Шум от двигателя и смяна на масло
В двигателя май са 4 литра масло. Значи ако наистина го дават да гори 1/1000 и доливаш, то като стане време за смяна, 3/4 от маслото не е оригиналното laugh.gif На практика сменяш филтъра хаха
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Nali ne sravnqvash traffic-a v USA s tozi v BG?slowtraveler написа:На 6х.мили сменят хамериканците, щото така им пише в техните книжки (сигурно, щото за тях минералното масло е - the best')![]()
За разхода на масло - и според мен до литър между смяна е нормално, въпреки, че в книжката на Тойота пише, че 1л/1000км е допустимо (явно са преписвали от инструкцията на трабито)

Za6toto dneska primerno az spiram i trugvam tolkova puti kolkoto ti za cqlata sedmica. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
hyankov nali ti obqsniha horata predniq put, 4e lampata s leikata nqma da ti svetne dokato ima maslo v dvigatelq?!hyankov написа:Мамицата й... значи ето какво е състоянието след 1800 мили каране. Не бях проверил, но предполагам че когато са го сменили е било на Full. Просто се чудя как не ми е светнала лампата още.
Tq ne e za sledene nivoto na maslotot! Nivoto si go sledi6 ti sus shtekata.
LAmpata svetva kogato nalqganeto na masloto padne, t.e. kakto kaza nqkoi po-gore kogato shticera deto zasmukva masloto i go ka4va gore na klapanite ostane na suho.
Ta dori da imash 1-2 litra maslo v dvigatelq tazi lampa nqma da svetne, za6toto ima nqkakvo maslo da se vurti i nqma pada na nalqgane.
A lapmata ti e presvetkala, za6toto kato e bilo malko masloto v oprdelen moment kartera e ostaval suh.
Ta nie s edin priqtel taka precakahme edno Camry, za6toto toi ne me poslusha da doleem maslo, a az togava si misleh, 4e e O.K., za6toto lapmata za malsoto ne sveteshe.


Kolata si vurveshe bez problem, dokato edin den az vdignah shtekata i tq beshe suha, az nalqh 2 L maslo. Sled nqkolko dena toi mi se obadi i mi kaza, 4e e vzela da gori mnogo i neshto se usethala, 4e zaminava.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Задрасти на всички,
Имам карина Е 2ТД, ремонтирах двигателя и от първа ръка мога да ви уверя, че в картера има поплавък за следене нивото на маслото. Подобен на този за следене нивото на горивото в резервоара. Логично е той да предизвиква сработване на някаква лампа, но може би датчика за аварийно налягане на маслото и този за нивото на маслото са свързани в паралел.
Имам карина Е 2ТД, ремонтирах двигателя и от първа ръка мога да ви уверя, че в картера има поплавък за следене нивото на маслото. Подобен на този за следене нивото на горивото в резервоара. Логично е той да предизвиква сработване на някаква лампа, но може би датчика за аварийно налягане на маслото и този за нивото на маслото са свързани в паралел.
Хаха, и аз точно това си помислих и написах отгоре... ама предполагам че като се сменя маслото, там дето изтича, падат и разни стърготини и боклуци, дето иначе биха останали да циркулират, ако само доливаш laugh.gifNight'sB написа:Имах познат, който караше навремето Москвич 412. Колата никога не и е било сменяно маслото от нова до 140000км. Както се изразяваше собственика и била с автоматична смяна на маслото. Като доливаш по 1л на 1000км то си се и сменя. Само филтъра сменяй от време на време.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Грешно предполагаш....Неслучайно пробката е магнит....hyankov написа:. ама предполагам че като се сменя маслото, там дето изтича, падат и разни стърготини и боклуци, дето иначе биха останали да циркулират, ако само доливаш laugh.gif

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Пробката е магнит на скоростната кутия. На двигателя на всичките ми автомобили , които съм карал мисля, че не е. Пък и да е да не би да си мислите, че всички метални боклуци ще отидат точно при нея? Тя ако толкова силен магнит ще вземе и частите от двигателя да залепва по себе си/ или тя по тях/ biggrin.gif .
Разбира се че маслото трябва да се сменя. Колкото до смените на някои нови коли през 30000км - например Опел Астра дизел нов съм изключително скептично настроен към доброжелателността на подобни предписания. Да, колата ще си изкара гаранционните 100000км, а после?
Разбира се че маслото трябва да се сменя. Колкото до смените на някои нови коли през 30000км - например Опел Астра дизел нов съм изключително скептично настроен към доброжелателността на подобни предписания. Да, колата ще си изкара гаранционните 100000км, а после?
И още.
Съдейки по вида на колата тя не е нова. В една книга за японските коли четок, че ТОЙОТА препоръчва : 5W30, 10W30: до 60 000км; 10W40, 15W40 за по стар двигател. Не знам как е в Калифорния, но в Москва спокойно съм си карал всичките коли (и нови и стари) с 10W40 минерално или полусинтетика Shell, Лики Моли, MOBIL. Колите си палят екстра и при -35 по Целзий. И лятото си добре. Всичко под 10W умерените геогравски ширини си е чиста екзотика и смея д твърдя от опит абсолютно вредно за коли на 100000км.
Имах една лекотоварна Газела(като форд транзит) от нова велокомъдрения и двигател смилаше по 1л масло на 1000. На 40000 я отворих да видя тоя червей дето мязва с хубавото ми полусинтетическо масълце. Смених тва онова, макар че всичко си изглеждаше О.К. на пръв поглед. Същия пипер. Плюх на тоя проект и взех да сипвам 10W40 SG червен шел. Гореше го колицата поне 300-400гр по малко и пак така си вървеше и работеше. А цената му беше 2,3 пъти от Мобила, който наливах преди него...
Така, че наливай по-гъсто масло, доливай овреме (не по 1,8 л!!!) и карай докато на спре таралясника...
Съдейки по вида на колата тя не е нова. В една книга за японските коли четок, че ТОЙОТА препоръчва : 5W30, 10W30: до 60 000км; 10W40, 15W40 за по стар двигател. Не знам как е в Калифорния, но в Москва спокойно съм си карал всичките коли (и нови и стари) с 10W40 минерално или полусинтетика Shell, Лики Моли, MOBIL. Колите си палят екстра и при -35 по Целзий. И лятото си добре. Всичко под 10W умерените геогравски ширини си е чиста екзотика и смея д твърдя от опит абсолютно вредно за коли на 100000км.
Имах една лекотоварна Газела(като форд транзит) от нова велокомъдрения и двигател смилаше по 1л масло на 1000. На 40000 я отворих да видя тоя червей дето мязва с хубавото ми полусинтетическо масълце. Смених тва онова, макар че всичко си изглеждаше О.К. на пръв поглед. Същия пипер. Плюх на тоя проект и взех да сипвам 10W40 SG червен шел. Гореше го колицата поне 300-400гр по малко и пак така си вървеше и работеше. А цената му беше 2,3 пъти от Мобила, който наливах преди него...
Така, че наливай по-гъсто масло, доливай овреме (не по 1,8 л!!!) и карай докато на спре таралясника...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Извинявай ама защо си мислиш , че 5W смазва а 10W не ?
Нещо си в грешка майче . А и производителите на спортни коли както и състезателите та ползват някакви "не смазващи масла "?
Специално за BMW M серия са разработени масла 10W-60. Както и масла със същите числа но с други присадки за шосейните шампионати .
Или викаш те там понеже си ги загряват колите по 2-3 часа могат да си карат с такова масло ? biggrin.gif Или може би го сипват подгрято предварително на 90 градуса и то започва да смазва , като лудо ?
На Motorex маслото за състезателни коли 10W-50 . Ама явно и те са в грешка .
Motul имат и 20W спортни масла. Както и всички останали само дето те не си ги продават .
Обикновенно цените на тези масла са от 80лв. нагоре ама тва е сигурно щото не се купуват , а не щото са по-качествени.
Или викате друго си е да си караш градско . Супер високо натоварване при тръгване и спиране . Студен старт . Все неща дето една спортна кола никога не вижда . Тя си цъка там в някакви си 8000-10000 оборота , кротко си и баца турбинката на 2 и повече бара и всичко си е ок .
Що не го питате оня пич с SAAB-а на 1 000 000 МИЛИ дали е карал с 0W-30 ? Или просто е ползвал качествени консумативи и ги е сменявал на време .
Нема такова животно като Българина , винаги трябва да има нещо уникално и мистериозно . Не може да кара с нормални масла щото те не смазват . Трябва да са последните изгъзици или някакви супер измишльотини дето никой не ги е чувал . След това може и добавчица нещо да се слои да се подобрят нещата . Също така модела на колата никога не е обикновен. Той винаги е с някаква междинка , по-нисък модел ама с повече екстри , със същия мотор , като на всички останали ама неговия е с 6 коня повече щото е от добра година . Всичките кенефи като неговия са безкрайно нестабилни и тромави ама неговия е невероятно стабилен в завойте и много пъргав върви почти колкото същия модел с 2х голям двигател но пък е много по-икономичен! Като това е установено на световно известното трасе в искърското дефиле .
Винаги е с всички екстри за модела ама няма дори и ел. стъкла .
И какви ли още не глупости измислени само и само да не излвзв , че някой си е купил най-обикновенна кола . С нищо не превъзхождаща всички останали , а може би и по-лоша.
За какво е това театрално изкуство не знам . Явно ще дойдеме народ с много дребни душици !!!!!!!!!
Вземете да си сипвате нормални масла но качествени с качествени консумативи и никога няма да ви се счупи колата заради маслото !
А как ще разберете дали маслото е истинско и качетвено ? Е това вече е същинския въпрос !
Нещо си в грешка майче . А и производителите на спортни коли както и състезателите та ползват някакви "не смазващи масла "?
Специално за BMW M серия са разработени масла 10W-60. Както и масла със същите числа но с други присадки за шосейните шампионати .
Или викаш те там понеже си ги загряват колите по 2-3 часа могат да си карат с такова масло ? biggrin.gif Или може би го сипват подгрято предварително на 90 градуса и то започва да смазва , като лудо ?
На Motorex маслото за състезателни коли 10W-50 . Ама явно и те са в грешка .
Motul имат и 20W спортни масла. Както и всички останали само дето те не си ги продават .
Обикновенно цените на тези масла са от 80лв. нагоре ама тва е сигурно щото не се купуват , а не щото са по-качествени.
Или викате друго си е да си караш градско . Супер високо натоварване при тръгване и спиране . Студен старт . Все неща дето една спортна кола никога не вижда . Тя си цъка там в някакви си 8000-10000 оборота , кротко си и баца турбинката на 2 и повече бара и всичко си е ок .
Що не го питате оня пич с SAAB-а на 1 000 000 МИЛИ дали е карал с 0W-30 ? Или просто е ползвал качествени консумативи и ги е сменявал на време .
Нема такова животно като Българина , винаги трябва да има нещо уникално и мистериозно . Не може да кара с нормални масла щото те не смазват . Трябва да са последните изгъзици или някакви супер измишльотини дето никой не ги е чувал . След това може и добавчица нещо да се слои да се подобрят нещата . Също така модела на колата никога не е обикновен. Той винаги е с някаква междинка , по-нисък модел ама с повече екстри , със същия мотор , като на всички останали ама неговия е с 6 коня повече щото е от добра година . Всичките кенефи като неговия са безкрайно нестабилни и тромави ама неговия е невероятно стабилен в завойте и много пъргав върви почти колкото същия модел с 2х голям двигател но пък е много по-икономичен! Като това е установено на световно известното трасе в искърското дефиле .
Винаги е с всички екстри за модела ама няма дори и ел. стъкла .
И какви ли още не глупости измислени само и само да не излвзв , че някой си е купил най-обикновенна кола . С нищо не превъзхождаща всички останали , а може би и по-лоша.
За какво е това театрално изкуство не знам . Явно ще дойдеме народ с много дребни душици !!!!!!!!!
Вземете да си сипвате нормални масла но качествени с качествени консумативи и никога няма да ви се счупи колата заради маслото !

А как ще разберете дали маслото е истинско и качетвено ? Е това вече е същинския въпрос !
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Част от миналата зима и лятото карах с Мобил1 5в50, сега съм с 5в40 Мотул8100, лятото мисля да слагам 10в50, пак Мотул. Добре ли е? Или е глупаво да си осигурявам добър студен старт, при положение, че понякога със седмици само ходя на работа и се връщам, т/е по 4км. на палене?
0в30 е тънко масло, дори и за нови коли. Използва се с цел икономия на гориво, а не увековечаване на двг.
Не сравнявам експлоатацията на колата ми с тази на състезателните, просто искам да запазя състоянието на двг-то, като залагам на добри консумативи според сезона.
С риск да ме обявиш за ненормален ще кажа, че антифризът ми е оригинален от тойота, спирачната течност също, както и маслото на ск. кутия.
0в30 е тънко масло, дори и за нови коли. Използва се с цел икономия на гориво, а не увековечаване на двг.
Не сравнявам експлоатацията на колата ми с тази на състезателните, просто искам да запазя състоянието на двг-то, като залагам на добри консумативи според сезона.
С риск да ме обявиш за ненормален ще кажа, че антифризът ми е оригинален от тойота, спирачната течност също, както и маслото на ск. кутия.

Carina E 4AFE LB 1992
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
vuobshte nqma da te uprekvam za originalnite konsumativi ! Samo che 5W-50 e edno a 5W-30 e suvsem drugo. Obshto vzeto ako pri nas beshe mnogo studeno , a si.mislq che v japan ima dosta po-luti zimi shteshe da ima smisal ot takiva masla. No za nashiq klimat 10W i vtoro chislo kolkoto se moje po-golqmo osobenno za turbo koli si vurshi idealna rabota. realno poglednato vtoroto chislo ima mnogo po-golqmo znachenie zashtoto kolata zagrqva za 10min I sled tova zapochva da igrae vtoroto chislo . A ti shte imash istinski studen start ako masloto ti spre da se izpompva . A ne ako e studeno . Tochno na mobil 1 bqh gledal mnogo hubavi danni za maslata . Ta na tqhnoto 5W neshto si davaha pod -50 gradusa temperatura pri koiato ne moje masloto da se izpompa ! A na 10W mu beshe pod -40 , koeto e predostatachno za nashia region. Sushto taka mnogo po-vajno e praviloto da ne se vkarva kolata v golemi oboroti dokato e studena ot kolkoto dali e 5W ili 10W ! I da sme ubedeni che masloto koeto kupuvame e naistina kachestveno , a ne nqkakvo gadno mente ! Koeto ako shte 0W-100 da e pak shte ni smaje kolata.
Mejdu drugoto I az sum karal s 15W-50 zimata I ne sun imal nikakvi qdove. No puk za smetka na tova ot kofti maslo za skorosti ne mi vlizaha skorostite dokato ne go smenih s dosta po-hubavo. A to beshe 80 ili 85W ne si spomnqm .
Taka che ne se metkaite na cifrite a tarsete kachestvo!
Mejdu drugoto I az sum karal s 15W-50 zimata I ne sun imal nikakvi qdove. No puk za smetka na tova ot kofti maslo za skorosti ne mi vlizaha skorostite dokato ne go smenih s dosta po-hubavo. A to beshe 80 ili 85W ne si spomnqm .
Taka che ne se metkaite na cifrite a tarsete kachestvo!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта