Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Hursa
Мнения: 6015
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 209 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от Hursa » 01 Ное 2025 15:47

Да, в приложението. Благодаря!
(Трябва да го ползвам повече. smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
FearSoft
Мнения: 656
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 67 пъти
Получена  благодарност: 124 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от FearSoft » 01 Ное 2025 17:39

И в сайта:
► Виж съдържание
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
Изображение

Hursa
Мнения: 6015
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 209 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от Hursa » 01 Ное 2025 19:45

Не си довърших регистрацията в сайта, от години е така. Така мога да видя - това, което предстои, като обслужване на "мой" автомобил. В случая ми бе любопитно - какво е включвало обслужването на автомобила на питащата. Или евентуално на "бъдещ" мой автомобил - защото "може да се окаже, че не мога да си позволя притежанието и поддръжката на този нов автомобил". smile.gif
slowtraveler написа: 31 Окт 2025 22:41 за конкретният модел намерил 'хватка', при която няма нужда да разкача толкова неща и получава достъп с много по-малко разглобяване и по-малко време
Това е за изпълнение на конкретна подмяна, на един "елемент". Може би - предполагате, че колежката е попаднала на феномен? smile.gif
Вероятно "среден специалист" - за три минути преглед би "видял" по колата ми толкова - колкото аз не бих видял и за тридесет часа. Но все пак - предполагам, че за тричасов преглед и тестове, както е по "разписание" и за които предполагам е бил подготвян - би придобил над три пъти по-добра представа за състоянието на автомобила, от колкото за час и половина преглед. Все пак си има технологично време за дейностите, които съвсем не са малко. (Разбира се, ако прегледа е реален, а не имитация, за да се вземат едни пари. smile.gif Както и ако нормата не е силно завишена - пак заради парите.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6621
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 400 пъти
Получена  благодарност: 433 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от slowtraveler » 01 Ное 2025 21:48

Дали нормата е завишена - няма как да преценя... Но дали може например да се комбинират действия съм напълно сигурен че може...
Например докато извършваш смяна на масло 30мин примерно - докато картерът е отворен и изчакваш оцеждането на маслото, можеш да използваш времето за други дейности, защото няма нужда да броиш капките от картера, а през това време можеш да оглеждаш например окачването :thumbsup:
А разценката е на операция....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 6015
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 209 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от Hursa » 02 Ное 2025 12:55

Могат да се комбинират дейности (макар, че като гледам списъка - освен смяна на масло, на двигател или евентуално на скоростна кутия, охладителни течности, може би изпълнение на някой тестове, за друго не "виждам"), но за това съчетаване, би трябвало да са били подготвени при обучението, като се отрази на цената за час, да не се отнема излишно време, както на клиента, така и на специалиста, и на натовареността на сервиза, като цяло. Според мен - коректно е клиента да може да проконтролира това време, да не остава с впечатление, че колата му е "претупана" (много от дейностите са свързани с безопасността на автомобила). (Ясно е, че за изпълнението на дейности, които изискват по-високо квалифициран труд, които изискват значителни познания, умения, опит, както и тези които са свързани със значително физическо натоварване - заплащането за час работа трябва да е различно. И както се вижда от другите показани фактури е така, но за други сервизи.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6621
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 400 пъти
Получена  благодарност: 433 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2025 13:31

Ами направи си сервиз и работИ по този начин :) Ама да си готов да посрещнеш следващото 'мрънкане' от рода - 'ама защо само смяна на масло отнема 30 минути, щом смяна с още сума ти други неща е само малко повече' :) Мдаа, ..... 'да не настине и да не се мине' :)
И другото - 'издребняването'... Дааа, има такива душички, които са силно притеснени 'да не ги прекарат' и смятат, че 'издребняването' е предимство... Ами не е ... Теоретично може и да си прав, ама в края на краищата трябва да има здрав смисъл в предложенията... Защото теоретично правилно би било например да се изчислява колко гайки и болта е свалял и затягал даденият специалист... И да му се плаща и за усилието - т.е. да се издребни до това с какво усилие е затегнал всеки болт... Ама практическият смисъл от това е НУЛА, а административната тежест хвърчи към небесата tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 1676
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 446 пъти
Получена  благодарност: 106 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от gena_bs » 02 Ное 2025 14:25

Един реален пример от преди 20 години.
Заключен Escort с блокирала предна пасажерска врата и забравени в колата единствен комплект ключове.
Викаме ключаря, който е на буквално 20м и мой съученик. Уговорката е да се справи бързо и колкото каже, му се плаща веднага.
Свърши работата за малко повече от 30 минути, което ми се стори доста.
После от друг общ приятел разбрах, че тази сценка с обикаляне около колата и имитиране на дейност е да се застрахова.
В смисъл да няма от наша страна реплики от сорта "ама ти за минута свърши работата, а искаш 30 лв."
Не помня, естествено, точната сума. Но това си бяха пари тогава!
Правете си изводите как са се "развили" нещата в момента!

А относно публикувания миналата седмица ценоразпис с +50% за присъствие на клиента.
Откакто видях как от официален Mercedes сервиз купуваха части от най-скапаната морга в близък до Бургас областен град, въобще нямам вяра на никого!

Hursa
Мнения: 6015
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 209 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от Hursa » 02 Ное 2025 18:52

Веднъж загуби ли се доверието - практически е изключително трудно, почти невъзможно да се върне. Затова и толкова фирми си сменят имената. Сервизите са сред тези - за които това важи с особена сила (според мен). Всички знаем, че "сервизирането" във фирмените сервизи е от по-скъпо, до много много по-скъпо - защото и фирмата трябва да печели от тези сервизи и най-вече от предлаганите части. Надяваме се (поне аз така си мислех), че е оправдана, поне до някаква степен по-високата цена - от една страна имат широк достъп до фирмената документация (което си е много важно, според мен), от друга - фирмата би трябвало да осъществява някакъв контрол, както и да подготвя кадри за сервизите, защото лошото сервизно обслужване компрометира името на марката, намалява печалбата. За такива сервизи, коректността е много по-важна, според мен - защото, ако загубят доверие загубата им е по-голяма. При по-високата цена, ако и качеството е по-лошо при сравнение с други сервизи, ако е и свързано с пренебрежително техническо обслужване (не може да се смени и името, разчитайки клиентите да не ги свържат с лошата им "слава"), до голяма степен са и ограничени до обслужване на конкретната марка - какво им остава, да предложат "удължена гаранция" с частично покритие, разчитайки по този начин да "привържат" към себе си за по-дълго време клиентите на марката. smile.gif Явно работи, но до кога ли, след като се плаща не малко, както директно и още повече през "сервизирането" за тази допълнителна съмнителна "застраховка".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

gena_bs
Мнения: 1676
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 446 пъти
Получена  благодарност: 106 пъти

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Мнение от gena_bs » 02 Ное 2025 20:55

Относно документацията - преди доста години служебно получих достъп до сервиз на Citroen в Несебър.
Тогава бях впечатлен от количеството папки със сервизна документация. Която се използваше активно по предназначение.
За съжаление оттогава не съм имал досег до стая за съхранение на документация. А и сега почти всичко е online.
Колкото до официалните сервизи - в повечето има текучество. Например при нас Moto-Pfohe от месеци търсят диагностик.
Просто когато се понаучат хората сменят работодателя или откриват собствени сервизи.
Затова избягвам да сменям мястото за ремонт и обслужване.
Ако преценя, че започват да работят през пръсти, чак тогава разпитвам познати и приятели за други сервизи.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Baidu [Spider], Bing [Bot] и 4 госта