Но пък лесно стига 200 коня . А тази мощност е психологическата граница biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Bass_Man
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Мнение от ugabuga » 03 Мар 2008 06:08
demek ako imash ne-turbo motor, ako go turbinirash i da rechem uvelichish konete sas 2 puti stresa niama da e 2 puti po goliam.
Ne sam sigureno 100% kak beshe ama imashe neshto obshto s tova che butaloto kato leti nagore ima sila koiato go raztiaga no predi gorna murtva kato se zapali smestta edin vid balansira silite, a ako ima po goliamo naliagane po goliama sila no ne e lineino ... koito ima "maximum boost" pod ruka da pogledne che me marzi da stavam da ia tarsia knigata :-D
A kakav e toia mator M20?
ugabuga
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 03 Мар 2008 10:01
да, ама тези натоварвания са си предвидени в ресурса на двигателяugabuga написа:natovarvaneto pri oborotite narastva exponentno (kvadrat), taka che pri 4000rpm natovarvaneto e 4x tova pri 2000rpm
(4000/2000) na kvadrat

басмане, ми тоя двигател дето върти на 10к оборота, с каква степен на сгъстяване мислиш, че работи? и аз ти говоря за двигател, на който дори лагерите не са мръднали! а със здрави лагери валът изобщо не го споменаваме, той си е перфектен. не говорим за пипани двигатели със степен на сгъстяване 12.5:1, а за нормални, дето си бачкат при 10:1
когато се върти двигателят, валът плува в маслен филм, а не се търка в лагерите. търкане има само при лошо мазане. основното износване не е на вал и лагери - когато се карат с качествени консумативи и добра мазителна система. търкането основно е на буталата и сегментите в цилиндрите! затова хубавите японски двигатели си имат пръскалки, някои даже два реда пръскалки, а има и с по три! единият ред пръскалки е на биелите - да пръскат върху стената на цилиндъра малко преди буталото да стигне ГМТ - натоварването му е при слизане в работен ход, и така пръскалката осигурява маслен филм, който се обира от маслените сегменти. вторият ред пръскалки е с едни чучурки с клапанче - и пръскат вътре в буталото - за да го охлаждат. трети ред се слага на разпределителните валове - като добавка към основната магистрала за мазане. наскоро разглобих един такъв субару двигател от по-старата генерация, много рядко се срещат такива в БГ, 2л турбо 200кс, но от най-първата генерация - и направо се шашнах като видях всички пръскалки накуп

и както казва угабуга - точно при нискооборотните двигатели, където в момента на възпламеняване на горивната смес има генериране на много по-голям въртящ момент - точно тогава има най-голям стрес върху буталото, биелата и валът, нарушава се масленият филм. леките бутала не се плашат от обороти - има достатъчно запас в биели и крепежни възли. стане ли дума оабче за обороти над 10к - там вече нещата стават по-страшни - и то не от натоварването, а от триенето и загряването
животът на състезателен двигател от формула 1 дето върти до 20к об и е 700кс е МНОГО по-дълъг от този на професионален драгстер 700кс до 7500-8000об. същото важи и за 4АГЕ примерно - този двигател има много по-голям ресурс от аналогичен, но с по-голяма кубатура и същата литрова мощност. това важи и за хонда - сложиш ли до тях европейска с подобна литрова мощност - бият я с много. точно от тук идва пословичната здравина на подобни японски двигатели. в нета има 4АГЕ на по 350к МИЛИ(не км!), и пак ги въртят догоре
agent dust
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 03 Мар 2008 17:51
На същата основа е и 2.4 дизел и 2.4 турбодизел .
Лошото е ,че аз говоря принципно , а ти с конкретни модели и за това изглежда , че говорим за различни неща .
Абсолютно съм съгласен с теб че в някой или да кажем в повечето си модели Японците , като цяло са ползвали по-здрави компоненти . Въпреки ,че не е съвсем ясно защо го правят biggrin.gif .
Аз говоря принципно ако вземем 4АГЕ и му сложим една хубава маслена помпа да си държи малсен клин и на 500 оборота ( да кажем в лаборатория ) и сложим един 4АГЕ да работи на 5 000 и сложим един 4АГЕ да работи на 10 000 разликата в ресурсите щ еим е много голяма независимо , че ти твърдиш , че той е смятан за 10 000 . И така да е този на 10 000 ( примерно ) да доживее 100 000 ( говоря да работи през цялото време на 10 000 на стенд ) то този на 5 000 със сигурност ще доживее над 1 000 000 .
Ако можеше високооборотните двигатели да си работят толкова безпроблемно никой нямаше да се занимава да прави огромни и тежки бавнооборотни двигатели за промишлеността ами щяха да си слагат малки бързооборотни моторчета с висока мощност и редукторчета .
Вземи и корабните двигатели те работят на по 500 оборота . Огромни валове , огромни бутала . Ами генераторите на ток , помпите , компресорите , фадроми , валяци , трактори и тн . Мислиш ли , че някой може да им преброи километрите/ часовете работа ? Повечето двигатели на големите машини са турбо и имат повече вътящ момент от колкото обороти . И си развиват максималната мощност на 2500 оборота .Също така и тировете и рейсовете . Ти да си виждал на ТИР оборотомер до 8000 . А не е тира да не е натоварен и то постоянно . И не е да няма въртящ момент .
Но винаги е по-лесно да управляваш процеси , които протичат по-бвано.
Така е и с електромоторите . Малките бързооборотни моторчета имат много по-малък ресурс от големите си братя . Едно е един лагер да се върти на 20 000 друго е да се върти на 3 000 . Колкото и тозина 3 000 да е натоварен тоя на 20 000 ще свърши пръв за една и съща работа . 20 000 оборота за електромотор не са нищо . И имаш огромна мощност от никаква площ . За какво ти е да правиш някакви тукмаци по стотици килограми ? Слагаш едно редукторче на малкото мощно моторче и си готов . Спестяваш си огромна площ и елементарно обслужване .
В случая аз гледам на нещата малко по-глобално докато ти се спираш на съвсем конкретни модели . Факт е , че поне за сега рекорд за най-дълаг пробег на автомобил се държи от SAAB ако не се лъжа . И там се говори за 1 000 000 мили !!!
Сега ще ви разкажа кога се позамислих за качествата на Японките .
Имах възможността да попътувам в една от предишните си служби . И един път ходихме до Казахстан . Който не знае това е бивша република на СССР населена главно с азиатци. С дръпнати очи , като китайците ама са по-мургави . И масово са по-дребни на ръст . Някога там имало и много руснаци ама след разпада на СССР са се преселили . Огромна по територия но само амлка част е населена . Имат пустини и огромни планини .
И какво мислите , че видяхме , като отидохме там ????
Поне ние очаквахме да видим Лади. Волги и Москвичи ! Обаче изненадаа

Све живо кара Тойота ! Всички видове и модели , които някой някога е виждал . И огромна част с десни волани . Седани , купета , джипове , камиони , рейсове и каквото друго се сещате .
При което разбира се оставаме , като гръмнати . Имаше и други коли разбира се но 70-80% от колите са Тойота ! Или поне от това което се движеше по улиците на Алма Ти - 4 милионен град .
Иначе града си е заформен , както си ги знаеме в соц стил с блокчетата бетона и железата . Чуствахме си се , като у нас . Само дето техните улици са между 2 и 4 пъти по-големи от нашите . И много по-здрави . по-главните улици не видяхме дупки . Между блоковете разбира се си има ама въобще не е , като тука .
Имахме един шофьор , който разбира се караше Тойота . И така се позаговорихме с него аджеба каква е работата с тия Тойоти . А там бензина е отвратителен . Най-якия май беше 93 или 94 някава много странна номерация имаха . Но пък беше по-евтин от нашия . Масовия беше 87 примерно или 89 нещо такова странно . И имаше и един с още по-малко октаново число . А шофера беше руснак . Та питаме го каква е работата и той разправя : че неговата Карина ( мисля , че беше ) я взел от Германия на към 300 000 км ( от Германия до Казахстан са две смени на масло ) . когато бяхме там километража показваше 724 000 км и той казва аз за този период съм сменявал само консумативи нищо друго ! Казва много здрави коли ! Преди това имал друга Тойота , която пак била на някакви незнайни километри . И каза , като отидем до Германия трябва да вземем някакви читави коли , защото ако са някакви други може да не издържат на пътя до тук . ( между другото се оплакваше от Субару )
И каза , че бензина бил много гаден ! Не е добре пречистен , с ниско октаново число и с разни гадни примеси . И каза на всички останали марки автомобили горивната с-ма се скапва за отрицателно време . А на Тойотата се ходи само веднъж в месеца да и се чистят дюзите и няма никакви ядове . И работи с гадното гориво и въобще не и дреме .
И тогава ми стана интересна цялата работа . Защотот едно е да си чувал за чудния свят на Дисни друго е да го видиш .
Имаше и страшно много , които си ги докарват от Китай , Кореа и Япония . Като бяхме там тамън гласеха някакъв закон да им забранят да карат коли с десни волани . Което щеше да прецака сигурно половината население и недоволстваха страшно много .
Така ,че няма нужда да ме убеждавате в качествата на Тойота аз съм ги видял

Там просто имаше абсолютно всички модели на Карина и Корола . И със всички видове двигатели . И масовите двигатели въобще не бяха 1,6 ами разни 2.0 / 2,2 / 2,8 / 3,2 . Имаше страшно много 4 рънери и Лендкрузери пак само с големи двигатели .
Имаше разбира се и малки моторчета но масовите бяха от 2 нагоре . Дето пък въобще не бях виждал такива .
Хубаво е човек да пътува за да може да види някой реални неща как стоят .
Bass_Man
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 03 Мар 2008 22:34
Bass_Man написа:...

ако вземеш един двигател 4аге, завиеш го с найлонче и си го сложиш на пале в хола - той ще изкара най-дълго със сигурност

agent dust
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 07 Мар 2008 02:40
Знаеш ли кога гори крушката ?
Когато се пали !!! А не когато свети . Щото , като свети си е в режима .
Защо гори ?
Защото това и е преходния период на нея от студено към топло . За да загрее обаче до работна температура през нея трябва да протече някакъв ток . Но токът на студено при нея е стотици пъти по-голям от колкото токът при загряло състояние .
За да не гори една крушка трябва да и се подава плавно ток и тя лека полека да си загрява , като тока е ограничен и достига работна температура без да протича огромен ток . Ако всяка крушка се пали така тя ще изгори само от стареене на материала или от производствен дефект . Или другия вариант е никога да не се гаси .
Така е с всяко едно нещо . И за двигателите си има терикатщинки за подаване на масло преди палене . Ограничение в макс обороти преди достигане на работна температура и тн .
Колкото и малко да е триенето колегата по-нагоре ти каза при 2x обороти имаш силите и триенето , което се създава от тези сили на квадрат . Щото триенето не е даденост . То се предизвиква от някакви слили , които по някакъв начин си взаимодействат/противодействат .
Много важно е да се отбележи също така , че колкото са по-високи оборотите толкова повече нарастват и всички видове загуби . Всъщност и точно заради това се увеличва натоварването .
По твоята логика илиза , че германците си палят и гасят колите много повече от Японците щото иначе , като работят кой знае колко не се хабят двигателите

И защо да не ми е уместно сравнението . Един самосвал или ТИР се пали веднъж на ден или на няколко дена през останалото време двигателя работи , а пък някой и не се гасят . Или пък един генератор за ток , или помпа някаква . Дето се гасят само за ремонт .
Защо вместо да слагат големи бавнооборотни тукмаци не сложат едно малко мощно бързооборотно моторче ? Така и така имат скорости . дали първа ще му е 10:1 или 20:1 кво толкова . Или диференциала ще му е по-къс 2-3 пъти .
Истината е , че като го напънеш това моторче цяла година да бачка между 6000 и 10 000 об.мин. щото там му е силата ще приключи курса много по-бързо от бавнооборотния глиган , който си цъка между 2000 и 4000 об.мин. нищо , че е 10 пъти по-тежък . И 4АГЕ вече няма да доживее 2 000 000 км . Ами и 100 000 ако искара пак ще е рекорд .
При мотоциклетите казваш е друго ? И какво им е другото , имаш ли колянов вал , имаш ли бутала и биели , имаш ли цилиндри , имаш ли клапани , имаш ли разпределителен вал , имаш ли сегменти , имаш ли лагери , имаш ли малсена помпа и масло ? Всичко си е същото . Същите 4 такта . Всичко е много леко и здраво , и се върти много бързо . И ресурса му свършва също така много бързо .
Даже там се ползват сухи картери , секвенциални кутий и многдискови съединители . Неща дето ние само ги сънуваме .
Bass_Man
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 08 Мар 2008 01:16

и да, тировете навъртат огромен километраж без много студени стартове, много повече от една лека кола. върти един тир в градски условия с палене и гасене и чакай километраж. отделно от това дизеловият двигател е МНОГО по-як като железа от бензиновият, няма място за сравнение.
загубите при високи обороти не нарастват експоненциално - поне в известни граници е така - докато охлаждането работи ефективно.
ще ти дам пример: ако вземеш бормашина и се опиташ да пробиваш на високи обороти - резултатът е, че съвсем скоро бургията прегрява и спира да реже металът, почва да свири. ако пробиваш на ниски обороти - реже. и цялата работа е прегряването, бургията се деформира от жегата. не можеш да сравняваш двигатели на 1Х и 2Х обороти - не можеш да им осигуриш адекватно охлаждане и топлоотнемане.
двигателите на мотоциклетите имат по-малък ресурс защото нямат охлаждане като на автомобилите, няма как да им забодеш голям челен радиатор с големи вентилатори и 5-6 литра охладителна течност. те са термично натоварени. с малък пробег са и по-нискооборотните мотоциклетни двигатели, такива които въртят до 6500-7000об. издържат много по-малко от автомобилните. автомобил 1.0 навърта много по-голям километраж от сузуки GSXR 1000cc.
не е работата в оборотите, не и докато охладителната система си бачка. температурата в горивната камера може и да е 400-500 градуса, но от външната стена на цилиндъра си остава такава, че не ти кипва антифриза - 100-110 градуса. ся нали се сещаш защо съм си забол състезателен радиатор и състезателна капачка за по-високо налягане на охладителната система - увеличавам ресурса на двигателя като го разтоварвам термично


просто ти казвам, че сравненията са ти не на място. има достатъчно примери с тойоти на 350хил мили, които си пердашат до 7500об. ся ми покажи беемвета и мерцедеси, от ония вечните, дето стигат до прекъсвача на 350к мили(около 600к км). няма такива! а охлаждането на 4АГЕ е съвсем елементарно, но много ефикасно - тва че дъни до 7500 хич не му пречи. аз моята съм я дигал два пъти до червената зона щото ми беше пробит радиаторът. даже не го забеляза

двигателите на тойота и хонда могат да се сравняват по ресурс с всеки друг двигател, без значение дизел или бензин - дори да са високооборотни. стига да не ги прегрееш и да им сипваш само хубаво масло. и като сметнеш оборотите и пътят който изминават буталата - имат много по-голям ресурс отколкото си мислиш.
agent dust
по байра
Мнение от alex0378 » 22 Мар 2008 09:38
alex0378
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 31 Мар 2008 01:58
Само да ти кажа , че тука влизаш в нещо , което аз съм много силен biggrin.gif .maggkrabar написа:първо, крушката гори не от ток, а от пренапрежениеняма такова нещо като да подаваш повече или по-малко ток - подаваш напрежение. .
Ще се опитам да ти го обясня просто .
От пренапрежение също може да изгори крушка , както и от други неща . Но !!!!!!!!!!!!
Размаха ( амплитудата ) се нарича напрежение и се измерва във волтове . А тока е количеството от напрежението , което консумираш и се мери в ампери .
Има един много готин закон на Ом . Който принципно е за прави токове и напрежение но понеже крушката е пасивен товар ( а не реактивен или капацитивен ) и честотата е достатъчно ниска ( 50-60Hz ) и закона на Ома си върши работа .
Та , понеже говориме за крушка ( осветителна лампа ) с нажежаема жичка ( това важи и за луминисцентни със стартер ) трябва да знаем някой неща за нея , които ти очевидно не се сещаш .А именно при подаване на напрежение протича ток с определена големина , като големината на тока респективно силата на светене зависи от вътрешното съпротивление на нажежаемата жичка . Само , че ти явно не се сещаш ( или не си се замислял до сега ) , че материалите на тази планета имат различни физични и химични свойства при различни температури . А нажежаемата жичка за да светне трябва да се нажежи , което нажежаване зависи от големината на тока а не от големината на напрежението !!!!! И няма материал на тази планета , който при различни температури да има едно и също съпротивление !!!!
Да се върнем на свойствата на нажежаемата жичка . Обикновенно произведена от волфрам или от някакъв друг издръжлив на температура материал и обикновенно в защитен балон . И тази нажежаема жичка за да свети с бяла светлина трябва да се нагрее до някаква температура обикновенно между 800-2000 градуса по целзий . Може да си намериш някъде температурите из мрежата за различните лампи .
Така и тук стигаме до твоите размишления за тока и напрежението .
Да напрежението си е едно и също но товара ( съпротивлението ) не е !!!!
Защо не е ??? Ами защото студената жичка има много по-малко съпротивление от загрятата до светеща температура такава . А когато имаме по-малко съпротивление при едно и също напрежение имаме повече мощност . И когато се светне лампата първоначалния ток за достигане на работна температура и работно съпротивление е стотици пъти по-голям от работни ток . А от там и мощността която се разсейва в първия момент е стотици пъти по-голяма от работната мощност . При запалване една лампа от 100 вата претърпява претоварване от 1000 вата за 1/100 от секундата ( образно казано , точните цифри могат да се намерят ако има желаещи ) . И за това , както светнеш лампата и тя казва "пук" и и се къса жичката защото вече не може да издържи това електрическо/температурно претоварване . Точно и заради това ако не се гаси една лампа тя свети много по-дълго време от една лампа , която се гаси и се пали . Демек преходния процес в случая убива котката biggrin.gif . За това , като си играят децата с лампите и те може да горят и по-две на ден .
А случая с пренапрежението е съвсем друг .
Между другото за избягване на по-горе споменатите ефекти са направени специални системи за плавно палене на лампите и плавно преминаване през преходните процеси . И тогава живота им се увеличва в пъти .
Дадох примера с крушката преди време защото това е може би най-простия пример , който може да се даде и лесно се анализира и обяснява . Ако трябва да се обяснят всичи физико-химични процеси , които протичат в един двигател с вътрешно горене то ще е необходима много повече теория и знания по термодинамика , динамика на флуидите и няколко основни физики .
Но едно е сигурно , когато се преминава от студено към топло се случват много промени и е добре да се правят колкото се може по-малко преходи .
Но това няма нищо общо с възможността на едно желязо при работна температура да не му дреме дали се върти с 5000 или 10000 оборота .
Което всъщност ми е мисълта .
Позачетох се още малко в това , което си написал и виждам още няколко неточни неща.
Да , тя с времето изтънява обаче ако не я гасиш това не и пречи много и може да свети така както си е тънка 5 години . Обаче вече става проблем претоварването при палене !!!!! ( което не е електромагнитно )
Значи характерното за нажежаемата жичка е , че когато тя работи с промелнив ток докато нпарежението си сменя поляритета ( 50 пъти в секунда ) жичката не може да истине !!!! И нейния режим на работа не се променя . Иначе казано в случая няма голямо значение , че работи с променлив ток . И за това светлината от нажежаемата жичка е по-подходяща за четене и за работа от луминисцентната например която си угасва и се пали на всяка промяна на синусоидата . Демек жичката е инертна а луминисцентната не е ! Ако обаче и двете се захранват с прав ток тази разлика изчезва но пък схемните решения се променят много .
Може да се убедиш , че крушката не гори само от износване ( както и двигателя не гори само от обороти - това което казваш ти !!! ) , като загасиш и светнеш една крушка 1000 пъти последователно и тя без да е изтъняла от вековна работа просто изгаря .
Ако някога си се опитвал да правиш цветомузика щеше да ги знаеш тези неща

Това дето си писал за индуктиране на напрежение и за електромагнитните сили в една нажежаема жичка не знам от къде го знаеш ама няма нищо общо с истината !!!!! Както казахме това е пасивен товар и там няма индуктивност и капацитет нещо се бъркаш явно .
За мотоциклетите и охлаждането пак не мога да се съглася , че са с кофти охлаждане щото хората си ги карат с по 250-280 километра докато имат бензин и не прегряват !!!!! А са температурно по-натоварени ( което няма общо с охлаждането а с термодинамиката ) защото работят в по-високи обороти . Което от своя страна е заради невъзможността от ползването на по-големи двигатели заради малкото място и малката маса . И тогава остава единствени вариант за ползване на високооборотни двигатели за да се постигне висока мощност . И поради тези термодинамични натоварвания , а не чисто температурни се получава това силно износване и малък пробег във всеки един високооборотен двигател .
За пробиването/обработването би трябвало да знаеш , че си има технология за пробиване/обработване на всеки един вид материал . И ако не искаш да ти се пали свредлото или да скапеш материала трябва да спазваш технологията ! Всичко останало са глупости .
Bass_Man
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост