Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Стабилността и контролът на превозното средство се постигат чрез комбинация от фактори, като дизайна на геометрията на превозното средство, разпределението на масата, окачването, гумите и аеродинамиката, както и използването на електронни системи, като антиблокираща спирачна система (ABS), система за контрол на сцеплението (TCS) и електронен контрол на стабилността .
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Да, но ако двата автомобила са еднакво конфигурирани, с еднакви системи - по-лекия ще има преимущество. И за съжаление системите могат да коригират само неголеми отклонения. Затова е важно, автомобила да е по-стабилен сам по себе си, затова дори много скъпи и добри системи често не успяват да компенсират присъщата по-голяма нестабилност на по-високия сув. Момента на инерционните сили е по-голям, спрямо опорните точки.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Бих казал , че центъра на тежестта е по -важен от теглото.Пример СУВ coupe срещу модерна баничарка, но и това не е подходящ пример
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Да, центъра на тежестта. Дори нисък спортен автомобил, ако му сложим багажник на тавана и наредим кюлчета злато върху него, може да стане по нестабилен.
Просто при по високия много от аналогичните елементи по каросерията обикновено са по високо и така се вдига центъра на тежестта. При рав сравнително тежката батерия е в пода и това му сваля силно центъра на тежестта. Но дали е по нисък от колкото при камри например.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Добър въпрос но не , не съм се замислял.Явно зависи и от факта , дали е по-ниско или по-напред /назад.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
В случая - по вертикалата.
От къде е картинката - защо и четирите колела са под ъгъл.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Не я намерих там, но ще трябва да се прочете. Всъщност не бях търсил определение за "сцепление"
Дали това е универсално - "Traction: The ability of the drive wheel to transmit this effort without slipping is known as traction." Или аз бъркам термините.
Дали това е универсално - "Traction: The ability of the drive wheel to transmit this effort without slipping is known as traction." Или аз бъркам термините.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Според мен би трябвало да се преведе като сцепление.На руски сигурно е тяга.
Предната картинка илюстрира влиянието на ъгъла на завиване и вектора на силите които влияят в процеса.
Предната картинка илюстрира влиянието на ъгъла на завиване и вектора на силите които влияят в процеса.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Т. е. "завиват" и колелата на задния мост? А от къде е?
Щом това е сцепление - как тогава се нарича способността на колелото да се съпротивлява на странично "носене".
Щом това е сцепление - как тогава се нарича способността на колелото да се съпротивлява на странично "носене".

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Има такива на които завиват задните , въпреки темата.
Ето как се описват действащите в/у колелото сили:
В динамично състояние, като например, когато автомобилът е в движение, няколко сили обикновено действат на колело на кола. Основните сили включват:
Гравитационна сила: Това е теглото на колата, действаща надолу по кормилото.
Нормална сила: Това е силата нагоре, упражнявана от земята на колелото, противодействайки на теглото на автомобила.
Фрикционна сила: Тази сила действа на контактната кръпка между гумата и пътната настилка. Тя може да бъде разделена на:
- Статично триене : Когато колелото се търкаля, без да се подхлъзне.
- Кинетично триене : Когато колелото се плъзга (напр. по време на спиране).
Центробежна сила: По време на завиване центробежна сила действа навън на волана поради кръговото движение на автомобила.
Инерционни сили: Това са възприемани сили поради ускорение или забавяне на превозното средство, засягащи динамиката на колелото.
Сили за гуми: Те включват сили, генерирани от деформацията на гумата по време на контакт със земята, влияещи върху сцеплението и стабилността.
В обобщение, основните сили, действащи на колелото на автомобила в динамични условия, включват гравитационна сила, нормална сила, фрикционна сила, инерционни сили и сили на гумите. Взаимодействието на тези сили определя поведението и производителността на колелото, докато превозното средство е в движение.
Ето как се описват действащите в/у колелото сили:
В динамично състояние, като например, когато автомобилът е в движение, няколко сили обикновено действат на колело на кола. Основните сили включват:
Гравитационна сила: Това е теглото на колата, действаща надолу по кормилото.
Нормална сила: Това е силата нагоре, упражнявана от земята на колелото, противодействайки на теглото на автомобила.
Фрикционна сила: Тази сила действа на контактната кръпка между гумата и пътната настилка. Тя може да бъде разделена на:
- Статично триене : Когато колелото се търкаля, без да се подхлъзне.
- Кинетично триене : Когато колелото се плъзга (напр. по време на спиране).
Центробежна сила: По време на завиване центробежна сила действа навън на волана поради кръговото движение на автомобила.
Инерционни сили: Това са възприемани сили поради ускорение или забавяне на превозното средство, засягащи динамиката на колелото.
Сили за гуми: Те включват сили, генерирани от деформацията на гумата по време на контакт със земята, влияещи върху сцеплението и стабилността.
В обобщение, основните сили, действащи на колелото на автомобила в динамични условия, включват гравитационна сила, нормална сила, фрикционна сила, инерционни сили и сили на гумите. Взаимодействието на тези сили определя поведението и производителността на колелото, докато превозното средство е в движение.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Може би трябва да се оспори, като цяло
Но ще добре да не е тука. Силите - добре, конкретно това - което наричат "Центробежна сила", но в случая - въпроса е за противодействието от страна на триенето в контактното петно ("контактната кръпка"
) на тази "центробежна сила". Според мен, пак си е "сцепление" 



Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 336
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ще направя такова сравнение - взимаме РАВ-ка която е с около 300 кг. по-лека от PHEV и слагаме 4 човека в нея които тежат малко над 300 кг.
Това значи ли, че и тя става толкова нестабилна колкото PHEV-a при толкова пътници? Нищо че центъра е малко по-висок.
Мисля че производителя се е съобразил с тези неща.
А това какво е нашето усещане при шофиране е нещо съвсем друго.
Това значи ли, че и тя става толкова нестабилна колкото PHEV-a при толкова пътници? Нищо че центъра е малко по-висок.
Мисля че производителя се е съобразил с тези неща.
А това какво е нашето усещане при шофиране е нещо съвсем друго.
caryЦар
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Написаното бе за
Сравнението е грубо, в общи линии, показва тенденцията. Предполага еднакво разпределение и конструкция при двата, така наречени "еднакви" автомобила. Така, че сравнението не е точно за хибридния и плъгин хибридния - те не са еднакви, близки, но не еднакви. Ето - батериите, при плъгин хибрида е десетки пъти по-масивна. Не знам къде по височина е центъра на тежестта на двата автомобила без батериите, вероятно също не е високо. И при двата батериите са монтирани възможно по-ниско, но тъй като при плъгина е много по-тежка, евентуално може да свали "сумарния" център на тежестта още по-ниско. За стабилността има голямо значение окачването, при плъгин хибрида то би трябвало да е относително по-здраво, евентуално по-тежко, и по-твърдо за да компенсира по-голямото тегло и динамиката му. Вероятно дори, като цяло конструкцията е по-подсилена, по-масивна, защото е по-натоварена - това оказва влияние на общата "коравина" и тя трябва да компенсира по-високото тегло. (Може и налягането в гумите по предписание да е по-високо, дори може да се препоръчват други гуми, с по-различни теглови характеристики.) Така, в зависимост от цял комплекс фактори - може плъгина да е по-стабилен. Но може и да не е. По нестабилния, не означава, че е нестабилен (ако разбира се конструктора не е допуснал грешки), а че отстъпва по стабилност на другия. Евентуално по-ниска максимална скорост при която може да се вземе завой, например, преди автомобила да занесе, преди да загуби управляемост, евентуално по-чувствителен на замърсявания на пътя, вода на пътя (при завои или при избягване на препятствия), евентуално по-чувствителен при преминаване през неравности (но за неравностите е по-различно) и други. Предпоставките, обикновено са на страната на по-лекия. При по-тежкия е по-трудно, по-скъпо и почти винаги води до допълнително отежеляване.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Вероятно PHEV ще маалко по-стабилен заради малко по-ниският център на тежестта, но това не значи, че би могъл да взема завоите с по-голяма скорост - по-вероятно е да е обратното... Защото въпреки, че е по-стабилен, това не означава, че сцеплението му е по-добро.. И какво значи 'производителят да се е съобразил'?
Да се съобразява с физичните закони - ами то винаги се съобразяваш с тях, макар и в някои случаи резултата да не ти харесва


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта