Hursa написа: ↑10 Мар 2025 12:06
Така, че за шосето отстъпва на леките автомобили, а на "безпътица" на истински високопроходимите автомобили
Добре е да се уточняват критериите

Например СУВ за мен е доста по-комфортен от лек автомобил на шосето поради няколко обективни причини:
1. Споменатият размер на гумите - според физичните закони - влизане и излизане от неравности е много по-плавно при по-голям диаметър на колелото

2. Видимостта - по-високото местоположение прави направо разкошно шофирането в града - имаш поглед 'отгоре' над таваните на автомобилите, което ти позволява да си много по информиран (нямам спомен как е на български Situational awareness

) ... Има и още други, ама ние си ги знаем...
Относно 'професионалните пилоти' ?! Предполагам и сам си осъзнал абсурдността на сравнението на шофиране на писта и ежедневното шофиране - целите, задачите и т.н. са съвсем различни... По същата логика доста повече професионалисти изискват автомобилите им да са с гуми 2м диаметър, просветът им да е над 2м и да могат спокойно със същите физични закони да си вършат работата на полето

Законите са същите, но целите - различни... И ако при спортният автомобил целта е максимално бързо преминаване на познат участък, то при автомобилите целта е максимално комфортно движение през различни участъци... И резултатът става такъв - едва ли би искал да шофираш ежедневно Ф1 по градски и извънградски пътища, въпреки, че чисто технологично е много по-напред от ежедневният ти автомобил

И е избран от 'професионалните пилоти'
