проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

ljubo_78
Мнения: 4
Регистриран на: 17 Май 2025 23:40
Местоположение: София
Автомобил: toyota avensis t22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от ljubo_78 » 18 Май 2025 07:44

Здравейте колеги, имама следния проблем както си работеше колата изгасна и няма палене.Не иска да върти изобщо.Като дам на контакт, нa таблото не светят индикаците на акумулатор и check engine и километрите ги няма. Сменил съм акумулатора и нов клеморед за всеки случай, всички предпазители са здрави. Няма комуникация с компютъра през OBD-то също. Ще се радвам, ако споделите някакви идеи за проблема. Благодаря

Аватар
mapamop
Мнения: 5235
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 599 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от mapamop » 18 Май 2025 08:42

Нещо, което зависи от контактния ключ работи ли?
Радио, запалка, електрически стъкла примерно.
Почти всички вериги минават през клемореда на ключа ("маргаритката"). Уредите на километража работят ли? Температура и бензиномер примерно.
Мисля си чисто първосигнално за клемореда на ключа или circuit opening relay (ако не бъркам изписването на името).
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6235
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 350 пъти
Получена  благодарност: 380 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от slowtraveler » 18 Май 2025 08:52

Силовите кабели от акумулатора, алтернатора, стартера, маса?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ljubo_78
Мнения: 4
Регистриран на: 17 Май 2025 23:40
Местоположение: София
Автомобил: toyota avensis t22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от ljubo_78 » 19 Май 2025 14:29

Почти всичко работи, индикация за отворени врати, abs, лампата на маслото , на ръчната спирачка, стъклата работят, всички светлини, чистачки. За горивомера и температурата необърнах внимание довечера ще проверя и ще пиша.Няма го акумулаторчето, чека и километрите.Силовите кабели съм проверил.Има маса на двигателя и купето.Най - интересното е , че когато на буксата на клемореда, от постояния плюсов кабел като подам ток на всики други кабели с мостчета светват всички лампи както е редно да светят при подаден контакт, стартера чука, но само така което не е решение. Ще проеря и въпросното circuit opening relay, мисля че е зад таблото с предпазители в купето.Там са 3 едно до друго

Аватар
zorbata
Мнения: 366
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 55 пъти
Получена  благодарност: 72 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от zorbata » 19 Май 2025 21:52

ljubo_78 написа: 19 Май 2025 14:29 стартера чука, но само така което не е решение.
Когато стартера само чука проблема е в котвата(това което дърпа бендикса) или някой от силовите кабели не дава добър контакт - дефакто има верига, но тока е много малък и не може да завърти стартера. Там си трябва много ТОК!
caryЦар

Аватар
mapamop
Мнения: 5235
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 599 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от mapamop » 19 Май 2025 23:11

На Т25 имаше 1 или 2 релета за стартера под таблото.
Виж да няма окислен или прегорял някой силов предпазител. Едни квадратни са с прозрачно прозорче отгоре, и отдолу нямат крачета а са "кабелни обувки" клемите им. Всички те са още в началото на всички захранващи вериги, веднага след fusible link.
Препипай ги първо тях преди да си се гмурнал под таблото.
zorbata написа: 19 Май 2025 21:52 Най - интересното е , че когато на буксата на клемореда, от постояния плюсов кабел като подам ток на всики други кабели с мостчета светват всички лампи както е редно да светят при подаден контакт, стартера чука
Т.е. да разбирам че си "байпаснал" клемореда на ключа и резултата е различен от преди байпаса?
Извади го тоя клеморед/маргаритката и виж за нагари вътре. Мисля да се вадеше лесно и се отваряше лесно.

Ако ти светват разни лампи след байпаса по-скоро релето под таблото ще е здраво. Аз бих го сменил тоя клеморед спекулативно за да знам че не е той. Не е изключено и да намеря в гаража или при моя в моргата клеморед на ключа, ако решиш че ти трябва.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

ljubo_78
Мнения: 4
Регистриран на: 17 Май 2025 23:40
Местоположение: София
Автомобил: toyota avensis t22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от ljubo_78 » 20 Май 2025 16:27

Когато байпасна буксата на клемореда всичко работи, даже я запалих снощи и направих няколко кръгчета в квартала.Когато махна мостчето от постояния плюсов кабел на клемореда и този който отговаря за напрежението, в случая аз го определям като "акумулаторчето" на таблото, колата гасне и всичко приключва. Не мога да разбера какво се случва.Клеморед не ми трябва сложил съм нов, благодаря за предложението от сърце. Не знам кабел ли е прекъснат някъде, връзка ли е нагоряла. Според мен всички релета и предпазители са здрави. Стартера върти нормално, алтернатора зарежда в граници 14.3В, акумулатор здрав.
Единствената грешка ,която ми да вава при диагностиката е бедна смес, която няма общо със случая.Като я запаля по втория начин имам комуникация с компютъра през OBD-то. КОгато наредя мостчетата нещо прескачам реле ли е, модул ли е, кабел ли е, не знам. Май ще ходя на ел. сервиз, че за 5 дена нищо не свърши сам, ама токоз ми е капацитета :D .Благодаря на Всички за идеите. Ще пиша като имам резултати....

ljubo_78
Мнения: 4
Регистриран на: 17 Май 2025 23:40
Местоположение: София
Автомобил: toyota avensis t22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от ljubo_78 » 20 Май 2025 17:21

mapamop написа: 19 Май 2025 23:11 Виж да няма окислен или прегорял някой силов предпазител. Едни квадратни са с прозрачно прозорче отгоре, и отдолу нямат крачета а са "кабелни обувки" клемите им. Всички те са още в началото на всички захранващи вериги, веднага след fusible link.
Препипай ги първо тях преди да си се гмурнал под таблото.
Тези 3-те силови предпазители HTR 40A, ALT 100A и ABS 60A са здрави мерил съм ги, даже този 60А на абс го смених с нов, защото му липсваше прозрачното капаче и ме дразнеше.

Аватар
mapamop
Мнения: 5235
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 599 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от mapamop » 20 Май 2025 20:09

ljubo_78, погледни си предпоследното мнение и го прочети отново. Не те тровя - сам си написал къде ти е проблема. Байпасваш клемореда на ключа и всичко работи. Проблема ти е в клемореда, колкото и странно да звучи. Това е ако си го замостил само него, но не и нещо друго. Свали я тая маргаритка и виж с мултиметъра като я въртиш с отвертката дали затваря веригата с пълен/плътен контакт или има неестествено съпротивление, или директно отворена верига. Не помня дали можеше да се обърне посоката ѝ, но май не. Остава ако е втора употреба да е пребита и втората или да заминала и тя. Ако е нова... Е дефектна.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
Freedom
Мнения: 406
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

проблем в електрическата система на авенсис Т22 1,8 vvt-i

Мнение от Freedom » 20 Май 2025 20:09

Колега, като мостираш (+) и "контакт" какво всъщност правиш - заобикаляш контактната пъпка на клемореда. Това, че е нов не означава, че проблемът не може да е в него. Успех!
edit: @mapamop ме е изпреварил.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта