^
Da, ama ti si s turbina.
Какво масло да сипя на Королата?
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Това за старите коли и за разяждането на гарнитурите не знам кой от форума го е казал ама ако не е проблем пак да го каже защото ми звучи , като това с разяждането на ЧУГУНА ( не алуминия ) от антифриза . То принципно и в полусинтетика също има синтетика . Или може би разяждането се получава при преминаване на критична маса ?Japanese_fever написа:
Stari koli(nad 10 god.) ot tozi forum sum nai4il, 4e ne e za preporu4vane da se karat sus sintetika, zashtoto dobavkite razqjdat garniturite i moje da vi prote4e maslo.
RAzlikata m/u mineralnoto i sinteti4noto maslo, e 4e sintetikata ima dobavki, koito podobrqvat rabotata na masloto pti po-visoki rpm i sushto intervala za smqna.
Другото нещо , което е важно да се спомене , че идеята е ако може границите на маслото да са по-широки , а не по-тесни . Демек съветваш човека да си сложи 10W30 вместо 10W40 . Това нещо се налага единствено и само ако в менуала изрично е казано само с такова масло да се кара ! Ако не е , а е показана такава , като тази таблица въобще не му трябва подобно масло . На него не му е показано едно масло ами някакви 20 вида примерни каквито е имало когато е правена книжката и с каквото работи производителя. Но не е проблем да се комбинират някой от стойностите. Например никакъв проблем няма да кара с 0W50 ако си намери такова масло . Защото това масло би му дало студен старт на -40 и каране по жегите без ядове. Само дето такова май няма но със сигурност 10W50 и 10W60 има , а тези масла покриват качествата на 2-3 вида от показаните в таблицата. Друг е въпроса дали му се дават по 80лв. на литър

По принцип първата цифра ти показва за колко ниски температури е маслото , а втората за колко високи ! . Демек 0W е за студено и/или ако автомобила е със специална конструкция , която го изисква . 20W е за топло демек над 0 градуса ( това са почти 3 БГ сезона ) . Общо взето за БГ 10W40/50 и 20W50 покриват идеално сезоните . Ама ако намерите друга синтетика освен Motul 20W свирнете .
Така , че 10W30 е със същата долна граница , като 10W40 само дето 10W40 държи на по-висока температура . А както знаеме двигателите не е да не загряват . А пък за тези с турбо е още по-критично .
Всички хубави спортни и много скъпи масла за свободна продажба до сега , които съм виждал са с много широка граница от сорта на Castrol TWS 10W60 ( специално правен за M серия на BMW ) . Но не са много тънки демек 0 .
Така , че няма смисъл най-скъпото и високонатоварено масло да е 10W60 , а ти да си слагаш 10W30 или 5W30 или пък 0W30. Просто е безмислено . Но пак казвам всеки да си чете книгите . Защото специално за новите автомобили може изрично да се препоръчва масло по дадена спецификация или пък даже да не са дадени такива цифри , а ми характерно буквено-цифрово онозначение за стандарт на конкретен просизводител . От сорта на : трябва да отговаря на стандарт GHJ4.XJ.2-2 . Виждал съм подобни означения за Порше , Голфаджийте и МБ . Ама сигурно и други има .
Също така казваш при студен старт . Ами аз нямам студен старт на -40 градуса . А за минус -10/15 градуса 10W е налълно достатъчно . Щото студения старт ти е два пъти през деня ( например ) , а ако караш по 500-1000км на ден и навън вземе , че стане 30 градуса , и си с турбалан , и нямаш някакво специално много хубаво охлаждане на маслото това 0W30 ще стане на чай .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта