2 секо26
Колега, общо взето сме на едно мнение, ама гледаме проблема от различен ъгъл biggrin.gif
Ставаше въпрос за конкретен случай и аз си изразих мнението какво бих направил (и го правя в подобен случай).
1. При пуснато 'на мах' парно повечето коли не загряват до нормална температура при студено време (дори и старите), но все пак вдигат температурата поне дотолкова, че да излязат на границата на 'синия' сектор - т.е. температура вече е в оптимални граници.
2. Всички автомобили (не само модерните) си загряват по-бързо в движение, което си е логично, защото тогава натоварваш повече двигателя и изгаря повече гориво. На времето първата кола, която карах самостоятелно, бе Шкода 1000МБ. Та и тя най-добре и безпроблемно си загряваше, когато тръгнеш веднага, след като почне да работи устойчиво (около 30 сек).
3. Под това, че инструкциите са писани от еколози имах впредвид да не се вмъква технически контекст и да се дават като пример, че инструкциите са породени от 'техническа' потребност.
4. Аз тръгвам веднага, щом обстоятелствата позволят(ако няма нужда да размразявам стъклата). Понякога тръгвам дори преди да е изгаснала лампата за маслото (колкото и това да е вредно)- със стартиране на двигателя, още преди да е вдигнал обороти

И го правя не заради екологията, ами просто защото така ми е по-удобно.
А тези спорове според мен са полезни, щото позволяват да видиш проблема от всички страни
