Пета скорост
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 07 Авг 2024 15:31
- Местоположение: София
- Автомобил: 2004 Toyota Avensis D4D 2.0
- Получена благодарност: 4 пъти
Пета скорост
Здравейте,
Отстраних проблема с 5-та скорост за който писах наскоро (цитирано по-долу), и исках да оставя малко полезна информация за останалите. Също така исках и да благодаря на Akima, че се свърза директно с мен и оказа съдействие като потвърди, че проблема е точно в 5-та скорост, и помогна с търсенето на оригинални части през неговите източници.
Трудната част беше намирането на оригиналната част за самата 5-та скорост (по-конкретно, такава с 42 зъба), както и правилните инструменти за извършване на работата. Надявам се да улесня това за останалите с тази публикация. В крайна сметка изкарах късмет след много търсене, и намерих комплект 5-та скорост с лагер и муфа тук в София. За щастие, другите части нямаха нужда от смяна. Работата я завърших в рамките на 1 ден. Има вече достатъчно видео материал в Youtube който показва изцяло работата, и въпреки че е за други модели Тойота процесът е един и същ и за Авенсиса. Ще предупредя само, да внимавате с ХЪБ-а в който е синхрото с други дребни части, че разместят ли се е малко играчка докато се сглоби пак. И това ще го откриете в Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5-iI-G1eBs
https://www.youtube.com/watch?v=e3V4mMWT974
Освен крик, стойка, и стандартните инструменти като гедоре/гаечни ключове/отверки/тн. ще са ви нужни:
След ремонта имам вече над 1000км и резултатите са мн добри, дори изчезна вибрацията в скоростния лост която я забелязвах преди докато карах на 5-та.
Надявам се това да е от полза, и ако има въпроси - добре дошли са.
Отстраних проблема с 5-та скорост за който писах наскоро (цитирано по-долу), и исках да оставя малко полезна информация за останалите. Също така исках и да благодаря на Akima, че се свърза директно с мен и оказа съдействие като потвърди, че проблема е точно в 5-та скорост, и помогна с търсенето на оригинални части през неговите източници.
Трудната част беше намирането на оригиналната част за самата 5-та скорост (по-конкретно, такава с 42 зъба), както и правилните инструменти за извършване на работата. Надявам се да улесня това за останалите с тази публикация. В крайна сметка изкарах късмет след много търсене, и намерих комплект 5-та скорост с лагер и муфа тук в София. За щастие, другите части нямаха нужда от смяна. Работата я завърших в рамките на 1 ден. Има вече достатъчно видео материал в Youtube който показва изцяло работата, и въпреки че е за други модели Тойота процесът е един и същ и за Авенсиса. Ще предупредя само, да внимавате с ХЪБ-а в който е синхрото с други дребни части, че разместят ли се е малко играчка докато се сглоби пак. И това ще го откриете в Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5-iI-G1eBs
https://www.youtube.com/watch?v=e3V4mMWT974
Освен крик, стойка, и стандартните инструменти като гедоре/гаечни ключове/отверки/тн. ще са ви нужни:
- Скоба за издърпване на ХЪБ-а - това го поръчах от китай за около 30лв: Steering Wheel Puller Set
- 3x болта M8x1.25 + шайби за издърпване на ХЪБ-а
- 1 болт M12x1.5 за монтаж на ХЪБ-а
- Силикон за гарнитури - устойчив на масло и висока температура
- Ново масло за скоростна кутия
- За всяка част, страницата препраща на друг сайт Amayama.com където има опция за директно закупуване от Япония или ОАЕ. В моя случай, 5-та скорост с 42 зъба не беше налична, и след като говорих директно с представители от Япония и от ОАЕ, за последно бяха продали такава през 2020-а година, което ми подсказа че надали скоро ще я получат в наличност.
След ремонта имам вече над 1000км и резултатите са мн добри, дори изчезна вибрацията в скоростния лост която я забелязвах преди докато карах на 5-та.
Надявам се това да е от полза, и ако има въпроси - добре дошли са.
dimobg написа: ↑07 Авг 2024 16:34 Здравейте,
И аз се оказах със същия проблем с 5-та скорост. 2004 Awensis 2.0 дизел, с 253 х. км. Проблема се появи изведнъж по време на движение по магистрала. Започна да изключва от 5-та скорост при натоварване.
Изглежда е често срещан проблем при тойотите, За този модел е нужна 5-та скорост с 42 зъба; споменавам защото има варианти с по по-малко зъби.
Номерата на частите които са нужни следват:
5-та скорост 33336-20090
Муфа 33395-42012
Иглен лагер 90364-28023
Бихте ли ме посъветвали от къде да намеря частите най-изгодно?
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 01 Юли 2022 16:02
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Пета скорост
r34c7,
За съжаление МехаННика в момента не е в България. Информацията е от Akima, който откликна на моят зов за помощ и ми разясни за 5тата скорост. Обясни подробно, защо и как се получава, как и какво се подменя, после как се екплоатира и т.н. Истинска енциклопедия, за което му благодаря.
За съжаление МехаННика в момента не е в България. Информацията е от Akima, който откликна на моят зов за помощ и ми разясни за 5тата скорост. Обясни подробно, защо и как се получава, как и какво се подменя, после как се екплоатира и т.н. Истинска енциклопедия, за което му благодаря.
Пета скорост
Използвам темата на колегата да попитам, дали някой си е играл да разменя 5та предавка от друга кутия? Карам Авенсис Т25, с 3zz-fe, кутията е C50 с final drive 4,31. Предавателно число на 5та предавка е 0.815. Искам да сменя само 5та предавка с 0.725 или 29/40 зъба. Та въпросът ми е дали някой знае от коя кутия ще пасне такава предавка? Целта на цялото управление е да паднат малко оборотите извънградско. В момента при 4000оборота колата се движи с 136 км.ч., което за мен е безумно.
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Пета скорост
Има 6 степенна C60, на която 6-та е 0.725, но това не знам дали може да се събере.
От 5 степенна C52, C59, C150, C155, C153; 5-та = 0.725.
При мен на бензинов Т22 с най-високите гуми, които влизат вътре 140км/ч GPS са точно 4000 оборота на пета, добре че мотора е тих. Ако търсения ефект е тиха кола за магистрала, която седи на 2000-2500 оборота със 140 решението (за съжаление) е при немците...
EDIT: T22 1.6 4A-FE с кутия C250
От 5 степенна C52, C59, C150, C155, C153; 5-та = 0.725.
При мен на бензинов Т22 с най-високите гуми, които влизат вътре 140км/ч GPS са точно 4000 оборота на пета, добре че мотора е тих. Ако търсения ефект е тиха кола за магистрала, която седи на 2000-2500 оборота със 140 решението (за съжаление) е при немците...
EDIT: T22 1.6 4A-FE с кутия C250
Последно промяна от r34c7 на 13 Фев 2025 10:04, променено общо 1 път.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Пета скорост
Карина с кутия C57 на 4000 оборота 155. С двигател 1.6. Винаги съм се чудил на дизеловия авенсис 1, че числата са подобни. Страанни инженерни решения през годините...
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Пета скорост
Отдавна беше, но по спомен Карината, която карах преди авенсиса с мотор 2C-T беше над 2500 и преди 3000 оборота при 140км/ч. Ще излезне, че бензиновата е била с по-дълги скорости от дизеловата 

Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

Пета скорост
Сигурна ли е взаимозаменяемоста при С5x кутиите?
Четох и за С53 от 1.4 D4D.
Това се опитвам да избегна засега. Иначе имам "фаворит".
Летните са ми 205/60/16. Ползите са по-приятно поглъщане на дупките и изравняване на километропоказателя с GPSа. Предполагам и че един изминат км ще е равен на такъв на таблото.
Имал е замисъл японеца, но от сегашно време и на мен са ми странни.
Карах един 99' Фокус 1.6 zetec, та на пета с 3000 оборота беше на 120, почти като при Карината. Обаче на 04' Фокус с 2.0 дуратек при същите обороти стрелката сочеше ~ 108.
Винаги засичам с Maps или Waze.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост