Шум от двигателя и смяна на масло

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Шум от двигателя и смяна на масло

Мнение от hyankov » 28 Дек 2007 02:39

Здравейте.

При следните условия:
* 4та или 5та скорост (а понякога и 3та)
* На около 2,000 оборота
* Не-натиснат педал на газта
* Лек наклон на пътя

Имах следния шум от двигателя, от гледна точка на шофьора:
Отпред, малко вдясно, все едно трака ламарина в ламарина. На нивото на левия глезен на предния пътник. Като колкото по-ниска ми беше скороста (съответно и оборотите), на висока предавка, толкова по-силно се чуваше...

Търсихме го източника на тоя звук... нямаше нищо разхлабено, всичко изглеждаше ок.

Днес смених маслото и шума изчезна ohmy.gif М/у др., при резки маневри и рязко спиране, лампата на маслото ми светваше за секунда-две. Явно му беше ниско нивото... сигурно гори по малко, защото не виждам да тече.

Някой има ли идеи какво може да е било? Да не би нещо да е напът да се прецака тотално?

Мерси.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 28 Дек 2007 20:56

ми скоро време може и да правиш мотор. щом лампата на маслото е присветнала... огледайте колата за течове
status: за БАН

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Шум от двигателя и смяна на масло

Мнение от rudolf » 28 Дек 2007 21:18

hyankov написа:Здравейте.

При следните условия:
* 4та или 5та скорост (а понякога и 3та)
* На около 2,000 оборота
* Не-натиснат педал на газта
* Лек наклон на пътя

Имах следния шум от двигателя, от гледна точка на шофьора:
Отпред, малко вдясно, все едно трака ламарина в ламарина. На нивото на левия глезен на предния пътник. Като колкото по-ниска ми беше скороста (съответно и оборотите), на висока предавка, толкова по-силно се чуваше...

Търсихме го източника на тоя звук... нямаше нищо разхлабено, всичко изглеждаше ок.

Днес смених маслото и шума изчезна ohmy.gif М/у др., при резки маневри и рязко спиране, лампата на маслото ми светваше за секунда-две. Явно му беше ниско нивото... сигурно гори по малко, защото не виждам да тече.

Някой има ли идеи какво може да е било? Да не би нещо да е напът да се прецака тотално?

Мерси.
не е повдигач??
колеги бутален болт така ли чука??

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 28 Дек 2007 21:35

Аз не разбирам много от двигатели - ама ето моето предположение:

Разбрах че шума идва от страна на ремъците. Доколкото знам там някъде е и маслената помпа.
Лампата на маслото присветва - а тя е вързана към датчика за налягане на маслото.

Като събера 1+1 - моето предположение е маслена помпа.

Ако беше нещо вътрешностите на двигателя - биелни, бутални болтове, лагери - предполагам че щеше да трака постоянно...
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
alokin
Мнения: 75
Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Шум от двигателя и смяна на масло

Мнение от alokin » 28 Дек 2007 21:54

Днес смених маслото и шума изчезна ohmy.gif М/у др., при резки маневри и рязко спиране, лампата на маслото ми светваше за секунда-две. Явно му беше ниско нивото... сигурно гори по малко, защото не виждам да тече.

Някой има ли идеи какво може да е било? Да не би нещо да е напът да се прецака тотално?

Аз имах навремето подобно чукане в двигателя, служебен Volkswagen Transporter 1988... след като смених маслото (някой преди мен беше сипал Диона) с такова каквото ми препоръчаха от официалния сервиз на Volkswagen, тракането изчезна и не съм имал проблеми с двигателя. Виж пресвяткването на лампичката не мога да обясня уверено.
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 28 Дек 2007 22:01

Ами... ако не се появи това тракане до следващата смяна на маслото... ще слагам по-качествено. Сега карам на най-обикновенния Pennzoil - това сипват в JiffyLube.

Иначе ако се появи... не знам, сигурно смяна на маслената помпа, както предлага Любо dry.gif
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
alokin
Мнения: 75
Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от alokin » 28 Дек 2007 22:08

hyankov написа:Ами... ако не се появи това тракане до следващата смяна на маслото... ще слагам по-качествено. Сега карам на най-обикновенния Pennzoil - това сипват в JiffyLube.

Иначе ако се появи... не знам, сигурно смяна на маслената помпа, както предлага Любо dry.gif
Не вярвам да е маслена помпа, но се довери на maggkrabar, той е с повече опит, и се ориентирай към по качествените масла, при вас в Калифорния вероятно качеството на маслото расте пропорционално на цената, не ми се вярва да имате ментета ....
Последно промяна от alokin на 28 Дек 2007 23:30, променено общо 1 път.
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 28 Дек 2007 22:41

по-добре направо иди за смяна на маслената помпа като застраховка! трябва да се премери с манометър и какво е налягането на маслото. става много лесно, манометъра се завива на мястото на масленият датчик. и редовно си проверявай маслото, не оставяй така колата без масло. създай си навик да го проверяваш на всеки два-три дена.
status: за БАН

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 28 Дек 2007 23:27

И най - важното Ицо :)
Слагай масло дето знаеш какво е :) - не Penzoil дето мексиканеца в Santa Ana е източил отнякъде laugh.gif

Mobil 1, Motul - не са много по-скъпи...
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 28 Дек 2007 23:51

Поръсвам си косата с пепел и слушам и изпълнявам laugh.gif Ке слагаме Мобил 1 некст тайм, да видим дали ще има разлика wink.gif
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 29 Дек 2007 01:58

И някой да не скочи ей сега за Mobil 1 :). В САЩ сигурно има разлика от ментетата които продават в България. Едно време четох различни статии за качествата на различните масла. На едно от първите места беше пълната синтетика на Mobil 1. Повечето от собствениците на Acura/Honda Integra карат с такова и са много доволни. А това е двигател с ограничител на 8100 оборота и се сещате как се кара Хонда :whistle: (може би и Toyota laugh.gif) - до ограничител. Другото масло беше Amsoil.

За България може би за момента едно от хубавите масла е Motul (аз лично карам с полусинтетика Motul 6100 - мисля беше към 69лв за 4 литра там откъдето го купувам). За по-износени двигатели не е препоръчителна пълната синтетика, понеже идва малко тънко.

Най-основното нещо обаче е да се сменя маслото по-често. За високооборотни двигатели съм чел че го сменят на около 5000км.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 29 Дек 2007 04:35

lz2lps написа:И някой да не скочи ей сега за Mobil 1 :). В САЩ сигурно има разлика от ментетата които продават в България. Едно време четох различни статии за качествата на различните масла. На едно от първите места беше пълната синтетика на Mobil 1. Повечето от собствениците на Acura/Honda Integra карат с такова и са много доволни. А това е двигател с ограничител на 8100 оборота и се сещате как се кара Хонда :whistle: (може би и Toyota laugh.gif) - до ограничител. Другото масло беше Amsoil.
Ami tuk w dealer-ite na Honda prodavat Mobil, a do kolkoto znam Toyotite gi karat s Castrol.
I dwete masla sa mnogo dobri.
Az moqta q karam sega s Castrol GTX za dvigateli nad 100K i sum mnogo dowolen.
Masloto go proverqvam na vsqka 1-2 sedmici.
I za Amsoil si prav.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 29 Дек 2007 23:33

sigurno niakva lamarina okolo auspuha ti traka da ti kaja i kato sa se mahnali vibraciite sled smianata na masloto veche niama takiva rezonansi i ne vibrira ....

A otnosno lampata na masloto ... ueue maue ... ti ne go li gledash tva maslo?
TIa ti e izgorila poveche ot 1L za da pochne da sviatka kato spirash riazko i t.n.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Шум от двигателя и смяна на масло

Мнение от rudolf » 30 Дек 2007 01:05

rudolf написа:
hyankov написа:Здравейте.

При следните условия:
* 4та или 5та скорост (а понякога и 3та)
* На около 2,000 оборота
* Не-натиснат педал на газта
* Лек наклон на пътя

Имах следния шум от двигателя, от гледна точка на шофьора:
Отпред, малко вдясно, все едно трака ламарина в ламарина. На нивото на левия глезен на предния пътник. Като колкото по-ниска ми беше скороста (съответно и оборотите), на висока предавка, толкова по-силно се чуваше...

Търсихме го източника на тоя звук... нямаше нищо разхлабено, всичко изглеждаше ок.

Днес смених маслото и шума изчезна ohmy.gif М/у др., при резки маневри и рязко спиране, лампата на маслото ми светваше за секунда-две. Явно му беше ниско нивото... сигурно гори по малко, защото не виждам да тече.

Някой има ли идеи какво може да е било? Да не би нещо да е напът да се прецака тотално?

Мерси.
не е повдигач??
колеги бутален болт така ли чука??
пак бих греда,,,ае оставете ме веднъж да позная де rolleyes.gif

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 30 Дек 2007 03:43

ugabuga написа:sigurno niakva lamarina okolo auspuha ti traka da ti kaja i kato sa se mahnali vibraciite sled smianata na masloto veche niama takiva rezonansi i ne vibrira ....

A otnosno lampata na masloto ... ueue maue ... ti ne go li gledash tva maslo?
TIa ti e izgorila poveche ot 1L za da pochne da sviatka kato spirash riazko i t.n.
Ми честно казано не го следих до сега ... stupid.gif Но от друга страна, скоро ми напомниха, лампата не е ли датчик към налягането, не към нивото? Или то излиза на практика едно и също? Защото пък колата въобще не дими, може ли да гори толкова масло. Ами ще го засичам сега... да видим дали намалява laugh.gif Иначе лампата мноооого рядко светва и то много за кратко, вече на края на живота на маслото.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта