MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2025 12:46

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

silarionova
Мнения: 3
Регистриран на: 17 Фев 2025 14:19
Местоположение: Русе
Автомобил: Toyota Yaris 2006 автоматик
Благодарил/а: 5 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от silarionova » 17 Фев 2025 15:05

Здравейте на всички!
Имам Тойота Ярис 2006 с автоматична скоростна кутия. Преди месец смених съединител, а маховикът е прешлайфан.Колата е обучавана. Имаше вибрация при тръгване, което по думите на майстора се дължало на китайската програма. Намерих друг човек, който обучи колата с оригинална програма, което доведе до появата на грешка - зъбното колелце и блокиране на движението. Върнахме китайската програма, но въпреки всичко, зъбното колелце светва и спира на най-неподходящи места, предизвиквайки недоволството на други участници в движението. Освен Peter555 има ли друг потребител, към който мога да се обърна - с местонахождение Русе и около Русе.
Имам разпечатки от грешките, които дава колата преди и след ремонта.
Преди 3 години, когато даваше същата грешка и сменях само съединетел, проблемът ми беше решен, но сега нещата явно се "закучиха".
Извинявам се, ако не съм се изказала технически. Приемете, че съм блондинка. :)
Благодаря на отзовалите се.

vdon78
Мнения: 3
Регистриран на: 09 Мар 2025 10:06
Местоположение: София
Автомобил: Auris - 2009г 1.4 D/ммт
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 4 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от vdon78 » 13 Мар 2025 10:59

Здравейте, на всички.
Поздравления за интересния и хубав форум.
От една седмица синът ми придоби Тойота AURIS 2008г 1.4 DWD с ММТ кутия на около 190 000км. Последните 10г колата е карана и обслужвана само и единствено от мой близък приятел.
Понеже аз карам автоматици от над 20години ми стана интересно за въпросната ММТ кутия и се порових във вашия форум и мисля, че изчетох всичките 130 страници - е може и да съм пропуснал някоя друга. И направо съм впечатлен от някой колеги, които са се борили и разучавали тази кутия във времето - за което шапки долу.

Към момента колата си върви чудесно - двигател тих за дизел, пъргав, скорости влизат сами лесно с леко почудване при потегляне. Предишния собственик е карал колата само на Е не е използвал ръчните скорости никога - нито от лоста нито от перата на волана. На светофар колата се слага на N и така.
Преди 5години на 120хил ким е сменен комплект съединител. Доколкото знам на актуатора не е правено нищо или ако е правено и той не знае.
Преди 65хил е сменяно маслото на скоростите с оригинално от Тойота. В момента съм го поръчал и в понеделник ще го сменим.
Впечатлението което имам за скоростите е че при потегляне на абсолютен равен път без наклон, когато се сложи лоста от N на E и се пусне спирачката колата си ОСТАВА НА МЯСТО не потегля сама, а трябва да се подаде леко газ. Това го прави и на задна. Доколкото ми е ясно това не трябва да е така. След това скоростите се сменят нормално - леко и плавно. Както нагоре, така и на долу.
Искам де се обърна със съвет от Petar555 - понеже разбрах, че е от София дали е ще му е удобно да се свърже с мен за малко съвет относно въпросната кола. Ако може бих му закарал колата в удобно за него място и време да я тества и ако е необходимо да направим някакво обучение и настройки на скорости. Или да ме насочите къде в София може да се извърши това нещо и ако има нужда от нещо като смяна на съединител и ремонт на актуатор и обучение, както и какви са стъпките при първи симптоми.
Защото не искам да се стига до светване на червената лампа и изключване от скорост насред някой булевард или кръстовище в София. Все пак детето е млад шофьор от няколко месеца и не знам как ще реагира.
БЛАГОДАРЯ предварително.

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от WoLF » 13 Мар 2025 11:16

Напиши още едно мнение някъде и му пусни съобщение. Поздравления за придобивката с пожелания за безпроблемност и удоволствие :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

vdon78
Мнения: 3
Регистриран на: 09 Мар 2025 10:06
Местоположение: София
Автомобил: Auris - 2009г 1.4 D/ммт
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 4 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от vdon78 » 13 Мар 2025 13:00

Здравейте, отново и другото, което искам да попитам за тази кола - AURIS 1.4 D4D с ММТ 2008г
Предния собственик ми каза, че по доста стръмен баир при изкачване колата няма мощност и не може да го изкачи. Това предполагам, че се случва като я кара на Е а не в ръчен режим на М1
Аз още не съм я пробвал, защото около нас няма такова стръмно изкачване. Та си мисля, дали това е, че колата минава автоматично на 2ра и се мъчи при изкачването - или си е започнала да се поизносва я съединител я актуатор или друго. Но надявам се колегата petar555 да ми разясни всичко.
Благодаря на WoLF за препоръката и пожеланията

Zaro88
Мнения: 1
Регистриран на: 13 Мар 2025 22:18
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Zaro88 » 13 Мар 2025 22:26

Привет ,колеги !!! Прословутия проблем с със зъбното колело при аурис 1.4 д При подаване на спирачка светва зъбното колело. Моля колегата petar555 да даде контакт предвид огромния му опит!!!

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от WoLF » 14 Мар 2025 08:02

Направи си труда да прочетеш поне две мнения над твоето... Да не говорим, че в търсачката бързо се намира негова тема и начин за връзка mellow.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Sv.Lozev
Мнения: 1
Регистриран на: 10 Фев 2025 20:47
Местоположение: Stara zagora
Автомобил: Corolla 2007

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Sv.Lozev » 15 Мар 2025 13:44

Привет колеги!
След преминато обучение чрез скоростният лост и педала и правилно позициониране на актуатора единствено при включване на задната скорост светва сигналът със зъбното колело, като самата предавка работи и колата потегля съвсем нормално назад,а след изключване на двигателя сигналът изгасва. Възможно ли е датчика за задната скорост да е причината, понеже и задните светлини не реагират при включване назад?

Аватар
Митхат
Мнения: 3820
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Митхат » 15 Мар 2025 14:05

Напълно възможно,на диагностиката го гледайте.

vdon78
Мнения: 3
Регистриран на: 09 Мар 2025 10:06
Местоположение: София
Автомобил: Auris - 2009г 1.4 D/ммт
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 4 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от vdon78 » 20 Мар 2025 12:29

Здравейте, искам да благодаря на колегата Petar555 Свърза се с мен, видяхме се, прочете колата, надълго и нашироко ми обясни всичко за ММТ кутията. Човека наистина си разбира от работата и ако имате проблеми или въпроси - не се лутайте особено ако сте от София или региона. Той е вашия човек.
Благодаря му и искрено се надявам да не се виждаме с него скоро :) :) :)

Petar555
Мнения: 568
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 34 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 20 Мар 2025 17:00

Sv.Lozev написа: 15 Мар 2025 13:44 Привет колеги!
След преминато обучение чрез скоростният лост и педала и правилно позициониране на актуатора единствено при включване на задната скорост светва сигналът със зъбното колело, като самата предавка работи и колата потегля съвсем нормално назад,а след изключване на двигателя сигналът изгасва. Възможно ли е датчика за задната скорост да е причината, понеже и задните светлини не реагират при включване назад?
Грешката е P0812 най-вероятно. Ключето за палене на светлините на задна скорост.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Petar555
Мнения: 568
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 34 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 20 Мар 2025 17:01

vdon78, благодаря. Безаварийно!
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

nedko3420
Мнения: 21
Регистриран на: 20 Авг 2020 11:20
Местоположение: Frankfurt
Автомобил: Toyota corolla verso
Получена  благодарност: 4 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от nedko3420 » 06 Апр 2025 22:06

Здравейте колеги, карам Корола Версо с ММТ от 7 години. Преди около месец ми светна зъбното колело и след като няколко пъти колата спира, реших да направя ремонт. Преди 5 години смених съединителя и ремонтирах актуатора на му. Смених втулките на актуатора и лагерите на матарчето. Четките бяха на 50% и ги оставих. След ремонта, направих актуализация съгласно инструкцията, взена от интернет и колата тръгна. Та сега свалих актуатора и видях, че четките на моторчето са свършили. Поръчах нови четки, лагерчета, както и втулки. Събрах актуатора и след като опитах да направя актуализация, още на първата стъпка изчезна N от таблото и повече нищо не тръгна. Тъй като сервизът на Тойота в Пазарджик е близо, закарах колата там, но и те не успяха да я подкарат. Посъветваха ме да прегледам ремонтираното маторче. Действително, моторчето беше със задръстен с графит колектор. Консумираше 8 А ток, а напрежението падаше до 4 В. Почистихме го, консумацията падна до 4 А , напрежението се запазваше 12 В. Отново инициализацията не тръгна. От Тойота ме посъветваха да видя съединителя, тъй като от смяната съм изминал 140х.км. При проверката, се оказа, че има износване на феродовия диск и храповика на претискателния диск е на 7-ия зъб. Сложих нов диск, върнах храповика и пак нищо. Дайте съвет каде да търся грешката си? Извинявайте за дългото писане, но исках максимално да дам информация.

Petar555
Мнения: 568
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 34 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 06 Апр 2025 22:23

Здравейте колега,

Моторчето на празен ход без да е куплирано към механизма трябва да харчи максимално 2А, нормално е около 1.5-1.7 А след като се преработят четките. Напрежението не трябва изобщо да мърда. С какво го захранвате?
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

nedko3420
Мнения: 21
Регистриран на: 20 Авг 2020 11:20
Местоположение: Frankfurt
Автомобил: Toyota corolla verso
Получена  благодарност: 4 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от nedko3420 » 07 Апр 2025 10:44

Закачваме го на тестер за елмотори и отчита консумация около 3.5 - 4 А.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта