Омасляване на двигателя
Омасляване на двигателя
Здравейте, първо да се похваля вече като горд собственик на Авенсис т27 комби 1.8 бензин. След 20 години бродене по БМВ форумите сега ще почвам да томозя вас. Както споменах вече купих си въпросната Тойота. Голямо търсене падна огледал съм всички тойоти в София и Перник над 12 броя и ми направи впечатление едно омасляване което всичките имаха някои са били с измити двигатели други не бяха мити но при всички се вижда едно омасляване. От страната на ремъка от към купето долу ниско има някакъв датчик за маслото може би не знам. Та около този датчик наблюдавам омасляването. Има го и на колата която купих. Въпроса е от къде идва този теч за да се оправи евентуално. Дали от някакво уплътнение на този датчик дали от капака отпред, който предполагам е на ангренажа или от гарнитурата на картера? Ако някой знае да сподели моля?
- gimara
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
Омасляване на двигателя
Година на производство на колата? Километраж?
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

Омасляване на двигателя
Дванайсети месец на 2010 година. Малко под 170000 по километраж ама аз не вярвам на тия работи.
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Омасляване на двигателя
Ами странен проблем е това, на когото така и не намерихме отговор (с един доверен мой автомеханик). На моя Авенсис на около 160 000км моят човек му сменя съединител и намери СЪЩОТО омасляване, беше омазан целия двигател отзад, от капака на ангренажа и клапаните до този датчик, когото споменаваш. Колата нямаше загуба на масло, която да се хване на маслопоказателя. Позачудихме се. Даже той не беше сигурен дали е от датчика или гарнитура е тръгнала. За момента решихме да измием двигателя и да го наблюдаваме, че да сме сигурни КОЕ да се сменя. И....изненада, за вече над 11 000км двигателят е напълно СУХ.
Лично аз предполагам, че датчикът е пропуснал и в последствие се е "затлачил" и не пуска пак

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Омасляване на двигателя
Случайно около него да се събират повърхностите на 3 детайла?
Смених о-пръстен на обтегача че беше олят мотора около него
Смених гарнитурата на тапата със цедката на vvt-i и пак си имаше омасляване под тях. Излезе 19 годишния опечен силикон на фабриката в зоните по-горе, където се срещат капака на клапаните, главата и капака на веригата.
Смених о-пръстен на обтегача че беше олят мотора около него
Смених гарнитурата на тапата със цедката на vvt-i и пак си имаше омасляване под тях. Излезе 19 годишния опечен силикон на фабриката в зоните по-горе, където се срещат капака на клапаните, главата и капака на веригата.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Омасляване на двигателя
Точно така е. Събират се тези 3 детайла и моят човек точно това си помисли, че гарнитирата е опечена, но за 11000км не протече пак....
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Омасляване на двигателя
Капака на веригата мисля че и при вашите двигатели е без гарнитура. Само са сложили силикон по цялата му периферия. Спрял ти е теча вероятно от натрупано изсъхнало масло в пората. Когато силикона деградира още ще протече пак. Понеже е малка хлабината между всичките детайли теча не мисля че ще е драстичен да направи беля, но ще цапа мотора и дразни окото.
Моята барака засега е суха и чиста там, но силикона е на 4 месеца.
Моята барака засега е суха и чиста там, но силикона е на 4 месеца.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Омасляване на двигателя
Да, силикон е (неточно се изказах с гарнитурата). Да, вероятно така ще стане. Ще се сменя тогава....тъпото е, че трябва да си пращам колата до България и да се сваля двигател, ма...каквото такова 
Явно там се слага силикон, който не е толкова устойчив, колкото класическата гарантира. Поне това е мое предположение. Въпреки, че на Лексуса ми беше изпечена гарнитирата (истинска такава) на капака на клапаните (и я сменихме)....без да има проблеми с охлаждане на двигателя, картерни газове и всякаквите релевантни за това неща. Явно си им идва времето на тези компоненти. Абсолютно същите "проблеми" ги има явно при много коли. Поне около мен при Мерцедес 2,2д, Тоуарег 3л TDI и Волво S60 + моите две. Но при всички се появи след 150 000км. Просто това са си характерни неща за "старите" коли, но ми идва върло да сменям колата на 3-4 г. И почнах да ги правя. Съвет към автора на темата..... просто иди да я видят и сменете силикона

Явно там се слага силикон, който не е толкова устойчив, колкото класическата гарантира. Поне това е мое предположение. Въпреки, че на Лексуса ми беше изпечена гарнитирата (истинска такава) на капака на клапаните (и я сменихме)....без да има проблеми с охлаждане на двигателя, картерни газове и всякаквите релевантни за това неща. Явно си им идва времето на тези компоненти. Абсолютно същите "проблеми" ги има явно при много коли. Поне около мен при Мерцедес 2,2д, Тоуарег 3л TDI и Волво S60 + моите две. Но при всички се появи след 150 000км. Просто това са си характерни неща за "старите" коли, но ми идва върло да сменям колата на 3-4 г. И почнах да ги правя. Съвет към автора на темата..... просто иди да я видят и сменете силикона
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Омасляване на двигателя
За да се извади капака на веригата не мисля че трябва да се изкорми мотора от купето - поне на моята по сервизно се освобождава ляв/десен тампон на двигателя от страната на веригата, и се отстранява тампона. Двигателя се надига с крик и дъска откъм веригата под картера. След което се източват масло и антифриз, защото водната помпа е хваната за капака. И се сваля. Панаира е голям за дребен теч на масло, и не бих го направил освен от някаква форма на перфекционизъм или "за спорта".
Заводския силикон при мен беше/бил е (някога) бял на цвят и беше станал целия на пластмаса която се ронеше. Но говоря за 19 годишен автомобил. Картера е същата история и от там май ми се стори по-значителен теча на масло, през ръба му.
Но и със тия двата теча до преди 2 години губех около 200-300 грама на година за 10-17000 км пробег. Последните две години се беше изучила да избутва 400-600 грама рязко на магистрално каране, когато си реши. После не го пипаше.
Заводския силикон при мен беше/бил е (някога) бял на цвят и беше станал целия на пластмаса която се ронеше. Но говоря за 19 годишен автомобил. Картера е същата история и от там май ми се стори по-значителен теча на масло, през ръба му.
Но и със тия двата теча до преди 2 години губех около 200-300 грама на година за 10-17000 км пробег. Последните две години се беше изучила да избутва 400-600 грама рязко на магистрално каране, когато си реши. После не го пипаше.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Омасляване на двигателя
Аз понеже имам удоволствието сам да си правя ремонтите, преди 2-3 години се разрових сериозно и установих, че много афтърмаркет фирми, особено в УК и Щатите предлагат всякакви гарнитурки, там където Тойота дава само силикон. Много е вероятно дали поради изпичане, дали поради умора на материалите, повърхностите на някои детайли да не са идеални. Комбинацията на една такава гарнитурка заедно със силикон може би би подобрила значително плътността и подобни течове биха могли да изчезнат за дълъг период от време. Така че само споделям... 

-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Омасляване на двигателя
При моя Авенсис двигателя е доста забутан навътре. Могло и без да се сваля, но за по-удобно предпочита да го свали. Но, да, за момента нямам смисъл от ремонт на "запотяване", което даже в момента НЕ се проявява пак...Иначе аз съм си перфекционист и реално бих се навил, но хайде. 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта