Съобщения за грешки в системата за управление и системата за паркинг спирачка - Авенсис Т27
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 20 Фев 2017 09:36
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Съобщения за грешки в системата за управление и системата за паркинг спирачка - Авенсис Т27
Здравейте колеги,
Преди няколко дни при запалване на таблото на моя автомобил (тойота Авенси, т27, 2014г., 1.8 valvematic, бензин) ми се изписаха няколко съобщения за грешки:
- Check power steering system --> воланът се удърви;
- Check parking brake system --> самата ръчна спирачка не беше активирана, като пробвах да я активирам и след това дезактивирам сработи без проблем.
Също така свенаха лампите, че traction control системата сработва (колата стои запалена неподвижна), Check engine и още някакви лампи, дето не успях да ги запомня всичките.
Изгасих двигателя и пак запалих. Този път съобщението Check power steering system не се появи и воланът не беше удървен.
След като подкарах колата установих, че всичко си работи безпроблемно.
Минах един около 1 км за да тествам колата в различни режими и понеже светналите лампи и съобщението не изгасваха спрях. Реших да разкача минусовата клема на акумулатора, за да пробвам по този начин да изтрия грешката.
Този опит се оказа сполучлив --> след като закачих клемата и запалих колата, всички съобщения за грешки повече не се появиха и светещите лампи за грешки (check engine, traction control и други) не светиха.
Ако има някакво значение - 1-2 дни преди да се случи описания по-горе инцидент бях разкачал акумулатора, за да го заредя, тъй като колата не се кара ежедневно. Съобщението за Check power steering system ми се е появявало и друг път, след запалване, когато пак съм разкачал акумулатора за зареждане --> След като колата е стояла дълго без акумулатор, после като запаля известно време дръжи много ниски обороти (400-500/мин) и понякога изгасва и тогава изписва това съобщение. Досега не съм му обръщал някакво специално внимание, защото при повторно запалване винаги досега е изгасвало (както се случи и този път) и след като покарам малко колата оборотите се възстанояват.
Но съобщението за проблем с ръчната спирачка и светналите лампи за тракшън контрол и check engine досега не са ми се бяха появявали и съм озадачен дали има някакъв проблем или просто е бъг в електрониката, който след рестарт се оправя.
Пиша всичко това, за да попитам дали някой друг е имал подобен инцидент и ако знае на какво се дължи, нека да сподели. Накратко - имали нужда да се правят доп. проверки или не?
Преди няколко дни при запалване на таблото на моя автомобил (тойота Авенси, т27, 2014г., 1.8 valvematic, бензин) ми се изписаха няколко съобщения за грешки:
- Check power steering system --> воланът се удърви;
- Check parking brake system --> самата ръчна спирачка не беше активирана, като пробвах да я активирам и след това дезактивирам сработи без проблем.
Също така свенаха лампите, че traction control системата сработва (колата стои запалена неподвижна), Check engine и още някакви лампи, дето не успях да ги запомня всичките.
Изгасих двигателя и пак запалих. Този път съобщението Check power steering system не се появи и воланът не беше удървен.
След като подкарах колата установих, че всичко си работи безпроблемно.
Минах един около 1 км за да тествам колата в различни режими и понеже светналите лампи и съобщението не изгасваха спрях. Реших да разкача минусовата клема на акумулатора, за да пробвам по този начин да изтрия грешката.
Този опит се оказа сполучлив --> след като закачих клемата и запалих колата, всички съобщения за грешки повече не се появиха и светещите лампи за грешки (check engine, traction control и други) не светиха.
Ако има някакво значение - 1-2 дни преди да се случи описания по-горе инцидент бях разкачал акумулатора, за да го заредя, тъй като колата не се кара ежедневно. Съобщението за Check power steering system ми се е появявало и друг път, след запалване, когато пак съм разкачал акумулатора за зареждане --> След като колата е стояла дълго без акумулатор, после като запаля известно време дръжи много ниски обороти (400-500/мин) и понякога изгасва и тогава изписва това съобщение. Досега не съм му обръщал някакво специално внимание, защото при повторно запалване винаги досега е изгасвало (както се случи и този път) и след като покарам малко колата оборотите се възстанояват.
Но съобщението за проблем с ръчната спирачка и светналите лампи за тракшън контрол и check engine досега не са ми се бяха появявали и съм озадачен дали има някакъв проблем или просто е бъг в електрониката, който след рестарт се оправя.
Пиша всичко това, за да попитам дали някой друг е имал подобен инцидент и ако знае на какво се дължи, нека да сподели. Накратко - имали нужда да се правят доп. проверки или не?
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост