Защита на шасито от корозия

Аватар
mapamop
Мнения: 5605
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 695 пъти

Защита на шасито от корозия

Мнение от mapamop » 29 Ное 2025 18:33

Тинк написа: 29 Ное 2025 08:45 фабрично поцинкован
Да бе и един мармот свива цигари в станиол. Ако твоята е поцинкована изобщо ще си собственик на една единствена бройка в целият свят. Буквално единствена, предвид че Тойота май нищо никога не са поцинковали, я винаги са ползвали химия за защита от корозия.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Тинк
Мнения: 287
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 27 пъти

Защита на шасито от корозия

Мнение от Тинк » 29 Ное 2025 19:37

mapamop написа: 29 Ное 2025 18:33 Да бе и един мармот свива цигари в станиол. Ако твоята е поцинкована изобщо ще си собственик на една единствена бройка в целият свят. Буквално единствена, предвид че Тойота май нищо никога не са поцинковали, я винаги са ползвали химия за защита от корозия.
Имам някакъв спомен, че един руснак мереше с ония уредчета дебелината на боята и цинковото покритие, но може и да греша. drunk.gif
ИИ ми казва, че някои от външните панели са галванично поцинковани преди боядисването. Така че ще кажем, че и двамата сме прави. :cheers:
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
mapamop
Мнения: 5605
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 695 пъти

Защита на шасито от корозия

Мнение от mapamop » 29 Ное 2025 23:24

Тинк написа: 29 Ное 2025 19:37 двамата сме прави
И това не е вярно. Специфично панели, калници, прагове, структурните греди, са минали само някаква химическа обработка и грунд. Повечето даже и боя нямат.
Казвам ти го защото съм виждал нарязано купе на Т25 и на Т22.
Всичко е просто грундирано и ръждясало след 15 години.

Не съм сигурен дали и ФВ/Ауди не се отказаха от поцинковането.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

gena_bs
Мнения: 1712
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 461 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Защита на шасито от корозия

Мнение от gena_bs » 30 Ное 2025 08:28

Цинковото покритие се прави по 3 основни метода + предварителна обработка при производство на металите.
Естествено, повечето производители използват най-евтините - студено поцинковане и електрогалванизиране. Ако въобще прилагат поцинковане.
https://metinvestholding.com/bg/media/a ... cink-steel
https://sunnyblind.com/blog-post/%D0%BF ... 1%82%D0%BE
При Audi се използва най-скъпият метод. Ако не се лъжа - горещо поцинковане.
От целият процес на антикорозионна защита най-важното е качеството на стоманата.
Всичко останало е "гримиране'. ppp.gif

Тинк
Мнения: 287
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 27 пъти

Защита на шасито от корозия

Мнение от Тинк » 30 Ное 2025 08:46

mapamop написа: 29 Ное 2025 23:24 И това не е вярно. Специфично панели, калници, прагове, структурните греди, са минали само някаква химическа обработка и грунд. Повечето даже и боя нямат.
Ами спори тогава с ИИ. wink.gif
Does Avensis T25 have zinc coating?

GPT-5 mini

Yes. The Toyota Avensis T25 (2003–2009) uses galvanised/zinc-coated steel on many outer panels and structural parts. Key points:

E-coat + zinc galvanising: Panels receive electrocoating (e-coat) plus galvanised (zinc-coated) protection on a number of outer panels and some chassis components.
Not every part is galvanised:
Door skins, boot lid, front wings and certain structural members are commonly galvanised, but some inner panels, brackets and repair/aftermarket parts may not be.
Factory strategy: Toyota combined galvanising with an e-coat, wax-based cavity treatment and seam sealer — the zinc layer helps delay perforation and corrosion but isn’t a guarantee against rust where paint/underseal is damaged or where water collects.
Implication: Inspect typical rust-prone areas (sill ends, wheel-arch lips, rear subframe mounts) and maintain cavity wax/underseal; galvanising improves durability but regular checks and touch-ups are still advised.
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Hursa
Мнения: 6071
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 211 пъти

Защита на шасито от корозия

Мнение от Hursa » 30 Ное 2025 17:52

Предоверявате се на "ии". smile.gif Синтезира се "отговор" в случая, до голяма степен базиран на рекламите от производителя, които са в изобилие. (А рекламите в нашето съвремие се градят на манипулации, преувеличения, та до откровени лъжи.) И на това, което се намира, като информация за технологията по принцип.
Ето и по-различен "отговор", пак от ии:
"Toyota models can rust due to design flaws that trap moisture, such as seams in truck beds or behind trim pieces. Inadequate rustproofing on some models, reliance on materials that may rust faster, and specific paint issues can also contribute to corrosion.

Contributing factors to rust
Design issues:
Trapped moisture: Certain designs, like the seam-welded horizontal joint in older Toyota truck beds, can trap debris and moisture, leading to rust.
Inadequate sealing: Some models lack sufficient waterproofing and internal sealing, which can allow moisture to get in and cause internal deterioration.
Trim pieces: The use of trim pieces that puncture the paint surface allows rust to form unseen underneath.
Rubber seals: Rubber seals on the bottom of doors can trap debris and moisture.
Materials:
Some models use recycled steel, which may rust more quickly than other types of steel.
Rustproofing:
Minimal rustproofing on some models, especially compared to other cars, can make them more susceptible to corrosion.
Factory treatments may degrade over time, especially in harsh environments with heavy road salt usage.
Paint problems:
Some models have experienced paint peeling issues, which exposes the metal underneath to the elements."
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1578
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 222 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Защита на шасито от корозия

Мнение от dracunculus » 30 Ное 2025 19:38

Пак тези теми.....Според АI Лексус поцинкова частично, а остатъкът се топи в електро-галванична вана. Дали е вярно (първо) и достатъчно (второ) няма голямо значение за мен. Отдолу е наслоено дебело допълнително покритие при мен и съм сейф за сега, за към 200 000км вече, но като цяло си е и боядисан доста (бях качвал снимки във форума някъде...). Авенсисът (и той 190 000) мина преди месец на подновяване на покритието, резултатите са, че за сега няма никъде значителна, еле пък критична корозия, а се солят и двете коли здраво по цяла зима. Да, мият се редовно, но се карат по аутобан всеки ден, а той е през зимата по-солен от морските солници. Та...да, за мен има смисъл, дори и да става дума за коли с първично добро покритие :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: _HristO_ и 3 госта