
Тойота реши да експериментира с нова скоростна кутия, първо на моделите Ярис, после и на Корола, Айго... винаги карам автоматици и идеята на Тойота за нещо ново в този сегмент ме провокира да опитам с Ярис 1.0 ММТ - нова от ТМ Ауто. Като концепция е добра и явно лови окото (брой и мойто).
Това обаче е грандиозна издънка на Тойота, която фирмата осъзнава, но си трае за да прехвърли разходите по отстраняването й върху купувачите. При моя случай на 29 хил км. и точно след излизането от гаранция скоорстната кутия фитна. В сервиза тихо признават, че знаят за проблема, но какво да се прави сметката от 3000 за ремонта трябва да бъде платена. Ремонтът представлява смяна на електронния блок за управлението на скоростната кутия с нов и забележете различен от досегашния (който е очевидно доказан провал). Заедно с това и смяна на неизвестен брой механични части в зависимост от това колко механични поразии са нанесени от лошото функциониране.
Чак тогава започнах да се ровя из сайтове и статистика за ММТ за да открия, че 29 хил.км. ди е направо дюшеш за тази кутия. На сайта за Корола ММТ в Англия, собствениците реват още на 250-1000-3000 мили горките. Там обаче кротко им предлагат ремонт или смяна с друг модел.
Моето послание е бъдете вниматели с ММТ. Концепцията е далеч от съвършена и очевидно все още неиздържлива. Какво ли ще има да пати собственик през следващите десетки хиляди километри. Поради уникалния модел, няма ремонт извън лапите на ТМ ауто, а всеки знае какво следва от това.
Моята молба е, ако някой е извървял пътя на ремонта може ли точно да каже къде е същината на проблема - електроника, механика или комбинацията от тях. Как се държи кутията след ремонта.