Прекъсвач
-
- Мнения: 5977
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 39 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Прекъсвач
Ами то първата, но след като от толкова години не са пуснали нещо по-добро, при това премиум модел - съмнявам се, че са за хвалене. Все пак премиум моделите, като средно клиентите ги сменят по на често. Не знам, какво е обяснението за по-високата скорост, поне аз - само предполагам. Добре е, че е с по-висока макс скорост, но не и ако е за сметка на динамиката. Другите модели, които споменахте - те вече са интересните.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1542
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 213 пъти
- Получена благодарност: 126 пъти
Прекъсвач
Аз не хваля нокого. Просто отбелязвам фактологическа неточност. Защото когато една кола е излязла ПРЕДИ друга, трудно можем да твърдим, че тази кола има по-висока макс. скорост от другата (излязлата по-късно) само за да си оправдае по-високата цена. 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-
- Мнения: 5977
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 39 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Прекъсвач
Е добре - камрито са го конфигурирали да е с по-ниска макс скорост за да не е конкуренция на много по-старите модели на премиума (които също не се отличават с много висока макс скорост - и се предлагат при смяна на вече трето поколение камри) - така не е ли по-зле. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6587
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 395 пъти
- Получена благодарност: 429 пъти
Прекъсвач
Пак сте се отнесли към 'дълбоката теория'
(Hursa, може да се замислиш защо например S2000 на хонда направи такъв голям 'удар' с литрова мощност и какви са конкурентните атмосферки?
Не се ли запитахте прости въпроси? От рода - може ли Тойота да направи хибрид с по-висока максимална скорост и каква е причината за сегашният избор?
Дали може - разбира се, че може - концернът има такива автомобили...
Има ли ограничение на хибридната система при движение само на ток - разбира се, че има, дори и при 'идеални условия' - пак поради причина максимални обороти на МГ(ама на другия
) ......
Та според вас е излишно да се слага такова ограничение, и е направено само и само да тормози потребителите ?
Да, вероятно бихте препочели хибрид с допълнителни механични предавки (както е при LS?) - ами концерна го предлага... Ама искате и евтин автомобил, който да е с добра динамика при ежедневно шофиране?
Правили ли сте сметка колко пъти сте достигали тази максимална скорост?
Та ми е интересно протестиращите срещу този избор на Тойота какво разумно предложение/решение биха направили при такива условия?



Не се ли запитахте прости въпроси? От рода - може ли Тойота да направи хибрид с по-висока максимална скорост и каква е причината за сегашният избор?
Дали може - разбира се, че може - концернът има такива автомобили...
Има ли ограничение на хибридната система при движение само на ток - разбира се, че има, дори и при 'идеални условия' - пак поради причина максимални обороти на МГ(ама на другия

Та според вас е излишно да се слага такова ограничение, и е направено само и само да тормози потребителите ?

Да, вероятно бихте препочели хибрид с допълнителни механични предавки (както е при LS?) - ами концерна го предлага... Ама искате и евтин автомобил, който да е с добра динамика при ежедневно шофиране?
Правили ли сте сметка колко пъти сте достигали тази максимална скорост?
Та ми е интересно протестиращите срещу този избор на Тойота какво разумно предложение/решение биха направили при такива условия?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1542
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 213 пъти
- Получена благодарност: 126 пъти
Прекъсвач
Самият довод, че виждаш ли Лексус има по-висока макс. скорост, защото е премиум...е просто несмислен довод. Най-малкото защото същият този премиум-бранд има коли като ES300h, и NX300h, които са на 180кмч ограничени. Нека не дълбаем в тази посока, защото със сигурност си има инжинерно обяснение, което никой от този форум не знае
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
- mapamop
- Мнения: 5538
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 677 пъти
Прекъсвач

И ако не е съвсем никой - 99% от членовете на форума никога не са проектирали двигател за сенокосачка, камо ли за хибриден или нехибриден автомобил. До момента до който на хартийката в автосалона и pdf файлчето си пише "максимална скорост X" и тя е постижима - не виждам причина за заяждане, и за мен си е съвсем приемливо. Ако има такива автомобили със по-висока скорост - пазарът е свободен и позволява всякакви решения.
Неъвсем встрани от темата - Авенсис Т25 със ръчна кутия и със автоматична има по спецификация със сервизното ръководство 5 километра разлика в максималната скорост. 2.0D4 със автоматична кутия е даже ограничен на 190км/ч. "Какво ги бъркаше да я направят да вдига 200км/ч"?!
Т.е. "пак са цакали клиента".... преди 22 години още.
Всичко по-горе написано си е жив спам....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 5977
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 39 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Прекъсвач
Всъщност довода бе - че системите са почти еднакви за премиум модел и много по-евтиния камри. А че има разлика в максималната скорост показва, че може почти същата система да я постигне (вие дадохте примера), остана въпроса - как, дали не е за сметка на по-ниска динамика.
Вижте и как е разработван двигателя. Няма нищо общо с това
Другото бе изяснено още на първа страница, сега вече се коментираше, че има начини да се заобиколи и се споменават методи с които се заобикаля, конкретното ограничение при хибрида, които вече се и използват. А дали си заслужава да се изберат, всеки сам си решава - готов ли е да направи компромиса или да заплати цената.
За това е темата, има хора - които
"адски ги дразни,че на 189 км.в час изключва и не може повече."
Е мен не ме дразни особено, но и не ме радва именно това ограничение. Все пак - мога да го приема и го приемам. Но и са ми интересни методите за преодоляването му.
Замислям се - защо трябва да дадете пример със спортен кабриолет, спрян от производство преди 16 години.

Както и не касае ограничителя по обороти при двг, който не ограничава мощността му - от където "тръгна" отклонението. Двигателя изначално е разработен, като високооборотен - със съответните мерки за да му позволят запазване на сравнително висок въртящ момент при тези високи обороти. И целта при такъв двигател се различава от целта на масовите двг. Не просто на двигателя да му повишат оборотите и "той да може да даде по-голяма мощност" като му се подаде повече гориво, а той ще получавал повече въздух поради високите обороти. Та вижда се и от примера - нещата съвсем не са "пределно прости". За отнасянето - вие го стартирахте, аз само следвам.slowtraveler написа: ↑12 Окт 2025 20:11 Искаш ли по-висока мощност - повишаваш оборотите на двигателя


"адски ги дразни,че на 189 км.в час изключва и не може повече."

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5538
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 677 пъти
Прекъсвач
Да, но купетата са различни, вероятно и ще куп неща. Една променена предна маска/броня без да пипаш нищо друго ти променя дебита на въздуха към радиатора, много вероятно и челното съпротивление. Добави към това че примерно в купето на Камри не влиза по-големият охладителен радиатор, и получаваш влошено охлаждане на двигател инвертор и каквото се сетиш из коша на мотора. От там вече се променя работата на самия двигател, защото в режим "Lexus" "ще свари компотите" в някаква ситуация. Изобщо не слагам на масата пословичната любов на Тойота да спестяват от всякакви материали и компоненти, и че Камрито много вероятно е доста осакатена версия на Lexus-a ако ще и да са в същите купета дори. Достатъчно е да поспестят материали, да вложат доста по-евтини и малотрайни детайли - и ето ти разликата в некомпенсирана топлина и какви ли не проблеми със детайли които ще се разрушат при по-висока скорост. И то ти е отразено в цената дори - Камри не струва колкото Лексус-а.
Игнорирам още много факти и подробности, мислейки съвсем простичко и "по бабешки", но това са си едни от съвсем очевидните причини от чисто физически и математически характер.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 5977
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 39 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Прекъсвач
Всъщност купетата не са толкова различни. А и запаса по мощност (в случая - около 180 кс - при такава мощност и автомобил с много по-лошо обтичане може спокойно да достигне скорост от 180, както и 200 км/ч) - може да компенсира много по-голямо челно съпротивление. Сравнете, например максималната скорост при камри и при рав (с по-голяма "челна" площ и съответно със значително по-голямо челно съпротивление) практически еднакви хибридни системи и мощности (както на двг, така и на другите компоненти на системата).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1542
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 213 пъти
- Получена благодарност: 126 пъти
-
- Мнения: 5977
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 39 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Прекъсвач
Т. е. челното съпротивление при ис е по-голямо.
И достига по голяма скорост - значи запаса по мощност му е достатъчен да преодолее повишеното въздушно съпротивление, дори при по високата скорост. При тази мощност и двата автомобила биха могли да се движат с доста по-голяма скорост от тези 200 км/ч , ако не се налагаше да се ограничат оборотите на мг2 - до колкото се разбира (или ако трансмисията е с такова предавателно число, че мг2 да не достига тези високи обороти преди повишаването на сумарните съпротивителни сили действащи на автомобила с нарастване на скоростта - не се изравнят с теглителната сила, която може да реализира автомобила при достигане на максималната мощност на задвижването си, преди да достигне предела си по скорост с конкретното задвижване - ако другите елементи на трансмисията са такива, че го позволяват). Вижте, например камри - двигател със 150 кс, с автомат, който също налага някой ограничения, максимална скорост дават 210 км/ч.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост