А пък аз нещо не те разбрах теб - 95 с по-голям октан ли е от 98?rudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,и дори и съвремени коли който сами си местят аванса според кнок сензора- го правят с цел предпазване от детонаций,а не тунинг или универсалност.
неразбрах защо като е лексус,,ако е обурудван с двигател който не е с спортно сгъстяване и амбиций- трябва да се настрой на бензин с голям октан??
октана сам по себе си-не дава нищо на двигателя,,,с някой случей теоритично по голям октан,при автомобили конструйрани за по нисък,може да доведе и до загуба на мощност и увеличен разход...наподобяващ ефекта на недостатъчен аванс/късно запалване.
тъй че не е задължително да препоръчват 95 щото 98 е боклук.
по принцип не разбирам много,,само така съм чувал.
На кои бензиностанции зареждате?
Ами на мен на самото табло от страната на максималната скорост има едно 95 изписано. Предполагам че и при теб.desSs написа:ам за мойто яри кво се препоръчва, че ми я няма книжкатаrudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,
Toyota Corolla 1.6 VVT-i MMT
не виждам такова нещо. ама твоето табло май е стандартно, не електронно като моето, нали? или грешаpepa_k написа:Ами на мен на самото табло от страната на максималната скорост има едно 95 изписано. Предполагам че и при теб.desSs написа:ам за мойто яри кво се препоръчва, че ми я няма книжкатаrudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
При спорове от този род винаги съм си мислел,че хората ,които разбират от коли в този форум,като bad_dog,jamie и т.н. само четат и се хилят на такива абсурдизми,но ги мързи да напишат как стоят нещата. biggrin.gif Обаче аз ще се включа,като имам някаква бегла представа.Значи jim_beam интересно ги обяснява нещата,които обаче не отговарят на истината.FSI двигателите на Фолксваген всички до един задължително работят с 98 бензин безоловен unleaded пише,от кой източник имаш информация,че 98 разрушава катализатора,което явно е абсурдно,защото всички нови Фолксвагени,БМВ големите спортни,Ауди спортни и т.н. работят задължително с 98 безоловен.Ако има дори малка истина в твоето изказване,то ако има добавка заместител на оловото в 98,то я има същата и в 95 и тя не вреди на катализаторите.Отделно,че това,че Лексус може да работи с 95,той може да работи и с 98 ,дори по-добре,както Тойота.Ако питате защо,то е много просто.Защото98 бензинът има по-висока устойчивост от детонации,т.е. компютърът на колата може да даде по-голям аванс грубо казано при,който 98 не детонира,така колата започва да върви повече,по-пъргаво и сваля разхода на гориво,навсичкото отгоре би трябвало и да работи по-тихо и с по-малко вибрации,това според мен.Така че в книжката на Тойота пише -да се кара с бензин 95 октана или повече.А щом го пише ,значи може.Всеки си прави сметката с кой му излиза по-евтино или с кой по-му харесва как се държи колата.Личен опит от едно зареждане само с 98 е несериозен.Аз още не съм зареждал с 98 защото карам достат.спокойно и 95 ми дава много хубав разход.Обаче 98 е по-устойчив бензин и дава възможност на компютъра да прави по-широки настройки на аванса на запалването,което при всички случаи е по-приятно за шофора и колата,защото при 95 компютърът дава аванс в по-тесни граници,а това спъва колата и вдига разхода,заради повечето настъпване на педала за газта.Отделно ,да се върна на колегата джим бийм,98 е напълно безсмислен за повечето стари коли без компютри,защото с него дори може да вървят по-спънато.98 има ефект най-вече именно при модерните коли с компютри ,спортните коли с висока степен на сгъстяване и при големи коли като Лексус.jim_beam написа:@rudolfrudolf написа:...тъй че не е задължително да препоръчват 95 щото 98 е боклук...
никoй не е казал,че 98 е боклук.щом производителя казва мин.95 значи би могло да се кара и със 100 октана.
обаче проблема при 98 е,че има заместител на олово,което не пречи на двигателя,обаче разрушава катализаторите.а както знаем при съвременните коли електрониката (т.нар. компютър) получава данни от маса датчици,за да работи нормално двигателя.един от тях е ламбда сондата в катализатора например.
сега мисля вече този проблем го разискахме обстойно.
А това,че някой препоръчал Лексус да се кара с 95 е нелогично ,нито от гледна точка на вървене,нито от гледна точка на разход,единствено от гледна точка на спестяване от цената на горивото.Аз голяма и луксозна кола като Лексус бих карал с 98 безоловен.Просто изгарянето ще е по-добро и бензинът е по-силен.
Другият колега митоко,бих искал да му кажа,че налягане на бензина,при което има най-пълно изгаряне не е показател на бензина.
На колегата с джипа Рав4 ,дизеловия,предполагам ,че разходът с по-хубавата нафта се е завишил заради студовете,през които е карал с нея,а не ,че е по-лоша от по-евтината.
А между другото зареждам с 95H само на OMV.Скоро мисля да пробвам и 98H да видя каква ще е разликата в поведението на колата и разхода. А все се чудя какво е положението с 95 V-power i 100 V-Power Racing на Шел.Ако някой има впечатления да каже ако иска. biggrin.gif На Шел отдавна не зареждам заради лошо качество,но ми е интересно дали са оправили горивата и особено V-power дали е добър.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
@ lexus
@ lexus
исках да кажа нещо но не се изразих разбираемо.
свойсто на бензина е самовъзпламеняването. и то зависи от Температурата и налягане. съответно може да се изрази в крива(графика от точки).
"98 е напълно безсмислен за повечето стари коли без компютри"
На Трабанта съм му сипвал от почти всики бензиностанции и видове бензин(95 и 98) и 100% мога да кажа че с 98 върви по добре и харчи по-малко.
доказано е
ПОЗДРАВИ biggrin.gif
исках да кажа нещо но не се изразих разбираемо.
свойсто на бензина е самовъзпламеняването. и то зависи от Температурата и налягане. съответно може да се изрази в крива(графика от точки).
"98 е напълно безсмислен за повечето стари коли без компютри"

На Трабанта съм му сипвал от почти всики бензиностанции и видове бензин(95 и 98) и 100% мога да кажа че с 98 върви по добре и харчи по-малко.


ПОЗДРАВИ biggrin.gif
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
добре,пропуснах да кажа,че това за 98 важи за австрия.този бензин се предлага все още тук,заради колите без катализатори и моторите.той е почти пълен аналог на стария оловен бензин и няма нищо общо с безоловните.
какъв е 98 в бг не знам,но тук концерните се готвят да премахнат нормалния безоловен 91 и да вкарат нов сорт,предполагам 100 октана.понеже олдтаймери винаги ще има е възможно 98 да остане за по-дълго.
понеже в бг има доста коли без катализатори предполагам,че 98 има същото предназначение и състав като тук.
причината да има такъв бензин е,че безоловните износват бързо старите двигатели без катализатор,такова е поне обяснението тук.а в япония например предполагам такъв изобщо няма. biggrin.gif
какъв е 98 в бг не знам,но тук концерните се готвят да премахнат нормалния безоловен 91 и да вкарат нов сорт,предполагам 100 октана.понеже олдтаймери винаги ще има е възможно 98 да остане за по-дълго.
понеже в бг има доста коли без катализатори предполагам,че 98 има същото предназначение и състав като тук.
причината да има такъв бензин е,че безоловните износват бързо старите двигатели без катализатор,такова е поне обяснението тук.а в япония например предполагам такъв изобщо няма. biggrin.gif
Да не забравим и КАЛОРИЧНОСТ. Газта примерно има по-виоко октаново число от бензина, но разхода и зависи от калоричността. За т'ва често се чудим що като зареждаме от различни газстанции - ни гори различно. Мисля че и бензина може да има различна калоричност.mitoko написа:аз не съм чувал, а чел че бензина има и други показатели с които се измерва качеството му освен октановото число, като например :
*време за изгаряне
*налягане при което е по-пълно изгарянето
Ако греша, моля някой който разбира повече да ме поправи.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
ми доколкото знам калоричността му е една, и щом няма детонаций и кнок сензор който да мести аванса- аз не си обяснявам откъде идва икономия с 98 и нуждата от такъв.Nixter написа:Да не забравим и КАЛОРИЧНОСТ. Газта примерно има по-виоко октаново число от бензина, но разхода и зависи от калоричността. За т'ва често се чудим що като зареждаме от различни газстанции - ни гори различно. Мисля че и бензина може да има различна калоричност.mitoko написа:аз не съм чувал, а чел че бензина има и други показатели с които се измерва качеството му освен октановото число, като например :
*време за изгаряне
*налягане при което е по-пълно изгарянето
Ако греша, моля някой който разбира повече да ме поправи.
що се отназя за газта- тя неслучайно се нарича пропан-бутан,,и е в различни пропорций на газовете-земен и летен сезон от което се получава разлика в калоричността,,,,,,есента и пролетта най често се забелязват разлика в вървенето и икономиността,но там разликата се получава единствено от това-някой бензиностанций зареждат с новата за сезона,,,други карат с старата,,трети внасят от румъния и гърция в в друго съотношение,...а не лоша е газта- добра и ласкава е на друго място,,,,еее предполагам и присмесите влият,но според мен са пренебрежимо по малки.,,
[quote="LEXUS"Отделно,че това,че Лексус може да работи с 95,той може да работи и с 98 ,дори по-добре,както Тойота.Ако питате защо,то е много просто.Защото98 бензинът има по-висока устойчивост от детонации,т.е. компютърът на колата може да даде по-голям аванс грубо казано при,който 98 не детонира,така колата започва да върви повече,по-пъргаво и сваля разхода на гориво,навсичкото отгоре би трябвало и да работи по-тихо и с по-малко вибрации,това според мен..quote]
ми аз не съм имал и не съм се интересувал много,но това което знам е че електрониката има защитни функций-тя намалява аванса при детонаций,,,като после помалко го побутва напред и се услушва,,,но незнам дали това нещо е без граници и безконечно,при стандартна електроника и заводски спецификаций,,,и с 98 ще подмине завоските си данни......друг е въпроса ако е за 95,,а в бг 95 е с 91-92 октана,, а 98 е реално 95....
Ето ми го таблото и се вижда където пише (до максмалната скорост 240)desSs написа:не виждам такова нещо. ама твоето табло май е стандартно, не електронно като моето, нали? или греша
Малко е замъглено ама току що го снимах с телефона. Пише Е95-А

Твоето табло не е ли същото?
- Прикачени файлове
-
- Изображение011.jpg (36.16 KiB) Преглеждано 3913 пъти
Toyota Corolla 1.6 VVT-i MMT
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта