3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от nov » 25 Апр 2025 07:51

Колеги,
От вчера ми се появи следния проблем, който пък тази сутрин изчезна, но имам едни съмнения, че ще се появи отново.
Запалвам колата студена, нормално си сваля оборотите на около 900 без трептения и т.н.Започвам да шофирам и след време (като позагрее малко - незнам дали има някаква корелация с това), ме учуди, че колата си върви без натиснат педал на газта, освободих от скорост и оборотите започнаха да скачат от 1500 до 2000, после рязко падат на 1200, после пак на 2000 и така, докато колата върви по инерция, спрях място и оборотите паднаха до 1000 (обикновенно държи около 700-800). Това го прави няколко пъти със скачащите обороти, като държа да отбележа, че я пробвах и на бензин и проблема е абс.същия. Прибрах се и тази сутрин всичко изглеждаше нормално - проблема го нямаше, но работата ми е сравнително близо (2,5км) и само мина на газ на половината път. Грешки никъде не изписва по таблото, свещи са сменени с оригинални такива преди 20к.км, нямам проблем с бобините, валвматика е сменен по гаранция преди приблизително 250к.км, но от служител работещ в Тойота разбрах, че въпросния има определен живот. От прочетенето тук във форума стигам до извода, че ако е валвматик-а ще имам проблем с оборотите на празен ход, тоест ще падат много (може и да бъркам). Та какво конкретно да прегледам, освен, че ще търся някой майсторяга с читава диагностика:
1. Да не би да имам спукан маркуч някъде и да смуче въздух и по този начин да си бърка сместта, както на бензин така и на газ - но ако е така щеше и тази сутрин да направи проблема
2.Да се почисти дросела - не е чистен никога и реално нямам идея какво е състоянието му
3.Има датчик (информирах се от тема на колега във форума) за положението на дроселовата клапа - знае ли някой какви $ е това нещо?
4.Последен (от механичните варианти) - има сензор/датчик за положението на педала на газта - ако се е замърсил и т.н.?
5. Мисля си да откача клемите на акумулатора за половин час, но незнам дали ще постигна желания ефект (дано да нямам код за радиото) и един вид да се "ресетне" екю-то?

Всякакви съвети ще са от полза.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5218
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 594 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от mapamop » 25 Апр 2025 08:04

Не пипай клемата на акумулатора.
Търси си теча на вакуум / паразитен въздух.
Датчика за положението на дросела мисля да е в самия него и се сменя с дросела. Няма да ти развалям деня като ти кажа какви пари е на Авенсиса.... Но е малко вероятно да е той, или поне аз не очаквам да е той.

Добре дошъл в клуба: viewtopic.php?t=38431&start=15
Почти всичко с малко различни технически нюанси е валидно и за теб.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от nov » 25 Апр 2025 08:09

Мерси за бързия отговор, тоест имам теч на въздух някъде, а дали е възможно да имам "прогоряла"/дефектирала гарнитура на смукателните колектори, защото колата бръмчи, като на пробито гърне някъде по генерацията, а двама я гледаха отдолу и не видяха никъде да има дупки, нямам дори гнило по генерацията никъде?
P.S. Имам абсолютно същия махалоподобен ефект на стрелката на оборотите,като клипа на 1-та страница на темата на която си дал линк, само дето скачат малко повече до 2000, можеш ли в извод да кажеш какъв беше точно проблема, че темата е 6-7 страници, директно да го търся там. Благодаря предварително.
Щом се касае за Тойота съм подготвен за всякакви умопомрачителни цени - та каква е цанта на дросела със все датчиците, предполагам се купува САМО оригинален и сигурно трябва да се обучи в ТОйота, ако се налага такова разбира са или е Plug&play?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от ufer » 25 Апр 2025 09:35

Можеш да направиш малка проба с една четчица, потопена в бензин или със спрей при работещ двигател. "Нанасяш" по периферията на смук. колектор, където е гарнитурата и ако се увеличат оборотите, значи проблемът е там. По-трудно ще бъде от долната страна, но няма невъзможни неща... :thumbsup:

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от nov » 25 Апр 2025 09:52

Благодаря за съвета, но по този начин няма ли опасност да се запали нещо с този бензин?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от ufer » 25 Апр 2025 10:00

Ти няма да заливаш двигателя с него, а нанасяш по малко с четчица по границата с гарнитурата...

Аватар
WoLF
Мнения: 3470
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 704 пъти
Получена  благодарност: 278 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от WoLF » 25 Апр 2025 10:01

Ако имаш димогенератор пак ще видиш откъде дърпа... Може също и да надуеш с него и да видиш откъде пък излиза boxed.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mapamop
Мнения: 5218
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 594 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от mapamop » 25 Апр 2025 10:04

ufer написа: 25 Апр 2025 09:35 "Нанасяш" по периферията на смук. колектор, където е гарнитурата и ако се увеличат оборотите, значи проблемът е там
Трябва да е мнооого скъсана тая гарнитура за да мине номера. Половин спрей за спирачки налях по моята и нищо не мръдна като обороти. Поне при мен проблема беше че бяха вдървени и смачкани, колкото да недооплътняват, но не и да се засмуче спрея.
nov написа: 25 Апр 2025 09:52 Благодаря за съвета, но по този начин няма ли опасност да се запали нещо с този бензин?
АКо не пушиш по време на пробата или не си оставил някой калорифер в краката ти, вероятността е почти нулева. Количеството запалими материали са толкова че няма да успеят да ти опърлят дори веждите или ръцете ако решат да се запалят.
Виж си на диагностика късия трим - ако смуче въздух ще си почти през цялото време, да не кажа през цялото време на плюсови стойности, и то над +2. Погледни графиките които съм пускал в оная тема как изглеждат и при теб ако всичко е наред, би трябвало да изглеждат подобно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от nov » 25 Апр 2025 10:11

Мерси за съветите колеги, ще пробвам описаните от вас неща, довечера съм на диагностика с Делфи, но какво ще хване, все пак не е техстриим?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5218
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 594 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от mapamop » 25 Апр 2025 10:19

nov написа: 25 Апр 2025 10:11 на диагностика с Делфи
За*би с тая "диагностика" ...
Вземи си кабел, истински кабел от кЕтайцЕте. Колкото и да се опитвам да си включа принудително компресора на климатика с това Делфи, никога не съм успявал на версии 2014,2016,2017,2020,2021. Причината е че глупавото нещо се опитва да ми зацепи магнитния съединител на компресора, а то няма такъв ... Това само за пример. Имало е и други неща в него които са ме превъзбуждали.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

3ZR-FAE 2012 RAV4 проблем с "играещи" обороти

Мнение от nov » 25 Апр 2025 21:14

Има леко развитие по казуса.
След диагностика с Делфи показа следните 2 грешки:
Р1604 - Startability неизправност
- напрежение

И

Р1604 - Startability неизправност
- Задаване на скоростта на вентилатора, климатик

Тоест една и съща грешка, като код с две различни описания, нямахме мултицет за да видим как и колко зарежда генератора, акумулатора е на над 5 години но е Бош Силвър ако има някакво значение. Колата от сутринта днес до момента (изминати около 100 км) не показа никакви колебания на оборотите, мъчих я всякак, климатик на макс, по инерция и т.н.
Изтрихме грешките, като не се знае кога са се появили, защото при мен тоя проблем се появи вчера вечерта.
Според човека, който пусна диагностиката проблема не е механичен, като не пречи да се почисти дросела, по-скоро е електрически, защото имал познат с Авенсис 2 със същия проблем и след, като оправили/рециклирали генератора проблема изчезнал.Това е само насока разбира се, ще я премеря и ще я следя, засега се "закрепи".
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 5 госта