Избор на зарядно за акумулатор.
-
Pepster
- Мнения: 4
- Регистриран на: 13 Ное 2023 18:24
- Местоположение: Монтана
- Автомобил: Toyota RAV4 Hybrid 2018
Избор на зарядно за акумулатор.
Здравейте!
Притежавам две коли Тойота:
1. Тойота Ярис, хибрид, произведена през 2014г;
2. Тойота РАВ4, хибрид, произведена през 2018 г. (от първите хибриди РАВ4, с фейслифта).
Яриса не се кара редовно, поради което периодично й пада стартовия акумулатор.....Купил съм си стартова батерия, с която стартирам при паднал акумулатор. Искам да си купя и зарядно за акумулатор и се чудя какво е най-добре да бъде. Насочил съм се към Bosch C3, а мой познат ми предлага по-нов модел - Bosch C40, като последният е и близо два пъти по-скъп.
Моля да ми препоръчате подходящо зарядно (може и да не е Bosch), с което периодично да зареждам акумулаторите и на двете коли. Не ми трябва нещо "супер", просто нещо бюджетно, което да ми върши надеждна работа, когато се наложи и да знам, че няма да увредя самия акумулатор.
И още нещо - допустимо ли е да зареждам акумулатора през "плюса", намиращ се под предния капак, съответно нулата хващам на шасито - както правя при подаване на ток за принудително стартиране при паднал акумулатор? Или задължително трябва да достъпвам самия акумулатор?
Благодаря предварително!
Притежавам две коли Тойота:
1. Тойота Ярис, хибрид, произведена през 2014г;
2. Тойота РАВ4, хибрид, произведена през 2018 г. (от първите хибриди РАВ4, с фейслифта).
Яриса не се кара редовно, поради което периодично й пада стартовия акумулатор.....Купил съм си стартова батерия, с която стартирам при паднал акумулатор. Искам да си купя и зарядно за акумулатор и се чудя какво е най-добре да бъде. Насочил съм се към Bosch C3, а мой познат ми предлага по-нов модел - Bosch C40, като последният е и близо два пъти по-скъп.
Моля да ми препоръчате подходящо зарядно (може и да не е Bosch), с което периодично да зареждам акумулаторите и на двете коли. Не ми трябва нещо "супер", просто нещо бюджетно, което да ми върши надеждна работа, когато се наложи и да знам, че няма да увредя самия акумулатор.
И още нещо - допустимо ли е да зареждам акумулатора през "плюса", намиращ се под предния капак, съответно нулата хващам на шасито - както правя при подаване на ток за принудително стартиране при паднал акумулатор? Или задължително трябва да достъпвам самия акумулатор?
Благодаря предварително!
- WoLF
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 867 пъти
- Получена благодарност: 319 пъти
Избор на зарядно за акумулатор.
Всякакво ще ти свърши работа. Силно се препоръчва да го зареждаш директно за клемите.



-
Pepster
- Мнения: 4
- Регистриран на: 13 Ное 2023 18:24
- Местоположение: Монтана
- Автомобил: Toyota RAV4 Hybrid 2018
Избор на зарядно за акумулатор.
Благодаря за бързия отговор! По принцип имам едно зарядно, купено преди доста време на промоция от Кауфланд.... Справя се, но този акумулатор на Ярис-а го зарежда до половината и повече не може - поне така показва....А веднъж се опитах да заредя РАВ4 през полюсите под капака... И му гръмна веднага бушона. Взех от друг познат друго, по-добро зарядно и там нямаше проблем....
Та, какви са рисковете, ако зареждам от "под капака"? Питам, защото гаражът ми е тесничък и понякога е доста трудно да достъпя директно акумулатора (който е под задната седалка на Ярис-а, съответно в багажника на РАВ4)...
Та, какви са рисковете, ако зареждам от "под капака"? Питам, защото гаражът ми е тесничък и понякога е доста трудно да достъпя директно акумулатора (който е под задната седалка на Ярис-а, съответно в багажника на РАВ4)...
-
gena_bs
- Мнения: 1716
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 464 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Избор на зарядно за акумулатор.
А да си се замислял, че въпросният акумулатор вече иска да отиде на заслужен отдих?
Качественото зарядно струва два пъти колкото батерията на ярето!
Щом имаш гараж, сваляш акумулатора, зареждаш го и го оставяш в някой килер на топло.
Когато ти скимне да ползваш яриса - обратната процедура.
По-лесният вариант - припалваш през две седмици колата.
Успех!
Качественото зарядно струва два пъти колкото батерията на ярето!
Щом имаш гараж, сваляш акумулатора, зареждаш го и го оставяш в някой килер на топло.
Когато ти скимне да ползваш яриса - обратната процедура.
По-лесният вариант - припалваш през две седмици колата.
Успех!
- slowtraveler
- Мнения: 6708
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 409 пъти
- Получена благодарност: 439 пъти
Избор на зарядно за акумулатор.
Имам Bosch C3 и е перфектен за поддържащ... Дори в комплекта има куплунг за да вържеш кабели директно на клемите и да си монтираш куплунга някъде в моторният отсек...
Така лесно включваш зарядното когато се наложи.
Недостатъкът на този Бош е, че за да тръгне трябва да имаш читав акумулатор
Малко е като параграф 22, ама ако ти е паднал сериозно акумулатора, зарядното няма да се включи въобще...
Затова си взех второ зарядно, което има и функция за 'принудителни 13.6V' (най-често се използва при подмяна на акумулатор - зарядното поддържа всички консуматори за да не се забравят настройки, станции и т.н.)...
Та в този режим можеш да си заредиш умрял до нула акумулатор до степен, в която вече 'интелигентната система' може да разбере какъв акумулатор има вързан и да започне заряд по програмата...
Обаче второто зарядно въпреки, че е доста по-мощно, не бих го оставил в моторният отсек защото има вентилатор, вентилационни отвори и т.н... Докато C3 на Бош си е практически херметично и не грее - спокойно го оставяш в моторният отсек...
Така лесно включваш зарядното когато се наложи.
Недостатъкът на този Бош е, че за да тръгне трябва да имаш читав акумулатор
Затова си взех второ зарядно, което има и функция за 'принудителни 13.6V' (най-често се използва при подмяна на акумулатор - зарядното поддържа всички консуматори за да не се забравят настройки, станции и т.н.)...
Та в този режим можеш да си заредиш умрял до нула акумулатор до степен, в която вече 'интелигентната система' може да разбере какъв акумулатор има вързан и да започне заряд по програмата...
Обаче второто зарядно въпреки, че е доста по-мощно, не бих го оставил в моторният отсек защото има вентилатор, вентилационни отвори и т.н... Докато C3 на Бош си е практически херметично и не грее - спокойно го оставяш в моторният отсек...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 867 пъти
- Получена благодарност: 319 пъти
Избор на зарядно за акумулатор.
Ей, под "всякакво" имах предвид такова с бушон и което няма да набримчи ток, колко му се поиска отсреща
И аз имам две зарядни - едното старата школа - подава 2A/14V без да пита колко е напрежението отсреща и после като падне тока и/или акумулатора не е под 10V минавам на умното или паля колата. Т.е. първо издърпваш удавника от водата и после, ако решиш, че си струва, му почваш обдишването
Иначе връзване директно на клемите, че тези изводи отпред минават през електроника преди да ти стигнат до + на акумулатора...
И аз имам две зарядни - едното старата школа - подава 2A/14V без да пита колко е напрежението отсреща и после като падне тока и/или акумулатора не е под 10V минавам на умното или паля колата. Т.е. първо издърпваш удавника от водата и после, ако решиш, че си струва, му почваш обдишването
Иначе връзване директно на клемите, че тези изводи отпред минават през електроника преди да ти стигнат до + на акумулатора...



- slowtraveler
- Мнения: 6708
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 409 пъти
- Получена благодарност: 439 пъти
Избор на зарядно за акумулатор.
Не знам как е на яриса, но при мен клемите отпред си отиваха точно на 'директният плюс' на акумулатора (евентуално през някакъв 'много голям' бушон - не съм гледал дали имаше такъв, но позволяваше директно палене през клемите).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6708
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 409 пъти
- Получена благодарност: 439 пъти
Избор на зарядно за акумулатор.
Възможно е, но все пак предполагам от клемата върви 'силов кабел' до акумулатора, пък нататък вече е електрониката - акумулатора да го ползват като удобен паралелно вързан буфер да не изгърми електрониката 
При мен реално също не бе 'директно на акумулатора, защото на клемата на акумулатора имаше BMS модул... И интересно, че при единственият случай, в който реших да дозаредя акумулатора (защото бе на около 60%) BMS отчете точно колко ток е влязал в акумулатора за да го дозареди до 100% (Bosh C3 сложен в моторния отсек до клемите и кабел, опънат от терасата до паркинга пред блока
)...
Е да - при следващото дълго пътуване електрониката принудително пак смъкна заряда на около 60%
При мен реално също не бе 'директно на акумулатора, защото на клемата на акумулатора имаше BMS модул... И интересно, че при единственият случай, в който реших да дозаредя акумулатора (защото бе на около 60%) BMS отчете точно колко ток е влязал в акумулатора за да го дозареди до 100% (Bosh C3 сложен в моторния отсек до клемите и кабел, опънат от терасата до паркинга пред блока
Е да - при следващото дълго пътуване електрониката принудително пак смъкна заряда на около 60%
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта