Как да направим шофирането удоволствие?!
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Как да направим шофирането удоволствие?!
Ние българите обичаме да откриваме всеки път сами "топлата вода". Моля, който има "научно обоснована" информация на тема правилно шофиране - да я сподели. Интересува ме например, как да определя правилното положение на седалката-височина, разстояние до педалите, разстояние до волана, къде и кога е най-правилно да се държи волана...? Как се определя позицията на страничните огледала, какво трябва да се вижда на тях? Има и много други детайли на правилното шофиране /и експлоатация на автомобила/, за които може би греша и след 25 години например ще разбера, че това се прави така, а не иначе, но хайде да изпреварим времето, като споделим полезни съвети!
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
Как да направим шофирането приятно... ето я и моята свободна интерпретация:
1. Да се премахнат всички 'спортни' (джанти + ауспух) Civics от пътя
2. Да се забрани на жълтите (виетнамки, китайки и др. напаст) 45 годишни лелички да карат с електрожени на главата (който живее в САЩ знае за какво чудо става дума)
3. Да спрат да карат докато: ядат, бръснат, сресват, говорят по телефона, четат списание (виждал съм и такива!!)
4. Да се оглеждат през рамо преди да сменят лентите
5. Час-пик магически да изчезне
laugh.gif
1. Да се премахнат всички 'спортни' (джанти + ауспух) Civics от пътя
2. Да се забрани на жълтите (виетнамки, китайки и др. напаст) 45 годишни лелички да карат с електрожени на главата (който живее в САЩ знае за какво чудо става дума)
3. Да спрат да карат докато: ядат, бръснат, сресват, говорят по телефона, четат списание (виждал съм и такива!!)
4. Да се оглеждат през рамо преди да сменят лентите
5. Час-пик магически да изчезне
laugh.gif

Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Absoliutno vqrno.bad_dog написа:http://www.ferrari-talk.com/forums/f21/ ... tion-2274/
Dano pove4e hora go pro4etat!
Az taka sum si naglasil poziciqta oshte ot kakto se nau4ih da karam.
Zatova vseki put kato se naloji nqkoj da mi sqda na mqstoto i se 4udi kak se pobiram tam, az sum normalen rust 1.75m
A tuk 4ernite karat sus oblegalka na okolo 160-170* i se podpirat s lakutq na oblegalkite na vratata t. nar. drive on shoulder

Otdelno koreikite karat s nosa po4ti oprqn vuv volana.
Za gangsterite i za 4ernite se govori, 4e karat taka za da se kriqt zad B kolonata, ako slu4aino nqkoi reshi da gi strelq.
Razni hora, razni ideali.


2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
тук намерих още едно мнение, включително и за позицията на страничните огледала: http://www.grubbsauto.com/technotes/position.html
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
Зависи.
Градско, извънградско, късо разстояние, дълго разстояние ...
Най-общо меките седалки са добри за кратки разстояния (кратко време), после изморяват - твърдите са по-добри за целта. Подлакътниците помагат пак на дълги разстояния с редки смени на предавка.
Ниската позиция (полулегнал) е добра за дълго, в града се иска висока позиция - по-добра видимост.
При дълго каране особено в града (разнообразно, честа смяна на предавки, спиране и тръгване, ако примерно развозваш с колата стоки) е желателно бедрата да са успоредни на земята - такава позиция уморява най-малко.
Градско, извънградско, късо разстояние, дълго разстояние ...
Най-общо меките седалки са добри за кратки разстояния (кратко време), после изморяват - твърдите са по-добри за целта. Подлакътниците помагат пак на дълги разстояния с редки смени на предавка.
Ниската позиция (полулегнал) е добра за дълго, в града се иска висока позиция - по-добра видимост.
При дълго каране особено в града (разнообразно, честа смяна на предавки, спиране и тръгване, ако примерно развозваш с колата стоки) е желателно бедрата да са успоредни на земята - такава позиция уморява най-малко.
Позата леко легнал назад със силно изпъната лява ръка сложена върху най-горната част на волана, а дясната ръка да държиш непрекъснато върху скоростният лост е най-вредният и опасен начин да караш кола.
Аз я наричам тази поза "селски бабаит". biggrin.gif Освен че не можеш достатъчно бързо да реагираш при нужда, ами можеш и гръбначно изкривяване да получиш на дясно. biggrin.gif biggrin.gif
Правилната поза е леко сгънати в лактите ръце държат волана от двете страни в средата. С дясната пускаш волана, превключваш и веднага пак го хващаш.
Тези неща е трябвало още на шофьорският курс да ви ги кажат инструкторите.
Който не ми вярва да гледа едно рали по телевизията и да види, че въпреки, че на всеки 5 сек превключват, никой не си държи ръката на скоростният лост и никой не лежи на седалката.

Правилната поза е леко сгънати в лактите ръце държат волана от двете страни в средата. С дясната пускаш волана, превключваш и веднага пак го хващаш.
Тези неща е трябвало още на шофьорският курс да ви ги кажат инструкторите.
Който не ми вярва да гледа едно рали по телевизията и да види, че въпреки, че на всеки 5 сек превключват, никой не си държи ръката на скоростният лост и никой не лежи на седалката.

Тъй, тъй... ама на като караш градско не е рали. Пробвал съм да държа волана с 2 ръце - ми не става laugh.gif След 2рата минута ми писна ръката ми да подскача между волана и скоростния лост.ВладиЧ написа:Позата леко легнал назад със силно изпъната лява ръка сложена върху най-горната част на волана, а дясната ръка да държиш непрекъснато върху скоростният лост е най-вредният и опасен начин да караш кола.Аз я наричам тази поза "селски бабаит". biggrin.gif Освен че не можеш достатъчно бързо да реагираш при нужда, ами можеш и гръбначно изкривяване да получиш на дясно. biggrin.gif biggrin.gif
Правилната поза е леко сгънати в лактите ръце държат волана от двете страни в средата. С дясната пускаш волана, превключваш и веднага пак го хващаш.
Тези неща е трябвало още на шофьорският курс да ви ги кажат инструкторите.
Който не ми вярва да гледа едно рали по телевизията и да види, че въпреки, че на всеки 5 сек превключват, никой не си държи ръката на скоростният лост и никой не лежи на седалката.
Айде сега, колко от вас го държат с 2 ръце, бъдете честни...
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Азhyankov написа:Айде сега, колко от вас го държат с 2 ръце, бъдете честни...

"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
Чудех се дали да го кажа, ама се боях от публична екзекуция laugh.gif laugh.gifdesSs написа:що бе, найш кво ми е удобно такаlz2lps написа:Ама като видя накой да държейки волана отдолу (6 часа) и то с една ръка, настръхвам...
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Защото движението ти е ограничено само в едната посока... Ако кажеш и че го държиш с дланта надолуdesSs написа:що бе, найш кво ми е удобно такаlz2lps написа:Ама като видя накой да държейки волана отдолу (6 часа) и то с една ръка, настръхвам...

Аз ползвам следния начин да си наместя седалката - изпъвам си ръцете и като ги сложа над волана, той трябва да е точно под китките. След това проверявам дали мога да включа най-даелчната предавка - 5та в случая. При тази позиция като хванеш волана лактите ти са малко отпуснати и имаш най-голяма свобода на въртене на волана - с двете ръце. По принцип използвам и хващане на волана в позиция 3-9, а не 2-10. Седалката трябва и така да е наместена, че да можеш като натиснеш съединителя спокойно, без да се изпъва целия крак.
Има и един куп техники за въртене на волана, но това е друга тема...
Това всъщност което го написах го пише в всяка книга/ учебник за състезателно каране - а със сигурност там трябва всичко да е възможно най-удобно и позицията да дава максимално чувство, за това което прави колата.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
Пък аз паля и карам laugh.gif Без да чета учебници... 

Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Impress_me, Semrush [Bot] и 5 госта