Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
SCV клапана е един. Нямам представа как работи.
Ето стойности при различни режими:
1120-1265 mA - 850 rpm, на място (студен двигател 12 градуса)
1171 mA - 2500 rpm, на място
1151-1207 mA - от 800 до 2600 rpm, ускорение от 0 до 45 km/h - при отнемането на газта на 45км, SCV пада на 976 mA
1240 mA на 2500 rpm , ~65 km/h
1250-1350 mA - 1500-2100 rpm - ускорение от 55 до 70 km/h
1680 mA - 3800 rpm, 105 km/h, при отнемането на газта, тока спада до 1160 mA.
Графиките на Target Common Rail Pressure и Fuel Pressure се припокриват.
Ето стойности при различни режими:
1120-1265 mA - 850 rpm, на място (студен двигател 12 градуса)
1171 mA - 2500 rpm, на място
1151-1207 mA - от 800 до 2600 rpm, ускорение от 0 до 45 km/h - при отнемането на газта на 45км, SCV пада на 976 mA
1240 mA на 2500 rpm , ~65 km/h
1250-1350 mA - 1500-2100 rpm - ускорение от 55 до 70 km/h
1680 mA - 3800 rpm, 105 km/h, при отнемането на газта, тока спада до 1160 mA.
Графиките на Target Common Rail Pressure и Fuel Pressure се припокриват.
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Стойностите на налягането близко ли са до референтните в ръководството, както са описани със условията при засичане?
Предвид че целевото и текущото налягане вървят заедно, или с не повече от 10% разлика във времето, не изглежда да е проблемен SCV клапана или клапана за разтоварване на излишното налягане на рейла (клапана за обратната нафта).
Виж какво има писано в табличката за дросел, мап и маф. От там индиректно ще се види турбината мисля. Компресията без измерване няма как да стане, да се провери.
Предвид че целевото и текущото налягане вървят заедно, или с не повече от 10% разлика във времето, не изглежда да е проблемен SCV клапана или клапана за разтоварване на излишното налягане на рейла (клапана за обратната нафта).
Виж какво има писано в табличката за дросел, мап и маф. От там индиректно ще се види турбината мисля. Компресията без измерване няма как да стане, да се провери.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
MAP и MAF са в норми. Стойностите на налягането на горивото са в норми също.
Не мога да се ориентирам за дросела. Не знам и как да го сваля за да го изчистя.
Катерих Петрохан в двете посоки тия дни и тласъците си продължават дори и със смяна на горивото.
Нещо ново отново около 2000 оборота. На втора скорост, в изкачване след завой, еднократно се случи, за част от секундата заби муцуна и после с рязък ритник се изстреля. Също и на едно от изпреварванията, в изкачване, изпуши яко с черен дим - иначе не пуши.
ТМ Ауто, нищо не откриха.
... И понеже не са открили какво може да създава тези тласъци на 2000 оборота, ми взеха 100 лева...
Бихте ли ми препоръчали къде да ида в София, за да разбера реално какво става с автомобила?
Не мога да се ориентирам за дросела. Не знам и как да го сваля за да го изчистя.
Катерих Петрохан в двете посоки тия дни и тласъците си продължават дори и със смяна на горивото.
Нещо ново отново около 2000 оборота. На втора скорост, в изкачване след завой, еднократно се случи, за част от секундата заби муцуна и после с рязък ритник се изстреля. Също и на едно от изпреварванията, в изкачване, изпуши яко с черен дим - иначе не пуши.
ТМ Ауто, нищо не откриха.
... И понеже не са открили какво може да създава тези тласъци на 2000 оборота, ми взеха 100 лева...
Бихте ли ми препоръчали къде да ида в София, за да разбера реално какво става с автомобила?
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Опред зад вентилаторите за охлаждане на двигателя, под колектора с ЕГР-а мисля да беше. По спомен от моя с моргата - излиза заедно с колектора и след това вече може да го отделиш.
Приблизително тук:
- Прикачени файлове
-
- Screenshot 2024-10-31 171711.jpg (354.95 KiB) Преглеждано 3862 пъти
-
- 7373eae0e923c0bb9fa1b0d5b6985db1.png (57.85 KiB) Преглеждано 3861 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Обобщение:
Повече от 5 дни побутване няма.
Това, което е правено по двигателя е следното: нови горивен филтър, въздушен филтър и филтър на MAP, къса тръба след турбо (в посока кулер), както измит MAF сензор и почистен EGR клапан, два пъти смяна на горивото от различни бензиностанции (от пълен до празен резервоар).
Тъй като проблема не ми дава мира, автомобила премина вчера нова детайлна диагностика и следене на живи данни от мехаННика.
При диагностика и следене на живи данни повече от 2 часа, резултатите не показват проблеми или влошени характеристики.
Работа на двигателя в различните режими на натоварване съответства на референтните стойности в различни работни натоварвания. Няма аномалии в работата, включително и в конкретните обороти, както на отделните елементи, така и в общата им работа помежду им.
Беше обсъден и разхода на гориво на автомобила. 80% от ежедневното шофирането е изцяло градско, като най-високия разход е 7,8 л. (зимен). Извънградско, най-високия разход е 5,3 л.
Горното доведе до констатация към мен: спокойното каране тип икономично потребление. Странно е, че не търся икономия, даже може да се каже, че по-често зареждам от скъпия дизел, а не от обикновения.
Заключението, е че градското каране неминуемо натрупва отлагания, а за да не се натрупват отлагания или да се издухват такива, дизела си иска каране и то повече извънградско.
По-основното за моя проблем, е че в оборотите 1800-2200 автомобила започва процес по преминаване, гранично, от атмосферен в турбо. Преминаването му се контролира от компютъра, който от своя страна при бавно/леко ускорение, понякога може да се зачуди какво точно иска шофьора в тия 2000 оборота (дали ускорява или дали поддържа скоростта). Конкретно за моя двигател, 2000 оборота определено не могат да покажат възможностите на автомобила - иска си по-високи обороти и това е.
Използвам повода, за да благодаря на всички колеги, които помагаха в темата.
Поздрави!
Повече от 5 дни побутване няма.
Това, което е правено по двигателя е следното: нови горивен филтър, въздушен филтър и филтър на MAP, къса тръба след турбо (в посока кулер), както измит MAF сензор и почистен EGR клапан, два пъти смяна на горивото от различни бензиностанции (от пълен до празен резервоар).
Тъй като проблема не ми дава мира, автомобила премина вчера нова детайлна диагностика и следене на живи данни от мехаННика.
При диагностика и следене на живи данни повече от 2 часа, резултатите не показват проблеми или влошени характеристики.
Работа на двигателя в различните режими на натоварване съответства на референтните стойности в различни работни натоварвания. Няма аномалии в работата, включително и в конкретните обороти, както на отделните елементи, така и в общата им работа помежду им.
Беше обсъден и разхода на гориво на автомобила. 80% от ежедневното шофирането е изцяло градско, като най-високия разход е 7,8 л. (зимен). Извънградско, най-високия разход е 5,3 л.
Горното доведе до констатация към мен: спокойното каране тип икономично потребление. Странно е, че не търся икономия, даже може да се каже, че по-често зареждам от скъпия дизел, а не от обикновения.
Заключението, е че градското каране неминуемо натрупва отлагания, а за да не се натрупват отлагания или да се издухват такива, дизела си иска каране и то повече извънградско.
По-основното за моя проблем, е че в оборотите 1800-2200 автомобила започва процес по преминаване, гранично, от атмосферен в турбо. Преминаването му се контролира от компютъра, който от своя страна при бавно/леко ускорение, понякога може да се зачуди какво точно иска шофьора в тия 2000 оборота (дали ускорява или дали поддържа скоростта). Конкретно за моя двигател, 2000 оборота определено не могат да покажат възможностите на автомобила - иска си по-високи обороти и това е.

Използвам повода, за да благодаря на всички колеги, които помагаха в темата.
Поздрави!
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Отново същата история.
Стопли се времето и пак се почнаха тласъците, и то още по-чести и пак около 2000 оборота...
Тая кола не може да се кара като хората и това е. Почна да губи и мощност, яд ме хвана чак!
Нова диагностика и преглед - нищо.
Накрая ме пратиха на тест с пушек под налягане.
И хоп, маркуча преди кулера.
Как никой не го видя не си обяснявам!

Поръчах маркуч MEAT & DORIA, парт номер: 961210. Само това ми предложиха при няколко доставчика.
Внимание! Не купувайте този маркуч! Грешни рязстояния между извивките и заради това при монтажа ясно личи, че е по-къс 1-2 сантиметра.
Нямах избор - монтирах го.
Процедурата не е сложна. Неоходими инструменти: отвертка PZ/PH2 и ключе 10-ка.
1. Демонтират се корите над радиатора.
2. Демонтира се акумулатора, заедно с пластмасовата тавичка под него.
3. Демонтира се металната стойка на акумулатора (4 болта)
4. Вече имате достъп до долната част на маркуча.
5. Освобождавате горната част на маркуча от тръбата.
6. Долната част на маркуча има метален накрайник, който е със издърпваща се скоба за отключване. Издървате скобата навън. Маркуча вече е отключен от кулера и се демонтира без усилие.
7. Прехвърляте накрайника и скобите на новия маркуч и монтирате в обратния ред.
Чудя се дали да поръчвам друг маркуч, например ESEN SKV
парт номер: 43SKV340... Мнения?
Стопли се времето и пак се почнаха тласъците, и то още по-чести и пак около 2000 оборота...
Тая кола не може да се кара като хората и това е. Почна да губи и мощност, яд ме хвана чак!
Нова диагностика и преглед - нищо.
Накрая ме пратиха на тест с пушек под налягане.
И хоп, маркуча преди кулера.
Как никой не го видя не си обяснявам!

Поръчах маркуч MEAT & DORIA, парт номер: 961210. Само това ми предложиха при няколко доставчика.
Внимание! Не купувайте този маркуч! Грешни рязстояния между извивките и заради това при монтажа ясно личи, че е по-къс 1-2 сантиметра.
Нямах избор - монтирах го.
Процедурата не е сложна. Неоходими инструменти: отвертка PZ/PH2 и ключе 10-ка.
1. Демонтират се корите над радиатора.
2. Демонтира се акумулатора, заедно с пластмасовата тавичка под него.
3. Демонтира се металната стойка на акумулатора (4 болта)
4. Вече имате достъп до долната част на маркуча.
5. Освобождавате горната част на маркуча от тръбата.
6. Долната част на маркуча има метален накрайник, който е със издърпваща се скоба за отключване. Издървате скобата навън. Маркуча вече е отключен от кулера и се демонтира без усилие.
7. Прехвърляте накрайника и скобите на новия маркуч и монтирате в обратния ред.
Чудя се дали да поръчвам друг маркуч, например ESEN SKV
парт номер: 43SKV340... Мнения?
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 27 Фев 2018 15:41
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 5 пъти
Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Друг вариант е на Turborury. Полски са.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Повечето хора при такава авария инсталират оригинален маркуч и забравят за следващите 20+ години.
Един не ми се е оплакал...
Един не ми се е оплакал...
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
- Местоположение: България
- Автомобил: Авенсис Т25
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Колега, в крайна сметка изчезна ли проблем или не?
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: babata, nogopechen и 4 госта