Avensis T25 2.0 1AZ-FSE D4S 147HP 2003 - Върти, но не пали ?
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Avensis T25 2.0 1AZ-FSE D4S 147HP 2003 - Върти, но не пали ?
Здравейте скъпи съфорумници и честита Баба Марта!
Ще бъда кратък и максимално изчерпателен, а именно:
Авенсис т25/2.0 - 147к.с (бензин с директно впръскване) 2003г. / 300 000+ км.
При никакви промени (смени на части) една сутрин (около -3 градуса), реши че няма да запали. Колкото и да върти стартера - нищо не се случва, дори не мъцва да подпали. Запали с дърпане от втори опит.
От няколко дни преди това ми направи впечатление, че сутрин пали по - трудно (около 5 секунди) - стартера върти и тогава запалва, като при всеки следващ опит през деня - пали нормално, в рамките на 1 - 2 секунди. Проверихме свещите (иридиеви на 15 000 км) бяха в приемливо състояние.
Всичко е наред цялата седмица - сутрин пали с 5 секунди закъснение, през деня - без грешка. Автомобилът върви чудесно, оборотите са стабилни и има мощност, както винаги е била. Прибирам се от пътуване - вкарвам я в автомивката и след това не може да запали. С дърпане - няма грешка - пали незабавно.
Закачихме я на 2 различни диагностики - няма регистрирани грешки или отклонения в допустимите стойности (или там каквото гледат диагностиците).
Единият се съмняваше в стартера - дали, освен че върти, подава достатъчно ток към свещите, но предвид че е избирателно запалването - как може веднъж да подава ток, веднъж да не подава?
Най - неприятно от всичко това е, че състоянието е непостоянно. Може да се случи веднъж на 20 старта, може и да не се случи изобщо.
Четох подобни теми, но не намерих подобен случай.
Ще се радвам на съвет, благодаря!
Поздрави!
Ще бъда кратък и максимално изчерпателен, а именно:
Авенсис т25/2.0 - 147к.с (бензин с директно впръскване) 2003г. / 300 000+ км.
При никакви промени (смени на части) една сутрин (около -3 градуса), реши че няма да запали. Колкото и да върти стартера - нищо не се случва, дори не мъцва да подпали. Запали с дърпане от втори опит.
От няколко дни преди това ми направи впечатление, че сутрин пали по - трудно (около 5 секунди) - стартера върти и тогава запалва, като при всеки следващ опит през деня - пали нормално, в рамките на 1 - 2 секунди. Проверихме свещите (иридиеви на 15 000 км) бяха в приемливо състояние.
Всичко е наред цялата седмица - сутрин пали с 5 секунди закъснение, през деня - без грешка. Автомобилът върви чудесно, оборотите са стабилни и има мощност, както винаги е била. Прибирам се от пътуване - вкарвам я в автомивката и след това не може да запали. С дърпане - няма грешка - пали незабавно.
Закачихме я на 2 различни диагностики - няма регистрирани грешки или отклонения в допустимите стойности (или там каквото гледат диагностиците).
Единият се съмняваше в стартера - дали, освен че върти, подава достатъчно ток към свещите, но предвид че е избирателно запалването - как може веднъж да подава ток, веднъж да не подава?
Най - неприятно от всичко това е, че състоянието е непостоянно. Може да се случи веднъж на 20 старта, може и да не се случи изобщо.
Четох подобни теми, но не намерих подобен случай.
Ще се радвам на съвет, благодаря!
Поздрави!
Последно промяна от Akima на 27 Мар 2025 14:35, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Акумулатор, маса, живи данни, lambda, свещи, компресия - в този ред.
Случайно да сте мили двг?
Случайно да сте мили двг?
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Връща горивото в резервоара. Като запали след непаленето оборотите нестабилни ли са в първите 1 до 5 минути?
Тоя мотор страда от регулатор и датчик за налягане на горивото. Прочети как се диагностицират.
Ламбда сондите не пеят в хора на студен двигател и по време на запалването. Спести си е началото 1200 лева за 4 сонди.
Газ има ли? Ако да - и обичайните мизерии причинени от газта.
Тоя мотор страда от регулатор и датчик за налягане на горивото. Прочети как се диагностицират.
Ламбда сондите не пеят в хора на студен двигател и по време на запалването. Спести си е началото 1200 лева за 4 сонди.
Газ има ли? Ако да - и обичайните мизерии причинени от газта.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Здравейте и благодаря за бързите отговори, започвам поредно:
"Акумулатор, маса, живи данни, lambda, свещи, компресия - в този ред. - ще я закарам на трети диагностик, който да прегледа по - подробно споменатите.
Случайно да сте мили двг?"- никога, откакто съм собственик (5 години)не е мито нищо под капака.
"Връща горивото в резервоара. Като запали след непаленето оборотите нестабилни ли са в първите 1 до 5 минути? - не съм се замислял, може да има нещо такова.
Тоя мотор страда от регулатор и датчик за налягане на горивото. Прочети как се диагностицират. - това ще го пробвам.
Ламбда сондите не пеят в хора на студен двигател и по време на запалването. Спести си е началото 1200 лева за 4 сонди. - горните две са сменяни преди 30 Хил. Км. - докато е кола едва ли ще ги сменя отново. Долните отчитат грешка понякога, но катализатора е за пенсиониране вече и не му обръщам много внимание.
Газ има ли? Ако да - и обичайните мизерии причинени от газта." Няма
Благодаря на всички ви, ако има раздвижване ще споделя.
Междувременно, да не спираме и други съфорумници да дават предложения.
Поздрави!
"Акумулатор, маса, живи данни, lambda, свещи, компресия - в този ред. - ще я закарам на трети диагностик, който да прегледа по - подробно споменатите.
Случайно да сте мили двг?"- никога, откакто съм собственик (5 години)не е мито нищо под капака.
- не ми е известно да има такива. И ако има, как мога да разбера?
"Връща горивото в резервоара. Като запали след непаленето оборотите нестабилни ли са в първите 1 до 5 минути? - не съм се замислял, може да има нещо такова.
Тоя мотор страда от регулатор и датчик за налягане на горивото. Прочети как се диагностицират. - това ще го пробвам.
Ламбда сондите не пеят в хора на студен двигател и по време на запалването. Спести си е началото 1200 лева за 4 сонди. - горните две са сменяни преди 30 Хил. Км. - докато е кола едва ли ще ги сменя отново. Долните отчитат грешка понякога, но катализатора е за пенсиониране вече и не му обръщам много внимание.
Газ има ли? Ако да - и обичайните мизерии причинени от газта." Няма
Благодаря на всички ви, ако има раздвижване ще споделя.
Междувременно, да не спираме и други съфорумници да дават предложения.
Поздрави!
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Здравейте,
По последни данни във връзка с бензина:
Налягане при запалване 105 bar//10,5MPa.
Не знам дали това е добра стойност?
Поздрави!
По последни данни във връзка с бензина:
Налягане при запалване 105 bar//10,5MPa.
Не знам дали това е добра стойност?
Поздрави!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Върти, но не пали - що е то?
И двете ли? Ако са еднакви си вземи една и я завърти по двете банки да видиш промяната. И аз лятото мислех че няма нужда да сменя втората сонда на Корола - Версото от подписа, и смених само първата. Но веднага след смяната на първата сонда ми светна грешка за неефективен катализатор. Смених и втората и всичко се кротна.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Виж в сервизното колко е референтното налягане.
Тая стойност откъде дойде? Манометър или диагностика? Средна, моментна или статична е докато работи мотора?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Здравейте колеги!
Малко се забавих с отговора, но още случаят не е приключен напълно.
Монтирахме манометър на маркуча от задната помпа. Докато колата работи на място - променя динамично стойността в доста бърз порядък, но при подаване на газ и в движение при шофиране - налягането е константно - 3 бара.
Интересно е, че сутрин - налягането на маркуча при манометъра е 0 бара.(Не го махахме, за да видим какво става).
Между другото - демонтирахме от помпата за високото налягане едно като тръбичка с 2 о пръстена и единият беше много износен - сменихме го и върнахме компонента в помпата отново.
При опит за палене, автомобилът пали с няколко оборота 2-3 секунди (не би следвало да е така) и налягането на задната помпа отново влиза в норма.
Има ли причина налягането да е 0 бара при престой или това е нормално?
Поздрави,
Иван
Малко се забавих с отговора, но още случаят не е приключен напълно.
Монтирахме манометър на маркуча от задната помпа. Докато колата работи на място - променя динамично стойността в доста бърз порядък, но при подаване на газ и в движение при шофиране - налягането е константно - 3 бара.
Интересно е, че сутрин - налягането на маркуча при манометъра е 0 бара.(Не го махахме, за да видим какво става).
Между другото - демонтирахме от помпата за високото налягане едно като тръбичка с 2 о пръстена и единият беше много износен - сменихме го и върнахме компонента в помпата отново.
При опит за палене, автомобилът пали с няколко оборота 2-3 секунди (не би следвало да е така) и налягането на задната помпа отново влиза в норма.
Има ли причина налягането да е 0 бара при престой или това е нормално?
Поздрави,
Иван
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Сутрин пробвайте да пръснете малко стартов спрей/етер преди дросела докато върти на стартер. Ако запали значи налягането е ниско в горивната система. Вероятна причина, твърде ниски обороти на коляновия вал - стартер/слаб акумулатор или много малко вероятно , но не невъзможно помпа високо налягане.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Виж си горивопроводите, гумени уплътнения на капачката, бързи връзки ако са пипани, вентилацията на резервоара.
И моята до преди месец не палеше само първият път след като е спала цяла нощ. Дръпнах си от моргата друга капачка и всичко се кротна. Оня ден открих къде се е спукало уплътнението на капачката. Дърпала е въздух и успява да изпразни бензина от тръбата като спи цяла нощ пред блока.
И моята до преди месец не палеше само първият път след като е спала цяла нощ. Дръпнах си от моргата друга капачка и всичко се кротна. Оня ден открих къде се е спукало уплътнението на капачката. Дърпала е въздух и успява да изпразни бензина от тръбата като спи цяла нощ пред блока.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Здравейте колеги!
Всичко щеше да е чудесно, но циркът не свършва тук.
Колата пали чудесно, но след 10 мин работа на място и температура на двигателя около 60 градуса (предполагам), стрелката е на 1/3 от цялото, започна да тресе, оборотите спаднаха под 500 и изгасна. След поредица от опити за палене, запалва тресейки и гасне след 2 секунди.
Грешки на компютъра P0191 и P0192.
Някакви идеи?
Поздрави!
Всичко щеше да е чудесно, но циркът не свършва тук.

Колата пали чудесно, но след 10 мин работа на място и температура на двигателя около 60 градуса (предполагам), стрелката е на 1/3 от цялото, започна да тресе, оборотите спаднаха под 500 и изгасна. След поредица от опити за палене, запалва тресейки и гасне след 2 секунди.
Грешки на компютъра P0191 и P0192.
Някакви идеи?
Поздрави!
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Върти, но не пали - що е то?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Благодаря за снимката, но това как да го разбирам?
Цялата част, уплътнението вътре, червения пръстен или друго?
Поздрави!
Цялата част, уплътнението вътре, червения пръстен или друго?
Поздрави!
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Върти, но не пали - що е то?
Моля да проявите малко разбиране.
Пробвайте да смените "О" пръстена .
Пробвайте да смените "О" пръстена .
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта