Обърни внимание на настройката на ГИ.
Не е ок да се пукат така клапаните, изминал съм много повече км на газ и клапаните са в перфектно състояние.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
- skydiver
- Мнения: 654
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
nemanemoga
- Мнения: 2
- Регистриран на: 06 Фев 2025 09:12
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Rav4/03 D4D & Rav4/08 2L vvti
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Благодаря за бързите отговори и ЛС.
Понеже съм нов потребител не мога да отговоря лично и затова пиша рамата тук: jtmbh31v505052241
И според мен проблема е в настройката на ГИ. Колата има инсталиран JLM valve saver kit, но със спукана тръба и явно е карана много време без това + беда смес.
След като я ремонтирам ще и правя настройка. ГИ е без връзка с OBD, дори няма връзка с О2. Може и да сменя ECUто само с опцияta за OBD. Модела е MP48.
Понеже съм нов потребител не мога да отговоря лично и затова пиша рамата тук: jtmbh31v505052241
И според мен проблема е в настройката на ГИ. Колата има инсталиран JLM valve saver kit, но със спукана тръба и явно е карана много време без това + беда смес.
След като я ремонтирам ще и правя настройка. ГИ е без връзка с OBD, дори няма връзка с О2. Може и да сменя ECUто само с опцияta за OBD. Модела е MP48.
-
Двигателист
- Мнения: 588
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 88 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
nemanemoga,
Малко ще нацапам темата на skydiver, но може да ти е полезно.
Първо да попитам – този, нацепения клапан с каква хлабина беше, ако си я измерил?
За газовия инжекцион – хубавото на XA30, за разлика от предишнита RAV4 XA20 e, че кислородната сонда е AFS, което ти позволява да наблюдаваш гориво-въздушната смес относително точно, а не както при старите сонди, да имаш две стойности – бедна, или богата. По този начин настройката на газовата е по-лесна. Тоест освен софтуер за газовата ти трябва някакъв обд-интерфейс и може на телефон да наблюдаваш стойностите на ламбда сондата, къс и дълъг трим. И това е достатъчно за да настроиш уредбата. Освен това, според мен, след като не знаеш пробега на италианската уредба, колкото и да е качествена, е добре да смениш редуктор-изпарителя и дюзите. Особено внимание обърни на сместа в open-loop режим, когато няма ламбда контрол. Хубавото, както писах по-нагоре е, че с AFS сондата може да наблюдаваш сместа в този режим, когато тримовете нямат смисъл.
Иначе съвременните уредби използват най-често впръскаване на бензин едновременнно с пропан-бутан над определено натоварване и обороти, за да се избегне обедняване респ. проблеми с изпускателните клапани пък и намаляване на температурата, макар че с минимално добавяне на бензин не съм сигурен доколко ще се намали температурата, но това си е мое мнение. Но старите уредби не поддържат тази функция. Друг вариант е над определени обороти, примерно 3500-4000 да се преминава на бензин.
Малко ще нацапам темата на skydiver, но може да ти е полезно.
Първо да попитам – този, нацепения клапан с каква хлабина беше, ако си я измерил?
За газовия инжекцион – хубавото на XA30, за разлика от предишнита RAV4 XA20 e, че кислородната сонда е AFS, което ти позволява да наблюдаваш гориво-въздушната смес относително точно, а не както при старите сонди, да имаш две стойности – бедна, или богата. По този начин настройката на газовата е по-лесна. Тоест освен софтуер за газовата ти трябва някакъв обд-интерфейс и може на телефон да наблюдаваш стойностите на ламбда сондата, къс и дълъг трим. И това е достатъчно за да настроиш уредбата. Освен това, според мен, след като не знаеш пробега на италианската уредба, колкото и да е качествена, е добре да смениш редуктор-изпарителя и дюзите. Особено внимание обърни на сместа в open-loop режим, когато няма ламбда контрол. Хубавото, както писах по-нагоре е, че с AFS сондата може да наблюдаваш сместа в този режим, когато тримовете нямат смисъл.
Иначе съвременните уредби използват най-често впръскаване на бензин едновременнно с пропан-бутан над определено натоварване и обороти, за да се избегне обедняване респ. проблеми с изпускателните клапани пък и намаляване на температурата, макар че с минимално добавяне на бензин не съм сигурен доколко ще се намали температурата, но това си е мое мнение. Но старите уредби не поддържат тази функция. Друг вариант е над определени обороти, примерно 3500-4000 да се преминава на бензин.
-
vfr800
- Мнения: 545
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 113 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Като цяло най-вероятно просто клапана е дефектен. Ако колата е карана с бедна смес , което значи чек и грешка system too lean би трябвало да пострада най-малкото и другия изпускателен клапан, все пак са в един цилиндър...................
-
Steev86
- Мнения: 2
- Регистриран на: 09 Ное 2025 19:17
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Rav 4 XA2
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Здравейте!
Нов съм във форума и ще ви бъда благодарен за съвет! Януари месец 2025 взех Тойота Рав 4 2.0, 150 к.с., бензин, автомат с кожен салон. Макар и на години, автомобилът ми харесва и съм доволен. Трябва да сменя тампони на макферсон, амортисьорите са сменяни с Bilstein, но така или иначе ще падне разглобяване, та се чудя дали да сложа такива, каквито е сложил авторът на темата - kyb ultra sr. Въпросът ми е заслужават ли си и става ли много твърда возията с тях? Какви са плюсовете и минусите? Откъде да ги купя? А и какви тампони да взема за макферсон?
Поздрави!
Стефан
Нов съм във форума и ще ви бъда благодарен за съвет! Януари месец 2025 взех Тойота Рав 4 2.0, 150 к.с., бензин, автомат с кожен салон. Макар и на години, автомобилът ми харесва и съм доволен. Трябва да сменя тампони на макферсон, амортисьорите са сменяни с Bilstein, но така или иначе ще падне разглобяване, та се чудя дали да сложа такива, каквито е сложил авторът на темата - kyb ultra sr. Въпросът ми е заслужават ли си и става ли много твърда возията с тях? Какви са плюсовете и минусите? Откъде да ги купя? А и какви тампони да взема за макферсон?
Поздрави!
Стефан
- skydiver
- Мнения: 654
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Аз съм със заводските пружини и Ultra SR - получава се доста добра комбинация.
Амортисьорите купих от Косер.
Тампони на МакФерсон-ите сложих нови оемски.
Амортисьорите купих от Косер.
Тампони на МакФерсон-ите сложих нови оемски.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
Steev86
- Мнения: 2
- Регистриран на: 09 Ное 2025 19:17
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Rav 4 XA2
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Благодаря ти, Skydiver, за информацията! Косер към днешна дата не предлагат тези амортисьори, ще продължа да търся или ще се ориентирам към оем. От Косер ми искат 300 лв. за брой за тези другите excel-g или нещо подобно, звучи ми абсурдно. Ти смени ли си кожените седалки с други?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта