Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

lizardsquad
Мнения: 1
Регистриран на: 24 Окт 2025 09:50
Местоположение: Varna
Автомобил: Toyota rav4 2004г. 116к.с. D4D

Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

Мнение от lizardsquad » 24 Окт 2025 09:58

Загуба на мощност + VSC/TRC + Check Engine – Toyota (дизел), нужда от помощ във Варна
Здравейте колеги,
Имам проблем с Toyota (дизел), който не могат да открият вече няколко майстора във Варна. Преди около седмица колата загуби мощност – върви, но не повече от 40 км/ч. Светнаха грешки Check Engine, VSC и TRC.
Закачихме я на диагностика – излезе грешка в EGR. Смених го с нов, почистихме и дебитомера със спрей, изчистихме грешките. Тръгнах – и пак същото: няма тяга, светват същите грешки.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Какво друго може да го причинява – турбо, DPF, MAP/MAF сензори?
Ако някой може да препоръча читав майстор във Варна, който разбира от Toyota и дизелови системи – ще съм много благодарен!

Аватар
Akima
Мнения: 7511
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 125 пъти
Получена  благодарност: 211 пъти

Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

Мнение от Akima » 24 Окт 2025 11:50

lizardsquad написа: 24 Окт 2025 09:58 Закачихме я на диагностика – излезе грешка в EGR. Смених го с нов, почистихме и дебитомера със спрей, изчистихме грешките. Тръгнах – и пак същото: няма тяга, светват същите грешки.
Точният код на грешката е съществен.
1CD-FTV върви без проблем с откачен EGR.
MAF-ът се мери с мултиметър при 20 градуса амбиент.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
memorex
Мнения: 1064
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

Мнение от memorex » 24 Окт 2025 16:55

Може да е ДПФ-а.
Добре заварил.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
ico1
Мнения: 412
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 69 пъти

Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

Мнение от ico1 » 24 Окт 2025 17:07

Клапаните на помпата
LEXUS RX450hl

Аватар
mapamop
Мнения: 5570
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 178 пъти
Получена  благодарност: 688 пъти

Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

Мнение от mapamop » 24 Окт 2025 18:52

lizardsquad написа: 24 Окт 2025 09:58DPF
1CD-FTV има(л) ли (е някога) DPF?
По-скоро само катализатор и той за да се запуши до непроходимост, май нещата с горивния процес трябва да са много-много-много зле.
Без конкретни номера на грешки май ще изредим цялата периферия на мотора, или за по-лесно - всичко което се намира между предната и задната регистрационни табели, освен купето и гумите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
veso_hds
Мнения: 1481
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

Мнение от veso_hds » 27 Окт 2025 20:56

Този автомобил никога не е имал DPF. Причините може да са много, но така описаното сочи като вероятен виновник SCV клапаните или дюзите.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
Solmyr
Мнения: 1
Регистриран на: 01 Ное 2025 15:14
Местоположение: България
Автомобил: Тойота Авенсис D4D

Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

Мнение от Solmyr » 01 Ное 2025 15:36

mapamop написа: 24 Окт 2025 18:52 1CD-FTV има(л) ли (е някога) DPF?
По-скоро само катализатор и той за да се запуши до непроходимост
Може и да е имал. Отскоро съм собственик на Toyota Avensis T25 2.0 D-4D (1CD-FTV), автомобилът е произведен ноември 2003 г. Оказа се, че има CAT+DPF (25051-OR021) непосредствено след турбината.

Аватар
mapamop
Мнения: 5570
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 178 пъти
Получена  благодарност: 688 пъти

Проблем с EGR Toyota rav 4 116к.с. d4d

Мнение от mapamop » 01 Ное 2025 22:59

Solmyr написа: 01 Ное 2025 15:3625051-OR021
Не знам откъде излезна този номер, но нещо ми изглежда много невалиден.
Първо има проблем със седмия знак 25051-!O!R021
Не е буквата о, а е цифрата нула. Второ не намирам такъв каталожен номер. Най-близкият до този е 25051-0R020, и той действително е изходящ колектор със катализатор и DPF, но е за 2.2 D-CAT, 177 к.с., код на двигателя 2AD-FHV.
А този двигател няма нищо общо със дъртия 2.0D4D, 116к.с., 1CD-FTV, наследен от Авенсис Т22 примерно, и започнал живот на пазара около 1999 година.
Въпроса ми по-горе беше реторичен, и @veso_hds ви е дал съвсем точен и верен отговор.
Справка от моят източник за *020* детайла:
https://www.toyodiy.com/parts/xref?s=25051-0R020&mE=on
Изглежда пе някой се опитва нещо да ви гъбарка, или да ви цоцка за пари, продавайки ви неизползваеми части.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Baidu [Spider] и 0 госта